Nokia... totaal gebrek aan service en respect !
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Onlangs vond ik via WP7.nl de applicatie "Nokia Reading" welke geheel aan mijn verwachtingen voldeed en werkelijk een toegevoegde waarde was. Wegens een probleem heb ik echter de applicatie moeten herinstalleren om te ontdekken dat de applicatie niet langer beschikbaar is voor mijn regio ?
Na contact met Nokia Care bevestigen zij dat het aanbieden een "fout" was (persoonlijk noem ik het eerder service) en dat men niet weet wanneer deze beschikbaar komt in Belgie. (nochtans is de applicatie reeds van April beschikbaar volgens artikels op internet). Is 6 maanden tijd niet genoeg ? Waarom trouwens dit absurde regio gedoe ?
Ik voel me als trouwe klant (welke ook als eerste wederom een Nokia Lumia 800 heeft gekocht) dan ook serieus bedrogen ! Plotseling zijn mijn euro's minder waard dan een andere Nokia klant... terwijl Nokia net z'n hogere prijs verantwoord door net de added value van z'n apps ?
Ik hoop dan ook dat Nokia beseft dat ik als klant momenteel totaal ontevreden ben en dit ongenoegen ook zal mededelen aan alle potentiele klanten die ik ken en op diverse internet fora (voor mij was dit m'n laatste Nokia, ik zal m'n volgende Windows Phone wel bij de concurrentie kopen).
Bij deze hoop ik dat deze boodschap het management niveau bereikt... hoog tijd dat men beseft wat de woorden service betekenen en hoe je correct omgaat met klanten ! Ik denk niet dat Nokia vandaag de luxe heeft dat het klanten op deze manier kan behandelen.
PS. Ook de update van Nokia Music heeft bepaalde functionaliteit "verprutst"... dank U nogmaals Nokia... maar het is weer een applicatie die niet voor mijn regio is blijkbaar... nooit gehoord dat we in een globale wereld leven soms ?
Na contact met Nokia Care bevestigen zij dat het aanbieden een "fout" was (persoonlijk noem ik het eerder service) en dat men niet weet wanneer deze beschikbaar komt in Belgie. (nochtans is de applicatie reeds van April beschikbaar volgens artikels op internet). Is 6 maanden tijd niet genoeg ? Waarom trouwens dit absurde regio gedoe ?
Ik voel me als trouwe klant (welke ook als eerste wederom een Nokia Lumia 800 heeft gekocht) dan ook serieus bedrogen ! Plotseling zijn mijn euro's minder waard dan een andere Nokia klant... terwijl Nokia net z'n hogere prijs verantwoord door net de added value van z'n apps ?
Ik hoop dan ook dat Nokia beseft dat ik als klant momenteel totaal ontevreden ben en dit ongenoegen ook zal mededelen aan alle potentiele klanten die ik ken en op diverse internet fora (voor mij was dit m'n laatste Nokia, ik zal m'n volgende Windows Phone wel bij de concurrentie kopen).
Bij deze hoop ik dat deze boodschap het management niveau bereikt... hoog tijd dat men beseft wat de woorden service betekenen en hoe je correct omgaat met klanten ! Ik denk niet dat Nokia vandaag de luxe heeft dat het klanten op deze manier kan behandelen.
PS. Ook de update van Nokia Music heeft bepaalde functionaliteit "verprutst"... dank U nogmaals Nokia... maar het is weer een applicatie die niet voor mijn regio is blijkbaar... nooit gehoord dat we in een globale wereld leven soms ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Da's ook een van m'n bekommernissen bij Nokia Symbian. Je koopt iets via de Nokia Store (al dan niet gratis), maar niets garandeert jou dat je dat op een later tijdstip nog tegen dezelfde voorwaarden (lees: gratis, beschikbaar) kan installeren.
Bij Symbian heb je gelukkig nog het voordeel dat je soms via sideloading een .sis/sisx kan vinden van je applicatie, maar bij WP7/8 ?
Bij Android heb je ook de sideloading en bij iOS synchroniseer je je apps via iTunes naar je desktop en kan die van daaruit altijd individueel restoren (ook al zijn apps niet meer beschikbaar). Dankzij dat laatste heb ik nog altijd ZumoCast en Tweetdeck op m'n iPad bijvoorbeeld...
Bij Symbian heb je gelukkig nog het voordeel dat je soms via sideloading een .sis/sisx kan vinden van je applicatie, maar bij WP7/8 ?
