Online gaming problemen?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik speel dus veel sof2, alleja ik speelde dat veel ik heb een maad of 6 niet meer gespeeld en toen ik een paar dagen geleden er terug mee begon heb ik op elke server constant time-outs/lag. Het is op elke server dat ik probeer hetzelfde. Mijn ping is zogezegd rond de 30, dan mag je toch zo geen time-outs hebben.
Ligt dit nu aan de packet loss bij A2F of moet ik het probleem elders gaan zoeken?
Ik zit hier met een wireless verbinding naar mijn router maar die staat maar een goede 5m verwijdert en de signaalsterkte is altijd zeer goed. Daaraan kan het niet liggen volgens mij.

Iemand die raad weet? :-(
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Ik speel cs en ervaar wel packetloss tussen de 1 en de 10, maar geen time-outs.
Als je via router of routing pc werkt ms best eens checken of je geen poort(en) moet forwarden. Check ook eens of je dat ook hebt als je lan game host, lag ed kan ook liggen aan hardwareproblemen (cpu / memory usage, erg hard gefragmenteerde os of game hd/partitie)
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Aan mn pc kan het niet liggen, is ver boven de aanbevolen specs voor het spel, defragmenteren doe ik op regelmatige basis. Heb de firewall van mn router al eens afgezet en ook eens deze pc als dmz host ingesteld (dan staan alle poorten zowieso open)... :?
Maar ja ik ga eens proberen te over het netwerk, alle pc's zijn via wlan dan kan ik ineens dat al uitsluiten. :-)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het zou de eerste niet zijn die niet kan gamen omdat hij draadloos verbonden is. Gewoon eens proberne met draad of zoals je zelf al voorstelde om eens lokaal te proberen.

Cheers
Afbeelding
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ok, ik heb dus daarnet met 2 pc's (met één daarvan dus server) geprobeerd via het draadloos netwerk. Die ene pc die verbond met de server had dus ook last van lag/time-outs. dus het ligt inderdaad aan het draadloos netwerk, vraag is, is daar iets aan te doen? :?
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

ja ne gewone switch/router kopen ;)
Wireless s**** echt nog, die standaard is zo lek als een zeef
wat beveiliging betreft ed. En der is zowieso redelijk wa overhead
op da wireless protocol..

Ge kunt mss is proberen met frame bursting op- en af te zetten.
Met en zonder hebben beide hun voor- en nadelen, maja tis het proberen
waard.

good luck & greetz
Blino
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 jul 2003, 11:23
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Een andere router is niet nodig, degene die ik nu heb heeft ook nog 4 gewone lan poortjes. :wink: Desnoods leg ik wel weer een kabeltje naar mijn pc. De andere pc's worden toch alleen maar gebruikt voor te surfen/chatten.
Davy_117
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 08 feb 2004, 02:28
Locatie: Antwerpen

Waarschijnlijk teveel packet lost,had ik ook
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

ah ok, ja uw game pcke zulde dan toch wired moeten aansluiten :)
Problem solved

suc6 & greetz
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”