Jim (Base) Vs Colruyt (Mobistar) - kwaliteit mobiel internet

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo daar,

Ik gebruik al een hele tijd JimMobile voor mijn mobiel internet. Ik betaal eenmalig 5 € voor 500 Mb die 1 maand geldig blijft, maar ik verleng mijn resterende datategoed op het einde van die maand telkens voor 1 €. Meestal verbruik ik ongeveer 100 Mb per maand, wat de facto maakt dat ik gedurende 5 maanden 100 Mb kan verbruiken voor in totaal 9 € of nog geen 2€/ maand. En ik ben er eigenlijk best tevreden van.

Het nieuwe aanbod van Colruyt doet me wel wat twijfelen. Voor mijn gebruikersprofiel van mobiel internet, zullen ze bijna dubbel zo duur zijn. Maar de prijs/minuut om te bellen kost minder dan de helft dan bij Jim + SMS is ook bijna de helft goedkoper. De facto denk ik dat ik als ik bellen + sms + mobiel internet optel een nuloperatie zou doen als ik zou overstappen.

Aan de promoties van Jim heb ik niets, omdat ik weinig bel of sms naar Jim of Base.

Dat maakt dat alleen de kwaliteit van het netwerk de doorslaggevende factor is. Iemand enig idee van kwaliteitsverschillen m.b.t. mobiel internet tussen Base en Mobistar?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik heb zelf geen ervaring met het Mobistar netwerk, maar ze hebben wel een grotere 3G-dekking dan BASE. De dekking van EDGE is beter bij BASE. Wanneer je vaak 3G hebt, kan het zijn dat je ook (onbewust) meer data gaat verzetten, afhankelijk van uw noden.

Een dekkingskaart van Mobistar: http://corporate.mobistar.be/go/nl/ons_ ... etwerk.cfm (januari 2012 en eind 2012)
Een dekkingskaart van BASE: http://www.kpngroup.be/public/uploads/i ... er2011.JPG (december 2011)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

heb mobile vikings/base, proximus en colruyt/mobistar simkaarten maandelang om beurten gebruikt voor VOIP met android smartphone. Geen van de drie werkt perfect!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Welke problemen ondervond je dan juist? In 3G gebieden heb ik noch met proximus, noch met MV problemen gehad...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ik hoop (en vrees) dat mijn csipsimple instellingen nog niet op punt staan...
Ik woon 3-hoog in antwerpen en heb steeds volop 3g signaal hier, vooral van MV/base en proximus. Mobistar lijkt me de zwakste van de drie!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Ik werk dagelijks via 3G, voor het werk. We hebben keuze uit Mobistar en Proximus. En ik kan er heel duidelijk over zijn: in heel oost- en westvlaanderen is Mobistar beter dan Proximus. Mobistar heeft een serieuse inhaalbeweging gemaakt de laatste 2 jaar qua HSDPA dekking, daar waar eht Proximus netwerk heel vaak verzadigd is...

GRTS
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik ben dagdagelijks op de baan in OVL en WVL voor mijn job en gebruik continue mobiel internet. En met continue bedoel ik echt wel constant. Heb nooit gemerkt dat het proximus netwerk verzadigd was zoals jij zegt? Aan welke factoren merkt u dat dan?

Minder leuke kant is natuurlijk dat ik ondertussen wel weet waat proximus op EDGE of zelfs GPRS overspringt (paar plekjes in vlaamse ardennen onderandere)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

best mijn info van 22feb iets verfijnen: via de noordkant van mijn gebouw (3-hoog in antwerpen) heb ik volop 3g signaal van alle drie de netwerken. Via de zuidkant echter is colruyt/mobistar duidelijk zwakker. Ik meen dat de plaatsen van de zendmasten rondom mij hiervoor verantwoordelijk zijn, en vooral ivm VOIP middels smartphone streef ik naar het beste signaal...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
convict2011
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

freakske_b schreef:Hallo daar,

Ik gebruik al een hele tijd JimMobile voor mijn mobiel internet. Ik betaal eenmalig 5 € voor 500 Mb die 1 maand geldig blijft, maar ik verleng mijn resterende datategoed op het einde van die maand telkens voor 1 €. Meestal verbruik ik ongeveer 100 Mb per maand, wat de facto maakt dat ik gedurende 5 maanden 100 Mb kan verbruiken voor in totaal 9 € of nog geen 2€/ maand. En ik ben er eigenlijk best tevreden van.
Hoe kun je u resterende verlengen dan???? Ik gebruik ook maar 100mb van de 500 dus da zou ideaal zyn als ik de resteren tegoed kon verlengen.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Simpel, door op de laatste dag dat je oorspronkelijke 500 mb geldig is 'WAP10MB' naar 1984 te SMSen! :-D
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
convict2011
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 dec 2011, 12:43
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

En dan blijven de overige 400MB nog een maand geldig plus je krygt 10MB erboven op?

Nicee, merci maat!!!

kzit al een jaar elke maand 5 euro te verlieze vr nix
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Je hebt het helemaal begrepen! :-)
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en carrefour mobile heeft een promotie nu van 100 MB/maand voor 1,00 €...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

convict2011 schreef:En dan blijven de overige 400MB nog een maand geldig plus je krygt 10MB erboven op?

Nicee, merci maat!!!

kzit al een jaar elke maand 5 euro te verlieze vr nix
Helaas werkt deze werkwijze van verlengen via "wap10MB" niet meer. Volgens mij is die optie "wap10mb" gewoon afgeschaft, uit het pakket gehaald. Heeft iemand dit nog ondervonden?

Indien effectief zo, wordt Colruyt wegens de geldigheidsduur van 3 maanden wellicht de interessantste optie voor mij. Verbruik zit rond de 200Mb/maand.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Collega's van mij die met hun smartphone via Mobistar surfen zijn er toch niet zo over te spreken. In theorie heeft Mobistar een betere 3G dekking dan Base maar in de praktijk durft dat wel eens tegen te vallen. Edge van Mobistar is echt schandalig traag terwijl dit bij Base nog redelijk is.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Andere suggesties voor een goedkope oplossing? Tegenwoordig zit mijn mobiel verbruik rond de 200 Mb/maand. 5 € voor 500Mb data/maand vind ik teveel, indien het resterende datategoed op het einde van de maand vervalt tenzij er gratis sms of belminuten in zouden zitten. Tips?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 788
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Nu deze topic ineens weer bovenaan staat, nog eens wat ervaring delen:

Ik heb (om eens af te wegen om evt over te schakelen) mij een Mobile Vikings-kaartje (Base) aangeschaft voor 15€, 2 Gb data, 1000 sms, 60m bellen... In Diksmuide waar ik woon, is er alleen maar Edge, maar op zowat alle andere plaatsen waar ik vaak kom, had ik op Base nu een goed HSDPA-signaal... Ze hebben de laatste maanden echt een serieuse inhaalbeweging gemaakt, en daar valt zeker niet over te klagen. En zelfs al werk je 'maar' op Edge bij Base, hun Edge is dan nog altijd wneller dan de Edge bij Mobistar en Proximus. Ik kon daarvoor via Mobistar op Edge nooit naar een livestream aan 128 Kbps luisteren, die moest constant bufferen... Een paar weekjes geleden in een godvergeten gat in de Dardennen gezeten (Alle/semois) en daar kon ik via Base (MV) perfect naar een 128 Kbps stream luisteren, en nog vlot surfen!! Dat ding heeft toen op een hele avond (22.00 tot 03.00) twee of drie keer gebufferd, of zo?? Hun Edge is dus echt sneller dan bij PR of MO.

Wat ik wel merk; tijdens mijn test maakte ik regelmatig verbinding met het internet via Base (MV) om via WiFi Tethering op een PC op Citrix te werken... Op Mobistar verlies ik zowat nooit verbinding, via MV gaat die toch zowat om de 30 minuten er eens uit, omdat de verbinding 'verbroken' is... Weet niet of dat door mijn GSM komt (een HTC Desire - ideaal als 3G-router) of door MV zelf....

Maar algemeen samengevat: heel tevreden van Base (MV), maar ik blijf toch niet iets meer voorkeur hebben voor Mobistar...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

MV geen optie wegens niet binnen mijn budget.
freakske_b schreef: 5 € voor 500Mb data/maand vind ik teveel, indien het resterende datategoed op het einde van de maand vervalt tenzij er gratis sms of belminuten in zouden zitten. Tips?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Je hebt ook nog Aldi Talk €4/400MB; al denk ik dat Colruyt Mobile voor uw verbruik (100 MB/maand) het goedkoopste is.

Wat zijn je behoeften op mobiel internet, bellen en sms'en?
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Aldi Talk is inderdaad een optie. In vergelijking met Jim levert dat een kleine besparing op het maandbedrag aan kost voor data, en grotere besparing op voor voice & sms. Ik bel heel weinig, als 3g beschikbaar is gebruik ik voip voor gesprekken. Door whatsapp/gtalk sms ik mss 1x per dag naar mensen die nog oudere mobieltjes gebruiken.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”