Een echte schande, de klantendienst van Proximus. Door het overlijden van m'n schoonvader moet ik de klantendienst dus verwittigen dat zn abonnement opgezegd moet worden. Ik ben sinds vorige week donderdag nog STEEDS NIET binnengeraakt? Wat moet een mens nog méér doen ? Ik zou maar al te graag een mailtje naar de CEO sturen, om mijn beklag te doen, dit heb ik nog nooit meegemaakt! Klantendienst is doorlopend open? Yeah right! Elk moment van de dag al geprobeerd, enige nog niet geprobeerd is 23uur, maar denk dat er ook een bandje zal afspelen!
Ik bel dus naar de betaallijn (078 05 6000)
Donderdag 10u: bandje dat afspeelt, wachttijd 5 tot 10 minuten, ik wacht 10 minuten en leg af
Donderdag 11u: nieuwe poging, ik wacht 10 minuten
Donderdag 14u: ik wacht TWINTIG minuten
Donderdag 15u30: ik wacht opnieuw 10 minuten
Na veel zoeken op de site vind ik een contactformulier, ik vul dit in om me terug te bellen -> geen reactie
Maandag 09u: Ik wacht wederom 20 minuten! Ik geef aan dat ik teruggebeld wens te worden... nog steeds geen reactie.
Dinsdag stuur ik een klacht door naar de ombudsdienst, ik ben het beu!
Woensdag 08u (deze ochtend dus): weer een bandje, wachttijd tot 10 minuten. Ik geef aan dat ik zo snel mogelijk gebeld wens te worden. We zijn al namiddag, 15u, en nog steeds niets gehoord!
Wat moet ik nu nog doen zeg! Persoonlijk naar Brussel trekken om aan te geven dat m'n schoonvader is overleden? Ik vind het echt een grote schande!
Mensen klagen ook veel over Telenet, maar daar hebben ze mij na 5 minuten wachten onmiddellijk geholpen, EN waren ontzettend meegaand omwille van m'n verlies! Mag ook gezegd worden. En bij TestAankoop & National Geographic was een mailtje (met overlijdensakte) voldoende om abonnement te stoppen. Maar er is zelfs geen mailadres naar Proximus te vinden ! ! Zéér slechte service
EDIT:
Als ik dus verschillende topics hier overlees, zou ik eigenlijk 30 minuten of langer moeten wachten? Moest ik de factuur zelf in m'n bus krijgen, ik verscheur ze pertinent, laat ze maar komen met een deurwaarder .... Maar nu is het wel m'n schoonmoeder die de factuur zal blijven ontvangen! Dus moet het wel in orde komen. Wij moeten tijd vrijmaken om de administratie in orde te brengen...
Hoe geraak je binnen bij klantendienst?!
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
- Bedankt: 4 keer
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 okt 2012, 18:09, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Mijn advies : ga richting een proximus verdeelpunt/belgacom shop met een copy van het overlijdensattest.
Zal alvast sneller gaan dan bellen en bandjes beluisteren.
Zal alvast sneller gaan dan bellen en bandjes beluisteren.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
- Bedankt: 4 keer
Ik zal je advies opvolgen! Het liedje van proximus ben ik beu gehoord. En dat ze eens riskeren me zonder enig resultaat terug huiswaarts te sturen
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Gewoon een brief sturen (moet niet aangetekend zijn) waarin je aangeeft dat je grootvader overleden is met overlijdensakte bij. Dan wordt de lijn opgezegd zonder zever.
Het adres van de klantendienst is
Het adres van de klantendienst is
Belgacom - Residentiële klantendienst- Koning Albert II-laan 27 B - 1030 Brussel
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik zou me, ondanks alle opgekropte frustratie, niet al te kwaad maken aldaar.