Bij Android heb je ook de sideloading en bij iOS synchroniseer je je apps via iTunes naar je desktop en kan die van daaruit altijd individueel restoren (ook al zijn apps niet meer beschikbaar). Dankzij dat laatste heb ik nog altijd ZumoCast en Tweetdeck op m'n iPad bijvoorbeeld...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Regionale auteursrechtenwetgeving. De Europese eenheidsmarkt is nog niet volledig af. Verre van zelfs.r2504 schreef:Waarom trouwens dit absurde regio gedoe ?
Globale wereld met regionale wetgeving. Een markt van amper 11 miljoen consumenten met ingewikkelde wetgeving en overheidstructuur. En als je de Vlaams-nationalisten laat doen wordt het alleen maar erger.r2504 schreef:...nooit gehoord dat we in een globale wereld leven soms ?
Nokia zal dus eerst voet aan wal zetten in de grootste Europese landen waar veel consumenten kunnen bereikt worden en waar het bedrijf minimale inspanningen moet doen om aan de regionale wetgeving te voldoen.
-
- Deel van't meubilair
Hopelijk gaan mensen eens beseffen dat dergelijke stores een aanslag zijn op hun vrijheid ! Het is niet voor niets dat men klanten in deze ricthing wil duwen... totale controle over wat jij met je PC/phone/tablet zal kunnen (vandaag nog niet teveel restricties maar in de toekomst zal het eenvoudig zijn om de touwtjes strakker aan te trekken... het is gewoon een nieuwe soort DRM).
Normaal had ik de install gewoon opnieuw kunnen draaien... nu niet meer dus.
Normaal had ik de install gewoon opnieuw kunnen draaien... nu niet meer dus.
-
- Deel van't meubilair
Dat je deze opmerking maakt voor Nokia Music en z'n streaming dienst kan ik begrijpen... maar voor Nokia Reading dat gewoon je eigen aangekochte en DRM vrije eBooks kon lezen zie ik totaal niet in wat dit met auteursrechtenwetgeving te maken heeft (de Bookstore functionaliteit was trouwens niet aanwezig, dus die menu optie zat netjes achter een regio detectie).raf1 schreef:Regionale auteursrechtenwetgeving. De Europese eenheidsmarkt is nog niet volledig af. Verre van zelfs.
Of misschien net eenvoudiger... aan de Europese regels zullen we ons toch moeten houden en we geraken misschien verlost van een hele reeks absurde regels die louter ontstaan zijn om dit stukje grond bij elkaar te houden (maar laat ons politiek bewaren voor een andere thread).r2504 schreef:En als je de Vlaams-nationalisten laat doen wordt het alleen maar erger.
Nogmaals... de inspanning voor de core van Nokia Reading is zero... het is dan ook absurd dat men dit niet released wereldwijd.r2504 schreef:Nokia zal dus eerst voet aan wal zetten in de grootste Europese landen waar veel consumenten kunnen bereikt worden en waar het bedrijf minimale inspanningen moet doen om aan de regionale wetgeving te voldoen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik ken die app niet maar volgens onderstaand artikel zijn er wel
meer landen waar het niet beschikbaar is of was.
En het alternatief dat ze daar noemen: Kindle is
meestal niet beschikbaar buiten de US.
http://www.wpcentral.com/nokia-reading- ... t-those-us
Ik citeer daarvan 1 zin:
"Books in a other hand need licensing deals from every country."![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
meer landen waar het niet beschikbaar is of was.
En het alternatief dat ze daar noemen: Kindle is
meestal niet beschikbaar buiten de US.
http://www.wpcentral.com/nokia-reading- ... t-those-us
Ik citeer daarvan 1 zin:
"Books in a other hand need licensing deals from every country."
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Eigen aangekochte ebooks...dus met Nokia Reading kán je auteursrechterlijk materiaal raadplegen van pakweg Vlaamse auteurs.r2504 schreef:maar voor Nokia Reading dat gewoon je eigen aangekochte en DRM vrije eBooks kon lezen
Misschien heeft één of andere auteursvereniging een klacht ingediend tegen Nokia Reading en heeft Nokia gemakshalve de app verwijderd om een rechtszaak te vermijden.
Zulke geschillen zullen ook altijd beslecht worden voor een regionale rechtbank. Dus vergeet die globale wereld maar.
Europese of globale rechtbanken zijn zeldzaam, zover ik weet bestaan ze alleen voor oorlogsmisdaden en mensenrechten. Niet voor auteursrecht.
-
- Deel van't meubilair
Dus iedere andere eBook applicatie die ik kan vinden in de Marketplace (of gewoon zelfs voor PC) zou "deals" hebben... dat geloof je toch zelf niet ?mipa schreef:"Books in a other hand need licensing deals from every country."
