Belgacom doet niks

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

Sinds 3 weken werkt de belgacom lijn van mijn moeder niet meer. Ik heb ondertussen al 3 keer naar de klantendienst getelefoneerd voor support, doch steeds krijg ik als antwoord dat ze me geen datum kunnen geven wanneer het probleem opgelost zal worden. Steeds weet men me te vertellen dat men een "lasser" moet sturen en geen technieker. Tja, eerlijk gezegd interesseert me dat geen bal...zij het een technieker, een lasser of de poetsvrouw....als het probleem maar opgelost wordt.
Kortom mijn moeder (80 jaar oud) zit nu al 3 weken zonder telefoon. We hebben een GSM geprobeerd , doch hiermee kan ze echt niet werken. We kunnen haar dus niet meer bereiken, wat ik vreselijk vind.
Ondertussen heeft ze wel de rekening gekregen van de voorbije 2 maanden (inclusief abonnement voor de 3 weken dat ze geen telefoon gehad heeft). Uiteraard gaan we die niet betalen.
Wat raden julie me aan om verder te doen. Ik ben niet het type om stil te zitten.

mvg,
Herman
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer
Provider

Informeer anders eens bij Telenet wanneer ze haar kunnen aansluiten...
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Catchthemoment schreef:Wat raden julie me aan om verder te doen. Ik ben niet het type om stil te zitten.
Je kan eens vragen wanneer de lasser ten vroegste "kan" komen, of je stuurt een aangetekend schrijven waarmee je Belgacom in gebreken stelt voor het niet leveren van de gewenste diensten. Aankaarten dat het probleem al 3 weken duurt en dat ze telefonisch niet echt geholpen hebben, al zou ik toch nog eens telefonisch proberen (snelste weg indien je een goeie hebt). Indien je niet akkoord bent met het factuur kan je deze altijd betwisten. Het betwisten van een factuur kan tot 14 dagen duren.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Catchthemoment schreef:Ondertussen heeft ze wel de rekening gekregen van de voorbije 2 maanden (inclusief abonnement voor de 3 weken dat ze geen telefoon gehad heeft). Uiteraard gaan we die niet betalen.
Als je de zaak niet wil compliceren, zou ik al beginnen met de factuur wel te betalen. Het teveel betaalde abonnementsgeld kan je achteraf terug claimen, en ook een schadevergoeding. Dit zal in mindering gebracht worden van je volgende afrekening.
Catchthemoment schreef:We hebben een GSM geprobeerd , doch hiermee kan ze echt niet werken. We kunnen haar dus niet meer bereiken, wat ik vreselijk vind....
Wat raden julie me aan om verder te doen.
- Jammer dat ze met een GSM niet onderweg kan (ook niet om alleen oproepen aan te nemen?). Tijdens de storing zal Belgacom gratis binnenkomende oproepen doorschakelen naar de GSM.
- Als je ergens aan een "Simbox" zou kunnen geraken, zou je haar de mogelijkheid kunnen geven om met haar gewoon telefoontoestel te bellen, maar dan via het GSM netwerk. Misschien kan je bij BGC aandringen op een gratis SIM kaart voor het gebruik tijdens de panne.
- Stuur anders ook een PB naar "Eva_van_Belgacom (hier op het Forum), geef alle details (teleoon_ of klantennummer) en leg de hoogdringendheid uit. Dit is denk ik de enige mogelijkheid om dit te escaleren.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

inderdaad... en de compensatie staat beschreven in de algemene voorwaarden, zie artikel 12 paragraaf 2
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
dirkr07
Plus Member
Plus Member
Twitter: DirkRonsmans
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Provider

Waarom niet gewoon eens binnenstappen bij een Belgacom winkel en daar aandringen?
Face to face zijn mensen meestal behulpzamer dan via een telefoon.
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Provider

Bedankt voor jullie reacties.
Ondertussen heb ik een email gedaan naar de telecom ombudsdienst en verder ligt er een klachtenbrief klaar die morgen aangetekend verstuurd zal worden .
Raar maar waar...je kan blijkbaar geen klacht indienen via email...sluwe zet van Belgacom, doch het houdt me niet tegen.

Oh ja...ondertussen ga ik effe kijken naar alternatieven (vb telenet) voor in de toekomst.

Herman
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer
Provider

Allé kom, negatieve duimpjes.
Mijn comment was meer dan gepast.

Als uw huidige provider niet de moeite doet om u fatsoenlijk te helpen, of u correcte info wilt verschaffen over welke termijn het probleem kan opgelost zijn, dan is het enige verstandige dat ge kunt doen naar een ander overstappen.
Moesten veel meer mensen veel sneller een dikke middelvinger uitsteken naar het dienstenbedrijf dat hen weer maar eens in de steek laat en met geen deftige oplossing voor de bus komt, dan zou het misschien allemaal een beetje sneller en vooral klantvriendelijker gaan.

Of moeten we allemaal maar lief blijven lachen en ja-knikken?

Maja bon, had het telenet geweest die hier die stoten uithaalde, oei oei maar dan hadden hier 20 replys geweest dat ze bij BGC moesten gaan luisteren...
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer
Provider

Er is wel één ding raar,

Van het moment dat de technieker langs komt en beslist dat het moet opgelost worden door een lasser,
dan moet de dispatch van de lasser je de volgende werkdag een datum doorbellen eventueel naar een gsm nummer van buren,familie enz...

Maw dat de klantendienst niet kan zeggen waneer de lasser gaat langskomen is toch raar.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

1. bij langdurige problemen : contacteer je ISP niet via de telefoon maar via een shop (dus een winkel van Belgacom zelf in dit geval).
2. blijf daar staan tot ze een oplossing geven, ttz een datum en uur waarop de hulpploegen komen
3. mocht het zijn dat ze niet komen, ga daags erna terug naar die winkel, herhaal punt 1 maar met "licht" verheven stem. Aarzel niet om wat handgebaren erbij te maken, noch om eens met de vlakke hand op het bureau te stampen.
4. contacteer ook even eva-van-belgacom, of ze de gemaakte afspraken ziet staan (je weet nooit)
5. hout vasthouden!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

wow dat is dus niet veel veranderd.
Toen ik begin de jaren 90 de storingen deed was dat ook al een probleem !
Alsof die gasten in een ivoren zaten/ zitten
Ge mocht die mensen zeker nooit storen en zeker niet vragen naar een datum anders suisden uw oren nen gansen dag. :-D
jammer dat ge dat nog moet vaststellen jaren later
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Catchthemoment schreef:Ondertussen heb ik een email gedaan naar de telecom ombudsdienst en verder ligt er een klachtenbrief klaar die morgen aangetekend verstuurd zal worden
Blijkbaar steek je meer inspanningen in het sturen van klachten, dan alle opties te proberen om het probleem zo vlug mogelijk op te lossen.
Dat je oude moeder nog altijd niet bereikbaar is, blijkt minder belangrijk dan je gelijk proberen te halen :eek: ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

philippe alst nog is zoals vroeger ga je nietveel kunnen doen dan wachten :oops:
helaas maar het is zo
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Sorry proximusboyke, maar dat ik echt dikke zever ze. Als er gelast moet worden, dan komen deze ploegen meestal binnen de week. Het is duidelijk dat er ergens een miscommunicatie is etc. Anders had TS wel een datum gekregen wanneer de laswerken gingen doorgaan.

Telefonie = EDPnet + OVH
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Provider

jah krisken ik spreek van 500% ervaring heb de storingen gedaan van 1990 tot 1994 en wat nu lees komt me heel bekend in de oren.
Dat noemen ze werkervaring met die gasten en u boos maken op de mensen van de storingen of in de winkel helpt echt nie want die mensen weten ook niks tenzij je iemand had zoals ik die bevriend was met een paar mensen van de lasploeg maar ook ik had toen mijn beperkingen en moest keuzes maken of als je een politieker kende kon het ook vlug gaan
Ik zou ook aanraden naar belgacom brussel te schrijven.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Waar jij van spreekt is 20 jaar terug. Toen was er zelfs nog geen sprake van Belgacom, maar van "de goeie ouwen RTT".
Inmiddels zijn er al een pak dingen veranderd. Het is niet perfect (verre van), maar ook bij Belgacom hebben ze sinds 20 jaar wel van informatisering gehoord hoor...

Telefonie = EDPnet + OVH
Suntall
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Factuur contesteren. :)
Als er al een lasser moet langskomen wil dat zeggen dat er een serieus probleem is. Hoe rot het ook is maar de vroegst mogelijk afspraak vastleggen en wachten is het enige alternatief.

Een brief naar de ombudsdienst of een brief tot ingebrekestelling zal weinig nut hebben. Problemen van technische aard kunnen voorvallen helaas :( dat een lasser moet langskomen en dit niet op 1 dag kan is de jammere realiteit. Dit geldt trouwens voor iedere provider, kan altijd iets foutlopen.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Miscommunicatie?
Hoe moeilijk kan het zijn om een datum vast te leggen? Technische dienst zou dit moeten kunnen...
Telefoon alleen zal misschien lager prioriteit hebben? 3 weken en nog geen datum ...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 70 keer
Provider

zie mij internet aansluiting topic , nog steeds wachtende ondanks Eva.
4 draadjes losmaken in de kelder en op een ander contact punt plaatsen kan toch niet moeilijk zijn.
maar willen ....
en dat voor een nieuwe klant , was er niet de fon .... rap naar T..... de oplossing ?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Welke acties heb je zelf al ondernomen om hier spoed achter te zetten? Twitter? PM naar Eva? 0800 22 800? Mail?

Telefonie = EDPnet + OVH
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Provider

Aan allen...fel bedankt voor jullie reacties.
Blijkbaar heeft mijn klacht bij de ombudsdienst gewerkt...ondertussen heb ik contact gehad met Belgacom en morgen komen ze langs.
Laat ze het nu maar oplossen, doch wat mij betreft is het kalf verdronken...ttz ondertussen heb ik ook contact opgenomen met Telenet (waar ik zelf klant ben en zeer tevreden van ben).
Helaas voor Belgacom, doch in de toekomst zal het Telenet zijn.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer
Provider

Proximusboyke schreef:
jah krisken ik spreek van 500% ervaring heb de storingen gedaan van 1990 tot 1994 en wat nu lees komt me heel
bekend in de oren....
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De tijden zijn inderdaad veranderd daar heeft Krisken gelijk in.
500% ervaring, lijkt mij dik overdreven omdat je nooit alles onder kontrole hebt.

Ervaring is weten wie dat wat moet doen + weten waar de juiste persoon op de juiste plaats zit die je dan kan
verder helpen of doorverwijzen.
Dat wil zeggen dat je zowel administratief als technisch op de hoogte moet zijn van alles en nog wat,
en als je dat weet ben al op de goede weg ...........

In dit geval met het probleem dat aangekaart word, het is de administratie van de lassers die moet tussenkomen
voor een afspraak en daar dan een technische lasserploeg moet naar toe sturen ............... 8)

Mijn persoonlijke visie, ik zou dat ook niet graag gehad hebben met mijn moeder...............
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”