Fully routed (VLAN30) bij Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Hallo iedereen,

Zijn er klanten bij Scarlet die hun Sagem geflashed hebben naar Belgacom firmware om zo gebruik te kunnen maken van fully routed mode voor tv?
Ik weet dat er nadelen aan verbonden zijn, maar wil dit toch graag proberen.

Ik krijg geen IP op VLAN30 te zien, ik vermoed dat hiervoor ook iets aan ROP-zijde moet geconfigureerd worden.
Heropstarten van decoder, router,... en alle mogelijke combinaties maakt niks uit.

Helpt het om de klantendienst te contacteren?
Doe ik iets verkeerd?
Is het normaal dat er bij VLAN30 geen IP etc. te zien is?

Alvast bedankt!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:
Provider

In fully routed mode krijg je via DHCP van de BBOX2 het LAN adres 192.168.1.64 (voor de eerste decoder). Je krijgt géén 10.x.y.z. meer van de BAS.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat is inderdaad de bedoeling ja, maar dat gebeurt niet.

Ik denk dat eerst het volgende moet werken:
Ik heb ergens een screenshot gevonden van een decoder met VLAN30 actief (terugvinden is wat anders), en ben vrij zeker dat de VLAN30 ook een IP krijgt.

Maar is het wel mogelijk via Scarlet? Dat is mijn grootste vraag :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 32 keer
Contacteer:
Provider

Nee, Fully routed mode is iets dat geactiveerd moet worden, dat kan je van thuis uit niet activeren. Dit is niet geactiveerd voor Scarlet klanten.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:
Provider

Hallo,

bekijk alsjeblief deze thread (waar je trouwens ook actief in bent): http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... &start=160

Ik heb als BGC klant géén enkele activatie moeten laten doen door de helpdesk. Ik heb mijn BBOX2 lokaal op fully routed gezet (login admin, p/w BGCVDSL2).

Nadat de modem heropgestart was ben ik onmiddellijk naar de instellingen van mijn V4 decoder (met Charles s/w) gegaan en mijn decoder had het (LAN) IP adres 192.168.1.64 gekregen. Tussen haakjes: Ik heb zelfs helemaal de decoder niet moeten herstarten.

Jouw uitleg is trouwens niet écht duidelijk.
Nee, Fully routed mode is iets dat geactiveerd moet worden, dat kan je van thuis uit niet activeren. Dit is niet geactiveerd voor Scarlet klanten.
Mag ik hieruit opmaken dat fully routed totaal niet werkt bij Scarlet ? Volgens mij is dat namelijk zo, maar je uitleg is voor interpretatie vatbaar.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

CindyV schreef:Nee, Fully routed mode is iets dat geactiveerd moet worden, dat kan je van thuis uit niet activeren. Dit is niet geactiveerd voor Scarlet klanten.
Welke firmware ondersteunt dit trouwens (Ik spreek niet over Belgacom firmware)
Vanaf welke decoder firmware is dit mogelijk?
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”