het is weer zover, een probleem met scarlet en de helpdesk luistert weer maar half.
Sinds enkele dagen krijgen we zware storing op onze telefoonlijn van Scarlet, als je opneemt lijkt het precies of er een straaljager aan de andere kant van de lijn hangt.
reeds geprobeerd:
factory reset
andere kabeltje
andere poort
ander telefoontoestel
dag 1 Chat support:
Ah ok meneer we zullen de modem eens resetten naar zijn factory settings want ik kan niet onmiddelijk iets vinden.
alles weer opnieuw ingesteld

weer op chat support, hmmm waarschijnlijk ligt het aan de lijn, ik zal een dossier openen dat Belgacom dit moet onderzoeken.
(Toen dacht ik al bij mezelf o mijn god, telefonie gaat over VOIP en niet over de Belgacom lijn)
For the record er zijn geen problemen met BGC TV en internet.
dag 2:
zoals verwacht smsje van Scarlet : Dossier afgesloten we kunnen niks vinden op de lijn

deze keer gebeld naar de support die er op stonden dat we een ander toestel probeerden, ookal had ik al gemerkt dat het geruis lichtjes verschilt als ik het toestel op TEL1 of TEL 2 steek (wat voor mij dus duid op een modem probleem).
Zo gezegd zo gedaan ander toestel gezocht en getest, zoals verwacht weer hetzelfde.
Het geluid effectief laten horen aan de medewerker die dan toch weer het dossier opent en voor de rest een prettige dag verder wenst

nu zijn we ondertussen dag 5 en nog steeds geen oplossing.
Ondertussen al proberen de modem op doorschakelen te krijgen ,maar dat lukt tot nu toe niet. Ik krijg van proximus het bericht dat ik het nummer niet kan bellen

Ik hoop dat Scarlet eindelijk eens sneller een technieker ter plaatse stuurt ipv je telkens je lijn uit te meten en je dan op de wachtlijn te plaatsen terwijl ze het zelf aan hun "supervisor" vragen.
zo mijn gal is weer eens uitgespuwd.