hoi,
Ik ben een beginner en wil enkel een nas voor het delen van HD voor 3 pc's.
ik heb op het oog een WESTERN DIGITAL My Book Live of een synology 112j
welke raden jullie mij aan mak niet te moeilijk zaijn om te configureren en t'is gewoon om die NAS te kunnen delen niet meer dan dat.
ALvast vriendleijk Dank
Duckman
Welke NAS ?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
heb nog maar net de ds 212j en ben er al meer dan tevreden over
totaalprijs is mogelijk hoger aangezien je nog een schijf moet aanschaffen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien moet je eens wat lezen op http://www.smallnetbuilder.com/nas
En dit kwam ik net nog tegen... http://datanews.knack.be/ict/producten/ ... 184028.htm
En dit kwam ik net nog tegen... http://datanews.knack.be/ict/producten/ ... 184028.htm
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Wat is de snelheid van pc naar nas via een gigabit poorten???elmariachi2920 schreef:heb nog maar net de ds 212j en ben er al meer dan tevreden over
En is het moeilijk om hem te configueren of valt alles prima mee als je de cd gebruikt?
Dave
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
CD's moet je altijd laten zitten waar ze zitten... in de doos !duckman schreef:En is het moeilijk om hem te configueren of valt alles prima mee als je de cd gebruikt?
Dergelijke dingen configureer je gewoon via je browser.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
+1 voor Synology
Configuratie wijst zichzelf uit voor jouw doeleinden.
Wil je nadien meer functionaliteiten gebruiken, kan het soms wat ingewikkelder zijn, maar je hoeft nooit onder motorkap te duiken; alles kan via de interface.
Afhankelijk van je back-up vereisten, kan je overwegen om een NAS met 2 harde schijven te nemen en die instellen als RAID of op de 2e schijf versiebeheer te doen van de 1e (dmw ingebouwde Time Backup).
Configuratie wijst zichzelf uit voor jouw doeleinden.
Wil je nadien meer functionaliteiten gebruiken, kan het soms wat ingewikkelder zijn, maar je hoeft nooit onder motorkap te duiken; alles kan via de interface.
Afhankelijk van je back-up vereisten, kan je overwegen om een NAS met 2 harde schijven te nemen en die instellen als RAID of op de 2e schijf versiebeheer te doen van de 1e (dmw ingebouwde Time Backup).
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Je kan best eerst de firmware (diskstation manager) van de synology upgraden voordat je begint. Het help wel op met de software het diskstation op te sporen.r2504 schreef: CD's moet je altijd laten zitten waar ze zitten... in de doos !
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Je hebt Synology Assistant voor het instellen/instaleren van de software op het diskstation. Dit doe je normaal gezien maar 1 keer. Je kan dan normaal gezien ook de recente diskstation manager op het diskstation instaleren. Dit is de software die draait op de NAS en stel je meteen ook je admin paswoord in.
Eenmaal alles afgerond is bereik je de NAS met je internet explorer met de URL "DISKSTATION:5000"
Nu kan je de volumes instellen en de gebruikers aanmaken. Nadien ook wat apps instaleren voor het delen van media enzo.....
Een upgrade van 4.0 naar 4.1 heb ik manueel moeten installeren. Dit moet normaal automatisch gaan, maar om de een of andere reden niet dus.
Zelf zou ik een dubbele sleuf of meer aanschaffen omwille van de reduntantie die je kan instellen voor databeveiliging (RAID)
Te vergelijken met de live duo van WDC
Probeer onderstaande link voor een demo van de software op een diskstation
http://www.synology.com/products/dsm_li ... p?lang=enu
Dit doorlezen helpt ook
http://ukdl.synology.com/download/ds/us ... er_nld.pdf
Eenmaal alles afgerond is bereik je de NAS met je internet explorer met de URL "DISKSTATION:5000"
Nu kan je de volumes instellen en de gebruikers aanmaken. Nadien ook wat apps instaleren voor het delen van media enzo.....
