Verbinding valt uit. Bbox2 herstart na enige minuten.
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Dat is weeral de derde keer vandaag dat alles uitvalt! En als ik me niet vergis was dat de tweede keer deze maand !
Dat wordt irritant.
Dat wordt irritant.
Laatst gewijzigd door TiTanium 02 sep 2012, 22:44, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast.
Reden: Topic titel aangepast.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Maar wat gebeurd er juist? Reboot de bbox2? Valt de sync weg? Of enkel je PPPoE sessie? Welke diensten neem je af bij Belgacom? Mijn glazen bol doet het op dit moment even niet
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Zulke errors worden gevolgd (dacht ik) door een code, had je deze er bij geplaatst dan had ik deze niet aangepast
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 14 keer
Hier ook 2x kort na mekaar vandaag. De connectie valt weg, en de Bbox2 reconnect automatisch.
Gisteren ook 1x gebeurd.
Is zeer irritant als je juist iets aan het doen bent.
Je belt dan niet naar de helpdesk omdat het probleem zichzelf oplost.
Maar zo wordt het probleem ook nooit gevonden.
Ik heb trouwens enkel internet, geen TV.
Gisteren ook 1x gebeurd.
Is zeer irritant als je juist iets aan het doen bent.
Je belt dan niet naar de helpdesk omdat het probleem zichzelf oplost.
Maar zo wordt het probleem ook nooit gevonden.
Ik heb trouwens enkel internet, geen TV.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
heb dit ook regelmatig.... reeds 2x is de bbox vervangen, eerste keer werd voeding niet mee vervangen vandaar dat technieker het nog eens wou proberen daarmee... maar 't is nog altijd niet in orde, ik zie op fritzbox dat ik dagelijks nog wel eens een disconnect krijg. op device van technieker zag je dat het soms paar dagen goed is, ander dagen zit je met veel fouten, soms is het zelfs gedurende langere tijd niet mogelijk te connecteren. de lijntest van belgacom geeft ook aan dat er probleem is met de lijn. laatste interventie was hier vorige week, maar heb nog niet terug gebeld, omdat ik er eigenlijk nog geen last van gehad heb, maar in orde is het niet...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik stond op 50/6 met een trainings marge van rond de 20... men heeft me nu precies wel op 30/6 gezet... nu ik in de bbox kijk staat er weer iets raar
eens reconnecten en 't zal wel weer goed zijn voor een tijd...
technieker sprak van de poort (ROP) te vervangen bij een volgende interventie, en als het dan nog niet goed is een specialist te sturen
Code: Selecteer alles
Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 1648 kbps
Downstream Training Margin 20.0 dB
Code: Selecteer alles
Downstream line rate 30064 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 25.6 dB
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ja dat is normaal het eesrte wat ze moeten doen nadat de vervanging van de BBOX ook geen oplossing biedt , 't zal wel daar zitten, valt regelmatig voor.
De ene technieker is de andere niet als ik het voor heb stel ik het nu zelf voor om dit te doen en was al tweemaal de reden van problemen bij mij.
mvg
De ene technieker is de andere niet als ik het voor heb stel ik het nu zelf voor om dit te doen en was al tweemaal de reden van problemen bij mij.
mvg
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Je tv signaal wordt toch ook onderbroken en je eventuele PVR opname toch ook of heb je dan iedere keer geluk !Xenne: maar heb nog niet terug gebeld, omdat ik er eigenlijk nog geen last van gehad heb, maar in orde is het niet...
mvg.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
sinds de laatste interventie heb ik het idd nog niet voor gehad terwijl ik tv aan het kijken was, uit de logs zie ik zo'n 1 à 2 disconnects per dag. heb deze disconnects zelf niet opgemerkt omdat ik dan niet online zal geweest zijn veronderstel ik. maar het is iets dat komt & gaat, meestal kan ik er wel mee leven en bel ik pas echt na een slechte dag.... 't is een vreemd fenomeen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Het is waarschijnllijk alleen internet dat wegvalt bij u en niet de volledige bbox die plotseling opnieuw heropstart net of er een spanningsonderbreking geweest is
want dit had ik voor en was blijkbaar te wijten aan een slechte poort in de dslam in de Rop.
