nieuwe klant
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
dus belgacom start aangevraagd modem wordt geleverd op maandag.
maandag ganse dag thuis , geen taxi post , dinsdag geen taxipost.
woensdag een telefoontje , ja is raar blijkbaar iets misgelopen , maar tegen vrijdag zeker de bij u.
nu inderdaad vrijdag taxipost alles installen.
adsl is actief op modem , maar internet een ander iets.
dus een telefoontje deze morgen , hele verhaal , gaan u vandaag nog contacteren via telefoon.
nu is het al laat en nog steeds wachtend.
och ja normaal bij de levering een envelop met login , jammer maar helaas noppes
wanneer gaat dit in orde zijn ???????????
en de rekening zal wel lopen vanaf vandaag zeker voor iets dat niet bruikbaar is.
och ja woensdag vriendelijke behulpzame , vandaag was iemand die niet graag werkte blijkbaar.
dit is vanop buur zijn aansluiting verstuurd.
een triest begin voor een nieuwe klant
maandag ganse dag thuis , geen taxi post , dinsdag geen taxipost.
woensdag een telefoontje , ja is raar blijkbaar iets misgelopen , maar tegen vrijdag zeker de bij u.
nu inderdaad vrijdag taxipost alles installen.
adsl is actief op modem , maar internet een ander iets.
dus een telefoontje deze morgen , hele verhaal , gaan u vandaag nog contacteren via telefoon.
nu is het al laat en nog steeds wachtend.
och ja normaal bij de levering een envelop met login , jammer maar helaas noppes
wanneer gaat dit in orde zijn ???????????
en de rekening zal wel lopen vanaf vandaag zeker voor iets dat niet bruikbaar is.
och ja woensdag vriendelijke behulpzame , vandaag was iemand die niet graag werkte blijkbaar.
dit is vanop buur zijn aansluiting verstuurd.
een triest begin voor een nieuwe klant
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Is dit gewoon een klacht of een vraag om hulp? Userbase is geen Belgacom helpdesk, we hebben ook geen glazen bol. Als je inlogt op de webinterface van de bbox2 op http://192.168.1.1/, kan je eens kijken of de gegevens daarvan overeen komen met degene op je brief?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bij het aansluiten van de modem op het aansluitpunt, worden de inloggegevens toch automatisch ingeladen?
-
- Elite Poster
misschien verhaal eens lezen
is een box geleverd zonder brief zonder inlog.
waar de originele box gebleven is ????????????????????????
belgacom service he
Username staat niet veel he
help
Password staat niet veel he
help
Confirm Password
is een box geleverd zonder brief zonder inlog.
waar de originele box gebleven is ????????????????????????
belgacom service he
Username staat niet veel he
help
Password staat niet veel he
help
Confirm Password
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Als dat is voor een VDSL2 aansluiting dan is het voldoende om uw BBOX2 correct aan te sluiten en vervolgens een factory reset te doen (knoppeke aan de achterkant induwen).
De login gegevens zullen dan automatisch in de BBOX2 ingeladen worden vanaf de servers van Belgacom. Er is voor BGC namelijk een koppeling tussen username/password en jouw (fictieve) lijnnummer.
Dit proces kan wel een hele tijd duren (enkele tientallen minuten).
Want allicht zullen er ook nog de nodige firmware updates dienen te gebeuren.
Jouw BBOX2 zal dan zelfs een paar keer herstarten.
Op het einde van de rit zal jouw BBOX2 volledig up-to-date zijn én voorzien van de juiste login gegevens.
Volledig automatisch (en zonder brief).
Let wel: het toestel gedurende de gehele tijd onder spanning laten staan!
Het abrupt afbreken van het update proces (firmware) kan uw BBOX2 fataal worden (gebricked).
Hopelijk ben je met deze korte uitleg geholpen en kan je straks met je nieuwe verbinding aan de slag.
