Belgacom vervangt gratis oude Decoders V1 en V2

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wie nog in het bezit is van oude (niet HD decoders) van het type V1 of V2
worden door BGC verwittigd dat ze hun decoder gratis kunnen laten vervangen door een V3 decoder.

Afbeelding

mvg
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kan slecht nieuws zijn voor wie er destijds zo één gekocht heeft.... wellicht zullen die decoders de charles software niet meer kunnen draaien? ik heb nog zo'n V1 staan aangekocht voor een appel en ei, dat wel... maar tot op vandaag de dag toe hij het nog goed (die keer dat ik hem gebruik, niet vaak)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Probeer zo'n aangekochte v1/v2 eens om te ruilen in een belgacom shop zou ik zeggen. Zolang je niets ondertekend en buiten raakt met een nieuwe kan je je van de domme houden en heb je'n nieuwe "aangekochte" hd decoder ;-)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Hmm, zou straf zijn als dat zou lukken! Ik veronderstel dat BGC wel ergens in zijn systeem bijhoudt wat de verkochte decoders zijn, of ze zelfs helemaal doet verdwijnen voor de medewerkers in de BGC shops...
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad die staan geregistreerd maar er zijn er soms die blijkbaar om één of andere reden toch niet in hun database terecht gekomen zijn maar dan zal je wel even veel geluk moeten hebben als op de loto te spelen en te winnen denk ik :wink:
mvg
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jackho schreef:worden door BGC verwittigd
Volgens oproep van BGC dus... je moet maw. wachten op de mail ?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

zal eerder per brief zijn, want U dient hiervoor de u toegezonden procedure te volgen = KIALA

gaat het hier enkel over huurdecoders, of is het ook geldig voor aangekochte exemplaren? da's me nog niet compleet duidelijk
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

xenne schreef:.... wellicht zullen die decoders de charles software niet meer kunnen draaien?
Daar ben ik vrijwel zeker van.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

vuurvos schreef:
xenne schreef:.... wellicht zullen die decoders de charles software niet meer kunnen draaien?
Daar ben ik vrijwel zeker van.
in dat geval moeten ze de aangekochte decoders ook vervangen, denk ik? anders zetten ze die klanten zonder "tv" produkt wegens dat de aangekochte decoder niet langer compatible is? of kunnen ze dan jou verplichten een nieuwe te kopen? goeie manier om van hun V3 stock vanaf te geraken, me dunkt. voor de rest is er niets nieuws onder de zon, want een non HD decoder kan toch sowieso gewisseld worden voor een HD decoder als je deze huurt? als de aangekochte oude decoders blijven werken op de oude software is het natuurlijk ook goed...
NickG
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:gaat het hier enkel over huurdecoders, of is het ook geldig voor aangekochte exemplaren? da's me nog niet compleet duidelijk
Ik veronderstel enkel huurdecoders. Als dit ook geldt op gekochte decoders dan koop ik mij straks ook eentje :-) Wat is dan nog het voordeel van huren tov kopen?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

lees eens mijn post hierboven... stel dat ze in de toekomst enkel nog wil werken met charles software, deze gaat niet meer draaien op v1 & v2... volgens mij moet men die klanten (minstens) een V3 geven zodanig dat ze tv kunnen blijven kijken, en dan draait alles op charles. uiteindelijk moeten de aangekochte produkten compatible blijven met de geleverde diensten volgens mij...... pure gissing van mijnentwege, we'll see.... op moment dat mijn aangekochte V1 niet meer in staat is tv af te spelen neem ik in ieder geval contact op met belgacom. in geval van defecte aangekochte decoder is er natuurlijk sprake van 2 jaar wettelijke garantie, en is ruil niet van toepassing.
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Kunnen mensen met oudere versies dan Charles dan geen TV meer kijken? Volgens mij zullen ze dit wel backwards compatible houden, zij het met een aantal functies minder en zonder support.
Maar dan nog: heb jij ergens op papier dat BGC je aangekochte decoder zal blijven supporteren? Dat het m.a.w. gegarandeerd zal blijven werken (hetzij er iets defect gaat aan de hardware natuurlijk)? Volgens mij niet :-)
Voor mij is dat het risico dat je neemt als je beslist om een decoder te kopen ipv te huren; je gokt erop dat je deze lang genoeg kan gebruiken tot je je "terugverdienpunt" bereikt hebt. Bereik je dit punt niet (hetzij door defecte hardware, hetzij doordat je decoder niet meer voldoet aan de minium specs,...): pech gehad!

