Siemens C610IP via OVH

Plaats reactie
robtje
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hoi,

Ik heb een lijn bij OVH, maar met mijn huidige configuratie lukt het me niet om meerdere VOIP-providers te combineren (1 voor vaste lijnen en 1 voor mobiele toestellen). Mijn experiment via een tussenprovider (pbxes.org) is ook niet geslaagd want ik slaagde er niet in om mijn SAGEM-modem hiermee te laten connecteren.

Ik overweeg nu de bruikleen van een een Siemens C610IP via OVH. Heeft er iemand al een toestel via OVH aangevraagd? Kan je zelf de configuratie van dit toestel aanpassen zodat je ook nog een 2de VOIP-provider en een dialplan kunt instellen?

Grts,
Rob
Laatst gewijzigd door robtje 17 sep 2012, 17:41, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Je kan de configuratie van een C610IP van OVH aanpassen en tot zes(!) VoIP providers configureren, samen met een dailingplan natuurlijk.
robtje
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt voor het snelle en duidelijk antwoord!

Ik wou je een duimpje geven, maar helaas kan ik dat nog niet doen omdat ik niet genoeg bijdragen heb gepost op het forum.... Bij deze dan maar een biertje :beerchug:
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Zelfde opstelling hier met 3 VoIP providers en 2 DID nummers. Werkt allemaal zonder problemen.
robtje
Starter Plus
Starter Plus

Ok, dan ben ik gerust!

Het is toch ook mogelijk om betamax-klonen in te stellen in de telefoon hoop ik? Mijn GSM-gesprekken wil ik namelijk afleiden naar zo'n kloon (Internetcalls.com).
thepretorian
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 15 keer

Dat doe je door een dialingplan in te stellen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Het is geen enkel probleem om betamax-klonen in te stellen op de C610IP telefoon.

Meer: je kan zelfs eenzelfde betamax-kloon meermaals instellen op je C610IP.
Bijvoorbeeld:
  • een eerste keer met jouw geverifieerde GSM nummer als uitgaand nummer;
  • een tweede keer met het geverifieerde GSM nummer van jouw partner als uitgaand nummer.
Bij het maken van een oproep kies je dan op je handset heel eenvoudig welk uitgaand nummer meegestuurd dient te worden. :wink:
Uiteraard kan je via een dailingplan ook nog eens het een en ander volledig automatisch laten gebeuren.
robtje
Starter Plus
Starter Plus

Maandag 17/09 telefoon aangevraagd, woensdag 19/09 telefoon geleverd. Enkel het poortnummer moest ik wijzigen en ik kon bellen. Echt een top-service van OVH!

Ondertussen ook een 2de voip-provider ingesteld voor mijn GSM-gesprekken, en ik denk dat ik nu wel tevreden ben van mijn configuratie 8) .

Tot er weer een beter of goedkoper alternatief uit komt natuurlijk :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”