Kwaliteit datanetwerk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Onlangs de overstap gemaakt naar Telenet (Mobistar). Ik dacht dat de kwaliteit van het datanetwerk wel al ok zou zijn. Ik kom van Proximus en had ervoor Base.
Met mijn gebruikersprofiel kwam Kong van Telenet uit op minder dan de helft van mijn factuur dus een overstap leek me logisch.

Thuis heb ik schitterende resultaten met mijn speedtest, ik haal ongeveer 6,5 mbps download binnen. Op kantoor, in hartje Gent ook, haal ik buiten nog geen 1 mbps. Gisteren was ik bij mijn grootouders te Kalken, niet direct stedelijk gebied, maar nu ook niet in het midden van de velden. Een speedtest tot 100% laten lopen lukte zelfs niet, het maximum dat ik zag was (buiten) 0,07 mbps. Dat is toch schandalig laag in deze tijden waar ze al bezig zijn met een 4G uitrol.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zit je in Kalken niet op Edge ipv 3G dan?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus

Dat klopt. Dan nog is 0,07mbps toch verschrikkelijk traag?
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 17 keer

JanVdE schreef:Onlangs de overstap gemaakt naar Telenet (Mobistar). Ik dacht dat de kwaliteit van het datanetwerk wel al ok zou zijn. Ik kom van Proximus en had ervoor Base.
Met mijn gebruikersprofiel kwam Kong van Telenet uit op minder dan de helft van mijn factuur dus een overstap leek me logisch.
Hadden ze bij Proximus geen andere (betere) formule om je factuur lager te krijgen ?
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus

Neen, ik bel en SMS zeer veel en verbruik ook nog eens veel data. Op basis van hun (en mijn) berekeningen was een (business) unlimited abonnement het voordeligste, wat toen neerkwam op 85 euro zonder BTW. Bij Kong is het ongeveer 41 euro ex BTW als Telenet klant.
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus

Dit kaartje klopt alleszins voor geen meter volgens mijn ondervindingen tot nu toe.

Afbeelding

http://www.gratismobielinternet.be/3gnetwerk.html
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dat is inderdaad traag, maar een "normale" snelheid voor edge hoor. Dit kan (en mag) je niet vergelijken met 3G en/of 4G. Het beste netwerk voor 3G is en blijft Proximus. Op de tweede plaats staat Mobistar en op de laatste plaats Base. Al moet ikzelf zeggen : ik heb zowel proximus (p&g generation) als base (mobile vikings) privé, en ben van beide zeer tevreden. Dat mobistar niet echt super is qua 3G dekking is al langer geweten (staat nog een paar keer op UB). Bij Base is 3G gecapped op een (werkbare) 1mbit, al zijn er momenteel berichten dat deze ofwel weggenomen is, ofwel verhoogd...

Telefonie = EDPnet + OVH
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus

0,07mbps is toch ook te traag voor edge? Die speedtest app kon zelfs geen 100% halen zonder timeouts.
Volgens de Mobistar dekking kaart zou ik buiten moeten kunnen videobellen en surfen aan hoge snelheid daar.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Geloof die dekkingkaart maar niet :) Daar klopt er veel niet van hoor.

Telefonie = EDPnet + OVH
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Dekkingskaart is niet in up to date denk ik ook.
Ik zie er geen datum ook staan van wanneer de kaart telt.

Vroeger bij MV moet ik zeggen in grote steden is hun Edge heel stabiel en snel.
Je hoeft je daar geen zorgen over te maken.

Bij Proximus waar ik nu zit, als ik verkeerde kant gebouw zit, zonder zendmast,
en ik val op Edge dan zit je superslow, ook al is het Gent.

Kwa stabiliteit was ik altijd zeer tevreden met MV.

Bij dekkingskaart zouden ze beter ook Edge & 4G binnenkort al vermelden.