Het kan ook de bbox zijn die defect is, heb ik ook al voorgehad maar de andere keren was het iedere keer een poort.
mvg
want dit had ik voor en was blijkbaar te wijten aan een slechte poort in de dslam in de Rop.
Het kan ook de bbox zijn die defect is, heb ik ook al voorgehad maar de andere keren was het iedere keer een poort.
mvg
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ik heb dit een tijdje gehad wanneer ik de bbox overbelast (?) Wanneer ik met meerdere computers begin te downloaden knalt de bbox er na een paar minuten uit en herstart hij. De laatste maanden heb ik dit echter niet meer voor.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
Bij mij zal er van overbelasting wel geen sprake zijn, wel worden er constant twee sessies aangemaakt (in fritzbox en bbox), verder gebruik ik McAfee, waar volgens de technieker ook al problemen mee gemeld waren. Bbox stuk denk ik wel dat we kunnen uitsluiten want is pas vervangen...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 14 keer
Een slechte poort in de dslam in de Rop, dat is bij mij ook al voorgevallen.
Wat gebeurt er dan ? Men connecteert u op een andere poort (op een andere kaart in het beste geval).
Met een beetje geluk kunnen ze die andere poort dan ook correct aansluiten in de centrale (bij mij was dit initieel niet het geval omdat de nummers van de poorten in de centrale niet alle overeenstemden met die in de KVD)
Maar zo een kabelverdeler (of ROP) als daar al poorten in versleten zijn, dan heb ik toch mijn bedenking over de staat van de andere poorten in diezelfde kast.
Als die beginnen te verslijten, zouden ze toch beter de kast vervangen in plaats van 100 keer terug te komen om telkens een ander poort aan te sluiten.
Die kasten staan daar al sinds mensenheugenis, dat is toch normaal dat dat verslijt, bvb door oxidatie.
Wat gebeurt er dan ? Men connecteert u op een andere poort (op een andere kaart in het beste geval).
Met een beetje geluk kunnen ze die andere poort dan ook correct aansluiten in de centrale (bij mij was dit initieel niet het geval omdat de nummers van de poorten in de centrale niet alle overeenstemden met die in de KVD)
Maar zo een kabelverdeler (of ROP) als daar al poorten in versleten zijn, dan heb ik toch mijn bedenking over de staat van de andere poorten in diezelfde kast.
Als die beginnen te verslijten, zouden ze toch beter de kast vervangen in plaats van 100 keer terug te komen om telkens een ander poort aan te sluiten.
Die kasten staan daar al sinds mensenheugenis, dat is toch normaal dat dat verslijt, bvb door oxidatie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Ik heb een tijdje geleden eens een blik kunnen werpen in een aantal van die kasten (aparte KVD/ROP of gecombineerde KVD/ROP).
Van die oude KVDs was er ééntje bij waarvan je denkt: "Hallo, wat een oxidatie!"
Het VDSL2 signaal (long reach profiel dan ook nog) was, euh, slecht en niet stabiel...
Een kleine week zijn de mannen (vier, jawel) van Belgacom komen werken aan de internetbreedbandverbinding van mijn (jonge, knappe, alleenstaande) buurvrouw.
Indien ik dan de (uiteraard goedbedoelde) adviezen hier op het forum soms lees om de binnenkomende kabeltjes netjes af te schuren ...
't Ja, hopelijk is het andere eind van de kabel ook net zo netjes opgeschuurd ter voorkoming van signaalverlies naar aanleiding van oxidatie.
Van die oude KVDs was er ééntje bij waarvan je denkt: "Hallo, wat een oxidatie!"
Het VDSL2 signaal (long reach profiel dan ook nog) was, euh, slecht en niet stabiel...
Een kleine week zijn de mannen (vier, jawel) van Belgacom komen werken aan de internetbreedbandverbinding van mijn (jonge, knappe, alleenstaande) buurvrouw.
Indien ik dan de (uiteraard goedbedoelde) adviezen hier op het forum soms lees om de binnenkomende kabeltjes netjes af te schuren ...
