Consistente, regelmatige lagspikes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Reezz
Starter
Starter
Provider

Sinds 2 jaar hebben wij zeer consistente lagspikes. Ze duren +- 8 seconden en vallen zeer hard op gedurende online gaming.
We hebben al getest of het aan de router lag of niet, mijn conclusie was: neen. (Intern verkeer had geen vertraging of drops)
Toch hebben we een andere router gekocht, omdat 1) Het tijd was hiervoor en 2) Telenet het voordeel van de twijfel te geven.

We hebben al vaak aan de lijn gehangen met Telenet om het probleem opgelost te krijgen, maar natuurlijk "werkt onze modem perfect naar behoeven". Hierna hebben we logs opgestuurd van continue pings waarin de lagspike zéér duidelijk aanwezig is. Er is daarvoor een technieker langs gekomen, maar deze zei dat er geen probleem was. (Natuurlijk niet, aangezien tussen de lagspikes soms een uur zit.)

Ondertussen zijn we de lagspikes gewend, maar zijn we ze wel meer dan beu. Heeft er iemand hier ervaring mee of kan iemand hier een duidelijk antwoord op geven? Het is geen probleem hier thuis, de modem is al vervangen geweest, de router heeft geen enkel probleem, de bekabeling is het ook niet. Het lijkt mij meer op een reset van een of ander point on route. Maar natuurlijk kan ik dit niet zeker weten.

Alvast bedankt!
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Wat voor modem heb je momenteel?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Reezz
Starter
Starter
Provider

Motorola HGW 3.0
coolsmoe
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer
Provider

Heb juist hetzelfde meegemaakt. Verschillende techniekers zijn langsgeweest, buitenkabel vervangen etc... Dan is het probleem geëscaleerd (na wat dreigen van opstappen) en bleek dat er een 'kaart' in het kopstation stuk was. Ze hebben die kaart of dat onderdeel vervangen en sindsdien werkt alles perfect (meer dan een jaar).

Ik ben zelf fervent gamer, dus ik weet wat het is. :) Daar de meesten maar wat zitten surfen en mailen, merken ze zo'n problemen niet.
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer
Provider

Reezz,

Kun je mij een PB sturen met je klantennummer en alle info? Ik kijk het graag verder na.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”