De login gegevens zullen dan automatisch in de BBOX2 ingeladen worden vanaf de servers van Belgacom. Er is voor BGC namelijk een koppeling tussen username/password en jouw (fictieve) lijnnummer.
Dit proces kan wel een hele tijd duren (enkele tientallen minuten).
Want allicht zullen er ook nog de nodige firmware updates dienen te gebeuren.
Jouw BBOX2 zal dan zelfs een paar keer herstarten.
Op het einde van de rit zal jouw BBOX2 volledig up-to-date zijn én voorzien van de juiste login gegevens.
Volledig automatisch (en zonder brief).
Let wel: het toestel gedurende de gehele tijd onder spanning laten staan!
Het abrupt afbreken van het update proces (firmware) kan uw BBOX2 fataal worden (gebricked).
Hopelijk ben je met deze korte uitleg geholpen en kan je straks met je nieuwe verbinding aan de slag.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Heb je een IP-adres op VLAN20?
-
- Elite Poster
heden nog maar eens een telefoontje , er blijkt nu plots een lijn probleem te zijn.
dit is in handen van de techniekers.
de ene dag uitleg A
de andere dag uitleg B
charlotte help help 1003313
dit is in handen van de techniekers.
de ene dag uitleg A
de andere dag uitleg B
charlotte help help 1003313
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wie weet is Charlotte bij de concurrentie begonnen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- ISP Official
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Beste fendtje,
je mag via privé-mailbericht je Belgacom lijnnummer doorsturen zodat ik dit voor jou kan nakijken.
Mvg
Eva van Belgacom
je mag via privé-mailbericht je Belgacom lijnnummer doorsturen zodat ik dit voor jou kan nakijken.
Mvg
Eva van Belgacom
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
-
- Elite Poster
dus ons Eva vraagt klantnummer
en dan vinden ze dat niet terug.
heb hier nochthans 2 brieven met hetzelfde klant nummer.
toevallig het zelfde klantnummer als een paar jaar terug.
vandaag gebeld gaf mijn klantnummer , en men zei plots een andere naam ?
ja geduld is een schone deugd , de techniekers werken er aan
wanneer internet beschikbaar , men sprak al van misschien eind volgende week.
ja wadde blijkbaar nog altijd het zelfde zooitje als vroeger.
belgacom internet echt een aanrader
als ze het rond hebben nog veertien dagen tijd om stop te zetten dat de oplossing ?
en dan vinden ze dat niet terug.
heb hier nochthans 2 brieven met hetzelfde klant nummer.
toevallig het zelfde klantnummer als een paar jaar terug.
vandaag gebeld gaf mijn klantnummer , en men zei plots een andere naam ?
ja geduld is een schone deugd , de techniekers werken er aan
wanneer internet beschikbaar , men sprak al van misschien eind volgende week.
ja wadde blijkbaar nog altijd het zelfde zooitje als vroeger.
belgacom internet echt een aanrader
als ze het rond hebben nog veertien dagen tijd om stop te zetten dat de oplossing ?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Punctuatie kan zorgen voor een oplossing.
Een tijdje geleden besloot ik om over te stappen naar Belgacom voor Internet Comfort + TV. Ik ging me informeren in de teleboetiek, en daar verzekerde mij dat ik VDSL2 kon hebben, en dat de waarden van 30/2.5 vermoedelijk (theoretisch) haalbaar zijn. Thuis had ik ook al eens gekeken op de lijntest van Edpnet 30/6 zowieso, en ook 16.5/10 en 50/6 profielen waren mogelijk. Omdat mijn vorige telenet verbinding problemen gaf (er zit hier ergens in de buurt een zware downloader…) besluit ik om over te stappen. Ik vraag alle tarieven, wat zit in de prijs edgl meer. Installatie is gratis, activatie is gratis, voor aanleggen van de kabel tot in de woning wordt eerst 49 euro aangerekend, maar na 10 minuten (via intern mailtje van shopmanager naar de jongedame) was het 30 euro. Ik vraag dus: wat gaat het dan kosten? Niet meer dan 49 euro was het antwoord… Dus aan de jongedame geef ik mijn gegevens, ik krijg geen papieren mee, die worden opgestuurd, maar ik krijg wel een SIM kaartje voor het internet overal. Er wordt een afspraak gemaakt voor de lasser + technieker op 18 september (gisteren dus). Twee weken na de bestelling bel ik even naar Belgacom om te vragen wanneer de ‘offerte’ gaat aankomen. Antwoord is dat deze onderweg is, maar voor alle zekerheid zullen we je nog een brief sturen. Daarop vraag ik of de afspraak van 18 september nog geldt. Ja, zeggen ze, de afspraak blijft behouden. Een dikke week later, nog steeds geen brief ontvangen van Belgacom. Even terug bellen dan maar. De mevrouw aan de lijn ging nogmaals de brief terug opsturen en vraagt aan me: heb je al een welkomstbrief gekregen? Nee, zeg ik. Ze zegt dat ze de offerte terug gaat opsturen (met een uitleg van sinds kort kunnen we dit zelf doen, bla bla). Nogmaals vraag ik of de afspraak van 18 september blijft behouden? Ja hoor, de afspraak staat vast. Ik wacht nog steeds en geen brief ontvangen, maar gisteren hebben ze wel alles komen installeren.
De lasser heeft alles mooi aangesloten en de bestrating hersteld (20 euro voor halve vierkante meter word aangerekend) In de namiddag is de technieker geweest om alles dan te installeren, alles werkt. Alleen is de snelheid van de internetverbinding aan de trage kant. Trager dan mijne oude telenet (25/0.512)
Nu blijkt dat ik op het 20/2 profiel zit, en na in totaal 3 uur (ik lieg niet!) aan de telefoon te hangen wist de laatste medewerker me te vertellen, dat ik het daarmee moest doen… we kunnen daar niets meer aan veranderen…
Nu heb ik hier op de website wat aan het lezen geweest, en blijkbaar wordt er een DLM ingezet om de profielen op te krikken waar dit kan. Dus ik bel deze avond weer naar de technische dienst om te vragen hoe dat in zijn werk gaat. Mijnheer wij kunnen u niet identificeren omdat u belt via een GSM. Ik vertel hem dat ik mijn nummer al verschillende keren heb doorgegeven maar dat ik telkens wordt afgebroken. De mijnheer van de technische dienst kon me niet helpen omdat hij me geen callback kon doen…. Ik begrijp het niet meer
Een ander vraagje aan hem was dan: kan u mij het passwoord geven van de bbox, zodat ik een wifi verbinding kan maken met mijn tablet. Helaas, we kunnen dit niet geven omdat wij u als klant niet kennen. Om mij te identificeren moest ik naar een teleboetiek gaan met mijne pas, dan kunnen ze van daaruit bellen naar de klantendienst. Vervolgens kan de klantendienst dan terugbellen naar de teleboetiek, en kan de teleboetiek mij het paswoord enzo meegeven met mij.
Als ze de factuur sturen, zullen ze dan ook eerst mijne pas vragen? Of sturen ze geen factuur? Ik vrees een beetje voor de totale kostprijs op factuur, er zijn enkel mondeling toezeggingen gebeurt in de teleboetiek. Nooit geen brief gekregen, niks nada.
Was dit wel de goede keuze: overschakelen van telenet naar Belgacom?
De lasser heeft alles mooi aangesloten en de bestrating hersteld (20 euro voor halve vierkante meter word aangerekend) In de namiddag is de technieker geweest om alles dan te installeren, alles werkt. Alleen is de snelheid van de internetverbinding aan de trage kant. Trager dan mijne oude telenet (25/0.512)
Nu blijkt dat ik op het 20/2 profiel zit, en na in totaal 3 uur (ik lieg niet!) aan de telefoon te hangen wist de laatste medewerker me te vertellen, dat ik het daarmee moest doen… we kunnen daar niets meer aan veranderen…
Nu heb ik hier op de website wat aan het lezen geweest, en blijkbaar wordt er een DLM ingezet om de profielen op te krikken waar dit kan. Dus ik bel deze avond weer naar de technische dienst om te vragen hoe dat in zijn werk gaat. Mijnheer wij kunnen u niet identificeren omdat u belt via een GSM. Ik vertel hem dat ik mijn nummer al verschillende keren heb doorgegeven maar dat ik telkens wordt afgebroken. De mijnheer van de technische dienst kon me niet helpen omdat hij me geen callback kon doen…. Ik begrijp het niet meer
Een ander vraagje aan hem was dan: kan u mij het passwoord geven van de bbox, zodat ik een wifi verbinding kan maken met mijn tablet. Helaas, we kunnen dit niet geven omdat wij u als klant niet kennen. Om mij te identificeren moest ik naar een teleboetiek gaan met mijne pas, dan kunnen ze van daaruit bellen naar de klantendienst. Vervolgens kan de klantendienst dan terugbellen naar de teleboetiek, en kan de teleboetiek mij het paswoord enzo meegeven met mij.
Als ze de factuur sturen, zullen ze dan ook eerst mijne pas vragen? Of sturen ze geen factuur? Ik vrees een beetje voor de totale kostprijs op factuur, er zijn enkel mondeling toezeggingen gebeurt in de teleboetiek. Nooit geen brief gekregen, niks nada.
Was dit wel de goede keuze: overschakelen van telenet naar Belgacom?
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
DLM duurt een tijdje, als je lijn stabiel blijft en redelijk goede waardes heeft wordt de snelheid verhoogd naar 30/2.
Even wachten dus
Je paswoord van de wifi staat normaal op de onderkant van de modem. Anders log je in via je computer op http://192.168.1.1, vervolgens klik je op advanced settings, vervolgens wireless & dan staat je paswoord in het vakje met passphrase.
Even wachten dus
Je paswoord van de wifi staat normaal op de onderkant van de modem. Anders log je in via je computer op http://192.168.1.1, vervolgens klik je op advanced settings, vervolgens wireless & dan staat je paswoord in het vakje met passphrase.
Bedankt alvast. Paswoord heb ik al gevonden en tablet is verbonden met bbox.
Hier de waarden van vdsltool:
Hier de waarden van vdsltool:
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 20056 kbps 2040 kbps
Modem max: 70044 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 57509 kbps 12049 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 293 m Estimated!
Training margin: 32.1 dB
Attenuation: 11.0 dB
-
- Moderator
Het valt mij de laatste tijd meer en meer op dat lijnen op het "eerste zicht" een te laag VDSL2 provisioning profiel gekregen hebben.
De waarden van bovenstaande lijn zien er zo schitterend uit (attenuation 11.0 dB, afstand 293m, modem max 70.000 mbps op 8d!), dat ik mij afvraag waarom deze lijnen niet op 30/6 geprovisioneerd worden.
Het ziet er zelfs naar uit dat deze lijn gemakkelijk 50/6 zou aankunnen ...
In een andere topic (Dommel lijnwaarden) schreef redman:
Wat is er aan de hand ? Zijn de criteria gewijzigd?
De waarden van bovenstaande lijn zien er zo schitterend uit (attenuation 11.0 dB, afstand 293m, modem max 70.000 mbps op 8d!), dat ik mij afvraag waarom deze lijnen niet op 30/6 geprovisioneerd worden.
Het ziet er zelfs naar uit dat deze lijn gemakkelijk 50/6 zou aankunnen ...
In een andere topic (Dommel lijnwaarden) schreef redman:
Dat begrijp ik wel, en alleen Belgacom kan deze waarden exact uitlezen, maar ik stel gewoon vast dat de modem tool hier terug schitterende lijnwaarden geeft, die een hoger profiel zouden laten vermoeden.redman schreef:Bij het opstellen van het provisioning profiel wordt niet alleen rekening gehouden met de attenuation maar er zijn nog andere factoren.
Wat is er aan de hand ? Zijn de criteria gewijzigd?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
@philippe_d...
Ik vraag me ook af waarom ik niet hoger sync als 30/6 (50/6)...
En wat ook vreemd bij mij is, is dat ik via deze tool een 8d profiel heb, terwijl dat in de tab "profielen" staat dat het een 17a profiel is.
Niet dat ik die snelheid nodig heb, vraag het me gewoon af...
Mvg Wim
Ik vraag me ook af waarom ik niet hoger sync als 30/6 (50/6)...
En wat ook vreemd bij mij is, is dat ik via deze tool een 8d profiel heb, terwijl dat in de tab "profielen" staat dat het een 17a profiel is.
Niet dat ik die snelheid nodig heb, vraag het me gewoon af...
Mvg Wim
download upload
Line: 30048 kbps 6048 kbps
Modem max: 73080 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 60002 kbps 12571 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 299 m Estimated!
Training margin: 26.2 dB
Attenuation: 9.9 dB
# vdsl pstatex
Extended Port Status
=================
Bme: 1 Port: 1
Downstream line rate: 37496 kbps
Upstream line rate: 7968 kbps
Bearer0 Downstream payload rate: 0 kbps
Bearer1 Downstream payload rate: 30048 kbps
Bearer0 Upstream payload rate: 0 kbps
Bearer1 Upstream payload rate: 6048 kbps
Downstream attainable payload rate: 73080 kbps
Downstream attainable line rate: 88624 kbps
Downstream Training Margin: 26.2 dB
Downstream Line Protection (Bearer1 Path): 1.0 DMT Symbols
Upstream Line Protection (Bearer1 Path): 1.0 DMT Symbols
Near-end ITU Vendor Id: 0xb500494b4e530200
Far-end ITU Vendor Id: 0xb500494b4e530200
Downstream delay: 7.6 ms
Upstream delay: 5.4 ms
Tx total power -14.2 dbm
FE Tx total power 11.8 dbm
VDSL Estimated Loop Length : 655 ft
G.Hs Estimated Near End Loop Length : 1755 ft
G.Hs Estimated Far End Loop Length :547 ft
Current framing mode: 0x10
Bandplan Type...........: 2
No. of Upstream Bands...: 2
No. of Downstream Bands.: 2
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Moderator
Ik ben geen BGC medewerker, op de vraag "waarom" kan ik jammer genoeg niet antwoorden.Doktor Avalanche schreef:Ik vraag me ook af waarom ik niet hoger sync als 30/6 (50/6)...
Op het eerste gezicht ziet het er naar uit (SNR 26.2) dat je met DLM een hoger profiel zou moeten kunnen krijgen.
Indien je Belgacom TV zou hebben, zou je een goede reden hebben om via de Helpdesk te vragen waarom DLM niet actief is op je lijn. Zonder BTV maakt het natuurlijk geen verschil.
Op je 2de vraag is het antwoord dat je met zekerheid op profiel 17a zit:
- Het 30/6 profiel is alleen mogelijk op 17a.
- aantal upstream bands = 2 wijst ook op 17a.
-
- Elite Poster
ja , een ander topic is gesloten.
in dit topic mag men afdwalen van waar het over gaat.
ja gisteren naar belgacom in shopping center waasland gingen terug bellen van helpdesk ..... nog steeds wachtende
dus vandaag naar de jezus straat , kan u niet helpen , allee begon ineens te bellen en ja ja na een uurtje proberen en bellen
als antwoord we kunnen u niet aansluiten , wegens geen vrije ingang voor internet start.
en wat is oplossing , wachten tot iemand verhuist of zijn abbo stop zet tijd ???????????????????????
dus deze middag terug met de box , terug thuis factuur in de bus ondanks geen aansluiting ?????
dus weer een uurtje doorgebracht aan de 0800 lijn.
allee zou in orde zijn.
ondertussen effen binnen bij telenet aan de boerentoren.
och ja telenet komt morgen langs om te installeN.
blijkbaar voor Belgacom geen interesse voor alleen een internet aansluiting.
och ja volgens Belgacom op mijn adres nog nooit een telefoon aansluiting aanwezig geweest.
ja mijn nieuw klanten nummer was toevallig mijn oud klantennummer.
ja een raar iets bij ons voormalig staatsbedrijf.
ze allemaal ontslaan en een nieuwe start de oplossing.
dus toekomstige klanten zijn gewaarschuwd.
ps: de lange wachtende , de vele met facturen , de vele aanwezige medewerkers
een raar iets voor een bedrijf dat perfect werkt.
in dit topic mag men afdwalen van waar het over gaat.
ja gisteren naar belgacom in shopping center waasland gingen terug bellen van helpdesk ..... nog steeds wachtende
dus vandaag naar de jezus straat , kan u niet helpen , allee begon ineens te bellen en ja ja na een uurtje proberen en bellen
als antwoord we kunnen u niet aansluiten , wegens geen vrije ingang voor internet start.
en wat is oplossing , wachten tot iemand verhuist of zijn abbo stop zet tijd ???????????????????????
dus deze middag terug met de box , terug thuis factuur in de bus ondanks geen aansluiting ?????
dus weer een uurtje doorgebracht aan de 0800 lijn.
allee zou in orde zijn.
ondertussen effen binnen bij telenet aan de boerentoren.
och ja telenet komt morgen langs om te installeN.
blijkbaar voor Belgacom geen interesse voor alleen een internet aansluiting.
och ja volgens Belgacom op mijn adres nog nooit een telefoon aansluiting aanwezig geweest.
ja mijn nieuw klanten nummer was toevallig mijn oud klantennummer.
ja een raar iets bij ons voormalig staatsbedrijf.
ze allemaal ontslaan en een nieuwe start de oplossing.
dus toekomstige klanten zijn gewaarschuwd.
ps: de lange wachtende , de vele met facturen , de vele aanwezige medewerkers
een raar iets voor een bedrijf dat perfect werkt.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Mogelijk kom je ook tot deze conclusie als je kennis maakt met telenet. maar alvast een pluim voor je volharding om zelfs naar de hoofdzetel te gaan.ze allemaal ontslaan en een nieuwe start de oplossing.
Zelf had ik gewoon een technieker laten langskomen om alles te instaleren. Op deze manier had men sneller door dat een aansluiting niet mogelijk was.
Ook bij zelf installeren kan je beroep doen op een technieker als nadien blijkt dat het niet werkt zoals het hoort.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 62 keer
Philippe, ik denk toch dat je hier de bal mis slaat: het 8d en 17a profiel verschillen in het aantal downstream bands, niet upstream. Een 17a profiel kan je m.a.w. herkennen aan het feit dat de port statistics op de bbox2 drie (3) downstream bands aangeven. Ik heb even de gegevens van een modem met 17a profiel er bij gehaald ter vergelijking. Let ook op het verschil bij het onderdeel 'bandplan type': een 17a profiel heeft daar type '0', terwijl de gebruiker hier bandplan type 2 heeft, wat verklaart waarom de VDSL2Tool dit wel degelijk als 8d detecteert. Ik denk dat we hier te maken hebben met een 'abnormaal' profiel, dat in ieder geval niet tot het standaardaanbod van Belgacom behoort.philippe_d schreef: Op je 2de vraag is het antwoord dat je met zekerheid op profiel 17a zit:De modem tool geeft hier om een of andere reden de foutieve info.
- Het 30/6 profiel is alleen mogelijk op 17a.
- aantal upstream bands = 2 wijst ook op 17a.
Bme: 1 Port: 1
Downstream line rate: 37428 kbps
Upstream line rate: 7968 kbps
Bearer0 Downstream payload rate: 0 kbps
Bearer1 Downstream payload rate: 29992 kbps
Bearer0 Upstream payload rate: 0 kbps
Bearer1 Upstream payload rate: 6048 kbps
Downstream attainable payload rate: 88892 kbps
Downstream attainable line rate: 110192 kbps
Downstream Training Margin: 23.8 dB
Downstream Line Protection (Bearer1 Path): 1.0 DMT Symbols
Upstream Line Protection (Bearer1 Path): 1.0 DMT Symbols
Near-end ITU Vendor Id: 0xb500494b4e530200
Far-end ITU Vendor Id: 0xb500494b4e530200
Downstream delay: 7.6 ms
Upstream delay: 5.4 ms
Tx total power -15.5 dbm
FE Tx total power 12.9 dbm
VDSL Estimated Loop Length : 777 ft
G.Hs Estimated Near End Loop Length : 841 ft
G.Hs Estimated Far End Loop Length :715 ft
Current framing mode: 0x10
Bandplan Type...........: 0
No. of Upstream Bands...: 2
No. of Downstream Bands.: 3
Line Type: 0x04000000
-
- Moderator
Oh, sorry ... je hebt gelijk. Ik was verkeerd .Steven_09 schreef:Philippe, ik denk toch dat je hier de bal mis slaat: het 8d en 17a profiel verschillen in het aantal downstream bands, niet upstream. Een 17a profiel kan je m.a.w. herkennen aan het feit dat de port statistics op de bbox2 drie (3) downstream bands aangeven
Dus een 30/6 profiel op 8d? Inderdaad niet standaard Belgacom, maar theoretisch perfect mogelijk.Steven_09 schreef:Ik denk dat we hier te maken hebben met een 'abnormaal' profiel, dat in ieder geval niet tot het standaardaanbod van Belgacom behoort.
Een tijdje terug naar de helpdesk van Belgacom gebeld, met de vraag waarom ik nog op een 20/2 profiel zat. Ze hebben de lijn nog eens uitvoerig getest, en ze vonden een klein probleem. Dit probleempje zou geen invloed hebben op de snelheid. Ze hebben me nu over gezet op 30/6 profiel. De man van de technische dienst wist me wel te zeggen dat dit geen invloed heeft op mijn internet-surf-snelheid.ping = 0.28, +-19 down, 2.75 up. volgens VDSL tool zijn dit nu mijn gegevens
download upload
Line: 30064 kbps 6048 kbps
Modem max: 99252 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 81491 kbps 17074 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 292 m Estimated!
Training margin: 26.4 dB
Attenuation: 13.9 dB
-
- Moderator
Wel raar dat jouw attenuation verhoogd is van 11.0dB naar 13.9dB (of ben je verhuisd ? )
Jouw SNR van 26.4dB doet vermoeden dat er nog wel wat ruimte is voor een verhoging (50 mbps?), tenzij DLM niet actief staat op jouw lijn.
Blijkbaar is jouw snelheid op de BAS nog altijd gecapt op 20 mbps. Dat is niet normaal, met deze modem sync moet je internet-surf-snelheid toch verhogen naar ca 28.5 mbps (in plaats van 19 mbps) .
Jouw SNR van 26.4dB doet vermoeden dat er nog wel wat ruimte is voor een verhoging (50 mbps?), tenzij DLM niet actief staat op jouw lijn.
krikke777 schreef: De man van de technische dienst wist me wel te zeggen dat dit geen invloed heeft op mijn internet-surf-snelheid.
ping = 0.28, +-19 down, 2.75 up
Blijkbaar is jouw snelheid op de BAS nog altijd gecapt op 20 mbps. Dat is niet normaal, met deze modem sync moet je internet-surf-snelheid toch verhogen naar ca 28.5 mbps (in plaats van 19 mbps) .
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
speedtest doen onder nullast en de pc met kabel verbinden met de modem
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls