opmaak van 'meer ingewikkelde' layout

Plaats reactie
Guest

Hoikes, mijn website was totnutoe nogal eentonig en nu zou ik eens iets meer willen spelen met afwisseling.
Ik had gedacht in een tabel in iedere cel een afzonderlijk element weer te geven.
Is dit de meest voor de handliggende manier om zoiets te doen?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als ik je vraag goed begrijp, dan zijn tabellen de 'beste' manier om de layout van een site te doen. I know, er zijn nog andere manieren, maar tabellen zijn niet slecht. Je moet maar eens de broncode bekijken van deze page. Ze staat vol met tabellen :)

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Guest schreef:Hoikes, mijn website was totnutoe nogal eentonig en nu zou ik eens iets meer willen spelen met afwisseling.
Ik had gedacht in een tabel in iedere cel een afzonderlijk element weer te geven.
Is dit de meest voor de handliggende manier om zoiets te doen?

*klap*klap*
Inderdaad.
Frames zijn een big no-no.
[Nob]

Ik gebruik nu ook nooit frames, maar waarom zijn die eigenlijk slecht?

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

voor sommige gevallen kan je die nog verantwoorden, maar in het algemeen werken de meeste dingen net zo fijn met tabellen.
Guest

Ja Sub Zero, dat bedoelde ik idd. Het is de 'beste' manier en niet slecht, is er dan een betere rekening houdend met de prille kennis?
Zijn er dan andere manieren die meer geschikt zijn?
Thx voor je uitleg.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

[Nob] schreef:Ik gebruik nu ook nooit frames, maar waarom zijn die eigenlijk slecht?

greetz,

Nob

Als je in google zoekt bv. games en je drukt dan op een website met frames dan toont hij alleen de pagina waar games instaan en niet de rest.
bijvoorbeeld: frames> http://users.skynet.be/marto/home.htm
zonder frames> <a href="http://users.skynet.be/marto/index 2.htm" target="qdf">http://users.skynet.be/marto/index 2.htm</a>

Maar voor de rest vind ik frames goed. :P
guess_who
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 31 jul 2003, 20:29
Contacteer:

mja beide manieren hebben hun charmes. frames zou je handig kunnen noemen om er een reclamebalk of menubalk aan toe te voegen. groot voordeel is dat het menu dan niet steeds moet geladen worden.

nuja een menu op zich is meestal ook niet zo enorm groot qua code en afbeeldingen, dus met tabellen zal de gewone gebruiker nauwelijks verschil zien...

ik opteer meestal voor tabellen. vind ik nog steeds handiger dan frames
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Hoe kan je tabellen eigenlijk instellen?Als je een msn community hebt kun je kiezen welke achtergrond ze moeten hebben en welke kleur de rand moet zijn,...
In html of kun je dat met dreamweaver mx 2004 ook??
Plaats reactie

Terug naar “Development”