Lancering Weepee TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Zenders van Sat source doorstreamen is zeker nie legaal hahahha prutsers..

Ik geloof er al niet meer in..

Als EEN en Canvas er al niet inkomen zal het nooit aanslaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

sardonis schreef:Ik geloof er al niet meer in..
Dat heb ik al van in het begin niet gedaan.
sardonis schreef:Als EEN en Canvas er al niet inkomen zal het nooit aanslaan.
Dat lijken mij nochtans geen moeilijke onderhandelingen... maar de andere Vlaamse zenders (de ganse VMMa fabriek)... iedereen weet hoe complex die situatie is, laat staan dat een kleine speler daar plots zou in lukken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, als klein bedrijf zou het juist makkelijker moeten zijn... ware het niet dat ze zelf een internet platform aan't uitwerken zijn om TN/BGC een hak te zetten(of ze moeten het knowhow samenvoegen natuurlijk(al betwijfel ik of er veel knowhow aan te pas komt bij dvb2IP)).
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Meer info in de Trends van vandaag (de gedrukte versie is veel uitgebreider dan het artikel op trends.knack.be
Deze avond ook op Kanaal Z.
Bedoel je deze info in bijlage ?

Bron: www.trends.be op 16/8/2012
Bijlagen
Doc2.doc
(638.5 KiB) 91 keer gedownload
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

en het blijft stil op twitter/facebook en userbase vanuit de weepee kant?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Mogelijk zijn er gewoon enkele beta testers geschrapt ... ? Mensen zijn ongeduldig :eek:
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Geduld is een schone deugd, niet waar?
Langs de andere kant is de reactie hier op ub ook wel te begrijpen.
Met een hoop teasers, geen targeted releasedate ("ergens dit najaar") en een hoop negatieve geruchten weten we alleen van de beta testers dat het een ubercool concept is dat goed werkt.... Punt. Andere lijn.
Ik peis toch dat de zenuwen bij nmv serieus aant oplopen zijn. Iets zegt me dat. We kunnen dus alleen maar afwachten en er niet te veel op hopen. We zijn uiteindelijk niet het publiek waar nmv zijn rekeningen mee gaat kunnen betalen. Om tot een succes te komen zullen ze iets meer nodig hebben. My 2 cents.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

Modbreak:
FullQuote
fryelectro schreef:Geduld is een schone deugd, niet waar?
Langs de andere kant is de reactie hier op ub ook wel te begrijpen.
Met een hoop teasers, geen targeted releasedate ("ergens dit najaar") en een hoop negatieve geruchten weten we alleen van de beta testers dat het een ubercool concept is dat goed werkt.... Punt. Andere lijn.
Ik peis toch dat de zenuwen bij nmv serieus aant oplopen zijn. Iets zegt me dat. We kunnen dus alleen maar afwachten en er niet te veel op hopen. We zijn uiteindelijk niet het publiek waar nmv zijn rekeningen mee gaat kunnen betalen. Om tot een succes te komen zullen ze iets meer nodig hebben. My 2 cents.
De meeste van die geruchten zijn ook werkelijk enkel geruchten. :) Eigenlijk zijn jullie er gewoon al héél vroeg bij. Niemand is zo goed op de hoogte als de mensen van Userbase (behalve de beta-testers) en daardoor hebben jullie heel vroeg heel veel informatie gehad. De buitenwereld heeft enkel de pers-artikels en weet dat er "iets komt". Voor hun was het allemaal nieuw, voor jullie niet natuurlijk.

Daarom hebben we ook die twunch georganiseerd. In persoon konden we wel enkele zaken zeggen die nog niet in de pers mogen komen.
Laatst gewijzigd door TiTanium 05 sep 2012, 19:32, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote: Indien u op de laatste post wil antwoorden moet je deze niet volledig overnemen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

weepeechris schreef:De buitenwereld heeft enkel de pers-artikels en weet dat er "iets komt".
In het pers artikel lees ik dat de Vlaamse zenders geen/weinig interesse hebben... wat mij betreft toch iets om je zorgen over te maken.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

