Hallo, de laatste maand is de snelheid van scarlet dramatisch achteruit gegaan. met de speedstest bekwam ik vandaag de volgende waarden;
downlaodsnelheid 0.43 Mbps
uploadsnelheid 0.19 Mbps
ping 25 ms
Ik denk dat er iets niet normaal is? Ik heb Malware en AVG latendraaien: geen infecties gevonden.
Oplossing overstappen naar andere provider?
Abonnement: Internet ADSL 25 euro per maand
Dank voor de reacties!
joinke
snelheid scarlet
Hoe is die test gedaan? Wireless of bedraad?
Misschien een slecht signaal of kapotte kabel? Die speeds zijn abnormaal laag. Met zo'n speeds geven ze je zelfs geen verbinding en weigeren ze je als klant. Er is dus iets meer aan de hand.
Kijk eens op je router wat je snelheid daar is? surfen naar 192.168.1.1. Daar zie je normaal gezien links bovenaan een blokje staan "internet". Welke waarden worden daar weergegeven bij:
"Downstream line rate" en "Upstream line rate"
Misschien een slecht signaal of kapotte kabel? Die speeds zijn abnormaal laag. Met zo'n speeds geven ze je zelfs geen verbinding en weigeren ze je als klant. Er is dus iets meer aan de hand.
Kijk eens op je router wat je snelheid daar is? surfen naar 192.168.1.1. Daar zie je normaal gezien links bovenaan een blokje staan "internet". Welke waarden worden daar weergegeven bij:
"Downstream line rate" en "Upstream line rate"
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Dit is een individueel probleem met jouw verbinding. Probeer alvast eens te testen met een andere pc (of Ubuntu Live CD) en een goede netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op de modem.
Het is zeker geen algemeen Scarlet-probleem. Ik heb ook Scarlet en de snelheid is volledig orde:
Het is zeker geen algemeen Scarlet-probleem. Ik heb ook Scarlet en de snelheid is volledig orde: