Radeloos: steeds nieuw "dossier", maar geen aansluiting

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
vervaeck
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:19

Sedert 25/09 probeer ik (terug) klant te worden van Telenet.
Ik heb netjes besteld op 25/09 en voor 03/10 was er een technieker geboekt via het online systeem.

Omdat het over een her-activatie ging (3 weken na stopzetting door mij) en alle apparatuur ook nog exact aangesloten is zoals het was heeft de klantendienst de technieker geannuleerd op 27/09 en gingen ze alles op afstand her-activeren.
Gebeld op donderdag 27/09 naar de klantendienst omdat ik 's avonds nog niks had.
Dossier aangemaakt voor de technische dienst, binnen de 24u heb ik terug internet ...
Dit was helaas niet zo.

Maandag 1/10 terug gebeld naar klantendienst …
Dossier aangemaakt voor de technische dienst, binnen de 24u heb ik terug internet ...
Dit was alweer helaas niet zo.

Vandaag gebeld naar klantendienst …
Dossier aangemaakt voor "de technische dienst", binnen de 24u heb ik terug internet ...
Als ik vraag om dan eventueel doorgeschakeld te worden met die technische dienst dan kan/mag dit niet. Ik bel 015 666 666 (of is er een ander nummer?)

Sedert 27/09 doet men dus steeds exact dezelfde actie op mijn probleem en steeds met een plechtige belofte van de helpdeskmedewerkers.
Ik wil hen geen steen werpen want ongetwijfeld doen zij hun best en volgen de geijkte procedure. Alleen zit ik nu blijkbaar in een lus.

De technieker voor 03/10 werd dus geschrapt maar de re-activatie op afstand lukt hen blijkbaar niet. Een nieuwe afspraak voor technieker kan blijkbaar ook niet. Er wordt dus steeds een nieuw dossier gemaakt voor de technische dienst. Zo kan het wellicht nog een tijdje door gaan.

Ben nu écht radeloos en weet niet meer waar ik mij moet wenden voor iemand die écht iets meer doet dan een nieuw dossier aanmaken.

PS: de verbinding is OK. Als ik probeer te surfen kom ik netjes op een telenet-pagina voor selfstarter. Ik kan ook TV kijken weliswaar zonder HD.
Excuses als dit de verkeerde plaats is om dergelijke hulp te zoeken, maar ik weet echt niet meer waar in of waar uit. Pas nu dit forum gevonden.
Laatst gewijzigd door vervaeck op 02 okt 2012, 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien dat TN niet graag meer nieuwe klanten heeft :lol:

Best stuur je een PB naar Charlotte (iemand van TN hier op het forum)...

Modbreak:
Dit gaan we niet promoten ;)
maar je moet dan wel eerst postings hebben (zet dus snel wat berichtjes in het test forum).
vervaeck
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:19

Of zou dit mijn "straf" zijn om 3 weken een "scheve schaats" te rijden ?
(Belgacom was inderdaad goedkoper maar veel te traag, dus kwam ik met hangende pootjes terug)

Bedankt voor de raad, heb die opgevolgd.
Maar Charlotte is wellicht geen 1-vrouws helpdesk die alle priveproblemen over haar krijgt hopelijk?

Het is alvast héél moeilijk om in communicatie te treden met een communicatiebedrijf.
Ik vind nergens een mailadres bijvoorbeeld. Ik kan enigzins begrijpen wat een mogelijke reden is (fragmentatie her en der) maar dat gebeurt nu ook via PB.
Het zou getuigen van communicatie-"vaardigheid" mocht één echt emailadres opgevolgd worden en dan dispatchen naar de juiste problem-solver.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Charlotte komt geregeld kijken en zal naar u gegevens vragen om dit mee helpen recht te zetten. Echter zouden we het tof vinden moest hieruit een feedback volgen.
Telenet heeft geen rechtstreeks mailadres, maar standaard formulieren op de website.

Ik denk dat u klacht ook ernstig genoeg is om verder te gaan ;)
http://klantenservice.telenet.be/conten ... ik-terecht
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
vervaeck
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:19

Ja, da's misschien ook een bruikbare weg die ik nog niet bewandeld had. Dank !

Op de duur word je moedeloos van uren te surfen naar een oplossing.
Fijn dat dit forum bestaat !

Spijtig dat Telenet (en andere telecomoperaratoren) daar niet naar verwijzen, want nu ik dit forum gevonden heb zie ik dat iedereen elkaar ook onderling helpt met zaken die dus ook een helpdesk verlichten. En nuttig voor veel klanten met kleine en grote problemen voor om het even welke operator.
Een "gewone" doorsnee gebruiker gaat niet zo vanzelf gaan zoeken/surfen naar fora. Het is al een klus op de gewone help-pagina's.

Zoals gevraagd ga ik zeker feedback geven hier hoor.
Nu ja, realistisch gezien, zou het niet van deze tijd zijn mocht het niet opgelost geraken, dus daar maak ik me niet erg zorgen over.
De vraag is alleen wanneer.
Ik ben thuiswerker dus dit heeft een enorm impact op m'n werk.
Al besef ik natuurlijk ook wel dat ik finaal daar zelf oorzaak van was door even bij de Belgacom-buren te proberen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

vervaeck schreef:Al besef ik natuurlijk ook wel dat ik finaal daar zelf oorzaak van was door even bij de Belgacom-buren te proberen.

Ik vind persoonlijk dat je daar geen oorzaak van bent. Telenet moet gewoon zijn werk goed doen en u zo snel mogelijk heraansluiten.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als Belgacom totaal niet levert wat het belooft dan is het logisch dat je terug naar de coaxkabel wil.

Ook logisch dat Telenet de heraansluiting verprutst, dat doen ze namelijk altijd als "hun systeem" iets moet doen dat niet doordeweeks is.
Nu heb je VIP-support nodig: ofwel roepen op Twitter naar Charlotte ofwel een Telenet-manager of CEO via e-mail lastig vallen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

vervaeck schreef:Op de duur word je moedeloos van uren te surfen naar een oplossing.


Je hoeft niet uren nodeloos te surfen... gewoon assertief zijn aan de telefoon.

Indien het niet in orde is vraag je gewoon op een beleefde manier naar een supervisor (al zal men je wel trachten af te schepen).
vervaeck
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:19

U raadt het al ... deze morgen om 10u ... ==> geen internet.
Maar eerlijk is eerlijk, 24u is pas om 14.30u

Tweeter kan ik helaas niet, zou niet weten hoe dat werkt en eerlijk gezegd heb ik nu geen tijd om dat nu direct uit te vogelen.
Ben als thuiswerker nu geacht te werken (heb ondertussen een gedeelde supertrage gsm dataverbinding) en ... zoals ik al schreef, ik ben een doodgewone gebruiker/klant en die nieuwe media zijn (nog) niet mijn ding.

Dus om 14.30u bel ik terug naar 015 66 66 66.
Eerst dezelfde procedure zal men toepassen wellicht en dan volg ik je raad op en zal vriendelijk aanhouden en vragen naar een supervisor.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

vervaeck schreef:Dus om 14.30u bel ik terug naar 015 66 66 66.


Daar ga je toch echt niet meer op wachten... dat heb je wat mij betreft al véél te lang gedaan. Trouwens vraag ook maar vriendelijk naar de persoon z'n naam die je eerst spreekt op de helpdesk... dan zijn ze vaak al heel wat minder stoer in het afschepen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Heb het even getweet voor jou...hopelijk leest Charlotte mee :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vervaeck
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:19

Krisken en ALLE andere met goede raad :
Zopas mijn TN internet getest ... het werkt !

Komt het nu door

- De twitter van Krisken
- Mijn 6 telefoons naar 015 66 66 66
- Mijn vraag via de online documenten op de site van TN (neem contact)
- Mijn smeekbede aan [email protected] (had ik ergens gevonden)
- De impact van dit forum
- De PM aan Charlotte
- of mijn online klacht gisteren laat (die ik ook als bijkomende tip kreeg van jullie) ?

I don't know want ik kreeg van niemand bij Telecom enig bericht momenteel.
Maar het werkt wel.

Bedankt iedereen !
Bedankt Forum !

Mocht ik toch nog uitleg krijgen van TN zal ik het nog even posten hier.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Vervaeck,

Kun je mij een PB sturen met je klantennummer en alle info? Ik help je graag verder.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

vervaeck schreef:Komt het nu door...


Wees maar zeker dat het die smeekbede is... de response is daar perfect en eigenlijk zoals het moet.

Droevig dat je die via de normale helpdesk gewoon niet krijgt.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Charlotte schreef:Vervaeck,

Kun je mij een PB sturen met je klantennummer en alle info? Ik help je graag verder.
Charlotte,

Ik zou durven stellen dat vóór dat jij jouw bericht hier geplaatst hebt Vervaeck reeds geholpen was én dat tevens zijn probleem intussen geheel opgelost was... 't Lijken wel vijgen na Pasen. 8)
vervaeck schreef:Krisken en ALLE andere met goede raad :
Zopas mijn TN internet getest ... het werkt !

Komt het nu door
[snip]
Hopelijk stellen er zich voor Vervaeck verder geen onverhoopte problemen met bijvoorbeeld de facturatie, of zo. :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Twitter: https://twitter.com/Telenet/status/253467853020360704

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vervaeck
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:19

Eternum,

Je slaat wellicht de nagel op de kop ... via mijn online account zie ik dat er FIBERshake staat en op m'n bestelbevestiging BASISshake.
Ik heb BASISshake besteld : kleinste internet (wat voldoende is voor mij) en TV

==> Wat raden jullie aan, terug bellen en hopen dat men zich niet vergist en mij af sluit in plaats van verandering?

(Zie net Tweet van Krisken : bedankt !!!! Zelf weet ik niet hoe dit werkt, maar het zou straf zijn moest dit nu de verplichte methode zijn om iets teweeg te brengen)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Stuur Charlotte een PM :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”