simbox voor pc (asterisk)

Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Zijn er ook simboxen die ipv een analoge telefoonuitgang met bv. usb aan een server met asterisk gekoppeld kunnen worden, en die nog betaalbaar zijn?
Ik heb wat modellen gevonden zoals de sagem rl302 en vodafone 500, maar deze hebben telkens een pstn uitgang. Musitel heeft ook simboxen maar deze zijn vrij duur.

De bedoeling is een koppeling te maken vanaf een simkaart naar asterisk en van daaruit via SIP gesprekken verder te routeren.

Iemand tips?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ik heb me indertijd zoiets gekocht om dit op te zetten.
Wel nog geen tijd gehad om het op te zetten...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Een 3G stick (maar zo'n model dat ook voice ondersteunt en niet alleen data) moet toch ook een oplossing zijn ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:Ik heb me indertijd zoiets gekocht om dit op te zetten.
Wel nog geen tijd gehad om het op te zetten...
" Item is temporarily sold out. "

En ik betwijfel of er Linux support voor is.
philippe_d schreef:Een 3G stick (maar zo'n model dat ook voice ondersteunt en niet alleen data) moet toch ook een oplossing zijn ?
Kan je hier een voorbeeld van geven?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

de 3g stickjes van huawei doen wat je wil veronderstel ik...

ik geloof (maar durf het even niet meer met 100% zekerheid te zeggen) dat de e220 van hun bv alles doet.
in principe is het een datastickje, maar ik weet dat ze perfect op linux werken + perfect sms kunnen doen.
voice durf ik dus niet met hele zekerheid te zeggen, maar dacht dat ze het ook deden.
philippe_d
Moderator
Moderator

Een voorbeeld is de Vodaphone 3G stick die ik bij Belgacom kocht samen met mijn Mobiel Internet Free Weekend SIM kaart. In feite is dit een huawei K3565 (correctie)

Gezien deze niet gesimlocked is, heb ik die met een Mobile Vikings SIM erin, op de FritzBox aangesloten.
Ik kan er 2 zaken mee doen (onafhankelijk van mekaar):
  • Internetten via het mobiel netwerk (3G)
    Bellen via het mobiel netwerk (GSM)
Op de FritzBox zie ik dus volgende 2 schermen:

1) Instellen van het mobiel netwerk

Afbeelding

2) Telephony

Afbeelding

Na het bevestigen krijg ik dan een extra telefoonlijn, naast de VoiP lijnen.
Deze krijgt het prefix *13#

Afbeelding

- Op die manier kan ik uitbellen met alle toestellen verbonden met de FritzBox (via code *13# of via de dialing rules).
- Dit lost ook het probleem op van noodnummers niet bereikbaar via VoIP (112 > via GSM)
- Binnenkomende telefoons op dit GSM nummer komen op onze binnentoestellen. Ideaal gezien de gratis oproepen van/naar Mobile Vikings.
- Met mijn GSM (MV) zou ik eventueel gratis mijn FritzBox kunnen opbellen, dan verder doorbellen via VoIP (aan de goedkope VoIP tarieven) ...
Bijlagen
mobile telephone network.PNG
(44.5 KiB) 10 keer gedownload
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d, alweer eens heel erg bedankt voor deze zeer informatieve post!

Dit is exact wat ik zoek.

Na wat gegoogle ben ik bij een driver voor Asterisk uitgekomen waarmee wat jij met je FritzBox doet perfect mogelijk is. Jammer genoeg werkt dit allen met bepaalde Huawei usb sticks.
Nu ben ik dus naar eentje op zoek, zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=35305
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

@philippe_d: Wat is het goedkoopste model van Fritzbox waarmee dit mogelijk is ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
philippe_d
Moderator
Moderator

Geen idee, ik heb dit getest, en bovenstaande screenshots gehaald, van een 7340 (OS 05.22 internationaal).
Op de 7390 vind ik deze voice optie op een of andere manier niet terug, nochtans ook FW 05.22 :(
Mail naar AVM gestuurd.

Ik zou aannemen dat het zou moeten werken met alle FritzBoxen (met recente FW) die UMTS ondersteunen, zie lijstje: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... hilit=umts
wim.pi
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Voor telefonie zou het volgende nodig zijn:
-Firmware 84.05.20 of hoger
-Huawei UMTS stick E1550, E160, E160X (=Vodafone K3565-H), E169 (= Vodafone K3520), E173, Huawei E1750 (= T-Mobile Web’n'Walk Fusion II), Huawei K3715, Huawei K3765-HV

Gevonden op (en verdere informatie): http://voizchat.de/avm-fritz-box-7390-a ... anleitung/
Nog meer info op http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=240840
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb het net eens getest en werkend gekregen met volgende set-up:
- Fritzbox 7390 Int. - FW 05.22
- huawei E173 stick, verkregen via abroadband