Een upgrade van 4.0 naar 4.1 heb ik manueel moeten installeren. Dit moet normaal automatisch gaan, maar om de een of andere reden niet dus.
Zelf zou ik een dubbele sleuf of meer aanschaffen omwille van de reduntantie die je kan instellen voor databeveiliging (RAID)
Te vergelijken met de live duo van WDC
Probeer onderstaande link voor een demo van de software op een diskstation
http://www.synology.com/products/dsm_li ... p?lang=enu
Dit doorlezen helpt ook
http://ukdl.synology.com/download/ds/us ... er_nld.pdf
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ja. Sommige NAS toestellen hebben geen flashdrive ofzo aan boord voor hun firmware. Deze moet je dan zelf installeren via hun software. Zo komt de firmware op de drives in de NAS terecht.
Dit heb ik spijtig genoeg zelf ook ontdekt bij een goeiekope NAS aanbieding op ibood (zo'n details staan zelden in de verkoopstekstjes, dus buyer beware)
Persoonlijk vind ik dit een slecht systeem, zeker nu een flashgeheugen intern toevoegen toch ECHT de meerprijs niet zal maken; dus ik raad een model aan waar de interface, zoals het hoort, op het toestel intern staat (zoals ongeveer elke router dit al jaren kan).
[ Post made via mobile device ]
Dit heb ik spijtig genoeg zelf ook ontdekt bij een goeiekope NAS aanbieding op ibood (zo'n details staan zelden in de verkoopstekstjes, dus buyer beware)
Persoonlijk vind ik dit een slecht systeem, zeker nu een flashgeheugen intern toevoegen toch ECHT de meerprijs niet zal maken; dus ik raad een model aan waar de interface, zoals het hoort, op het toestel intern staat (zoals ongeveer elke router dit al jaren kan).
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Synology +1
- snelheid
- gebruiksgemak
- ondersteuning (grote community)
Is er geen demo van DSM op de site van Synology ?
Wat haalt die WD van snelheid ? Toen ik mijn DS209 kocht liepen die echt wel enorm achter in vgl met Synology.
- snelheid
- gebruiksgemak
- ondersteuning (grote community)
Is er geen demo van DSM op de site van Synology ?
Wat haalt die WD van snelheid ? Toen ik mijn DS209 kocht liepen die echt wel enorm achter in vgl met Synology.
Floris Bakker for president!
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ja: http://demosite.synology.me:5000/cavecat schreef:Is er geen demo van DSM op de site van Synology ?
Account: admin
Password: synology
Ik heb zelf een Netgear ReadyNAS Ultra 6; qua performance en mogelijkheden eigenlijk vergelijkbaar met een Synology. De vraag is natuurlijk of zo'n fancy webinterface wel nodig is; hoe vaak gebruik je het immers...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Oh , in mijn geval eigenlijk wel dikwijls
Streaming Audio bijv , al je MP3s op je NAS en afspelen via Audio Station. (dat is een "applicatie" in DSM)
Idem op Android/iPhone met DSAudio.
Die Netgears heb ik niet zo gevolgd maar een van de andere voordelen van Synology is dat de grote features op alle modellen identiek zijn.
De enige grote verschillen zijn de snelheid en het aantal bays.
Die netgear is precies ook wel een iets andere klasse dan een 112j 6 bays ipv 1 ?
Streaming Audio bijv , al je MP3s op je NAS en afspelen via Audio Station. (dat is een "applicatie" in DSM)
Idem op Android/iPhone met DSAudio.
Die Netgears heb ik niet zo gevolgd maar een van de andere voordelen van Synology is dat de grote features op alle modellen identiek zijn.
De enige grote verschillen zijn de snelheid en het aantal bays.
Die netgear is precies ook wel een iets andere klasse dan een 112j 6 bays ipv 1 ?
Floris Bakker for president!