Na een langdurige stroompanne werkt de digibox (eerste simpel model digibox) niet meer , eveneens de DVD/HDD recorder die ze ook regelmatig nog gebruikten
De Digibox is bij de lancering van de DIgiboxen geleverd als vervanging van de "Filmnet" Decoder
Was al wat ouder dus wel inderdaad ja , maar dat zou geen excuus mogen zijn mits altijd deftig gewerkt , de DVD/HDD recorder was recenter en die is ook kapot/kuren
Dus , na de panne defect (of toch niet correct werken)
De installatie staat daar niet interactief ter informatie
Ze bellen naar Telenet ; ter info : mijn ouders zijn op leeftijd en goedgelovig , maar niet seniel dus oplettend naar wat men hen verteld ; "Mevrouw , we zien inderdaad dat er iets mis is met uw Digibox"
"We zien dat u al jaren trouwe klant bent , u mag deze Digibox komen omruilen in een servicecenter"
Verknocht aan het gemak van de jaren springt ze direct in de auto uiteraard om te gaan omruilen , ze moest het toestel voeding en afstandsbediening enkel meenemen
Eens daar aangekomen was het ineens een gans ander verhaal
"Maar Madammeke , omruilen ? Nee hoor , u kan een andere kopen of een toestel huren"
Na een hele discussie terplaatse is ze dan overstuur vertrokken
Ik heb dan de situatie overgenomen en nogmaals contact opgenomen en uiteraard word er nu nergens nog gerept over de box om te ruilen
Wel heb ik de raad gekregen een box te kopen en dan deze trachten te recupereren bij eandis als zijnde schade na stroomuitval
Persoonlijk vind ik het lokken van goedgelovige mensen op leeftijd schandalig , laat staan de behandeling dan ter plaatse van hun (haast uitgelachen worden)
En een vraag naar UB'ers toe , heeft iemand deze schades ooit kunnen verhalen op Eandis en/of verzekering ?
Edit : net te horen dat de TV ook kuren begint ter vertonen , wil niet meer in standby gaan , enkel nog op en af via het toestel zelf
