Internet via ADSL zonder actieve Belgacom lijn
-
- Starter
De situatie zit als volgt:
Ik bewoon een leegstaand pand, het oude rijkswachtgebouw, van stad Aalst zonder domicilie (dat staat nog steeds bij mijn ouders). Mijn dienst tegen over de stad Aalst is om krakers, vandalisme en vreemdelingen weg te houden uit het gebouw. Als wederdienst mag ik vrijwel gratis wonen.
Nu had ik graag internet en eventueel ook televisie laten aansluiten. De aansluitingen zijn wel verouderd denk ik en ik weet niet of ze nog actief zijn. Vooral de telefooncentrale zal niet meer actief. Daarom wou ik weten wie of welke provider mij hier mee het beste zal bij kunnen helpen.
Telenet was al eens komen kijken (volgens andere bewoonster), maar die zagen het niet zitten om internet aan te sluiten. Daar ook geen kabel aansluitingen aanwezig waren.
Zou een provider als Scarlet dit kunnen doen?
Ik bewoon een leegstaand pand, het oude rijkswachtgebouw, van stad Aalst zonder domicilie (dat staat nog steeds bij mijn ouders). Mijn dienst tegen over de stad Aalst is om krakers, vandalisme en vreemdelingen weg te houden uit het gebouw. Als wederdienst mag ik vrijwel gratis wonen.
Nu had ik graag internet en eventueel ook televisie laten aansluiten. De aansluitingen zijn wel verouderd denk ik en ik weet niet of ze nog actief zijn. Vooral de telefooncentrale zal niet meer actief. Daarom wou ik weten wie of welke provider mij hier mee het beste zal bij kunnen helpen.
Telenet was al eens komen kijken (volgens andere bewoonster), maar die zagen het niet zitten om internet aan te sluiten. Daar ook geen kabel aansluitingen aanwezig waren.
Zou een provider als Scarlet dit kunnen doen?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Die telefooncentrale zal wel verouderd zijn, maar een voordeel van de locatie is dat er met zekerheid verschillende telefoonkabels bij jou binnenkomen. Belgacom zal dus zeker wel één paar vinden die geschikt is voor ADSL (of zelfs VDSL2).
In jouw geval - om alle discussies en problemen te vermijden - zou ik kiezen voor Belgacom. Met het goedkoopste Belgacom VDSL2 abbo (Start, 30/2.5) heb je een snelheid die altijd hoger zal zijn dan het beste ADSL abbo. Gewoon "Internet zonder vaste lijn" bestellen.
Indien je aansluitbaar bent,, zal Belgacom dit zonder kosten doen, zelfs als daar een interventie voor nodig is.
Na 6 maand kan je altijd van provider wisselen indien je dat zou wensen. Noteer dat je bij (sommige) alternatieve providers moet je extra betalen indien geen actieve vaste lijn (raw copper).
In jouw geval - om alle discussies en problemen te vermijden - zou ik kiezen voor Belgacom. Met het goedkoopste Belgacom VDSL2 abbo (Start, 30/2.5) heb je een snelheid die altijd hoger zal zijn dan het beste ADSL abbo. Gewoon "Internet zonder vaste lijn" bestellen.
Indien je aansluitbaar bent,, zal Belgacom dit zonder kosten doen, zelfs als daar een interventie voor nodig is.
Na 6 maand kan je altijd van provider wisselen indien je dat zou wensen. Noteer dat je bij (sommige) alternatieve providers moet je extra betalen indien geen actieve vaste lijn (raw copper).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
Bedankt voor het snelle antwoord en het advies!
Is het dan eveneens mogelijk om Belgacom TV aan te sluiten?
De installatiekosten lopen wel hoog op bij Belgacom terwijl dit bij andere providors gratis wordt aangeboden.
Als ik dan voor Belgacom kies, waar ligt het verschil van ADSL en VDSL2?
Is het dan eveneens mogelijk om Belgacom TV aan te sluiten?
De installatiekosten lopen wel hoog op bij Belgacom terwijl dit bij andere providors gratis wordt aangeboden.
Als ik dan voor Belgacom kies, waar ligt het verschil van ADSL en VDSL2?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als ze VDSL2 kunnen aansluiten, is Belgacom TV zeker mogelijk.
Kort door de bocht : VDSL2 is sneller dan ADSL. Véél sneller. ADSL2 heeft een maximum snelheid van 6mbit, VDSL2 tot hiertoe 50mbit.
Er bestaat een kans (al zeg ik niet dat dit ook zo is in jouw geval) dat tv kabel niet aanwezig is. Gebeurd vaak in publieke gebouwen (en ex-publieke gebouwen) waardoor telenet niet mogelijk is.
Mocht niks lukken, dan kan je in Aalst dacht ik nog altijd kiezen voor Clearwire
Kort door de bocht : VDSL2 is sneller dan ADSL. Véél sneller. ADSL2 heeft een maximum snelheid van 6mbit, VDSL2 tot hiertoe 50mbit.
Er bestaat een kans (al zeg ik niet dat dit ook zo is in jouw geval) dat tv kabel niet aanwezig is. Gebeurd vaak in publieke gebouwen (en ex-publieke gebouwen) waardoor telenet niet mogelijk is.
Mocht niks lukken, dan kan je in Aalst dacht ik nog altijd kiezen voor Clearwire
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Starter
Moet ik zelf aanwezig zijn om te tekenen, of mag mijn buurmeisje open doen en hem zijn werk laten doen?
Anders moet ik me daar weer een dag verlof voor nemen.
Anders moet ik me daar weer een dag verlof voor nemen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Er moet een volwassen iemand ter plaatse zijn. Dit kan/mag het buurmeisje zijn maar ik zou toch aanraden om een dag verlof te nemen.
Telefonie = EDPnet + OVH
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
ADSL2+ kan gemakkellijk 12 Mbit/s aan en in theorie zelfs 24 Mbit/s.krisken schreef:Als ze VDSL2 kunnen aansluiten, is Belgacom TV zeker mogelijk.
-
- Moderator
Met deze uitspraak bedoel ik het volgende:philippe_d schreef:Met het goedkoopste Belgacom VDSL2 abbo (Start, 30/2.5) heb je een snelheid die altijd hoger zal zijn dan het beste ADSL abbo.
- - in het beste geval (dicht bij de centrale) zal je met ADSL2+ max 12mbps download krijgen en 640 kbps upload. Dat is het hoogste Belgacom ADSL2+ profiel.
- in het slechtste geval (ver van de ROP) zal je met VDSL2 12mbps download krijgen en 1 mbps upload. Dat is het laagste VDSL2 profiel (bij >1.4km ben je niet meer aansluitbaar).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
op http://www.lijntest.be kan je ook al eens op postadres nakijken of en hoe je aansluitbaar bent.
[edit] net eens gedaan op *KNIP* en je lijkt aansluitbaar te zijn op VDSL2 in de hoge profielen.
Als je internet + TV wil via de VDSL2-verbinding heb je Belgacom en Scarlet(BGC-dochter). De verschillen tussen die 2 zijn elders op het forum reeds ruim beschreven.
[edit] net eens gedaan op *KNIP* en je lijkt aansluitbaar te zijn op VDSL2 in de hoge profielen.
Als je internet + TV wil via de VDSL2-verbinding heb je Belgacom en Scarlet(BGC-dochter). De verschillen tussen die 2 zijn elders op het forum reeds ruim beschreven.
Laatst gewijzigd door TiTanium 10 okt 2012, 18:00, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Privégegevens verwijderd.
Reden: Privégegevens verwijderd.
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Hou er rekening mee dat de binnenbekabeling in zo'n gebouwen een ramp is.
Overal bekabeling, niemand ter plekke weet waar de bekabeling heen gaat of hoe ze loopt.
En als ze dan nog ergens heen gaat is het naar een tussenkast, patchkast, centrale.
Installatietechniekers hebben simpelweg de tijd niet om dit uit te gaan zoeken en zullen u vragen van zelf een kabel te voorzien rechtstreeks naar de introkast.
En probeer best zelf aanwezig te zijn, niets is vervelender dan iemand die de deur open doet en van niks weet.
Overal bekabeling, niemand ter plekke weet waar de bekabeling heen gaat of hoe ze loopt.
En als ze dan nog ergens heen gaat is het naar een tussenkast, patchkast, centrale.
Installatietechniekers hebben simpelweg de tijd niet om dit uit te gaan zoeken en zullen u vragen van zelf een kabel te voorzien rechtstreeks naar de introkast.
En probeer best zelf aanwezig te zijn, niets is vervelender dan iemand die de deur open doet en van niks weet.
-
- Starter
Ok, daar heb je wel gelijk in. Zal me dan toch een dag verlof voorzien.
Daar heb ik zelf allemaal geen kaas van gegeten.
Wat voor kabel moet ik voorzien? Introkast? Patchkast?
Dat wil ik allemaal gerust doen, maar ik veronderstel dat je daar ook allemaal verstand van moet hebben.
Daar heb ik zelf allemaal geen kaas van gegeten.
Wat voor kabel moet ik voorzien? Introkast? Patchkast?
Dat wil ik allemaal gerust doen, maar ik veronderstel dat je daar ook allemaal verstand van moet hebben.
-
- Moderator
- Contacteer:
Probeer uit te vissen waar de telefoonlijnen binnenkomen in dat gebouw. Als je deze hebt gevonden moet je kijken of er vanaf daar een kabel (UTP of VVT) ligt naar waar je internet wenst.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
Bestaat daar een manual van?
In bijna elke kamer lijkt wel zo'n splitter (als het dat tenminste is) geïnstalleerd te zijn.
Maar denk niet dat die nog actief zijn. Moet Belgacom dat zelf niet weten waar die telefoonlijnen binnen komen?

In bijna elke kamer lijkt wel zo'n splitter (als het dat tenminste is) geïnstalleerd te zijn.
Maar denk niet dat die nog actief zijn. Moet Belgacom dat zelf niet weten waar die telefoonlijnen binnen komen?
-
- Moderator
- Contacteer:
Je zal moeten kijken bij de gemeenschappelijke delen, maar ook in kelders etc. We spreken hoogstwaarschijnlijk over een "bakje" waar 20 (of zelfs meer) lijnen in toekomen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer

telefoon aansluiting wat je op meerdere plaatsen zal tegenkomen vermoed ik

Splitter die meestal in de telefoon aansluiting zit

de aansluiting, of een grotere versie hiervan die je moet zoeken...(kan in een ijzeren kast zitten)
-
- Starter
Die dingen komen mij bekend voor. Ik zal vanavond eens wat foto's gaan nemen.
Hopelijk zit ik goed, want het is een GROOT gebouw!
Hopelijk zit ik goed, want het is een GROOT gebouw!
-
- Starter
Het is ter informatie de comfort pack met internet en TV geworden Belgacom. Installeren komen ze doen op woensdag 24 oktober.
Alles bijeen zal mijn eerste factuur op € 142,00 komen (€ 99,00 installatiekosten).
Alles bijeen zal mijn eerste factuur op € 142,00 komen (€ 99,00 installatiekosten).
Laatst gewijzigd door MrBrightside89 11 okt 2012, 15:59, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Contacteer:
Verplaatst 
Indien je wenst wil ik wel ns komen kijken of we "iets" vinden in dit weekend (of volgend weekend)

Indien je wenst wil ik wel ns komen kijken of we "iets" vinden in dit weekend (of volgend weekend)
Telefonie = EDPnet + OVH
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
Het kan nog een stuk slechter. Je kan zelfs op een (repair)profiel vallen van 7mbps download en 0,5mbps upload. Het moet juist zijn hé Jeanke ?philippe_d schreef:- in het slechtste geval (ver van de ROP) zal je met VDSL2 12mbps download krijgen en 1 mbps upload. Dat is het laagste VDSL2 profiel (bij >1.4km ben je niet meer aansluitbaar).(indien beschikbaar op het adres).
-
- Starter
Wauw, zou je dat zien zitten? Het is het oude rijkswachtgebouw in Aalst vlak naast het station.krisken schreef:Verplaatst

Ik zal er zeker zijn dit weekend, want heb een hoop schilderwerk te doen.
Misschien bevinden de aansluitingen zich in het gedeelte van de gevangenissen.
Als je tijd hebt stuur ik je mijn gegevens eens door via PM.

-
- Moderator
- Contacteer:
Stuur maar even een PM dan, dan kom ik wel even kijken dit weekend
Zal wss zondagmiddag worden, nadat de bolletjes gekleurd zijn

Telefonie = EDPnet + OVH
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Die intro vindt je meestal ergens in een "machinekamer" of de kelder. Bij tellers/verwarming etc.
En dan hopen dat het er maar ééntje is, ik ken zo een gebouw van lancelot in Antwerpen waar je 4 verschillende intros hebt.
En dan hopen dat het er maar ééntje is, ik ken zo een gebouw van lancelot in Antwerpen waar je 4 verschillende intros hebt.

-
- Starter
Wat is het een ramp om binnen te geraken op de klantendienst. Poging 7: Fail! 

-
- Moderator
- Contacteer:
Dan moet je eens een vdsl'leke installeren in de kinepolis van Gent. Er is daar gelukkig maar één grote invoer (50 paar) maar die is verdeeld over 9 verdeelkastjes over heel het gebouw. Halve dag zitten uitzoeken en testen eer de boel daar werkte! En dankzij een mede-userbaser heb ik onlangs nog een leuke meegemaakt in het oude rijkswachtgebouw te Aalst! een grote invoer (denk een 100 paar) die toekwam op de dakverdieping, in een goed weggestoken kotDevilzown schreef:Die intro vindt je meestal ergens in een "machinekamer" of de kelder. Bij tellers/verwarming etc.

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
Eindelijk binnen geraakt Kris!
Installatie is bevestigd voor woensdag 24 oktober. Ik heb expleciet gevraagd naar een Belgacom technicus, maar dat kon ze me niet garanderen ondanks dat ik de situatie heb uitgelegd. Ze kon het wel bij de opmerkingen noteren, maar zij kiest zelf de technicus niet. Daarnaast zei ze dat de binnen bekabeling voor de klant zelf is, en zij zorgen enkel voor de plaatsing. Moet ik dus zelf nog iets onder handen nemen?
Installatie is bevestigd voor woensdag 24 oktober. Ik heb expleciet gevraagd naar een Belgacom technicus, maar dat kon ze me niet garanderen ondanks dat ik de situatie heb uitgelegd. Ze kon het wel bij de opmerkingen noteren, maar zij kiest zelf de technicus niet. Daarnaast zei ze dat de binnen bekabeling voor de klant zelf is, en zij zorgen enkel voor de plaatsing. Moet ik dus zelf nog iets onder handen nemen?
-
- Moderator
- Contacteer:
Neen, Belgacom is verantwoordelijk voor de plaatsing van de apparatuur en de correcte werking ervan in jouw woonst. En jouw woonst, dat is één van die 4 kamers daar. Er zal dus een UTP (of VVT) kabel moeten komen tussen die invoer bovenaan (bovenste verdiep) ofwel die invoer beneden (aan de inkomst). Vandaar gaan ze moeten uitzoeken welke kabels naar één van die 4 kamers komt.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
belgacom is nooit verantwoordelijk voor de binnenbekabeling. geplaatste apparatuur natuurlijk wel. maar als er ooit in de toekomst problemen optreden met de binnenbekabeling kan belgacom hier nooit verantwoordelijk worden voor gesteld.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik zeg toch nergens dat ze verantwoordelijk zijn voor de binnenbekabeling?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
En die UTP kabel hebben zij dus voorhanden, en moet ik niet voorzien veronderstel ik 

-
- Moderator
- Contacteer:
Er ligt idd UTP genoeg bij jou thuis 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
UTP kabel peper duur? Correct me if i'm wrong want ik heb er geen verstand van, maar begin dit enorm interessant te vinden!Zamba schreef:je kan die kabel door Belgacom laten leggen, maar dat is peperduur. Je kan beter een elektricien bij u in de buurt hiervoor aanspreken.
http://www.netwerkkabel.eu/cat5e-50m-groen-utp-kabel?
-
- Starter
De kogel is door de kerk! Mijn gesprek eerder deze week met de Belgacom medewerkster via de telefoon heeft niets opgeleverd, want er stond dan toch een onderaannemer aan mijn deur. Gelukkig was dit een super sympathieke kerel die echt zijn vak heel goed kent. We hebben samen al lachend met de miserie zitten zoeken naar een verbinding, en die hebben we uiteindelijk gevonden en gemaakt op de bovenste verdieping van de feestzaal Kris. Het resultaat is dat we op 2uur tijd rond waren.
Zo'n mannen zijn echt een waardevolle aanvulling van het bedrijf!
Zo'n mannen zijn echt een waardevolle aanvulling van het bedrijf!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Kerel van rond de dertig, werkt voor onderaannemer, reeds zes jaar bij die subcontractor en hij woont in Denderende? Hier ook over de vloer gehad, wreed sympathieke mens. Als we het over dezelfde hebben natuurlijk.
Edit; dendermonde bedoelde ik, die correctie op gsms...
Maar we spreken over dezelfde want dat bbox verhaal komt me bekend voor...
Wreed sympathieke mens, mochten ze allemaal van die orde zijn....
Edit; dendermonde bedoelde ik, die correctie op gsms...

Maar we spreken over dezelfde want dat bbox verhaal komt me bekend voor...

Wreed sympathieke mens, mochten ze allemaal van die orde zijn....
Laatst gewijzigd door cyberbozzo 26 okt 2012, 23:07, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
Denderende? Hij is van Ninove zei hij, wat ook natuurlijk tot de Denderende steden behoort. Alleszins mochten het allemaal zo'n geëngageerde techniekers zijn... Hij heeft mij zelfs nog een UTP kabel cadeau gedaan, en is hier wel onvrijwillig denk ik een Bbox2 vergeten, wat moet ik daar nu mee doen? Ik ken de gegevens niet van die kerel.
-
- Moderator
- Contacteer:
Je bent dus volledig op Belgacom nu? 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter
Ja volledig op Belgacom, ondanks dat hij ook nog Telenet verbindingen heeft gevonden. Telenet zelf heeft zelfs niet de moeite gedaan bij hun vorige bezoek om die te zoeken.
Maar wat nu met die extra Bbox2 modem?
Maar wat nu met die extra Bbox2 modem?
-
- Moderator
Houden als reserve, of aanbieden op Userabase in "Te Koop"