Ik zou graag mijn inkomende gesprekken doorverbinden naar mijn gsm, bij afwezigheid...doch het lukt me niet.
Voor de inkomende gesprekken heb ik Weepee terwijl ik voor de uitgaande gesprekken 12VOIP gebruik.
Ik heb geprobeerd om bij de instellingen in my Gigaset (Menu instellingen -telefonie -doorschakeling) mijn GSM nummer in te vullen als volgt:
Lijn: 12VOIP
Wanneer: Geen Antwoord
Telefoonnummer: mijn gsm nummer
...spijtig genoeg werkt het niet
Weet er iemand wat ik mis doe ?
mvg,
Herman
Gigaset c610 ip doorverbinden
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja maar hij wil doorverbinden via 12VOIPiceke schreef:Je kan dit doen in het configuratie panel van weepee
Ik ken de Siemens niet, maar is het mogelijk dat deze instelling jouw 12VOIP lijn doorschakelt naar GSM??Catchthemoment schreef:Lijn: 12VOIP
Wanneer: Geen Antwoord
Telefoonnummer: mijn gsm nummer
Je wil toch je WeePee lijn (inkomend) doorschakelen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Hoe heb je je GSM nummer ingevuld?
Al eens geprobeerd met 0032 ervoor?
Al eens geprobeerd met 0032 ervoor?
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 5 keer
Inderdaad, ik zou graag doorverbinden via 12VOIP...als dat kan uiteraard.
-
- Pro Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 07 jan 2009, 18:19
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 15 keer
Doorverbinden werkt prima naar een vast hier met de C610 IP. Staat de dialingplan goed voor outbound mobile? Vergeet ook zeker niet de landcode +32.
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Doorverbinden lukt hier ook, maar dit doorverbinden gebeurt echter via de zelfde provider als de inkomende call. Jammer genoeg niet mogelijk om bv inkomend (weepee) provider door te verbinden via andere provider (bv: internetcalls). Zou wel fantastich zijn als dit kon, maarja..
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dit heeft bij mij ooit gewerkt gehad op een ouder toestel, een S685IP.
Nu is het ook bij mij zoals ReLoad beschrijft. Mijn inziens is dit louter firmware gebonden.
Misschien eens een mailtje sturen naar Gigaset?
Nu is het ook bij mij zoals ReLoad beschrijft. Mijn inziens is dit louter firmware gebonden.
Misschien eens een mailtje sturen naar Gigaset?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Als je met dit toestel alleen kan doorschakelen via dezelfde provider als het inkomend gesprek (vb WeePee), dan zou ik de doorschakeling niet instellen op de Gigaset, maar direct bij de provider. De kwaliteit van het doorgeschakelde gesprek zal stukken beter zijn:
- - geen transcodering (WeePee ontvangt en stuurt het inkomend gesprek door in G711).
- geen gebruik van je internet lijn (heen en terug).
- eventuele mogelijkheid van parallel doorschakelen (zowel GSM als Gigaset bellen).
- je toestel (en de lijn) blijft vrij voor eventueel gelijktijdige uitgaande gesprekken
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:23
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 4 keer
Ja idd, maar het enige wat de gigaset c610 ip doet bij mij weten, bij het instellen van call divert. Is effectief die #code gebruiken om dit te activeren. al ben ik niet zeker van. Want als ik me niet vergis heb ik dit eens geprobeerd, en om dit te bevestigen de gigaset van het internet gehaald, en nog steeds werden mijn gesprekken doorgeschakeld in plaats van een toon voor onbereikbaarheid.
Ik zou natuurlijk wel heel graag mijn inkomende gesprekken doorschakellen via internetcalls.com/freevoipdeal, maar dit lijkt mij onmogelijk met de gigaset c610 ip.
Ik zou natuurlijk wel heel graag mijn inkomende gesprekken doorschakellen via internetcalls.com/freevoipdeal, maar dit lijkt mij onmogelijk met de gigaset c610 ip.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
sinds een jaar stuurt weepee mijn vaste lijn oproepen door naar mijn gsm/smartphone. Eea verloopt dan zoals opgesomd door Philippe in prima kwaliteit. Deze kwaliteit kost me daarentegen wel 0,14 €/min...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Blijkbaar is het helaas niet mogelijk om gesprekken door te schakelen via een betamax provider...