Ik heb het trouwens zelfs over DRM en rechten vrij materiaal... ook dat kon ik er perfect mee lezen.raf1 schreef:Eigen aangekochte ebooks...dus met Nokia Reading kán je auteursrechterlijk materiaal raadplegen van pakweg Vlaamse auteurs. Misschien heeft één of andere auteursvereniging een klacht ingediend tegen Nokia Reading en heeft Nokia gemakshalve de app verwijderd om een rechtszaak te vermijden.
Zelfde commentaar als hierboven trouwens...
-
- Plus Member
Nog een voorbeeld dat niks met Nokia te maken heeft maar wel met ebooks:
http://mjays.net/2012/02/01/amazon-and- ... licensing/
"It is absolutely clear that this has to do with regional licensing of the titles."
http://mjays.net/2012/02/01/amazon-and- ... licensing/
"It is absolutely clear that this has to do with regional licensing of the titles."
-
- Deel van't meubilair
De discussie gaat hier over de app... niet over de boeken !mipa schreef:"It is absolutely clear that this has to do with regional licensing of the titles."
Aangezien de app prima werkte en de Bookstore niet beschikbaar was tijdens de korte tijd dat ik het kon gebruiken zie ik geen probleem (anders zou iedere PC, tablet en smartphone app die ePUB's kan lezen een probleem moeten hebbben en dat is duidelijk niet het geval).
-
- Plus Member
En toch gaat het over boeken:De discussie gaat hier over de app... niet over de boeken !
http://www.netties.be/v20/toon_artikel.php?id=16843µ
Nokia wijst er echter op dat het verkozen heeft om de boekendienst
pas geleidelijk uit te rollen, land per land, dit in tegenstelling tot een
dienst zoals Amazon die meteen wereldwijd ging, omdat Nokia meteen
ook wil uitpakken met een boekenaanbod in de taal van het land.
-
- Deel van't meubilair
Je leest m'n posts niet...
Het artikel waarnaar je verwijst is trouwens van mei dit jaar... haast 6 maanden geleden... tegen de tijd dat Nokia het dan toch gaat releasen is m'n smartphone waarschijnlijk al vervangen door een bedrijf dat wat meer respect heeft voor z'n klanten en zich niet verstopt achter dergelijke logica.
... het was dus absurd de applicatie niet uit te rollen vanwege één bepaalde feature die dan ook nog duidelijk kon gedisabled worden.r2504 schreef:(de Bookstore functionaliteit was trouwens niet aanwezig, dus die menu optie zat netjes achter een regio detectie)
Het artikel waarnaar je verwijst is trouwens van mei dit jaar... haast 6 maanden geleden... tegen de tijd dat Nokia het dan toch gaat releasen is m'n smartphone waarschijnlijk al vervangen door een bedrijf dat wat meer respect heeft voor z'n klanten en zich niet verstopt achter dergelijke logica.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
gekocht is gekocht bij WP, als een app tijdelijk gratis is moet je die dus later niet meer opnieuw kopen. Natuurlijk wel een verschil als men de app uit de store haalt, maar dat is net zo bij Android en iOS.meon schreef:Da's ook een van m'n bekommernissen bij Nokia Symbian. Je koopt iets via de Nokia Store (al dan niet gratis), maar niets garandeert jou dat je dat op een later tijdstip nog tegen dezelfde voorwaarden (lees: gratis, beschikbaar) kan installeren.
-
- Plus Member
Zou het niet kunnen dat ze bij Nokia liever 1 klacht krijgen dat de app niet (meer) beschikbaarr2504 schreef:Je leest m'n posts niet...
... het was dus absurd de applicatie niet uit te rollen vanwege één bepaalde feature die dan ook nog duidelijk kon gedisabled worden.r2504 schreef:(de Bookstore functionaliteit was trouwens niet aanwezig, dus die menu optie zat netjes achter een regio detectie)
is dan dat ze'r 100 krijgen waarbij men klaagt dat de app niet doet waarvoor het eigenlijk dient (boekendienst)?
Via een ander bedrijf ga je die app zeker niet kunnen downloaden. Je zal al blij mogen zijnr2504 schreef: Het artikel waarnaar je verwijst is trouwens van mei dit jaar... haast 6 maanden geleden... tegen de tijd dat Nokia het dan toch gaat releasen is m'n smartphone waarschijnlijk al vervangen door een bedrijf dat wat meer respect heeft voor z'n klanten en zich niet verstopt achter dergelijke logica.
dat je Nokia Rijden via WP8 krijgt. Iedereen is laaiend enthousiast (*) over de support en exclusieve
apps van Nokia voor WP. Jouw frustratie omwille van zo'n app is daar eigenlijk een bewijs van.
(*) http://www.wpcentral.com/nokia-reading- ... s-skydrive
-
- Deel van't meubilair
Op Windows Phone valt er niets individueel te backuppen... nog zo'n flater.meon schreef:Maar kan je die dan individueel restoren/backuppen?
In Windows Phone 8 zou dit verbeteren (oa. SMS backuppen naar je SkyDrive)... maar vermoedelijk vallen de huidige Windows Phone gebruikers weer uit de boot.
Euh... het is een Reader... geen boeken-koop-applicatiemipa schreef:Zou het niet kunnen dat ze bij Nokia liever 1 klacht krijgen dat de app niet (meer) beschikbaar is dan dat ze'r 100 krijgen waarbij men klaagt dat de app niet doet waarvoor het eigenlijk dient (boekendienst)?
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Inderdaad... maar dan zijn er ook geen verwachtingen gecreeerd... liever weten dat ik niets heb dan een wortel voor m'n neus houden (en daar bij de aankoop van het toestel extra voor betalen... want we zullen added value leveren althans Nokia).mipa schreef:Via een ander bedrijf ga je die app zeker niet kunnen downloaden.
-
- Plus Member
1) Het promofilmje toont meer dan enkel een reader:
http://www.youtube.com/watch?v=r-b-HKpN ... r_embedded
2) Als de content je niet interesseert moet je maar eens iOS Maps proberen:
http://image.minoc.com/zd_images/2012/3 ... ps_par.jpg
Dat was direct overal beschikbaar maar ze zoeken nog ontwikkelaars om het
te verbeteren
3) Natuurlijk is er commentaar omdat iets niet beschikbaar is.
Zo vonden velen het jammer dat de Lumia 920 niet beschikbaar zal
zijn in cyaan maar Nokia heeft weldegelijk respect getoond.
Over de Telco's zal ook nog veel gediscussieerd worden:
http://www.bouweenpc.nl/nieuws/mobile/n ... h-in-cyaan
http://www.youtube.com/watch?v=r-b-HKpN ... r_embedded
2) Als de content je niet interesseert moet je maar eens iOS Maps proberen:
http://image.minoc.com/zd_images/2012/3 ... ps_par.jpg
Dat was direct overal beschikbaar maar ze zoeken nog ontwikkelaars om het
te verbeteren
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
3) Natuurlijk is er commentaar omdat iets niet beschikbaar is.
Zo vonden velen het jammer dat de Lumia 920 niet beschikbaar zal
zijn in cyaan maar Nokia heeft weldegelijk respect getoond.
Over de Telco's zal ook nog veel gediscussieerd worden:
http://www.bouweenpc.nl/nieuws/mobile/n ... h-in-cyaan
-
- Elite Poster
Want je hebt voor je Nokia gekozen omwille van de reader appr2504 schreef:Inderdaad... maar dan zijn er ook geen verwachtingen gecreeerd... liever weten dat ik niets heb dan een wortel voor m'n neus houden (en daar bij de aankoop van het toestel extra voor betalen... want we zullen added value leveren althans Nokia).mipa schreef:Via een ander bedrijf ga je die app zeker niet kunnen downloaden.
Ik snap de klaagzang van sommige WP7 gebruikers niet echt, je koopt een toestel om zijn features, niet om de features die je hoopt ooit te krijgen. Als WP8 uitkomt worden WP7 toestellen niet plots onbruikbaar. Verder is het nog niet bekend welke features in WP7.8 zullen komen, dat zouden er heel wat zijn (de nieuwe security features en IE10 niet, dat is het enige dat al geweten is).r2504 schreef:Op Windows Phone valt er niets individueel te backuppen... nog zo'n flater.meon schreef:Maar kan je die dan individueel restoren/backuppen?
In Windows Phone 8 zou dit verbeteren (oa. SMS backuppen naar je SkyDrive)... maar vermoedelijk vallen de huidige Windows Phone gebruikers weer uit de boot.
En of dat nu zo een enorme flater is weet ik nog zo niet, er zijn genoeg andere mobiele OSen die dit niet kunnen.
Nee, dat is inderdaad wel jammer. Die feature ontbrak om illegale software tegen te gaan, of het ook veel geholpen heeft hier tegen weet ik niet, voor zover ik weet is er alleszins geen jailbreak (meer).meon schreef:Maar kan je die dan individueel restoren/backuppen?
-
- Deel van't meubilair
Nee, en in essentie gaat het ook niet over app X or Y... wel over een bedrijf dat zich weinig luxe kan veroorloven naar de consument toe... en er dan niet in slaagt diezelfde consument een app te leveren die al 6 maand bestaat en prima werkt. Als je dat niet kan heb ik m'n bedenkingen bij de toekomst van zo'n bedrijf (zeker omdat men van dergelijke apps ook core business aan het maken is).MClaeys schreef:Want je hebt voor je Nokia gekozen omwille van de reader app
Stop dit flauw rechten excuus... er was geen issue met rechten !MClaeys schreef:Daar komt nog bij dat het mij redelijk logisch lijkt dat ze dezelfde app in zoveel mogelijk landen willen uitrollen maar dat ze dat vanwege rechten niet zomaar kunnen. (En ja, alles behalve de reader er uit halen is mogelijk, maar het is hun keuze om liever met een volwaardige app te komen overal).
Oh... weet jj meer ? Ik las 6 maanden geleden dat ze kwam... ze is er nog niet... FAIL !MClaeys schreef:Ze komt, dus dat is dan alvast goed nieuws.
-
- Elite Poster
Flauw excuus? Je kan boeken kopen in de app, hier zijn rechten voor nodig! Zelfs voor gratis boeken zijn rechten nodig per land, want in zo een belachelijke maatschappij leven we vandaag de dag...
En de app uitbrengen met een volledig lege winkel is ook niet echt goede reclame me dunkt.
Als je las dat ze kwam dan komt ze. Op een Lumia op het Microsoft hoofdbureau in Brussel stond de app alleszins wel (net als als alle andere Nokia apps en 2 apps die nog niet uit waren of aangekondigd waren).
Als je las dat ze kwam dan komt ze. Op een Lumia op het Microsoft hoofdbureau in Brussel stond de app alleszins wel (net als als alle andere Nokia apps en 2 apps die nog niet uit waren of aangekondigd waren).
-
- Deel van't meubilair
Nee... je kon GEEN boeken kopen in de app... ik heb ze gehad op m'n telefoon en de Bookstore optie was netjes disabled (niet zichtbaar).MClaeys schreef:Flauw excuus? Je kan boeken kopen in de app, hier zijn rechten voor nodig!
Waar haal je dat vandaan ? Als ik een eReader applicatie maak heb ik zelfs niets met rechten te zien (net zoals een MP3 player niets met rechten te zien heeft).MClaeys schreef:Zelfs voor gratis boeken zijn rechten nodig per land, want in zo een belachelijke maatschappij leven we vandaag de dag...![]()
Euh... dus volgens jou is het maken van bijvoorbeeld een MP3 player geen goede reclame... je moet meteen een store erbij hebben zoals iTunes ? En andersom verplicht niemand me om bij het gebruik van iTunes ook effectief dingen in hun store te kopen.MClaeys schreef:En de app uitbrengen met een volledig lege winkel is ook niet echt goede reclame me dunkt.
Tegen die tijd is m'n telefoon misschien aan vervanging toe... komaan seg, 6 maandenMClaeys schreef:Als je las dat ze kwam dan komt ze.
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
-
- Elite Poster
Ze adverteren de app MET store, het kan goed zijn dat ze dat toen disabled stond (en dat was een mooiere oplossing geweest dan de app terug in te trekken).
Je legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd, een gewone reader en mp3 speler hebben daar niet met te maken, maar wel als deze ook boeken of mp3's te koop aanbieden en volgens de advertentie van de app is dat zo. Anders bieden ze een app aan die niet aan de advertentie voldoet en dan gaan mensen klagen. Het is waar, de feature disabled zetten is een nettere oplossing, maar als ze dit niet willen doen is dat hun probleem. Dat heeft niks met service of respect te maken. Ik heb de app bij Microsoft niet opgestart, dus ik weet niet of ze de app hier alsnog zonder store willen uitbrengen of met store.
Nokia kan er niks aan doen dat jij zo snel je dure toestellen verslijt
Een half jaar is inderdaad lang als je de app zonder shop bekijkt, willen ze doordrammen en de app toch aanbieden met een shop dan zal het nog wel even duren. Op dit moment weet dus niemand wat het plan hierbij is, behalve Nokia zelf
.
