Auteursrechtenvereniging Sabam haalt inkomsten uit het repertoire van muzikanten die niet bij haar zijn aangesloten. En ze is niet van plan om het geld terug te storten. Nochtans had Sabam dat vorig jaar beloofd.
BRON :
http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Muzie ... erug.dhtml
Sabam betaalt auteursrechten toch niet terug
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
hun uitleg slaat ook op niets. "de bijdrage laat deze mensen toe om gebruik te maken van ons uitgebreid repertoire" met andere woorden als je een optreden geeft van de mixers (braun en bauknecht) moet je aan sabam betalen en dat geld komt dus nooit bij die performers terecht.
Maffiapraktijken, opdoeken die handel.
Ik voel nul komma nul schuld dat ik geen media meer consummeer sinds de eeuwwisseling. Heel die boel uitwissen en herbeginnen.
Maffiapraktijken, opdoeken die handel.
Ik voel nul komma nul schuld dat ik geen media meer consummeer sinds de eeuwwisseling. Heel die boel uitwissen en herbeginnen.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik vind het frappant dat Stijn Coninckx als voorzitter van sabam deze week de brief steunt die hekelt dat het geld van telenet blijft hangen bij verschillende bedrijven alvorens het bij de artiesten komt.
Een beetje hypocriet me dunkt.
Een beetje hypocriet me dunkt.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
We wisten toch al langer dat sabam een stelletje oplichters zijn. Betaal ze gewoon niet, ik geef niets aan oplichters en dat is mijn recht (wil de artiesten wel zelf het geld gaan geven)