Nu, ik vind die beheertool van WeePee zo ongebruiksvriendelijk en ik zoek een makkelijkere manier om gesprekken door te schakelen. Ideaal zou zijn dat je op je smartphone een soort van "App" hebt waar je de doorschakeling aan/uit kan zetten, maar WeePee kennende zullen ze zoiets wel niet ontwikkelen
Maar is er een makkelijkere oplossing? Als ik thuis vertrek zou ik graag met één of twee knoppen de doorschakeling kunnen aanzetten, en dus niet eerst inloggen op klantentool, mijn gsm nummer intikken, het aantal seconden aanpassen, ...
Nu, ik vind die beheertool van WeePee zo ongebruiksvriendelijk en ik zoek een makkelijkere manier om gesprekken door te schakelen. Ideaal zou zijn dat je op je smartphone een soort van "App" hebt waar je de doorschakeling aan/uit kan zetten, maar WeePee kennende zullen ze zoiets wel niet ontwikkelen
Maar is er een makkelijkere oplossing? Als ik thuis vertrek zou ik graag met één of twee knoppen de doorschakeling kunnen aanzetten, en dus niet eerst inloggen op klantentool, mijn gsm nummer intikken, het aantal seconden aanpassen, ...
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
* Zoals hierboven al gesuggereerd: als je de doorschakeling instelt op je Gigaset, stuurt de Gigaset waarschijnlijk een code naar WeePee die de doorschakeling op de SIP server instelt.
* Je kan ook met je Gigaset naar 1920 bellen (dit is het nummer voor doorschakel instellingen (naar nummer/antwoordapparaat).
* Geef je GSM een shortcode (vb 20) via de klantentool, dan moet niet telkens het gsm nummer intikken.
* Last but not least: je kan er ook voor zorgen dat beide gelijktijdig bellen. Als je thuis bent, neem je het gesprek aan op de Gigaset, als je onderweg bent op je GSM. Dan moet je niet telkens doorschakelen als je 's morgens het huis verlaat.
* Je kan ook met je Gigaset naar 1920 bellen (dit is het nummer voor doorschakel instellingen (naar nummer/antwoordapparaat).
* Geef je GSM een shortcode (vb 20) via de klantentool, dan moet niet telkens het gsm nummer intikken.
* Last but not least: je kan er ook voor zorgen dat beide gelijktijdig bellen. Als je thuis bent, neem je het gesprek aan op de Gigaset, als je onderweg bent op je GSM. Dan moet je niet telkens doorschakelen als je 's morgens het huis verlaat.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Hoe schakel je dat in dan? In WeePee klantentool? Wat als je GSM op voicemail springt... ?* Last but not least: je kan er ook voor zorgen dat beide gelijktijdig bellen. Als je thuis bent, neem je het gesprek aan op de Gigaset, als je onderweg bent op je GSM. Dan moet je niet telkens doorschakelen als je 's morgens het huis verlaat.
Op zich geen probleem met dat via WeePee de doorschakeling gebeurt. Zijn meestal toch korte gesprekken, en dan verdienen zij er ook nog iets aan* Zoals hierboven al gesuggereerd: als je de doorschakeling instelt op je Gigaset, stuurt de Gigaset waarschijnlijk een code naar WeePee die de doorschakeling op de SIP server instelt.
Ik krijg dat echter niet ingesteld... Als ik op de Gigaset naar netdiensten ga, dan kan ik doorverbinden aan/uit zetten, maar nergens een nummer instellen. Via omleiding kan ik dit wel instellen (je kan kiezen tussen intern & weepee), maar dit werkt niet. Als ik het uittest krijg ik voicemail.
Iemand die er wel in slaagt die doorschakeling goed te krijgen? Idealiter kan ik met een sneltoets op mijn telefoon de doorschakeling aan/uit zetten.
Probleem is dat dit even omslachtig is dan in te loggen op de WeePee klantentool.
Is er geen mogelijkheid om dit bv. éénmalig in te stellen via configuratiepaneel gigaset, waarna je dit manueel aan/uit kan zetten via sneltoets? Of door bv. naar een "code" te bellen zoals dit bij Belgacom het geval is (#121*GSM NUMMER#). Dat kan je dan in je contactenlijst zetten en dan is het met één knop aan / uitgezet.