PS: bovenstaande is écht niet als flame bedoelt, ik hoop van harte dat je verder kan met je V1/2 decoder of dat je gewoon kan ruilen tov een V3!
xenne
Elite Poster
Elite Poster

de toekomst zal het uitwijzen NickG... wellicht dat het goedkoper uitvalt de nog resterende V1&V2's te vervangen zodanig dat ze die oude software niet meer moeten supporten en zich volledig concentreren op Charles. ik heb nergens op papier dat mijn decoder moet blijven werken, ik zou het gewoon zien als "service" dat dit zo is... ik zie ook niet in wat dit bericht anders van waarde heeft, sowieso kunnen ten alle tijde de huurdecoders V1/V2 geruild worden voor een V4, want met V1/V2 kan je geen HD kijken
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Het heeft wel degelijk waarde: BGC is het verplicht support te leveren aan al zijn verhuurde decoders. Als je ervoor kan zorgen dat al deze verhuurde decoders minstens V3 zijn is dat makkelijk/goedkoop: je helpdesk moet maar één (of twee) versies supporteren + het aantal problemen door oude hardware beperk je pro-actief.
Of ze dan van plan zijn ook mensen die een oude versie gekocht hebben mee te nemen of in de kou te laten staan hangt af van de vraag: hoeveel van die decoders zijn er gekocht? Volgens mij zijn het er een minderheid en zal de kost minimaal zijn. En als je ook de gekochte decoders meeneemt is dat weer goed voor je imago.

Anderzijds, het zet mensen misschien in de toekomst aan sneller ook een decoder te kopen. En dat is volgens mij niet wel BGC wil, want ze maken toch mooie winst op het verhuren van de decoders?
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

Wat ook zou kunnen is dat ze officiëel de support schrappen voor de V1 en de V2. Dan blijft daar de laatste reno-myrio op draaien en kan je perfect TV kijken. De Charles software voegt nieuwe functies toe, de menu's zijn anders, etc. maar wat de broadcast betreft (de SD versie uiteraard) is er geen verschil.
NickG schreef:Kunnen mensen met oudere versies dan Charles dan geen TV meer kijken? Volgens mij zullen ze dit wel backwards compatible houden, zij het met een aantal functies minder en zonder support.
Exact, dat is wat ik bedoelde.
Laatst gewijzigd door vuurvos 07 okt 2012, 20:01, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

dat ze maar eerst zorgen dat charles kan draaien op de V3 want het loopt nog niet 100 % probleemloos op de V4 !

mvg
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

Volledig mee eens !

Edit: Wat ik net gemerkt heb is dat een reboot exact 2 minuten duurt (behalve als er een harde schijf controle moet gebeuren of een nieuwe software moet binnen gehaald worden, ...). Bon, dit was wel al geweten maar ... alles, maar dan ook alles werkt na die 2 minuten ! Dus: EPG, PVR, VOD, menu, you name it. Als je weet hoe het vroeger was is dit alvast een serieuze verbetering. Maar er zitten nog steeds bugs in, dat in ieder geval. Misschien was snelheid van alles binnen te krijgen een top prioriteit en zouden de bekende bugs nu vlugger opgelost geraken, who knows ?

PS: ik heb het ergens anders al gepost, maar voor de duidelijkheid: ik heb een V4 decoder met Charles 248
jackho
Elite Poster
Elite Poster

dan maar afwachten wat Charles 250 ons gaat brengen ;-)
Ik heb ook een V4 en Charles 248 en heb dikwijls problemen met afspelen van nPVR
die ineens stopt en dan kan je alleen maar starten van aan het begin en doorspoelen en zo tot drie maal toe in een nPVR
en dit is ook niet altijd het geval voor alle nPVR opnames.
ja 'k ga stoppen want we zijn hier off topic bezig

mvg
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”