Mijn lijstje zou er alvast als volgt uitzien:
- Opzeggen abonnement schoonvader (laatste factuur + kopie overlijdensakte meenemen)
Wat ook kan helpen is een aangetekend schrijven (volgens de Algemene Voorwaarden moet je dit waarschijnlijk doen) sturen naar proximus/belgacom met een kopie van de overlijdensakte, een brief waarbij u verzoekt het nummer op te zeggen waarin het telefoonnummer en klantnummer vermeld staat (beiden te vinden op de factuur), eventueel met het verzoek om een bevestiging van deze opzegging te sturen naar u of de weduwe in kwestie (zelfde adres wss).
Op http://www.belgacom.com/be-nl/annex/An_ ... _data.page vind ik alvast volgende bedrijfsgegevens:
Koning Albert II-laan 27 B - 1030 Brussel
Als je zelf proximus klant bent, dan is het nummer dat je belde gratis (gewoon 5000 bellen).
Mijn lijstje zou er alvast als volgt uitzien:
- Opzeggen abonnement schoonvader (laatste factuur + kopie overlijdensakte meenemen)
Wat ook kan helpen is een aangetekend schrijven (volgens de Algemene Voorwaarden moet je dit waarschijnlijk doen) sturen naar proximus/belgacom met een kopie van de overlijdensakte, een brief waarbij u verzoekt het nummer op te zeggen waarin het telefoonnummer en klantnummer vermeld staat (beiden te vinden op de factuur), eventueel met het verzoek om een bevestiging van deze opzegging te sturen naar u of de weduwe in kwestie (zelfde adres wss).
Op http://www.belgacom.com/be-nl/annex/An_ ... _data.page vind ik alvast volgende bedrijfsgegevens:
Koning Albert II-laan 27 B - 1030 Brussel
Als je zelf proximus klant bent, dan is het nummer dat je belde gratis (gewoon 5000 bellen).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
- Bedankt: 4 keer
Ik denk dat een aangetekend schrijven inderdaad het beste zal zjn, maar vind het wel een beetje omslachtig voor een overlijden. Bij andere bedrijven is een mailtje voldoende. Een aangetekend schrijven om je abonnement op te zeggen is verstaanbaar, er is een juridische achtergrond. Als ik een shop bezoek, zal ik het inderdaad zeer kalm moeten doen, of ze gaan me nog doen bellen ook
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Bij overlijden gelden geen algemene voorwaarden meer (wat betreft opzegging en clausules): een van beide partijen van het contract bestaat niet meer (om het grof uit te drukken) en elke afspraak die onderling bestond wordt als nietig beschouwd.
Uiteraard moet natuurlijk wel de andere partij daar van op de hoogte gebracht worden, maar da's hier dus het geval.
In elk geval, mij is het gewoon telefonisch geregeld geraakt destijds...
Uiteraard moet natuurlijk wel de andere partij daar van op de hoogte gebracht worden, maar da's hier dus het geval.
In elk geval, mij is het gewoon telefonisch geregeld geraakt destijds...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Uit de algemene voorwaarden van Belgacom Mobile
http://www.belgacom.be/assets/content/m ... ewSite=otc12.3. In geval van overlijden van de Klant zijn de vergoedingen wegens
voortijdige opzegging niet verschuldigd en moet de opzeggingstermijn niet
worden gerespecteerd, op voorwaarde dat de rechthebbenden Belgacom
via gelijk welk schriftelijk middel, aangevuld met een bewijsstuk, van het
overlijden in kennis stellen.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
- Bedankt: 4 keer
Bedankt Krisken, dat is duidelijk! Was er maar een mailadres of fax ergens vermeld op de site
Nu zal het aangetekend moeten gestuurd worden, om zekerheid te hebben dat het correct is toegekomen
Nu zal het aangetekend moeten gestuurd worden, om zekerheid te hebben dat het correct is toegekomen
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
E-mail of fax is niet mogelijk (bij mijn weten toch).
