Telefoonprobleem Scarlet + niet erg behulpzame helpdesk

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

hoi,

het is weer zover, een probleem met scarlet en de helpdesk luistert weer maar half.
Sinds enkele dagen krijgen we zware storing op onze telefoonlijn van Scarlet, als je opneemt lijkt het precies of er een straaljager aan de andere kant van de lijn hangt.
reeds geprobeerd:
factory reset
andere kabeltje
andere poort
ander telefoontoestel

dag 1 Chat support:

Ah ok meneer we zullen de modem eens resetten naar zijn factory settings want ik kan niet onmiddelijk iets vinden.
alles weer opnieuw ingesteld :-( nog steeds hetzelfde probleem.

weer op chat support, hmmm waarschijnlijk ligt het aan de lijn, ik zal een dossier openen dat Belgacom dit moet onderzoeken.
(Toen dacht ik al bij mezelf o mijn god, telefonie gaat over VOIP en niet over de Belgacom lijn)
For the record er zijn geen problemen met BGC TV en internet.

dag 2:

zoals verwacht smsje van Scarlet : Dossier afgesloten we kunnen niks vinden op de lijn :roll:

deze keer gebeld naar de support die er op stonden dat we een ander toestel probeerden, ookal had ik al gemerkt dat het geruis lichtjes verschilt als ik het toestel op TEL1 of TEL 2 steek (wat voor mij dus duid op een modem probleem).
Zo gezegd zo gedaan ander toestel gezocht en getest, zoals verwacht weer hetzelfde.
Het geluid effectief laten horen aan de medewerker die dan toch weer het dossier opent en voor de rest een prettige dag verder wenst :cry: .

nu zijn we ondertussen dag 5 en nog steeds geen oplossing.

Ondertussen al proberen de modem op doorschakelen te krijgen ,maar dat lukt tot nu toe niet. Ik krijg van proximus het bericht dat ik het nummer niet kan bellen :?

Ik hoop dat Scarlet eindelijk eens sneller een technieker ter plaatse stuurt ipv je telkens je lijn uit te meten en je dan op de wachtlijn te plaatsen terwijl ze het zelf aan hun "supervisor" vragen.

zo mijn gal is weer eens uitgespuwd.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Stoppen met bellen naar het leger? :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

Beste kennis,

Ben steeds bereid dit eens te testen in jouw plaats als ik terug ben, dan kan je uitsluiten of het aan je account of aan je hardware ligt.
Je zou natuurlijk eens een softphone kunnen proberen, al weet ik niet de juiste configuratie :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:
Provider

solid-killer schreef:weer op chat support, hmmm waarschijnlijk ligt het aan de lijn, ik zal een dossier openen dat Belgacom dit moet onderzoeken.
(Toen dacht ik al bij mezelf o mijn god, telefonie gaat over VOIP en niet over de Belgacom lijn)
Scarlet VOIP gaat wel degelijk over de Belgacom lijn. Bij de overname van Scarlet door BGC was één van de meest dwingende voorwaarden dat BGC het netwerk van Scarlet niet mocht overnemen. Het Scarlet netwerk is uiteindelijk verkocht aan NMBS-dochter Syntigo. Alles wat Scarlet betreft draait ondertussen volledig op het BGC netwerk.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer
Provider

Vuurvos,

Als er geen probleem is met internet en TV, dan is de kans geweldig klein dat het aan 'de belgacomlijn' ligt waar "al" deze services overgaan. (en dat trouwens vroeger ook al deden)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Provider

Volgens hen zit er ook een klein geruis op de lijn, ookal merk ik er zeer weinig van in mijn lijnwaarden, internet en tv.

Ze gaan het onderzoeken :cry: als in bel over een week nog eens terug

@honda4life : softphone ? Bedoel je dan een directe voip telefoon ?

Als dit zo verder gaat ben ik wel bereid het extra dat belgacom vraagt te betalen per maand om betere support te krijgen hoor.

Ik zal straks eens een filmpje posten met het probleem :wink:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Provider

voor de mensen die het geruis eens willen horen, hier is het filmpje.

geruis
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Dit geluid heb je met 2 telefoontoestellen al gehad?
Heb je de andere telefoniepoort al geprobeerd?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Provider

@ hierboven:

de andere poorten heb ik getest op de sagem modem ook met een ander telefoontoestel.

(ondertussen komt er schot in de zaak)
CindyV
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 32 keer
Contacteer:
Provider

Solid-killer, is er inmiddels al een afspraak met een technieker gemaakt? PM me anders even je klantencode.

De laatste keer dat ik dergelijk geruis gehoord heb, bleek er een probleem met de adapter van de Sagem te zijn (alle andere diensten werkten op dat moment nog zonder problemen), maar dat sluit natuurlijk niet helemaal uit dat de oorzaak elders ligt.
http://www.scarlet.be - We offer high speed internet, fixed & mobile telephony and Digital TV!
http://www.scarlet.be/klant - Toegang tot mijn.scarlet, webmail, online support, netwerkstatus en de wachttijden op onze helpdesk.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Provider

Vrijdag kom er een technieker langs :-)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”