Data en telefonie werkt. Ik moest wel de simkaart gebruiken van mijn gsm. Met de simkaart van mijn Internet Overal abonnement zag ik de telefoon-optie niet.
Enig puntje van kritiek: de micro-SD kaart van de stick wordt niet herkend. Tja, the sky is the limit hé :)

Ik zal het volgende week eens testen met een 7360. Mijn config is vergelijkbaar met die van Philippe, ik gebruik wel een RL500 simbox, die door de fritzbox als de vaste lijn beschouwd wordt.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

- huawei E173 stick, verkregen via abroadband
Kan je hier wat meer over vertellen? Ik ben op zoek naar een 3G usb stick, en de E173 is een van de weinig ondersteunde. (Zie ook dit topic)
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Abroadband is een provider waarmee je wereldwijd voor 60 cent per MB kan surfen.
Begin dit jaar heb ik dit gebruikt op vakantie. Ik had dan ook een 3G stick bij hen besteld, maar er is geen simlock op, dus je kan die ook met Belgische sim-kaarten gebruiken. Ik gebruik hem nu met mijn sim-kaart van Belgacom Internet Overal, en hij werkt dus ook met een fritzbox.

http://www.abroadband.com/en/BE/products
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Dat je een UMTS-stick ook voor Voice kan gebruiken met de Fritzbox is een ware openbaring voor mij. Ik gebruik nu ook een simbox, maar die is toch vrij traag in het vormen van een nr.

Hoe dan ook, dit maakt de stap naar ontvangen van SMS via Fritzbox ook kleiner. Ik begrijp dat je nu nog geen SMS kan ontvangen via UMTS-stick in de fritzbox?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster

Kan de Fritzbox discussie van dit topic afgesplitst worden aub? Heeft m.i. niets meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

philippe_d schreef:Een voorbeeld is de Vodaphone 3G stick die ik bij Belgacom kocht samen met mijn Mobiel Internet Free Weekend SIM kaart. In feite is dit een huawei K3565 (correctie)

Gezien deze niet gesimlocked is, heb ik die met een Mobile Vikings SIM erin, op de FritzBox aangesloten.
Ik kan er 2 zaken mee doen (onafhankelijk van mekaar):
  • Internetten via het mobiel netwerk (3G)
    Bellen via het mobiel netwerk (GSM)
Op de FritzBox zie ik dus volgende 2 schermen:

1) Instellen van het mobiel netwerk

Afbeelding

2) Telephony

Afbeelding

Na het bevestigen krijg ik dan een extra telefoonlijn, naast de VoiP lijnen.
Deze krijgt het prefix *13#

Afbeelding

- Op die manier kan ik uitbellen met alle toestellen verbonden met de FritzBox (via code *13# of via de dialing rules).
- Dit lost ook het probleem op van noodnummers niet bereikbaar via VoIP (112 > via GSM)
- Binnenkomende telefoons op dit GSM nummer komen op onze binnentoestellen. Ideaal gezien de gratis oproepen van/naar Mobile Vikings.
- Met mijn GSM (MV) zou ik eventueel gratis mijn FritzBox kunnen opbellen, dan verder doorbellen via VoIP (aan de goedkope VoIP tarieven) ...
Ondertussen lang geleden dat dit topic nog heeft bewogen.
Toch een vraag voor philippe_d hier: ik heb een Fritzbox 7390 met de laatste firmware (FRITZ!OS 06.03). Kan het zijn dat deze mogelijkheid (tot aansluiten van een USB stick voor telefonie) hier niet meer inzit ?

Ik zie het alvast nergens staan.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

De Fritzbox 7390 met laatste firmware (6.04 overigens) heeft nog steeds de mogelijkheid om te bellen en te surfen via bepaalde UMTS-sticks. Het menu-onderdeeltje zit onder Internet en heet "mobile communications". Je krijgt het pas te zien als je een UMTS-stick inplugt. Omdat die sticks veel stroom verbruiken, wordt de stick soms niet netjes geactiveerd. Dan opnieuw proberen. De beste oplossing is om met een powered usb-verdeelstekker te werken. Hama heeft er zo verschillende.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Leuk dat het er toch nog in zit.
Ik heb gisteren, voor ik mijn post verstuurde, nog snel in de fritzbox een update gevraagd, en hij gaf aan dat ik de laatste had. Raar.

Na 2 jaar is het landschap met UMTS en aanverwante stick best veranderd.
Welke zou je prijs/kwaliteit kunnen aanraden?

Bedankt
Yves
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

recente 4G sticks (van huawei en alcatel) doen wel sms maar geen voice! Bovendien kosten deze een klein fortuin nog...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”