Opzeggen. Enige onduidelijkheid.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Hallo,

Ik had graag vanaf 1 oktober (morgen dus) overgegaan naar Generation Connect + VoIP oplossing om m'n jaarlijkse GSM factuur te halveren. Mijn contract bij Mobistar loopt al sinds meer dan een jaar dus dat is geen probleem normaal gezien.
Als ik op de bestelsite van Belgacom kom dan kan ik daar de volgende optie kiezen: "Ik ben momenteel klant bij een andere mobiele operator dan Proximus, ik ontvang een maandelijkse factuur en wil graag dit nummer naar Proximus overdragen."
Ik moet dan m'n nummer geven, klantennummer en "Ik geef Belgacom toestemming om mijn gsm-abonnement bij mijn huidige operator om te zetten naar Belgacom." aan vinken.

Is dit alles dat ik moet doen en regelt Belgacom/Proximus dan heel de opzeg? Of moet ik zelf nog een brief sturen naar Mobistar. Dit laatste lijkt me niet het geval aangezien nu opzeggen op eender welke manier in de wet is voorzien (dus niet enkel via aangetekende brief).

Ben ik correct in m'n redenering ? Is het zo eenvoudig? Ik wil gewoon 100% zeker zijn aangezien ik mij niet kan veroorloven om een tijdje zonder telefoon te zitten en al zeker niet om m'n nummer kwijt te spelen!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

't is inderdaad zo eenvoudig. zelf niet opzeggen want dan ben je het nummer kwijt
Ik wil gewoon 100% zeker zijn aangezien ik mij niet kan veroorloven om een tijdje zonder telefoon te zitten
ik weet niet hoe de online aangevraagde portaties tegenwoordig gedaan worden bij proximus, maar in de begindagen van GC werd dit mijn inziens niet goed aangepakt. het kon namelijk gebeuren dat je dienst al weggevallen was en de nieuwe simkaart nog niet in bezit had. geen idee of ze deze werkwijze ondertussen aangepast hebben. mobile vikings pakt dit beter aan want daar moet je sms sturen op moment dat je nieuwe simkaart in bezit hebt, dan pas wordt de portatie in gang gezet, op moment dat dienst wegvalt steek je de nieuwe simkaart in
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Thanks!
Dat van die te snelle portatie heb ik ook al gelezen hier op het forum. We zullen het er maar op wagen! Naar het schijnt krijg je ook een activatieformulier erbij dat je moet terugsturen/faxen. We zullen wel zien.
elkristo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2011, 08:13

ik zou willen overstappen van abo mobistar naar mobile vikings prepay kaart, is het hierbij mogelijk om mijn huidig nummer te behouden?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

uiteraard kan dat , gewoon een simkaart aanvragen en kiezen voor Ik wil mijn gsm-nummer behouden

https://mobilevikings.com/nl/account/register/start/
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Hoe zit dit trouwens met de maand opzeg? Dien je dan nog een maand te wachten na aanvraag nieuw abonnement bij andere provider? Of moet je dan aan mobistar een maand extra betalen als 'boete'? Wat is de correcte manier van een nummeroverdracht dan?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je vraagt gewoon een nummeroverdracht aan bij de nieuwe provider en die deelt dan de datum mee waarop de nummeroverdracht zal plaatsvinden.
De opzeg van je telefoonabonnement bij de vorige provider gebeurt dan ook volledig automatisch op diezelfde dag. Opzegtermijn is van geen belang in dit geval.

Let wel op de minimumduur van 6 maanden bij sommige abonnementsformules.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mocht het zijn dat proximus jouw portatie te snel heeft gedaan en dat je de simkaart nog niet ontvangen hebt...gewoon proximus winkel binnen stappen en nieuwe SIM kaart aanvragen. Heb het ook zo gedaan :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Eventjes een update; Ik heb dus vorige maandag m'n Generation Connect besteld. Op vrijdag is de SIM kaart aangekomen. Maar, ik zit nog steeds op Mobistar. Portatie lijkt er niet door te komen? Kan het dat dit soms langer duurt? Op de documenten staat datum van overdracht 03/10.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

er zijn me gevallen bekend waar het een week en langer geduurd heeft ja. anders eens contact nemen met de respectievelijke klantendiensten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Heb net even gebeld. Ze hebben een uurtje geleden de goedkeuring voor portatie pas ontvangen. Zou dus voor vandaag zijn volgens de dame aan telefoon!
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”