Je legt me woorden in de mond die ik niet heb gezegd, een gewone reader en mp3 speler hebben daar niet met te maken, maar wel als deze ook boeken of mp3's te koop aanbieden en volgens de advertentie van de app is dat zo. Anders bieden ze een app aan die niet aan de advertentie voldoet en dan gaan mensen klagen. Het is waar, de feature disabled zetten is een nettere oplossing, maar als ze dit niet willen doen is dat hun probleem. Dat heeft niks met service of respect te maken. Ik heb de app bij Microsoft niet opgestart, dus ik weet niet of ze de app hier alsnog zonder store willen uitbrengen of met store.
Nokia kan er niks aan doen dat jij zo snel je dure toestellen verslijt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Deel van't meubilair
Wat mij betreft is dat net "service"... beter één vogel in de hand dan tien in de lucht... volgens Nokia Care was het dus een "fout".MClaeys schreef:Het is waar, de feature disabled zetten is een nettere oplossing, maar als ze dit niet willen doen is dat hun probleem. Dat heeft niks met service of respect te maken.
Heb ondertussen Bookviser gevonden (gaf initieel wat problemen met sommige ePubs) met als resultaat dat Nokia een potentiele klant verliest. Als bedrijf is dat dus het slechtste wat je kan overkomen... dat klanten gewoon alternatieven elders gaan zoeken en misschien nooit meer terug komen.
-
- Elite Poster
Het aanbieden is inderdaad een service, maar het te vroeg releasen kan dan nog steeds een fout zijn. Kijk als voorbeeld naar iOS maps (totaal andere soort app, I know, maar tgaat om de situatie). Dat bieden ze ook aan als een service, maar ze gingen duidelijk in de fout van dit zo vroeg aan te bieden
.
Als je als klant gaat lopen omdat ze een gratis app tijdelijk weghalen die niet eens beloofd werd bij de aankoop van je telefoon dan was je waarschijnlijk toch al niet erg tevreden van hen
(of enorm snel ontevreden). En voor een reeds ontevreden klant is her erg moeilijk om goed te doen. Ik heb het eens aan Nokia gevraagd op Facebook en aan iemand van Microsoft die ik persoonlijk ken, ik verwacht ten minste van die 2e spoedig een antwoord (al kan het natuurlijk zijn dat hij ook geen datum weet of mag zeggen).
Als je als klant gaat lopen omdat ze een gratis app tijdelijk weghalen die niet eens beloofd werd bij de aankoop van je telefoon dan was je waarschijnlijk toch al niet erg tevreden van hen
-
- Deel van't meubilair
Ik ga niet lopen... Nokia ZELF pushed me naar alternatieven !MClaeys schreef:Als je als klant gaat lopen omdat ze een gratis app tijdelijk weghalen
Voor het overige doe ik nu geen uitspraken... maar hoe klein en absurd dit issue ook is... het zal mee wegen in de aankoop van een volgend toestel (naast 6 maanden wachten op deftige firmware voor de batterij, nog steeds geen deftige camera, de beperking tot WP 7.8, ...).
Het gaat mij ook niet zozeer om de datum op zich... wel om het gebrek aan commercieel inzicht (ik begin ondertussen ook stilaan te begrijpen waarom Nokia er niet in slaagde een nieuw OS op de wereld te zetten).MClaeys schreef:Ik heb het eens aan Nokia gevraagd op Facebook en aan iemand van Microsoft die ik persoonlijk ken, ik verwacht ten minste van die 2e spoedig een antwoord (al kan het natuurlijk zijn dat hij ook geen datum weet of mag zeggen).
-
- Elite Poster
Nokia had in mijn ogen geen nieuw OS nodig, Symbian was erg goed. Ze maken inderdaad grote fouten, ze wilden te snel zijn met een WP toestel en daardoor waren meer updates nodig. Ze willen meedoen met de Apple pricing, een toestel meteen aan een hoge prijs in de markt zetten en een imago creëren. Ze begingen daar de grote fout dat ze zich dat niet echt kunnen permitteren want ze hebben dat imago niet. Achteraf gezien is het toch nog goed gekomen want na een kleine daling in prijs begonnen de Lumia phones zeer goed te verkopen. Ik denk dat dat met de Lumia 920 beter zal werken.
Aan de beperking tot WP7.8 kan Nokia niks doen, dat is net zo met de overige fabrikanten. In principe ook niet enorm erg voor de meeste gebruikers aangezien zij toekomen met de features die WP bied. Moest ik zelf een WP gebruiker zijn dan zou ik ook ontevreden zijn, maar mijn nonkel is en blijft tevreden met wat hij heeft omdat hij het toestel gewoon anders gebruikt
.
Dat gaan lopen was omdat ik je fout had begrepen, ik dacht dat je je Lumia ging verkopen omwille van deze app
.
Aan de beperking tot WP7.8 kan Nokia niks doen, dat is net zo met de overige fabrikanten. In principe ook niet enorm erg voor de meeste gebruikers aangezien zij toekomen met de features die WP bied. Moest ik zelf een WP gebruiker zijn dan zou ik ook ontevreden zijn, maar mijn nonkel is en blijft tevreden met wat hij heeft omdat hij het toestel gewoon anders gebruikt
Dat gaan lopen was omdat ik je fout had begrepen, ik dacht dat je je Lumia ging verkopen omwille van deze app
-
- Deel van't meubilair
Dat heb ik al meermaals geschreven... de GUI was achter maar wat mogelijkheden betreft zijn ze nog steeds kilometers voor op WP.MClaeys schreef:Nokia had in mijn ogen geen nieuw OS nodig, Symbian was erg goed.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb hier een Nokia 700 met Symbian Belle FP2... Single core 1,2 GHz. Da's zogezegd een low-end toestel, maar dat gaat dus supervlot en GUI-gewijs eigenlijk niet slechter dan Android 3.0-generatie. Enkel schermpje is net iets te klein en mocht wat meer pixels hebben en naar mijn goesting te weinig megapixels in de camera, maar voor de rest supertevreden van.
Heb net m'n 5800XM namelijk door dit toestel vervangen als 2e telefoon (naast m'n N8). De 5800XM's batterij heeft zichzelf namelijk opgeblazen![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Heb net m'n 5800XM namelijk door dit toestel vervangen als 2e telefoon (naast m'n N8). De 5800XM's batterij heeft zichzelf namelijk opgeblazen
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Plus Member
Hoe verklaar je dan dat bv. Nokia City Lens wél beschikbaar is?r2504 schreef:Ik ga niet lopen... Nokia ZELF pushed me naar alternatieven !MClaeys schreef:Als je als klant gaat lopen omdat ze een gratis app tijdelijk weghalen
Voor het overige doe ik nu geen uitspraken... maar hoe klein en absurd dit issue ook is... het zal mee wegen in de aankoop van een volgend toestel (naast 6 maanden wachten op deftige firmware voor de batterij, nog steeds geen deftige camera, de beperking tot WP 7.8, ...)..
(werkt hier perfect op een Lumia 800 in het Gentse)
http://www.nokia.com/be-nl/support/prod ... city-lens/
De rechten op die kaarten hebben ze wel zelf
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
En welk alternatief zou je daar voor gebruiken?
Tenslotte denk ik dat er weinigen gaan kunnen tippen aan de camera van de Lumia 920
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Deel van't meubilair
Ik zie het verband niet... buiten dat het beide added value apps zijn... waarbij City Lens aan rechten is gebonden voor de kaarten, terwijl Nokia Reading (zonder Bookstore) helemaal niet is.mipa schreef:Hoe verklaar je dan dat bv. Nokia City Lens wél beschikbaar is?
De verwachtingen met de Nokia 800 waren ook groot (iederen dacht dat dit dezelfde camera zou zijn als de N8) maar uiteindelijk is het verre van schitterend.mipa schreef:Tenslotte denk ik dat er weinigen gaan kunnen tippen aan de camera van de Lumia 920
Trouwens de Lumia 920... is dat niet die met dat valse reclame filmpje waar men een andere camera gebruikte
![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
-
- Plus Member
De 1e zin: "Nokia Reading is like having a bookshop in your pocket."
van de globale site bewijst op zich al dat je het verkeerd voor hebt:
http://www.nokia.com/global/apps/nokia/reading/
Wat die Lumia camera's betreft: Bij de 920 droomde ook iedereen dat
deze van de originele Pureview er zou in zitten maar er zijn al genoeg 'echte'
filmpjes te vinden die deze van de 920 buiten categorie plaatst.
Zeker wat beeldstabilisatie betreft.
Wat die Lumia camera's betreft: Bij de 920 droomde ook iedereen dat
deze van de originele Pureview er zou in zitten maar er zijn al genoeg 'echte'
filmpjes te vinden die deze van de 920 buiten categorie plaatst.
Zeker wat beeldstabilisatie betreft.
-
- Deel van't meubilair
De Bookstore is gedisabled indien deze niet beschikbaar is (wat je had geweten als je de thread had gelezen).mipa schreef:De 1e zin: "Nokia Reading is like having a bookshop in your pocket."
-
- Elite Poster
De mensen die hem al mogen testen hebben zijn hebben nochtans lovende kritiek op de Lumia 920, ik hoop hem de 16e te kunnen testen. Reclame met een gewone camera was inderdaad wel een domme zet, maar zo maken ze er wel meer.
-
- Plus Member
Het punt is dat het Officieel aangeboden wordt als app om boeken binnen te halenDe Bookstore is gedisabled indien deze niet beschikbaar is (wat je had geweten als je de thread had gelezen).
en als dat dan niet werkt ze een veelvoud aan klachten krijgen.
Je gaf zelf het voorbeeld van iTunes. Beeld u eens in
dat ze dat al aanboden zonder dat je werkelijk iets kon downloaden
of op iPod zetten. 't Kot zou daar te klein zijn geweest.
-
- Plus Member
Als je'r zo'n fatboy bij krijgt wordt hij nog interessanterMClaeys schreef:De mensen die hem al mogen testen hebben zijn hebben nochtans lovende kritiek op de Lumia 920, ik hoop hem de 16e te kunnen testen. Reclame met een gewone camera was inderdaad wel een domme zet, maar zo maken ze er wel meer.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.wpcentral.com/phone-house-of ... -lumia-920
-
- Deel van't meubilair
Hoe het wordt aangeboden maakt niet uit... wel hoe mensen het gebruiken.mipa schreef:Het punt is dat het Officieel aangeboden wordt als app om boeken binnen te halen en als dat dan niet werkt ze een veelvoud aan klachten krijgen.
Geen idee of Apple meteen globaal toegang gaf tot de store... maar er zijn genoeg mensen die iTunes gebruiken zonder ook maar één song te kopen... ga je die dan ook allemaal iTunes ontzeggen of wat (muziek op je iPod zetten staat trouwens los van rechten).mipa schreef:Je gaf zelf het voorbeeld van iTunes. Beeld u eens in dat ze dat al aanboden zonder dat je werkelijk iets kon downloaden of op iPod zetten. 't Kot zou daar te klein zijn geweest.
-
- Elite Poster
Nee, maar als ze adverteren met een store en presenteren met een store dan moet het er in zitten. Anders klagen mensen nu eenmaal. Dat jij geen gebruik maakt van de itunes store is uw keuze natuurlijk, maar moesten ze het adverteren met een store en er zit geen in dan is het voor velen wel een probleem, ze krijgen het geadverteerde niet.
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Deel van't meubilair
Eigenlijk adverteren ze het niet... althans het is officieel niet beschikbaar. Het was pas toen ik een QR code vond op WP7.NL dat ik het bestaan van de app afkende en op dat moment ook niet wist dat er een store bijhoorde aangezien ik die optie gewoon niet had of zag.MClaeys schreef:Nee, maar als ze adverteren met een store en presenteren met een store dan moet het er in zitten.
Enfin... ik wil hier niet verder op ingaan... feit blijft dat ze op deze manier een app onofficieel beschikaar kunnen stellen (je kan ze wel installeren maar ze is niet zichtbaar in de Marketplace) en ondertussen mensen tevreden stellen wat ze niet doen vanwege allerhande theorieen (welke dat ook mogen zijn).
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Dat is niet echt relevant, want itunes deed in eerste instantie niet meer dan je muziek library op je mac beheren en een half jaar later bij de release van de eerste ipod kon je daarmee je muziek overzetten. En pas veel later tegen de zin van Steve Jobs hebben ze het uitgebracht op pc.r2504 schreef:mipa schreef:Geen idee of Apple meteen globaal toegang gaf tot de store... maar er zijn genoeg mensen die iTunes gebruiken zonder ook maar één song te kopen... ga je die dan ook allemaal iTunes ontzeggen of wat (muziek op je iPod zetten staat trouwens los van rechten).
De itunes music store is pas zelfs 2 jaar na de release van itunes geopend, en ook land per land, met de US op kop.
De app store pas 7 jaar na de release van itunes.
Dus uw vergelijking gaat gewoonweg niet op.
En het enige dat ik hier lees is uw geween omdat nokia per ongeluk een app heeft uitgebracht dat nog niet klaar was voor onze regio, waar jij tijdens de korte duur dat het beschikbaar was gebruik van hebt gemaakt om het te downloaden. Maar omdat je de app nu niet meer kan downloaden omwille van omstandigheden is nokia ineens een slecht bedrijf? Nokia zal zijn reden wel hebben waarom de app nog niet beschikbaar gemaakt wordt in belgie, en tot dan moet jij maar geduldig wachten of een andere app gebruiken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.