Spijtig genoeg ben ik deze nacht het slachtoffer geworden van een inbraak.
Buiten wat materiële schade zijn er een paar notebooks gestolen :
Asus A73S TY052V BE: SN: C4N0AS327XXXXXX55
Asus K55VD SX047V BE: SN : C5N0BC22XXXX121D
Asus X54C-S0295V BE : SN : ??
Samsung NP530U3B A03B SN: HT2T9XXXXXXX15
Moest er iemand deze notebooks tegenkomen of aangeboden krijgen, t zijn dus gepikte...
Tips zijn altijd welkom.
Diefstal Notebooks.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Onze deelneming.
Hopelijk alleen materiële schade.
Die Notebooks zie je waarschijnlijk niet meer terug, hopelijk goede back-ups van persoonlijke data, foto's enz...
Hier zijn "ze" ook eens binnen geweest. Buiten laptop, portefeuilles, enz. ook nog eens 2 auto's weg .
Het moeilijkste om te accepteren was dat ze ('s nachts) binnen geweest zijn zonder dat wij iets hoorden ...
Achteraf besef je wel dat het misschien beter was dat we ze niet gehoord of gezien hebben. Materiële schade kom je wel te boven, het allerbelangrijkste is dat er geen slachtoffers zijn.
Hopelijk alleen materiële schade.
Die Notebooks zie je waarschijnlijk niet meer terug, hopelijk goede back-ups van persoonlijke data, foto's enz...
Hier zijn "ze" ook eens binnen geweest. Buiten laptop, portefeuilles, enz. ook nog eens 2 auto's weg .
Het moeilijkste om te accepteren was dat ze ('s nachts) binnen geweest zijn zonder dat wij iets hoorden ...
Achteraf besef je wel dat het misschien beter was dat we ze niet gehoord of gezien hebben. Materiële schade kom je wel te boven, het allerbelangrijkste is dat er geen slachtoffers zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bij vrienden is dit ook voorgevallen... hebben ze zelfs hun TV meegenomen (nog zo'n oud zwaar ding destijds) terwijl ze sliepen... en was dan nog allemaal gelijkvloersphilippe_d schreef:Het moeilijkste om te accepteren was dat ze ('s nachts) binnen geweest zijn zonder dat wij iets hoorden ...
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Waarschijnlijk een beetje laat, maar kom.
In het vervolg, installeer het PREY programma op je laptops, smartphone, enz. (http://preyproject.com)
Dit laat toe om screenshots te nemen, foto's van de user, gps/wifi informatie, enz enz
Heb ik geïnstalleerd op de laptop van mijn zoon en mijn smartphone. (ook nadat de vorige laptop gestolen was, die GEEN Prey had...)
In het vervolg, installeer het PREY programma op je laptops, smartphone, enz. (http://preyproject.com)
Dit laat toe om screenshots te nemen, foto's van de user, gps/wifi informatie, enz enz
Heb ik geïnstalleerd op de laptop van mijn zoon en mijn smartphone. (ook nadat de vorige laptop gestolen was, die GEEN Prey had...)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Gelukkig nog nooit thuis het slachtoffer geworden van diefstal, al komt dit door de villa schuin over ons, daar breken ze dikwijls in. Ik heb ze opgeschreven, ik krijg wel eens het aanbod om toestellen over te kopen (geen gepikte, maar je weet dat nooit zeker) en ik zal er dan op letten.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ook van mij uit mijn deelneming. Al vrees ik dat je de notebooks inderdaad niet meer zal terug zien...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ivm die prey :
Ik gebruik een wachtwoord. Er is geen guest account. Is prey dan wel nuttig?
Ik gebruik een wachtwoord. Er is geen guest account. Is prey dan wel nuttig?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Ik gebruik een wachtwoord omdat ik dat kan uitloggen als ik er ff niet ben en toch gerust kan zijn dat de kleinen niks om zeep geholpen heeft. Da wachtwoord zit er niet voor eventuele dieven hoor, in dat geval zou ik meer vertrouwen hebben in prey omdat je dan in het beste geval nog wat informatie terug krijgt. Ik vraag mij gewoon af of de combinatie kan. (zonder meerdere gebruikers aan te maken want dan slaagt de kleinen er weer in om te wat te verprutsen.
“Insanity is my only means of relaxation "
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Goh, ik woon naast de zaak en m'n ouders. Ze hebben ingebroken bij m'n ouders (alle cash weg tot de laatste cent) ze hebben daar de sleutels van de zaak genomen en alle notebooks + rugzakken gepikt om alles in te laden. Bij mij in de prive zijn ze gelukkig niet binnen geraakt, maar de buren hadden ook prijs. Zeg dus nooit nooit Soit, ik weiger om mijn eigen op te sluiten voor dat tuig, we doen dus gewoon verder en zullen deze keer eens stemmen op een minder traditionele partij. Aan de sporen te zien en volgens de is het een dievenbende die kinderen inzet om inbraken te plegen.MClaeys schreef:Gelukkig nog nooit thuis het slachtoffer geworden van diefstal, al komt dit door de villa schuin over ons, daar breken ze dikwijls in.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Kinderen zetten ze steeds vaker in. Men kan ze amper straffen. Ook overdag eens bij mijn oma, zij was even naar boven en dan kwam er doodleuk een of andere kleine binnen wandelen en die heeft haar portefeuille meegenomen. We hadden het te laat gezien dus hij was al weg. Als je ze binnen betrapt dan zeggen ze gewoon "sorry sorry, ik ben per ongeluk het verkeerde huis binnengestapt! Ik dacht dat mijn vriend hier woonde!" en zijn zeer weg.