Beste roaming

Plaats reactie
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Ben aan het twijfelen tussen Proximus en Base, omdat ik meer in het buitenland (Frankrijk) zal zijn dan Belgie, wil ik zo voordelig mogelijke gesprekken kunnen voeren ook op mijn belgische simkaart.
Ik zie bij Base: Roamingoproepen binnen de EU worden gefactureerd per seconde, na de eerste 30 seconden.
Maar bij proximus kan ik hier niets van terugvinden, is dat dan per seconde na de eerste minuut?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Bij Proximus is het ook halve minuut volledig betalen en daarna per seconde, vermits dit een Europese wet is. Dus het mag niet nadeliger!

Als je enkel naar de standaardtarieven bekijkt, dan is BASE goedkoper dan Proximus, maar er bestaan waarschijnlijk ook interessante bundels; maar die ken ik niet. Ik ken enkel de Roamingbundel bij Jim Mobile, maar ik vermoed dat er betere bestaan.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Als je een smartphone hebt: het is dan goedkoper om de MobileVoip-app te gebruiken met de callback-functionaliteit.
De app belt dan naar jou (kost: inkomend internationaal gesprek voor Base/Proximus + bijvoorbeeld 2 cent/min bij internetcalls) en als je opneemt, wordt je correspondent gebeld (kost: 2 cent/min naar mobiel bij internetcalls).

Voor lange gesprekken loont het de moeite, en als je wifi ter beschikking hebt, kan je ook zo bellen en het inkomend gesprek van Base/Proximus uitsparen.
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Goed idee +1 :) En wat is volgens u dan een goed alternatief voor die callback?(geen betamax , want die kwaliteit vind ik net iets minder... )
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Ja, ook al eens gekeken op die site, maar denk dat die leven in de tijd van de hogere roaming tarieven...
pieterjanp
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2010, 11:16
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Ook gespreken/sms met base naar het buitenland zijn veel goedkoper dan bij proximus (jammer aan proximus).
Michael
Pro Member
Pro Member
Berichten: 348
Lid geworden op: 08 mar 2011, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Ik las op het forum dat Proximus toch beter scoorde voor roaming? Ik zou dus niet bellen naar buitenlandse nummers met mijn Belgische simkaart, enkel roaming.. Dus voor die 1 of 2 cent verschil bij Base zou ik dan toch beter voor kwaliteit gaan, proximus?
Jeroentje1991
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:23
Bedankt: 2 keer

Let wel op dat Proximus sinds 1 januari geen contract meer heeft met de beste provider in Frankrijk (Orange). Ik kom zelf regelmatig in Frankrijk en overweeg om weg te gaan bij Proximus aangezien het bereik van de andere 2 providers in Frankrijk (SFR + Bouygues) een stuk slechter is. Bij Base en Mobistar werkt Orange nog wel.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bij Mobistar zal Orange altijd blijven werken, het is immers dezelfde groep.
Wel bizar dat je overigens hun als beste provider kiest voor FR. Ik zit ook regelmatig in Frankrijk en merk toch dat SFR een stuk beter is. Zelfs op Corsica, enige jaren geleden, kon ik SFR als enige ontvangen op de vakantieplaats. Pas helemaal bovenop een berg kon ik Bouygues ontvangen (samen met ondermeer TIM - Telecom Italia Mobile, vanuit Sardinië).

Orange was enkel te ontvangen in de steden zoals Bastia, Corte, Ajaccio, Sartene, Bonifacio, Calvi, Porto-Vecchio, ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”