r2504 schreef:In het pers artikel lees ik dat de Vlaamse zenders geen/weinig interesse hebben... wat mij betreft toch iets om je zorgen over te maken.
SBS Belgium geeft voorrang aan de lancering van VIER en VIJF dit najaar.
Dus dat wordt (misschien) nog even wachten om bv 'De Slimste Mens' via WeePee TV te zien.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gent32m schreef:Dus dat wordt (misschien) nog even wachten
Je bekijkt het vrij positief... nu op zich kan ik het alléén ook maar hopen... maar de Belgische situatie is te speciaal (op alle gebied van telecom en media trouwens).
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Stiiiiiiiiiiil aan de overkant!
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Stiiiiiiiiiiil aan de overkant!
Wat verwacht je nu? Dat ze elke x-aantal dagen een persconferentie geven?
Het is niet omdat wij op dit forum als "early adapters" al wat weten over WeepeeTV, dat de rest van de wereld staat te springen.
Ze hebben aangekondigd dit jaar nog te launchen, dus laat ze maar doen, en we zien wel.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Voor het verlanglijstje: als Bumba opgenomen wordt en Bumba wordt uitgezonden tussen 06h00 en 06h05, neem dan aub enkel Bumba op ook al start KZOOM (bewust foutief) op om 06h10 of 05h50. Onbegrijpelijk dat men dit nog steeds niet correct laat opnemen in deze digitale tijden.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@Dfrog: Vermoed dat ze niet met opname functie zullen komen, het is toch "live tv" :-)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Dan lopen ze toch weer ferm achter. De toekomst is VOD. Dus als ik Weepee zou nemen is het om de programma's op te nemen waar ik naar wil kijken en vervolgens ook kiezen wanneer ik wil kijken..
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ik denk persoonlijk dat dat de huidige media onderhandelingen nog veel zwaarder zou maken.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

sardonis schreef:Dan lopen ze toch weer ferm achter.
En dat op je computer? Denk dat de stap om dit dan te delen over het internet net eentje te klein is. Zoals fryelectro meld, het zou het alleen maar zwaarder maken.

We zullen wel zien wat het brengt, enkel zij weten het ;)
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1503
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Awel hoe zit het? :P
Laatst gewijzigd door TiTanium 24 sep 2012, 07:27, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Niet toegelaten acties: CAPS flooding (100% caps) (het overbodig gebruiken van hoofdletters wat wordt ervaren als schreeuwen in gesproken taal)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

sardonis schreef:De toekomst is VOD
Ik dacht dat de toekomst VOIP was :wink:

Alle gekheid op een stokje. Ik vind het jammer dat WeePee TV er nog niet is. En ik bijgevolg VIER (de slimste mens) niet kan zien. Maar bon, volgend jaar misschien meer geluk. De schuld hiervan ligt alvast bij Vier en Vijf. Die hun contract met WeePee daarin niet aanzien als prioritair.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Mijn vriendin was het beetje beu dat we geen tv hebben dus heb ik maar belgacom tv genomen :(

Tzal idd voor later zijn dan!
Afbeelding
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2006, 20:44
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

en nu is ze het waarschijnlijk beu om Belgacom tv te hebben :lol:
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Nee ze moeten nog komen, en ze heeft nog nooit digitale tv gehad dus zo vlug zal ze het niet beu zijn denk ik :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Hier hetzelfde, gisteren op ons nieuwe adres Telenet internet geactiveerd gekregen, en uiteraard heeft de technieker een filter op de aansluiting gestoken, dus geen analoge kabel meer (die nog openstond van de vorige eigenaars).
Mijn vriendin werd gisterenavond al ambetant dat ze enkel naar EEN en Canvas kon kijken via DVB-T.
Ik wil dus echt wel wachten op het aanbod van WeePee voor ik terug denk om Telenet DTV of TVV te nemen, maar ik heb nu al het gevoel dat dat niet al te lang meer mag duren! :-D
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Svenska : dan rust voorlopig op jou de zware taak om je vriendin elke avond bezig te houden!!!

Tip : een interessante avond discussie houden over mode, kleren, shoppen, koken, ... vinden ze algemeen gezien wel ok :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

En voor bepaalde zenders kan FilmOn nog een uitkomst bieden, ik kijk nu toch al dagelijks naar de BBC op de iPad. Het kan dus wel, dus ik verwacht dat WeePeeTv ook wel van de grond geraakt. België is wel een apenland met soms de meest belachelijke regeltjes en achterpoortjes dus het zal wel iets moeilijker zijn.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Er moet maar gewacht worden tot WeePee launched! Ik verwacht er veel van, dus het zou te stom zijn om nu te abonneren op Telenet of TVV, terwijl ik alle nodige apparatuur in huis heb voor WeePee (Samsung Smart TV, Apple TV en een Android ding-bakske op ICS).
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

WeePee New Media Ventures heeft 957.000 euro opgehaald bij een rist Belgische ondernemers uit de telecom en de it-sector. De Oostendse start-up heeft een platform ontwikkeld voor televisie over het internet, en richt zich op de markt van de 2nd screens (laptops, tablets en smartphones).
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nie ... 105996.htm

Dat is een opsteker voor het project!
Waar zouden die eerste duizenden kunnen intekenen en wanneer? (-> @weepeechris :wink: )
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Dit staat er ook in.
Met het retail product tonen we aan dat iedereen die dat wenst met de distributie van televisie kan starten.
Tijd voor UserbaseTV?? :lol:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ze hebben nog 86 dagen om effectief te lanceren, anders zal het niet voor dit jaar zijn...

de interpretatie van "binnenkort" verschilt alvast tussen WPTV en mezelf. Ze gingen aan het begin van de zomer "binnenkort" lanceren... :roll:
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

eternum schreef:
weepeechris schreef:* Time to kick ass and chew bubble gum *
Allemaal loze woorden tot op heden.
Maar ik heb meer dan de indruk dat er zich een heel ander momentum aan het opbouwen is ...
Er bestaat een kans dat de online televisie-aanbieder WeePee TV er dan toch komt, tegen de verwachting van lezers in de ZDNet-forums.
Bron.

Afin, "the proof of the pudding is in the eating" zullen we maar zeggen.
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/nieuwsoverzicht/2012/10/04/weepee-haalt-1-miljoen-euro-op/article-4000188105996.htm schreef: "The proof of the pudding is in the eating", aldus medeoprichter Andrew Turner.
Hét bewijs dat ze hier meelezen :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Het artikel legt nogal de nadruk op het feit dat "iedereen die het wil IPTV kan aanbieden via hun platform".

Nergens geeft men duidelijk de indruk dat zij ook plannen hebben om dergelijk platform ook effectief zelf op te zetten ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Zo had ik het nog niet bekeken maar dat is wel waar, als dus een aanbieder een zender of 2 aanbied via hun site dan zijn ze zogezegd "gelanceerd". Hopelijk loopt het wel wat beter dan dat :? Onze verwachtingen zijn waarschijnlijk gewoon te hoog.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

r2504 schreef:Het artikel legt nogal de nadruk op het feit dat "iedereen die het wil IPTV kan aanbieden via hun platform".
Men legt daar inderdaad de nadruk op.
En dat is ook wat ik ergens wel verwachtte van hen.
r2504 schreef:Nergens geeft men duidelijk de indruk dat zij ook plannen hebben om dergelijk platform ook effectief zelf op te zetten ?
Uiteraard geeft men wel meer dan de indruk "dat zij ook plannen hebben om dergelijk platform ook effectief zelf op te zetten", om het met jouw woorden te zeggen. Zij het dat dit in de aangehaalde berichtgeving beperkt is gebleven tot één, jawel één, regeltje tekst.... :wink:
Zoals tijdens de zomer al aangekondigd lanceert het bedrijf dit jaar ook nog haar eigen retail brand 'WeePeeTV' in België.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Hun VOIP oplossing, verkopen ze toch ook zelf rechtstreeks aan particulieren?
Wie weet verkopen ze het platform ook nog door aan andere bedrijven, maar ze gebruiken het ook zelf.

Kan ook met WPTV: zelf een aanbieder zijn én het platform ter beschikking stellen aan andere partijen.
weepeechris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 80 keer

We gaan beide doen. :) Er komt een TV-aanbod gericht op consumenten. Daarnaast helpen we ook zenders en andere bedrijven met hun streaming. Bovendien beperken we ons niet tot België.

Het TV-aanbod voor particulieren wordt dit jaar nog gelanceerd. Binnenkort ( :angel:) dus. Het aanbod naar bedrijven toe is er al. We streamen Life! TV en onlangs ook de Brucon conferentie (over security).
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De binnenkort in het bericht hierboven is per definitie al korter dan aan het begin van de zomervakantie.
31/12 nadert met rasse schreden :)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

weepeechris schreef:Het TV-aanbod voor particulieren wordt dit jaar nog gelanceerd. Binnenkort ( :angel:) dus.
Oh, dat wisten we écht nog niet. :wink:
Heb je nog meer nieuws?
Voor de particulieren bedoel ik dan... 8)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

weepeechris schreef:Het TV-aanbod voor particulieren wordt dit jaar nog gelanceerd.
Dat willen we best geloven... de vraag zal alléén zijn wat erin zit.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Zou Weepee hier kunnen bevestigen dat HD zenders ook tot de mogelijkheid gaan zijn?
(om maar weer eens naar info te peuteren :wink: )
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”