Gebruik van meerdere VoIP-providers om uit te bellen

Plaats reactie
robtje
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hallo,

Ik heb momenteel een OVH-account die ik gebruik om uit te bellen. Nu heb ik begrepen dat je via sommige betamax-klonen een stuk goedkoper kunt bellen naar GSM-nummers. Mijn OVH-account staat rechtstreeks ingesteld in mijn SAGEM-modem van Scarlet (binnenkort in mijn Bbox van Belgacom omdat ik overstap van provider) zodat wij gewoon via onze analoog telefoontoestel kunnen blijven bellen.

Nu wil ik ook nog een betamax-kloon kunnen instellen om uit te bellen naar GSM-nummers, maar ik vermoed dat dit met mijn huidige opstelling niet mogelijk is omdat ik maar 1 provider kan instellen in de modem?

Zijn er andere oplossingen via een tussenprovider zodat ik toch vaste en mobiele gesprekken kan verdelen tussen OVH en betamax-klonen zonder extra hardware te moeten aankopen?

Welke betamax-kloon kunnen jullie aanraden om naar Belgische GSM's te bellen?

Mvg,
Rob
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Nu ken ik die Sagem modem persoonlijk niet. Maar volgens mij zal het niet mogelijk zijn om met meerdere providers tegelijk te werken met uw huidige opstelling.
Waarschijnlijk kan er in de Sagem maar één provider gelijktijdig worden ingesteld. Ik heb die situatie ook in mijn Speedtouch modem.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
robtje
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ja, dat heb ik inderdaad ook al ondervonden.

Ik heb nu een account aangemaakt bij pbxes.org. Via deze site kan ik mijn verschillende voip-providers registreren, en dan wil ik mijn sagem-modem laten connecteren met deze site.

Om de één of andere reden lukt het me echter niet om mijn sagem te laten connecteren met mijn pbxes.org SIP-account. Met OVH had ik geen probleem...

Iemand ervaring met het configureren van pbxes.org in een sagem / bbox, want ik denk dat deze site wel de oplossing kan bieden voor mijn probleem?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”