Maar je kan altijd proberen via http://support.nl.belgacom.be/app/contact_email
EDIT:
E-mail, fax, blablabla van Belgacom, gezocht via Google
http://trendstop.knack.be/nl/detail/202 ... gacom.aspx
Maar je kan altijd proberen via http://support.nl.belgacom.be/app/contact_email
EDIT:
E-mail, fax, blablabla van Belgacom, gezocht via Google
http://trendstop.knack.be/nl/detail/202 ... gacom.aspx
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 okt 2012, 18:11, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Aangetekend hoeft niet meer sinds de nieuwe telecomwet. Gewoon het nummer vermelden dat opgezegd moet worden, klantennummer en de overlijdensakte.Blackwidow schreef:Ik denk dat een aangetekend schrijven inderdaad het beste zal zjn, maar vind het wel een beetje omslachtig voor een overlijden. Bij andere bedrijven is een mailtje voldoende. Een aangetekend schrijven om je abonnement op te zeggen is verstaanbaar, er is een juridische achtergrond. Als ik een shop bezoek, zal ik het inderdaad zeer kalm moeten doen, of ze gaan me nog doen bellen ook
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het hoeft niet meer, dat is een feit. Maar onze o-zo-betrouwbare bpost kennende is het een optie die ik liever neem
Nog beter is natuurlijk brief+fax+aangetekend+mail (eventueel ook via rooksignalen ) : er zal wel iets zijn dat toekomt in Brussel
Nog beter is natuurlijk brief+fax+aangetekend+mail (eventueel ook via rooksignalen ) : er zal wel iets zijn dat toekomt in Brussel
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
elk schriftelijk middel, dus bv formulier op de site
http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention/nl
de optie "de titularis van het contract is overleden" staat er trouwens tussen
vraag me alleen af of je daar een bevestiging van krijgt in je mailbox?
mijn deelneming trouwens
http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention/nl
de optie "de titularis van het contract is overleden" staat er trouwens tussen
vraag me alleen af of je daar een bevestiging van krijgt in je mailbox?
mijn deelneming trouwens
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Heb altijd 6000 geweten. Dus denk dat er een foutje in zitkrisken schreef:Als je zelf proximus klant bent, dan is het nummer dat je belde gratis (gewoon 5000 bellen).
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
- Bedankt: 4 keer
Dank!xenne schreef:elk schriftelijk middel, dus bv formulier op de site
http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention/nl
de optie "de titularis van het contract is overleden" staat er trouwens tussen
vraag me alleen af of je daar een bevestiging van krijgt in je mailbox?
mijn deelneming trouwens
Heb dat formulier trouwens vorige week ingevuld, maar niets van reactie gekregen! Nu al twee keer aangegeven dat ik teruggebeld moet worden, geen reactie! Volgens mij bestaat die klantendienst niet meer even langs een ship passeren morgen en daarna brief versturen. Zou me niet verbazen dat er dan plots vier verschillende mensen aan deze zaak gaan werken door al mn verschillende pogingen!
[ Post made via mobile device ]
- Edward
- Plus Member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Enkele maanden geleden heb ik het contract van mijn vader moeten beëindigen. Ik ben een Belgacomwinkel binnengestapt met zijn gegevens en een overlijdensattest. Tien minuten later was alles netjes geregeld. Telefoon, gsm, tv en internet. Ik moest wel nog eens langsgaan om de bbox en de decoder terug te brengen, maar dat was niet dringend. Ik heb dat dan enkele weken later gedaan. Zijn emailadres blijft nog actief tot einde november, handig omdat hij zijn electrafacturen enz op die manier ontving. Enkele weken later heb ik dan de eindfactuur ontvangen.
Alles netjes en correct verlopen.
Bij tante Post was dat wel even anders. Ik moest bij alle broers en zussen een document laten ondertekenen om zijn briefwisseling bij mij thuis te krijgen samen met dat attest en nog wat rompslomp. Op aanraden van zijn postbode heb ik gewoon een verhuisdocument online ingevuld en krijg ik nu alles hier netjes aan huis geleverd. Dat ligt natuurlijk wat moeilijker als de verstandhouding(lees het vertrouwen) tussen de erfgenamen wat minder is...
Alles netjes en correct verlopen.
Bij tante Post was dat wel even anders. Ik moest bij alle broers en zussen een document laten ondertekenen om zijn briefwisseling bij mij thuis te krijgen samen met dat attest en nog wat rompslomp. Op aanraden van zijn postbode heb ik gewoon een verhuisdocument online ingevuld en krijg ik nu alles hier netjes aan huis geleverd. Dat ligt natuurlijk wat moeilijker als de verstandhouding(lees het vertrouwen) tussen de erfgenamen wat minder is...
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
- Bedankt: 4 keer
Bedankt Edward, de shop wordt het dus. En ook mn deelneming in jouw verlies, sterkte!
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
- Bedankt: 4 keer
Pisnijdig zou je ervan worden! Ben naar een Belgacomshop gegaan vandaag.
Sorry meneer, je moet een aangetekend schrijven doen.......
Bende &@@@&@@&
Een simpel mailtje zou moeten volstaan, al die moeite voor een overlijden aan te geven!!
[ Post made via mobile device ]
Sorry meneer, je moet een aangetekend schrijven doen.......
Bende &@@@&@@&
Een simpel mailtje zou moeten volstaan, al die moeite voor een overlijden aan te geven!!
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmm jammer dat je de AV niet hebt uitgeprint, dan kon je alvast wijzen dat het niet aangetekend moest.
Ik herinner mij vaag iets (als ik verkeerd, ben, zeg het mij aub) dat je diensten op dezelfde manier moet kunnen afsluiten als ze geboekt kunnen worden...
Ik herinner mij vaag iets (als ik verkeerd, ben, zeg het mij aub) dat je diensten op dezelfde manier moet kunnen afsluiten als ze geboekt kunnen worden...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik heb u de oplossing al gegeven. Moest je die nu gewoon uitvoeren...Blackwidow schreef:Pisnijdig zou je ervan worden! Ben naar een Belgacomshop gegaan vandaag.
Sorry meneer, je moet een aangetekend schrijven doen.......
Bende &@@@&@@&
Een simpel mailtje zou moeten volstaan, al die moeite voor een overlijden aan te geven!!
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 10 jul 2011, 11:51
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Nog wat opzegmanieren:
http://www.belgacom.be/opzeggen
http://www.proximus.be/opzeggen
www.belgacom.be, rechterkolom bij 'Contact': 'Uw abonnementen opzeggen'
Je komt terecht op http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention_NL
Hier kan je opgeven waarom je wenst op te zeggen. Er staan ook rechtstreekse links indien je geen reden wenst op te geven:
Belgacom: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... oncall4_NL
Proximus: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... oncall4_NL
http://www.belgacom.be/opzeggen
http://www.proximus.be/opzeggen
www.belgacom.be, rechterkolom bij 'Contact': 'Uw abonnementen opzeggen'
Je komt terecht op http://support.nl.belgacom.be/app/stati ... tention_NL
Hier kan je opgeven waarom je wenst op te zeggen. Er staan ook rechtstreekse links indien je geen reden wenst op te geven:
Belgacom: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... oncall4_NL
Proximus: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/a ... oncall4_NL
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09 maa 2010, 14:14
- Bedankt: 4 keer
Ik probeer je oplossing uit te voeren, maar kan niemand het nummer doorgevenLord Utopia schreef:Ik heb u de oplossing al gegeven. Moest je die nu gewoon uitvoeren...Blackwidow schreef:Pisnijdig zou je ervan worden! Ben naar een Belgacomshop gegaan vandaag.
Sorry meneer, je moet een aangetekend schrijven doen.......
Bende &@@@&@@&
Een simpel mailtje zou moeten volstaan, al die moeite voor een overlijden aan te geven!!
[ Post made via mobile device ]
Maandag faxen, een gewone brief doorsturen, mailtje sturen dat hier al vermeld is geweest, nogmaals contactformulier doorgeven, en dan doe ik niets meer!
Mn klacht bij de ombudsdienst is aanvaard, dus ik verwacht ook een antwoord van die kant.
[ Post made via mobile device ]