Is er geen mogelijkheid om dit bv. éénmalig in te stellen via configuratiepaneel gigaset, waarna je dit manueel aan/uit kan zetten via sneltoets? Of door bv. naar een "code" te bellen zoals dit bij Belgacom het geval is (#121*GSM NUMMER#). Dat kan je dan in je contactenlijst zetten en dan is het met één knop aan / uitgezet.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je vertelde dat het lukte om via "omleiding" aan/uit te zetten, maar dat het naar de Voicemail ging. Waarschijnlijk omdat "VOICEMAIL" ingesteld als bestemming in de WeePee klantentool.
Probeer eerst eens via de WeePee klantentool je GSM nummer in te geven als bestemming (delay 99s), en dan aan/uit te zetten via de Gigaset?
Heb je al eens 1920 geprobeerd?
Vorm 1920, daarna optie 1 (om de tijd te wijzigen), daarna 2 cijfers (tussen 00-99). In = 00, Uit = 99 ?
Dit lijkt me toch niet zo omslachtig?
Probeer eerst eens via de WeePee klantentool je GSM nummer in te geven als bestemming (delay 99s), en dan aan/uit te zetten via de Gigaset?
Heb je al eens 1920 geprobeerd?
Vorm 1920, daarna optie 1 (om de tijd te wijzigen), daarna 2 cijfers (tussen 00-99). In = 00, Uit = 99 ?
Dit lijkt me toch niet zo omslachtig?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Op pagina 60 en 137 in de handleiding van de Siemens Gigaset C610IP staat alles netjes uitgelegd hoe dit (call divert + sneltoets) te doen via de handset.
Prerequisite: the VoIP provider supports call divert.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Zit hier toevallig net met het zelfde probleem.
Op de gigaset call divert aangezet by "no answer", belt iemand er op en krijgt die te horen dat ik niet beschikbaar ben.
Nummer mooi 0032 ingevuld, uitgaand is via betamax, gewoon bellen lukt wel, het doorschakelen niet.
Op de gigaset call divert aangezet by "no answer", belt iemand er op en krijgt die te horen dat ik niet beschikbaar ben.
Nummer mooi 0032 ingevuld, uitgaand is via betamax, gewoon bellen lukt wel, het doorschakelen niet.
Het lukt inderdaad wel als ik in WeePee mijn GSM nummer instel ipv "VOICEMAIL". Maar helaas is ook die oplossing niet voldoende, want als ik dan doorschakeling uitzet op mijn telefoon, dan zal men na 25 seconden doorgeschakeld worden naar mijn GSM en dus niet de voicemail te horen krijgen. Uiteindelijk zou ik dan dus nog altijd moeten inloggen om dat te veranderen naar "VOICEMAIL"philippe_d schreef:Je vertelde dat het lukte om via "omleiding" aan/uit te zetten, maar dat het naar de Voicemail ging. Waarschijnlijk omdat "VOICEMAIL" ingesteld als bestemming in de WeePee klantentool.
Probeer eerst eens via de WeePee klantentool je GSM nummer in te geven als bestemming (delay 99s), en dan aan/uit te zetten via de Gigaset?
Heb je al eens 1920 geprobeerd?
Vorm 1920, daarna optie 1 (om de tijd te wijzigen), daarna 2 cijfers (tussen 00-99). In = 00, Uit = 99 ?
Dit lijkt me toch niet zo omslachtig?
Ik vrees dus dat er geen gemakkelijke oplossing voorhanden is? Ideaal zou zijn dat je via WeePee heel makkelijk vanop je smartphone tussen doorschakeling / voicemail na 25s kan schakelen via een smartphone, maar via hun klantentool is dat echt niet mogelijk via een mobiel toestel... Spijtig... Of heeft iemand toch nog een oplossing?
Spijtig dat je doorschakeling niet los kan opzetten van WeePee met een uitgaand kanaal (bv. Betamax).
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je hebt nu nog altijd niet gezegd of je de procedure via 1920 al getest hebt. Dat lijkt me een goede manier, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik heb "doorschakelen" even uitgetest op twee diverse Siemens Gigaset setups (S685IP en A580IP).
Zowel met WeePee als OVH nummers op beide locaties.
Bij OVH nummers werkt het doorschakelen zoals men verwacht. Op beide locaties.
