ongevraagd Telenet mobile abo opgestuurd

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Patjen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2010, 21:19
Bedankt: 2 keer

Hi,
zonet ontving ik volgende email zonder dat ik ook maar enig contact nam met Telenet:



Beste klant,
Fijn dat u koos voor Telenet Mobile.
Over enkele dagen is het zover: via de post krijg je een Telenet-pakket met
je Telenet-simkaart
een papieren contract met gefrankeerde omslag
een brief en een folder met de stappen om je abonnement te activeren
Het is belangrijk dat je je Telenet Mobile-abonnement bevestigt na ontvangst van je pakket.
Dit is de eerste stap om je abonnement te kunnen gebruiken.
Hoe bevestigen?
Bevestig je abonnement pas nadat je het pakket via de post ontvangt. Er zijn 2 mogelijkheden...
bevestig je abo met deze link
of
stuur het papieren contract ingevuld terug

Veel plezier met Telenet Mobile.

Vriendelijke groeten,

Telenet




Deze mail werd naar mijn telenet adres gestuurd en de bevestigingslink bevat volgende URL : http://www.telenet.be/mvno/flow.do?_flo ... xxxxxxxxxx

Dit lijkt me toch echt wel het telenet domein te zijn dus ik denk niet dat het een phishingmail is.

Zijn er nog mensen die ongevraagd een abo aangesmeerd kregen vandaag ?
En hoe geraak ik er van af ?



grtz,
Pat
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Kan zijn dat iemand een verkeerd emailadres gebruikt heeft...


Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De e-mail mag je gewoon negeren en als er straks een aankoopbevestiging via de post zou toekomen, gooi je dat gewoon bij het oud papier.
Zonder schriftelijke bevestiging door jou bestaat het contract niet. (nieuwe telecomwet, verkoop op afstand)

De maandelijkse aanrekening bekijk je zoals altijd met argusogen en elk onterecht bedrag betwist je onmiddellijk via de klantendienst van Telenet.
Suntall
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 jun 2011, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Indien je een aankoopbevestiging krijgt, niet direct bij het oud papier maar toch even bellen zou ik zeggen. ;) Nieuwe telecomwet of niet maar het spaart je werk achteraf. Onder het motto voorkomen is beter dan genezen :-)
Patjen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2010, 21:19
Bedankt: 2 keer

Het mysterie is ontrafeld, vandaag een bevestiginsmail ontvangen met pdf in attachment.
Mijn emailadres staat opgegeven alc contact voor het abo van mijn ouders die computeranalfabeten zijn.
blijkbaar heeft mijn moeder dus gebeld om de gratis optie freephone mobile te laten activeren.

Ik begrijp dan niet waarom in die pdf een activeringskost van 5 EUR vermeld staat 'activering mobiele diensten' ???
Ik heb dit enkele weken geleden voor mezelf ook geactiveerd maar dan via de website en dat was volledig gratis.

Waar zit dus het verschil ?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Omdat Telenet de promoties en eenmalige kosten om de haverklap verandert naargelang de marktvraag. Winstmaximalisatie hé.

http://telenet.be/3407/nl/thuis/mobiel/ ... onnementen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Patjen schreef:Waar zit dus het verschil ?
Omdat je over twee verschillende dingen spreekt... "de gratis optie freephone mobile" is iets anders dan "Telenet mobile abo".

Vermoedelijk heeft men je ouders dus verkeerd begrepen en een GSM abonnement aangesmeerd.
os2lover
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2006, 13:17
Locatie: Machelen-Zulte
Contacteer:

Men heeft blijkbaar samen met de Freephone Mobile-activatie ook een Walk&Talk 0 geregistreerd.
Simkaart nooit activeren, als die toekomt, dan wordt die 5 euro ook nooit aangerekend. Simkaartje mag je wegsmijten.
Met vriendelijke groeten,
Olivier Baum
Product specialist Nokia Care BNL/FR/FI/Baltics

sinds 18/03/2010 op Telenet Fibernet 100 verbinding :lol:
Patjen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2010, 21:19
Bedankt: 2 keer

thx, simkaartje verdwijnt in de schuif.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”