Hoe geraak je binnen bij klantendienst?!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Een echte schande, de klantendienst van Proximus. Door het overlijden van m'n schoonvader moet ik de klantendienst dus verwittigen dat zn abonnement opgezegd moet worden. Ik ben sinds vorige week donderdag nog STEEDS NIET binnengeraakt? Wat moet een mens nog méér doen ? Ik zou maar al te graag een mailtje naar de CEO sturen, om mijn beklag te doen, dit heb ik nog nooit meegemaakt! Klantendienst is doorlopend open? Yeah right! Elk moment van de dag al geprobeerd, enige nog niet geprobeerd is 23uur, maar denk dat er ook een bandje zal afspelen!

Ik bel dus naar de betaallijn (078 05 6000)
Donderdag 10u: bandje dat afspeelt, wachttijd 5 tot 10 minuten, ik wacht 10 minuten en leg af
Donderdag 11u: nieuwe poging, ik wacht 10 minuten
Donderdag 14u: ik wacht TWINTIG minuten
Donderdag 15u30: ik wacht opnieuw 10 minuten
Na veel zoeken op de site vind ik een contactformulier, ik vul dit in om me terug te bellen -> geen reactie

Maandag 09u: Ik wacht wederom 20 minuten! Ik geef aan dat ik teruggebeld wens te worden... nog steeds geen reactie.
Dinsdag stuur ik een klacht door naar de ombudsdienst, ik ben het beu!
Woensdag 08u (deze ochtend dus): weer een bandje, wachttijd tot 10 minuten. Ik geef aan dat ik zo snel mogelijk gebeld wens te worden. We zijn al namiddag, 15u, en nog steeds niets gehoord!

Wat moet ik nu nog doen zeg! Persoonlijk naar Brussel trekken om aan te geven dat m'n schoonvader is overleden? Ik vind het echt een grote schande!

Mensen klagen ook veel over Telenet, maar daar hebben ze mij na 5 minuten wachten onmiddellijk geholpen, EN waren ontzettend meegaand omwille van m'n verlies! Mag ook gezegd worden. En bij TestAankoop & National Geographic was een mailtje (met overlijdensakte) voldoende om abonnement te stoppen. Maar er is zelfs geen mailadres naar Proximus te vinden ! ! Zéér slechte service :evil:

EDIT:
Als ik dus verschillende topics hier overlees, zou ik eigenlijk 30 minuten of langer moeten wachten? Moest ik de factuur zelf in m'n bus krijgen, ik verscheur ze pertinent, laat ze maar komen met een deurwaarder .... Maar nu is het wel m'n schoonmoeder die de factuur zal blijven ontvangen! Dus moet het wel in orde komen. Wij moeten tijd vrijmaken om de administratie in orde te brengen...
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 okt 2012, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn advies : ga richting een proximus verdeelpunt/belgacom shop met een copy van het overlijdensattest.
Zal alvast sneller gaan dan bellen en bandjes beluisteren.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Ik zal je advies opvolgen! Het liedje van proximus ben ik beu gehoord. En dat ze eens riskeren me zonder enig resultaat terug huiswaarts te sturen :twisted:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Gewoon een brief sturen (moet niet aangetekend zijn) waarin je aangeeft dat je grootvader overleden is met overlijdensakte bij. Dan wordt de lijn opgezegd zonder zever.

Het adres van de klantendienst is
Belgacom - Residentiële klantendienst- Koning Albert II-laan 27 B - 1030 Brussel
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

bel gewoon het algemene nummer 0800-22.800 (is zowel voor BGC als Proximus), geef het desbetreffende gsm nummer in en je zal snel iemand aan de lijn hebben.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zou me, ondanks alle opgekropte frustratie, niet al te kwaad maken aldaar.

Mijn lijstje zou er alvast als volgt uitzien:
- Opzeggen abonnement schoonvader (laatste factuur + kopie overlijdensakte meenemen)

Wat ook kan helpen is een aangetekend schrijven (volgens de Algemene Voorwaarden moet je dit waarschijnlijk doen) sturen naar proximus/belgacom met een kopie van de overlijdensakte, een brief waarbij u verzoekt het nummer op te zeggen waarin het telefoonnummer en klantnummer vermeld staat (beiden te vinden op de factuur), eventueel met het verzoek om een bevestiging van deze opzegging te sturen naar u of de weduwe in kwestie (zelfde adres wss).

Op http://www.belgacom.com/be-nl/annex/An_ ... _data.page vind ik alvast volgende bedrijfsgegevens:
Koning Albert II-laan 27 B - 1030 Brussel

Als je zelf proximus klant bent, dan is het nummer dat je belde gratis (gewoon 5000 bellen).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Ik denk dat een aangetekend schrijven inderdaad het beste zal zjn, maar vind het wel een beetje omslachtig voor een overlijden. Bij andere bedrijven is een mailtje voldoende. Een aangetekend schrijven om je abonnement op te zeggen is verstaanbaar, er is een juridische achtergrond. Als ik een shop bezoek, zal ik het inderdaad zeer kalm moeten doen, of ze gaan me nog doen bellen ook ;)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bij overlijden gelden geen algemene voorwaarden meer (wat betreft opzegging en clausules): een van beide partijen van het contract bestaat niet meer (om het grof uit te drukken) en elke afspraak die onderling bestond wordt als nietig beschouwd.
Uiteraard moet natuurlijk wel de andere partij daar van op de hoogte gebracht worden, maar da's hier dus het geval.

In elk geval, mij is het gewoon telefonisch geregeld geraakt destijds...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uit de algemene voorwaarden van Belgacom Mobile
12.3. In geval van overlijden van de Klant zijn de vergoedingen wegens
voortijdige opzegging niet verschuldigd en moet de opzeggingstermijn niet
worden gerespecteerd, op voorwaarde dat de rechthebbenden Belgacom
via gelijk welk schriftelijk middel, aangevuld met een bewijsstuk, van het
overlijden in kennis stellen.
http://www.belgacom.be/assets/content/m ... ewSite=otc

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Bedankt Krisken, dat is duidelijk! Was er maar een mailadres of fax ergens vermeld op de site ;)
Nu zal het aangetekend moeten gestuurd worden, om zekerheid te hebben dat het correct is toegekomen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

E-mail of fax is niet mogelijk (bij mijn weten toch).
Maar je kan altijd proberen via http://support.nl.belgacom.be/app/contact_email

EDIT:
E-mail, fax, blablabla van Belgacom, gezocht via Google

http://trendstop.knack.be/nl/detail/202 ... gacom.aspx
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 okt 2012, 18:11, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Blackwidow schreef:Ik denk dat een aangetekend schrijven inderdaad het beste zal zjn, maar vind het wel een beetje omslachtig voor een overlijden. Bij andere bedrijven is een mailtje voldoende. Een aangetekend schrijven om je abonnement op te zeggen is verstaanbaar, er is een juridische achtergrond. Als ik een shop bezoek, zal ik het inderdaad zeer kalm moeten doen, of ze gaan me nog doen bellen ook ;)
Aangetekend hoeft niet meer sinds de nieuwe telecomwet. Gewoon het nummer vermelden dat opgezegd moet worden, klantennummer en de overlijdensakte.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het hoeft niet meer, dat is een feit. Maar onze o-zo-betrouwbare bpost kennende is het een optie die ik liever neem :)
Nog beter is natuurlijk brief+fax+aangetekend+mail (eventueel ook via rooksignalen ;-)) : er zal wel iets zijn dat toekomt in Brussel :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

elk schriftelijk middel, dus bv formulier op de site
http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention/nl
de optie "de titularis van het contract is overleden" staat er trouwens tussen
vraag me alleen af of je daar een bevestiging van krijgt in je mailbox?
mijn deelneming trouwens
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

krisken schreef:Als je zelf proximus klant bent, dan is het nummer dat je belde gratis (gewoon 5000 bellen).
Heb altijd 6000 geweten. Dus denk dat er een foutje in zit :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

xenne schreef:elk schriftelijk middel, dus bv formulier op de site
http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention/nl
de optie "de titularis van het contract is overleden" staat er trouwens tussen
vraag me alleen af of je daar een bevestiging van krijgt in je mailbox?
mijn deelneming trouwens
Dank!
Heb dat formulier trouwens vorige week ingevuld, maar niets van reactie gekregen! Nu al twee keer aangegeven dat ik teruggebeld moet worden, geen reactie! Volgens mij bestaat die klantendienst niet meer ;) even langs een ship passeren morgen en daarna brief versturen. Zou me niet verbazen dat er dan plots vier verschillende mensen aan deze zaak gaan werken door al mn verschillende pogingen!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Enkele maanden geleden heb ik het contract van mijn vader moeten beëindigen. Ik ben een Belgacomwinkel binnengestapt met zijn gegevens en een overlijdensattest. Tien minuten later was alles netjes geregeld. Telefoon, gsm, tv en internet. Ik moest wel nog eens langsgaan om de bbox en de decoder terug te brengen, maar dat was niet dringend. Ik heb dat dan enkele weken later gedaan. Zijn emailadres blijft nog actief tot einde november, handig omdat hij zijn electrafacturen enz op die manier ontving. Enkele weken later heb ik dan de eindfactuur ontvangen.
Alles netjes en correct verlopen.
Bij tante Post was dat wel even anders. Ik moest bij alle broers en zussen een document laten ondertekenen om zijn briefwisseling bij mij thuis te krijgen samen met dat attest en nog wat rompslomp. Op aanraden van zijn postbode heb ik gewoon een verhuisdocument online ingevuld en krijg ik nu alles hier netjes aan huis geleverd. Dat ligt natuurlijk wat moeilijker als de verstandhouding(lees het vertrouwen) tussen de erfgenamen wat minder is... :-)
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Bedankt Edward, de shop wordt het dus. En ook mn deelneming in jouw verlies, sterkte!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Pisnijdig zou je ervan worden! Ben naar een Belgacomshop gegaan vandaag.
Sorry meneer, je moet een aangetekend schrijven doen.......

Bende &@@@&@@&

Een simpel mailtje zou moeten volstaan, al die moeite voor een overlijden aan te geven!!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Hmm jammer dat je de AV niet hebt uitgeprint, dan kon je alvast wijzen dat het niet aangetekend moest.
Ik herinner mij vaag iets (als ik verkeerd, ben, zeg het mij aub) dat je diensten op dezelfde manier moet kunnen afsluiten als ze geboekt kunnen worden...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Blackwidow schreef:Pisnijdig zou je ervan worden! Ben naar een Belgacomshop gegaan vandaag.
Sorry meneer, je moet een aangetekend schrijven doen.......

Bende &@@@&@@&

Een simpel mailtje zou moeten volstaan, al die moeite voor een overlijden aan te geven!!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik heb u de oplossing al gegeven. Moest je die nu gewoon uitvoeren...
Megabit3000
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jul 2011, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Nog wat opzegmanieren:

http://www.belgacom.be/opzeggen
http://www.proximus.be/opzeggen
www.belgacom.be, rechterkolom bij 'Contact': 'Uw abonnementen opzeggen'
Je komt terecht op http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention_NL
Hier kan je opgeven waarom je wenst op te zeggen. Er staan ook rechtstreekse links indien je geen reden wenst op te geven:
Belgacom: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... oncall4_NL
Proximus: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... oncall4_NL
Blackwidow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
Bedankt: 4 keer

Lord Utopia schreef:
Blackwidow schreef:Pisnijdig zou je ervan worden! Ben naar een Belgacomshop gegaan vandaag.
Sorry meneer, je moet een aangetekend schrijven doen.......

Bende &@@@&@@&

Een simpel mailtje zou moeten volstaan, al die moeite voor een overlijden aan te geven!!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ik heb u de oplossing al gegeven. Moest je die nu gewoon uitvoeren...
Ik probeer je oplossing uit te voeren, maar kan niemand het nummer doorgeven :)
Maandag faxen, een gewone brief doorsturen, mailtje sturen dat hier al vermeld is geweest, nogmaals contactformulier doorgeven, en dan doe ik niets meer!
Mn klacht bij de ombudsdienst is aanvaard, dus ik verwacht ook een antwoord van die kant.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”