Direct doorschakelen = direct doorschakelen. Dat lijkt me ook logisch.
Én naar het nummer zoals ingegeven op de Siemens Gigaset.
Wel gebeurt de doorschakeling dan via OVH. Dus zonder rekening te houden met de kiesregels.
Zo geavanceerd zijn de Siemens Gigaset toestellen helaas niet.
Bij WeePee nummers niet ...
Direct doorschakelen ≠ direct doorschakelen.
WeePee lijkt me een bijzondere werkwijze te hanteren waarbij de setting op hun "Klantentool" via het web prioritair lijkt te zijn.
Dus afhankelijk van "BUSY", "VOICEMAIL" of de ingave van het/de nummer(s) waarnaar dient doorgeschakeld te worden.
De resultaten voor de A580IP en S685IP setup zijn, wonderbaarlijk maar waar, zelfs niet helemaal hetzelfde. Pffff.
Op de S685IP heeft de instelling "VOICEMAIL" inderdaad deze bestemming (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de A580IP heeft de instelling "VOICEMAIL" een bezettoon (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de S685IP heeft de instelling "BUSY" een gesproken boodschap als resultaat (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de A580IP heeft de instelling "BUSY" wederom een bezettoon (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Het ingegeven nummer op de Siemens Gigaset wordt bij beide setups door WeePee klaarblijkelijk genegeerd.
Het nummer ingegeven in de "Klantentool" primeert (indien deze optie gekozen werd in de "Klantentool").
Enkel de setting "direct doorschakelen" op de Siemens Gigaset heb ik uitgeprobeerd.
"Bij bezet" en "geen gehoor" heb ik niet getest.
Hopelijk heb je iets aan deze testjes.
Zowel met WeePee als OVH nummers op beide locaties.
Bij OVH nummers werkt het doorschakelen zoals men verwacht. Op beide locaties.
Direct doorschakelen = direct doorschakelen. Dat lijkt me ook logisch.
Én naar het nummer zoals ingegeven op de Siemens Gigaset.
Wel gebeurt de doorschakeling dan via OVH. Dus zonder rekening te houden met de kiesregels.
Zo geavanceerd zijn de Siemens Gigaset toestellen helaas niet.
Bij WeePee nummers niet ...
Direct doorschakelen ≠ direct doorschakelen.
WeePee lijkt me een bijzondere werkwijze te hanteren waarbij de setting op hun "Klantentool" via het web prioritair lijkt te zijn.
Dus afhankelijk van "BUSY", "VOICEMAIL" of de ingave van het/de nummer(s) waarnaar dient doorgeschakeld te worden.
De resultaten voor de A580IP en S685IP setup zijn, wonderbaarlijk maar waar, zelfs niet helemaal hetzelfde. Pffff.
Op de S685IP heeft de instelling "VOICEMAIL" inderdaad deze bestemming (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de A580IP heeft de instelling "VOICEMAIL" een bezettoon (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de S685IP heeft de instelling "BUSY" een gesproken boodschap als resultaat (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Op de A580IP heeft de instelling "BUSY" wederom een bezettoon (bij "direct doorschakelen" geactiveerd op de Siemens Gigaset).
Het ingegeven nummer op de Siemens Gigaset wordt bij beide setups door WeePee klaarblijkelijk genegeerd.
Het nummer ingegeven in de "Klantentool" primeert (indien deze optie gekozen werd in de "Klantentool").
Enkel de setting "direct doorschakelen" op de Siemens Gigaset heb ik uitgeprobeerd.
"Bij bezet" en "geen gehoor" heb ik niet getest.
Hopelijk heb je iets aan deze testjes.
Dat lijkt me even omslachtig, vermits ik de voicemail wel aan wil hebben als ik niet doorschakel. Bij jouw stel je in 99 seconden (dus blijven bellen, zonder voicemail), of 0 seconden (meteen doorschakelen). Als ik op bureau ben mag het na 25 seconden op VOICEMAIL overschakelen en als ik dat allemaal moet instellen...philippe_d schreef:Je hebt nu nog altijd niet gezegd of je de procedure via 1920 al getest hebt. Dat lijkt me een goede manier, toch?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Overschakelen naar OVH.
Dan werkt het precies zoals jij wil.
Dan werkt het precies zoals jij wil.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer