Volgens de nieuwe wetgeving mogen contracten van 12 maanden toch niet meer?
En kan men toch na 6 maanden kosteloos opzeggen?
Waarom vermeld de site van dommel nog steeds contracten van 6 maanden minimum?
Groetjes,
dommel contracten
-
- Premium Member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 09 jul 2010, 11:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
dommelgebruiker,
zoals je zelf vermeld laat de nieuwe wet je toe zonder kosten op te zeggen na 6 maand.
Vandaar dat nieuwe Abbo's nu aangeboden worden met deze nieuwe minimum termijn.
De belangrijkste elementen in de nieuwe telecomwet zijn volgende:
•Met de nieuwe telecomwet verdwijnt de opzegvergoeding voor wie zijn telefoon-, gsm-,
internet- of televisieabonnement opzegt na zes maanden.
•Consumenten zullen bovendien steeds kosteloos kunnen opstappen bij iedere tariefverhoging,
zelfs al gaat het slechts om een indexaanpassing.
•De beëindiging kan onder meer schriftelijk per brief, per e-mail, of via een SMS naar een
specifiek nummer van de operator. Een telefonische beëindiging zal evenwel niet volstaan.
Een nieuwe tendens om klanten voor langer te (proberen) binden komt in aanbiedingen van
formules waar voor 15 tot 20 maand kleine reducties gegeven worden op de normale prijzen.
zoals je zelf vermeld laat de nieuwe wet je toe zonder kosten op te zeggen na 6 maand.
Vandaar dat nieuwe Abbo's nu aangeboden worden met deze nieuwe minimum termijn.
De belangrijkste elementen in de nieuwe telecomwet zijn volgende:
•Met de nieuwe telecomwet verdwijnt de opzegvergoeding voor wie zijn telefoon-, gsm-,
internet- of televisieabonnement opzegt na zes maanden.
•Consumenten zullen bovendien steeds kosteloos kunnen opstappen bij iedere tariefverhoging,
zelfs al gaat het slechts om een indexaanpassing.
•De beëindiging kan onder meer schriftelijk per brief, per e-mail, of via een SMS naar een
specifiek nummer van de operator. Een telefonische beëindiging zal evenwel niet volstaan.
Een nieuwe tendens om klanten voor langer te (proberen) binden komt in aanbiedingen van
formules waar voor 15 tot 20 maand kleine reducties gegeven worden op de normale prijzen.