Zou je ergens dekkingskaarten kunnen vinden met speedtesten van mensen?
I.p.v. de theoretische kaarten.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

JanVdE schreef:Neen, ik bel en SMS zeer veel en verbruik ook nog eens veel data. Op basis van hun (en mijn) berekeningen was een (business) unlimited abonnement het voordeligste, wat toen neerkwam op 85 euro zonder BTW. Bij Kong is het ongeveer 41 euro ex BTW als Telenet klant.
Met dit verbruik moet je toch eens bekijken of een Base Unlimited aan 60 EUR (inclusief BTW, dus dit is de prijs particulier) per maand niet interessant is.
Met dit tariefplan moet je effectief niet kijken naar je belgedrag, sms gedrag en je data verbruik...
Is toch een grote luxe.
Als kong jou ongeveer 41 EUR exclusief BTW kost, en een Base unlimited 60 EUR inclusief BTW is er slechts een verschil van een paar euro per maand.

Voordeel is met BASE dat je met een zeer goede EDGE zit, en in steden met 3G ontvangst.
De EDGE bij BASE is beter dan Mobistar en Proximus, Proximus heeft dan weer de meeste 3G dekking buitenshuis, maar als je bij Proxi terugvalt op EDGE is het bijna niet werkbaar, bij BASE is EDGE wel nog werkbaar (tenzij je videostreaming enzo wenst).

Het is maar een voorstel...

Voor welke toepassingen gebruik je je data als ik vragen mag?

Heb vroeger (toen mijn gsm rekeningen nog 300 EUR per maand bedroegen wegens mijn job) een Base unlimited gehad en het is toch een zekere luxe om te weten dat je niet moet kijken naar hoeveel je belt en/of sms't.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Tja deze site heb je : http://www.3gcoverage.net/ maar erg up to date is deze ook niet...

Telefonie = EDPnet + OVH
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

De 3G dekking van Mobistar is inderdaad rampzalig. Eens je in het buitenland zit, zie je pas hoe een goede dekking er mogelijk is.
mattionline
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

tendonsie schreef: Zou je ergens dekkingskaarten kunnen vinden met speedtesten van mensen?
I.p.v. de theoretische kaarten.
Op Sensorly.com kan je zien wat de werkelijke dekking is gemeten door gebruikers van de gelijknamige app.
In de app zelf kan je ook speedtesten uitvoeren.
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus

cyberbozzo schreef:
JanVdE schreef:Neen, ik bel en SMS zeer veel en verbruik ook nog eens veel data. Op basis van hun (en mijn) berekeningen was een (business) unlimited abonnement het voordeligste, wat toen neerkwam op 85 euro zonder BTW. Bij Kong is het ongeveer 41 euro ex BTW als Telenet klant.
Met dit verbruik moet je toch eens bekijken of een Base Unlimited aan 60 EUR (inclusief BTW, dus dit is de prijs particulier) per maand niet interessant is.
Met dit tariefplan moet je effectief niet kijken naar je belgedrag, sms gedrag en je data verbruik...
Is toch een grote luxe.
Als kong jou ongeveer 41 EUR exclusief BTW kost, en een Base unlimited 60 EUR inclusief BTW is er slechts een verschil van een paar euro per maand.

Voordeel is met BASE dat je met een zeer goede EDGE zit, en in steden met 3G ontvangst.
De EDGE bij BASE is beter dan Mobistar en Proximus, Proximus heeft dan weer de meeste 3G dekking buitenshuis, maar als je bij Proxi terugvalt op EDGE is het bijna niet werkbaar, bij BASE is EDGE wel nog werkbaar (tenzij je videostreaming enzo wenst).

Het is maar een voorstel...

Voor welke toepassingen gebruik je je data als ik vragen mag?

Heb vroeger (toen mijn gsm rekeningen nog 300 EUR per maand bedroegen wegens mijn job) een Base unlimited gehad en het is toch een zekere luxe om te weten dat je niet moet kijken naar hoeveel je belt en/of sms't.
Base unlimited heb ik nog gehad een goed jaar geleden. Intussen al MV, Proximus en nu Telenet gehad. Base unlimited was (en is?) 70 euro per maand ex BTW. Dan heb je een databundel van 500MB waar ik absoluut niet mee toekom ook. Ik kan misschien wat zuiniger zijn, maar ik heb geen zin om hele tijd mijn 3G watchdog in de gaten te houden. Vroeger bij Base moest ik vaak soms een week mijn data uit zetten om niet te veel kosten te maken tegen het einde van de maand.

Ik ben trouwe Telenet klant van het eerste uur en altijd al tevreden geweest over hun producten. Als er niet snel een beter vooruitzicht is voor die 3G dekking zal het toch weer proximus worden. Ik hoop dat ze nu met de komst van Telenet hun strakke tariefplannen ook met iets beter gaan komen.
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus

Avenger 2.0 schreef:De 3G dekking van Mobistar is inderdaad rampzalig. Eens je in het buitenland zit, zie je pas hoe een goede dekking er mogelijk is.
Toch ongelofelijk. We leven in een land dat een scheet groot is en extreem dichtbevolkt (in Vlaanderen dan toch). We betalen een veelvoud van onze buurlanden voor ons mobiele abonnementen en toch hebben we een dekking die niet in de buurt komt van onze buurlanden. ZIj halen misschien hogere omzetten en winsten omdat ze meer abonnementen kunnen verkopen wegens meer inwoners, maar ze moeten wel een veelvoud van de masten plaatsen.
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

JanVdE schreef:Base unlimited heb ik nog gehad een goed jaar geleden. Intussen al MV, Proximus en nu Telenet gehad. Base unlimited was (en is?) 70 euro per maand ex BTW. Dan heb je een databundel van 500MB waar ik absoluut niet mee toekom ook. Ik kan misschien wat zuiniger zijn, maar ik heb geen zin om hele tijd mijn 3G watchdog in de gaten te houden. Vroeger bij Base moest ik vaak soms een week mijn data uit zetten om niet te veel kosten te maken tegen het einde van de maand.

Ik ben trouwe Telenet klant van het eerste uur en altijd al tevreden geweest over hun producten. Als er niet snel een beter vooruitzicht is voor die 3G dekking zal het toch weer proximus worden. Ik hoop dat ze nu met de komst van Telenet hun strakke tariefplannen ook met iets beter gaan komen.
Base heeft recent zijn prijs + voorwaarden aangepast.

All unlimited : onbeperkt , bellen, sms-en en data. = 60€
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus

Ik zie het nu inderdaad, voor business slechts 50 euro (ex BTW) en 1GB data. Wordt plots terug interessanter :) Bedankt :)
Liefst zou ik gewoon bij Telenet blijven omdat het makkelijker is alles samen te hebben. Maar dan moeten ze toch snel met nieuws over kwaliteitsverbetering komen. Aangezien ze voor 5j verder gaan met Mobistar zie ik dat niet direct gebeuren, tenzij die laatste plots een hele hoop nieuwe masten activeert.
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

Graag gedaan.
Al snap ik niet waarom ze een verschil hebben in aanbod tussen particulier en professional.
Professioneel ben je beperkt tot 1GB en als particulier niet.
Ook is de "factuur" bij professioneel 60.5€ en bij particulier 60€.

Vreemd vind ik dat allemaal.
tonym
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Voor de prof abbo's moet een factuur geleverd worden à 50€ + 10,50€ BTW = 60,50€ met aftrekbare BTW
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik test vele provider en mijn conclusie is de problemen die hen 3 5 7 10 jaar geleden voordeed zijn vandaag nog altijd dezelfde problemen
enorm veel overbelasting en nog altijd dezelfde tip als toen ieder morgen u gsm af en aan zetten
3g nie veel bereik edge nauwelijks
veel smsjes die nie verzonden geraken
veel smsjes die uren later toekomen maar de belangrijkste fout.
Als een klant een abo aangaat alles ok maar vanaf ze iets veranderen aan het tariefplan loopt alles fout en in het honderd
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”