't Ja, hopelijk is het andere eind van de kabel ook net zo netjes opgeschuurd ter voorkoming van signaalverlies naar aanleiding van oxidatie.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
@eternum zeer terechte opmerking!
Punt is dat als je zoiets ziet, dat dat echt een kwaliteitsprobleem is dat BGC dient aan te pakken. Ik zou zeggen: rapporteren
Punt is dat als je zoiets ziet, dat dat echt een kwaliteitsprobleem is dat BGC dient aan te pakken. Ik zou zeggen: rapporteren
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
En aan welke van die vier Belgacom mannen zou ik dat het best rapporteren?
Misschien eens aan de buurvrouw vragen dewelke "het beste" was...
Misschien eens aan de buurvrouw vragen dewelke "het beste" was...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Je hebt sommige straatkasten die in verschrikkelijke toestand zijn, dit is zeker de minderheid, Belgacom heeft veel ondernomen om de meeste straatkasten te vervangen. (de binnenkant dan toch)
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 27 okt 2010, 02:48
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Vandaag weeral alles uit maar nu meer dan een uur ! Ik begin al serieus te denken om terug te keren naar telenet ! Dat heb ik daar bijna nooit gehad !
http://www.speedtest.net/result/2185733969.png
http://www.speedtest.net/result/2185733969.png
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
en heb je al eens contact genomen met de technische dienst via 0800 22800?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
wat krijg je als je lijn test via https://admit.belgacom.be/eservices/wps ... SelfRepair ?
waarschijnlijk krijg je hetzelfde als mij, nl :
was tijdje geleden dat ik nog iets ervaren had, maar daarnet toch nog eens stevige onderbreking van 22h55 t/m 23h00.... kzal nog maar eens een technieker laten komen, na 2 modem wissels mogen ze nu iets verder graven
waarschijnlijk krijg je hetzelfde als mij, nl :
Code: Selecteer alles
Analyse van de lijn
Probleem aangetroffen
Er werd een probleem met uw lijn vastgesteld.
Wellicht kunt u het probleem zelf oplossen door de bekabeling van uw modem na te kijken en door de modem te herstarten. Klik hier voor meer info.
Vervolgens kunt u deze test opnieuw uitvoeren. Indien u de bovenvermelde handelingen reeds uitgevoerd hebt, dan raden we u aan om de klantendienst te contacteren via het gratis nummer 0800 22 800.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- ISP Official
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:10
- Twitter: proximus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 106 keer
- Contacteer:
Hallo zaiko2000,
je mag me via privé-mailbericht even je Belgacom lijnummer doorsturen zodat ik dit voor jou kan nakijken en wat meer info geven.
Mvg
Eva
je mag me via privé-mailbericht even je Belgacom lijnummer doorsturen zodat ik dit voor jou kan nakijken en wat meer info geven.
Mvg
Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ondertussen heb ik nog eens gebeld naar de 080022800 en morgen passeert er nog eens een technieker hier
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
technieker is hier net vertrokken, en de poort is niet vervangen, de modem evenmin.... uit de meetresultaten bleek alvast dat de vorige modemwissel niets heeft opgeleverd. bij momenten nog altijd veel fouten op de lijn, op de moment dat hij hier was bleek de lijn echter perfect. hij heeft dan eens de NTP2007 open gevezen, één draad was zwart (van 't vocht). hij heeft de kabel dan zoveel mogelijk ingekort maar het bleef zwart zien. heeft dan naar z'n baas gebeld. dan hebben ze beslist dat de las moet bekeken worden, en evt de kabel vervangen, het wordt dus doorgeschoven naar de lasploeg, afgaande op andere topics zal dat niet voor meteen zijn veronderstel ik. poort van Rop wou hij niet wisselen, want als het daar aan lag zou het permanent zijn volgens hem. dus ja, afwachten en hopen dat het probleem binnen de perken blijft. sinds die uitval van dinsdagavond alvast geen last meer gehad.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Als alleen de data slecht is en de meting van het koperdraad goed is wordt er een kabel expert gestuurd en gene lasser, daar is toch een verschil in.
Zelden in mijn leven heb ik een kabel expert gestuurd zonder eerst te proberen de poort te vervangen, als je later ziet dat het niets met de poort heeft te maken kun je de poort altijd terug "goed" laten zetten.
Die technieker neemt dus wel een risico.
Zelden in mijn leven heb ik een kabel expert gestuurd zonder eerst te proberen de poort te vervangen, als je later ziet dat het niets met de poort heeft te maken kun je de poort altijd terug "goed" laten zetten.
Die technieker neemt dus wel een risico.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Inderdaad dit is een kleine moeite om van poort te wisselen en het klopt zeker niet wat hij zegt dat het dan permanent is want ik had ook heel sporadisch onderbrekingen met soms een herstart .
mvg
mvg
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hij sprak toch echt wel van lasser en niet kabelexpert.... ? in elk geval zou deze contact met mij opnemen, dus afwachten. had ook wel liever gehad was die poort eerst vervangen...... de techniekers kiezen nogal graag voor de oplossing waarbij ze het snelste buiten zijn, heb ik de indruk....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Lassers sturen is even veel moeite als een poort vervangen, je moet toch gaan testen op de KVD.
En als hij de lassers onterecht stuurt is het een zware klacht & 160 euro boete, dus zo licht gaan ze er niet over hoor
En als hij de lassers onterecht stuurt is het een zware klacht & 160 euro boete, dus zo licht gaan ze er niet over hoor
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
vervolg... vanmorgen telefoon lasser... of hij eens mocht langskomen... ik was wel niet thuis, maar iemand anders kon hem toegang verschaffen en 15min later stonden ze daar blijkbaar al. rond de middag belde hij dan terug met de melding dat hij naar de les moest, maar dat het volgens hem niet aan de invoerkabel ligt, maar mogelijks wel aan de hoofdkabel. ttz dat er één draadje wat minder lijkt te zijn, dus hij zou me op ander paar zetten, aangezien er toch nog veel vrije inzitten. de put ligt momenteel nog open, tot woensdag normaal gezien.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
't zal te nat geweest zijn zeker om te lassen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
wat opvolging betreft kan ik iig niet klagen... of het überhaupt aan een kabel ligt is niet zeker natuurlijk... het ongemak voor mezelf blijft ondertussen heel beperkt, eigenlijk niet meer gemerkt maar ik zie in de logs wel dat er af en toe problemen zijn, daar is ook geen discussie over, maar aangezien ze zo willekeurig voorkomen is de aard moeilijk te achterhalen. ook uitmeten kabel geeft niet echt fouten, al zit er een 'minder' draadje tussen - of dat het verschil gaat maken zal later blijven. morgenvroeg staat ze hier normaal terug
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
update: zoals afgesproken stond de lasser hier vanmorgen. hij heeft dus een ander paar gelast. ik was niet thuis, maar hij is tot rond de middag gebleven. toen ik thuis kwam was hij al vertrokken. de modem bekeken en ik stond op raar profiel nl. 14,5/4. ik veronderstel dat DLM(?) mij op lager profiel gezet heeft tgv problemen met de lijn (had misschien beter m'n modem uitgetrokken tijdens de werken). maar een half uurtje later een disconnect waarna ik terug op 30/6 kwam te staan. 't is nu afwachten of de lijn stabiel zal blijven, ergens heb ik de indruk dat het internet vlotter loopt, maar we zullen het moeten afwachten. lasser nam daarnet nog even telefonisch contant met de stand van zaken. even zeggen toch, de constructie zoals hierboven getoond in de foto was een tijdelijke oplossing, dat zou vandaag gelast zijn geworden. uiteindelijk kom ik van een 50/6 profiel, dus of dat nog terug komt is afwachten, maar 't belangrijkste is dat de lijn nu stabiel blijft
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
update: sinds de interventie van woensdag geen enkel probleem meer ondervonden, ook de logs van modem gaven geen disconnects meer aan; dus ik dacht dat het goed zat, tot vandaag 2 harde disconnects reeds gehad waarvan de tweede bijna een uur duurde voor ik terug connectie kon maken. nieuwe interventie geboekt voor maandag.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect