MobileVikings: 1 uur per dag gratis bellen... LEVENSLANG​!

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
LPS
Premium Member
Premium Member
Berichten: 529
Lid geworden op: 10 jun 2008, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

den baas van MV schreef:Beste Vikings,

Harr harr hurray! Mobile Vikings has a surprise for you. En het loont de moeite, al zeggen we het zelf! Na alle positieve reacties over het één jaar lang een uur per dag gratis bellen naar andere Vikings, hebben we besloten om deze lijn gewoon door te trekken. Voor altijd! Jullie lezen het goed: Mobile Vikings gaat een verbintenis aan zodat jullie levenslang een uur per dag gratis kunnen bellen naar elkaar. En als we levenslang zeggen, dan bedoelen we effectief ook: lévenslang.

Voor wie?
Dit aanbod geldt voor de eerste 200.000 Mobile Vikings. Vandaag hebben we de kaap van 125.000 bereikt, wat wil zeggen dat dit geldt voor a-l-l-e Vikings op dit moment PLUS 75.000 Vikings in spe. Overtuig dus snel al je vrienden zodat je ze levenslang een uur gratis per dag kunt lastigvallen (en zij jou). And don’t forget: per Viking die je aanbrengt, krijg je zoals steeds 150 Vikingpunten.

Waarom?
We willen in de mate van het mogelijke gehoor geven aan de wensen van al onze Vikings. Het succes van een jaar lang één uur per dag gratis bellen is niet zomaar aan ons voorbijgegaan. Daarom verlengen we de actie, zodat jullie je Vikingvriendschappen levenslang kunnen onderhouden.

Wanneer?
Het jaar lang één uur per dag gratis bellen naar andere Vikings loopt momenteel tot en met 31 mei 2013, maar dit zal dus omgedoopt worden tot een levenslange verbintenis.

Not bad, huh? En je moet helemaal niets doen om hiervan te kunnen genieten. So just sit back, relax and start calling!


Viking groet,

Viking Chief Hans
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

leuk permanent voordeel.... als trouwe viking wouden ze me vorige week ook nog een festival ticket geven voor event in hasselt, maar daarvoor heb ik bedankt (was niet echt my cup of tea), maar toch ook een leuk initiatief
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Ze doen het heel goed. Enkele jaren ook trouwe klant geweest daar tot GC er kwam.
Altijd vriendelijke support gehad bij GC.

Hopelijk lopen ze in de toekomst niet tegen de lamp.
Internet aanbieden, maar geen hoge downloadsnelheid i.v.m. concurrentie.

Laat ons hopen dat Base gaat investeren in 4G en terug gaat meedoen in snelheden ;)
Ga ik meteen terug naar MV.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

maar geen hoge downloadsnelheid i.v.m. concurrentie.
Dat is dus geen geldig argument meer, de snelheid zit nu gemiddeld op 3 a 4 Mbps, met pieken tot 7 a 8Mbps.
Bij Proximus en Mobistar zijn dat ook zulke gemiddelde snelheden...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

tendonsie schreef:Laat ons hopen dat Base gaat investeren in 4G en terug gaat meedoen in snelheden ;).
Ik denk dat je eens moet testen, ik heb zelfs aan jouw deur HSDPA gehad, ik rij wekelijks van Ninove --> brugge, héél de weg haal je vlotjes 1Mbit of meer!
Dus ik denk dat base de laatste maanden serieus geïnvesteerd heeft zonder dit openlijk te maken.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Dit nieuws mag toch op de voorpagina (nieuws) van dit forum geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

En wat als Base verkocht word? :twisted:
CeeSsss
Member
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 aug 2010, 05:24
Bedankt: 15 keer

BASE doet het de laatste kwartalen heel goed, waarom zouden andere aandeelhouders ingrijpende veranderingen doorvoeren? Vergeet niet dat BASE een belangrijke participatie heeft in Mobile Vikings, en dat Mobile Vikings langetermijncontracten heeft met BASE. De strategische samenwerking is er dus wel.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Petrikske, ondertussen is Base uit de verkoopsetalage gehaald, bracht te weinig op
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120815_015
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Mobile Viking
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 jan 2010, 11:51
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Leuk maar ik ben er niet zoveel mee, ik bel weinig naar andere Mobile Vikings. Ik zie het vooral als een stunt om weer zoveel mogelijk nieuwe klanten aan te trekken waar overigens niks mis mee is. Ze zien dat deze strategie zeer goed werkt dus gaan ze er gewoon mee verder.
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Mobile Viking schreef:Leuk maar ik ben er niet zoveel mee, ik bel weinig naar andere Mobile Vikings.
Natuurlijk is het een stunt. Of een cadeau. Maar als iedereen MV wordt bel je binnenkort wel regelmatig naar andere vikings, niet?
Mijn simkaart is alvast onderweg. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat is het 'm net, het is de bedoeling dat jij mensen in je omgeving overtuigt om ook over te stappen naar mobile vikings.
Zelf word je gemotiveerd door de vikingpunten en de mensen in je omgeving door het gratis bellen naar mekaar.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Ja het is inderdaad allemaal heel leuk en handig, ganse gezin zit hier al op MV.
Maar ik heb toch het gevoel dat het netwerk een beetje begint te kreunen.
Surfen gaat al veel moeilijker soms etc...
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Sinds dat deze actie er is (nog niet levenslang), was ik al lang aan het twijfelen om toch eens over te stappen.
Momenteel zit ik nog bij Jim Mobile (abonnement) met een vrij recent contract zonder verbintenis.
Weet er hier iemand hoe het dan zit qua opzeg enzoverder?
Moet ik een maand opzeg doen?
Hoe zit het met nummeroverdracht?
En krijg je het sim-kaartje snel aan?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bij mobile vikings gaat alles heel snel (aanvraag sim kaart, overdracht). maar ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met een contract zonder verbintenis? sowieso kan je na oktober zeker kostenloos vertrekken na zes maanden. opzeggen moet je niet doen, want dan ben je uw nummer kwijt, gewoon het betreffende nummer porteren naar mobile vikings, maar check eerst met uw huidige provider of je een opzegvergoeding zou moeten betalen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Sorry, wat ik bedoelde is dat het een maand op maand contract is.
Dus als ik het goed begrijp, moet ik niks doen behalve mijn nummer over laten zetten?
Moet er dan geen brief naar Jim Mobile gestuurd worden ofzo?
Ik stel men vragen hier omdat ik daarstraks maar niet binnen geraakte bij Jim Mobile.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Je vraagt een simkaart aan bij Mobile Vikings met nummeroverdracht. Wanneer je de simkaart ontvangen hebt, start je de nummeroverdracht. Wanneer deze overdacht voltooid is, wordt je abonnement normaal automatisch stopgezet. Om te voldoen aan de voorwaarden of om zeker te zijn, kan je nog een aangetekende brief sturen.

Wanneer je niet zeker bent, kan je ook gewoon bij Jim Mobile eerst overstappen naar prepaid en vervolgens de bovenstaande procedure uitvoeren.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:12
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

heb MV gehad (en heb de sim met 18euro belwaarde nog steeds) maar ben over gestapt naar proximus, had met MV op vele plaatsen geen enkele dekking
zat 2 dagen zonder GSM verbinding nabij dinant (proximus en mobistar geen problemen met ontvangt, ik nougabollen) hetzelfde ergens aan zee en tevens in volle stadscentrum van Brussel (congresstraat) daar waar proximus en mobistar wel ontvangst hebben faalt MV
moest de ontvangst goed zijn, ik bleef want nu betaal ik 15 euro voor maar 1GB bij proximus, daar waar ik met MV voor 15 euro 2GB data had.
maar want ben ik met al die data als de dekking faalt
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik zit nu al op het Base-netwerk en heb eigenlijk niet echt te klagen. Dus daar moet ik het zeker niet voor laten.
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

5 EUR aangerekend voor 64 seconden bellen in de VS, prehistorische roaming-tarieven. Mijn Mobile Vikings kaart erna in de vuilnisbak gekeild.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Tja, dat kan je bij een andere provider niet overkomen, dat je je niet op voorhand informeert over de tarieven...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

dendirk schreef:5 EUR aangerekend voor 64 seconden bellen in de VS, prehistorische roaming-tarieven. Mijn Mobile Vikings kaart erna in de vuilnisbak gekeild.
1. Informeer u op voorhand wat tarieven betreft. Volgens mij zal dat niet veel schelen met de rest van de operatoren.
2. Denk niet dat je je kaart zomaar hebt weggegooid. Wat met resterend krediet ? Nummeroverdracht ? ...

Beetje zielige reactie op een topic die over iets helemaal anders gaat.
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Misschien maken sommigen van jullie minutieus een analyse van roamingtarieven per operator, per tariefplan en per land vooraleer een beslissing te maken, maar de meesten waaronder ikzelf kijken naar de voornaamste tarieven (nationaal / data / EU-landen) en gaan ervan uit niet geschoren te worden bij de rest van de tarieven. Mijn vergissing, OK.

@ Maxxke, heb het even opgezocht: bij BASE Prepaid zou ik bijna 1/3 hebben betaald (0,9 EUR / min) van wat MV mij heeft aangerekend.
By the way, waar bleef uw off-topic opmerking bij posts hierboven over overstappen naar MV, verkoop van BASE, ... ? Of is enkel kritiek op MV off-topic?

Wat die 1 uur super on-net betreft: aardig, maar natuurlijk in de eerste plaats bedoeld om klanten te overhalen echtgenoot, vrienden, ... ook naar MV te halen want anders kan de klant er weinig of geen voordeel uit halen. Deze techniek wordt al sinds 2005 succesvol toegepast door discount-MVNOs in Duitsland en is zeker geen innovatie.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Off Topic:
Roaming buiten Europa is altijd duur en MV is inderdaad bij de duurdere wat betreft telefonie. Bellen uit de USA kost 4€/min met MV, 3.5€/min met Belgacom en 1.8€/min mat Base.

Maar voor Data is MV in de USA heel betaalbaar, nl 0.5€/MB en in combinatie met Skype is dit veel goedkopen dan bellen via de GSM, nl 0.25€/min (Skype verbruikt ongeveer 0.5MB/min).

On Topic:
Ik ben van de oude stempel en bel liever dan SMS's, mailen,... en vind die 1 uur per dag heel aangenaam.
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

dendirk schreef:By the way, waar bleef uw off-topic opmerking bij posts hierboven over overstappen naar MV, verkoop van BASE, ... ? Of is enkel kritiek op MV off-topic?
Uw opmerking is gewoon kort door de bocht. Uw volgende was dat niet omdat die onderbouwd was.
dendirk
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jul 2010, 20:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Ik zou er wel nog even aan willen toevoegen dat ik los van mijn negatieve ervaring met hun roamingtarieven wel heel veel respect heb voor wat die mannen van Mobile Vikings gepresteerd hebben als ondernemer. Ik ken maar weinig succesvolle MVNOs die geen reeds bestaand bekend merk, distributiekanaal, mediakanaal, ... hadden om op te steunen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ofwel ga je regelmatig naar Amerika en dan kijk je wat het voordeligste is.
Ofwel ga je heel sporadisch naar daar of zelfs maar één keer en dan informeer je wat het je gaat kosten. Of je neemt de bluts met de buil en zevert er niet over.

Er vanuit gaan dat je "wel niet veel zal moeten betalen" is simpelweg, en vergeef me de uitdrukking, dom.


Om daarom van operator te veranderen is heel kort door de bocht.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vaak is het goedkoper om een SIM-kaart te nemen in het land zelf om goedkoop te surfen om te bellen. Goedkoper dan roaming zelf. Voor de rest : hoeveel keer per jaar ga je naar Amerika? Als je daar regelmatig zit is MV inderdaad geen interessante deal maar als het eenmalig is...tja...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
MrBrightside89
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:48

135.134 klanten hebben ze vandaag al. Best knap aantal als je nog maar 4 jaar bestaat. Er moet wel gezegd worden dat andere providors de verschillen proberen kleiner te maken. Het King & Kong pakket is daar een mooi voorbeeld van.

Voor € 15,00 / maand bij Telenet heb je ondertussen ook al 1 GB internet, 10.000 sms'jes en kan je al 2u 30min bellen terwijl je bij Mobile Vikings voor de zelfde prijs slechts 62 min aan de telefoon kunt hangen. Ik denk er sterk aan om over te stappen naar Telenet, ondanks dat ik al 2 jaar MV-klant ben. Daarnaast surf je aan de snelheden van het Mobistar netwerk, die toch wel hoger liggen!
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Daarnaast surf je aan de snelheden van het Mobistar netwerk, die toch wel hoger liggen!
Dit argument is sinds een aantal weken niet meer geldig.
Ik haal met mijn MV kaartje vele hogere snelheden dan met mijn iPhone waar een Mobistar business abo in zit (zat).
Ook is het EDGE netwerk (waar je bij Mobistar ook nog heel veel op moet zitten door een slechte dekking buiten de steden) vele malen stabieler en sneller bij Base dan bij Mobistar.

Gelukkig zijn we sinds deze week overgezet op Proximus bij ons op het bedrijf, want Mobistar begon echt mijn voeten uit te hangen.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

MrBrightside89 schreef:Voor € 15,00 / maand bij Telenet
15€ ? ook als niet Telenetklant?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Voor niet TN klant is het 20€
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 217
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 14 keer

MrBrightside89 schreef:135.134 klanten hebben ze vandaag al. Best knap aantal als je nog maar 4 jaar bestaat. Er moet wel gezegd worden dat andere providors de verschillen proberen kleiner te maken. Het King & Kong pakket is daar een mooi voorbeeld van.

Voor € 15,00 / maand bij Telenet heb je ondertussen ook al 1 GB internet, 10.000 sms'jes en kan je al 2u 30min bellen terwijl je bij Mobile Vikings voor de zelfde prijs slechts 62 min aan de telefoon kunt hangen. Ik denk er sterk aan om over te stappen naar Telenet, ondanks dat ik al 2 jaar MV-klant ben. Daarnaast surf je aan de snelheden van het Mobistar netwerk, die toch wel hoger liggen!
Je vergelijkt appelen met peren.
Telenet King/Kong = abonnement
Mobile Vikings = herlaadkaart

Ok, je kan misschien steeds opzeggen bij een abonnement MAAR het grote voordeel van een herlaadkaart is dat je niet maandelijks MOET herladen.

Mvg

Ps : iemand een idee wat er gebeurt met de niet gebruikte belminuten op het einde van de maand bij Telenet King ?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

maxxxke schreef:Ps : iemand een idee wat er gebeurt met de niet gebruikte belminuten op het einde van de maand bij Telenet King ?

Code: Selecteer alles

Inbegrepen belminuten, sms’en en mobiel internetvolume zijn enkel geldig in België en niet overdraagbaar naar de volgende maand.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nog eens terugkomen op de origiele topic: geldt dit 1 uur gratis onnet:
  1. alléén tijdens de eerste maand na oplading (zoals gratis internet) ?
  2. of alléén als je nog belkrediet hebt (ook nadat je maand gratis internet vervallen is) ?
  3. of ook als je belkrediet helemaal opgebruikt is ?
  4. of moet je bijvoorbeeld jaarlijks 1 keer opladen om het nummer te behouden?
Ik heb namelijk een kaartje, dat ik niet gebruik voor data, maar alléén voor bellen van/naar andere vikings vrienden/familie. Ben gewoon benieuwd hoelang dat kaartje geldig blijft, zelfs als ik het niet meer oplaadt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

De gratis minuten zijn alleen geldig gedurende 1 maand na de laatste herlading, zoals gratis internet en sms.
Officieel blijft je belkrediet en nummer behouden tot 6 maanden na de laatste herlading, maar in praktijk blijkt dit niet te vervallen. Misschien nu wel, vermits de grace period ook afgeschaft is.
Ik heb ook zo'n kaartje en ik heb er een automatische herlaadopdracht aan gekoppeld zodra het krediet minder dan 5 EUR is. Op die manier hoop ik dat het nummer actief blijft en kost het maximaal 30 EUR per jaar.
Dat nummer gebruik ik ook om naar speciale nummers te bellen, omdat daar problemen mee waren bij Betamax, maar blijkbaar is dat niet langer het geval (staat in een andere topic hier).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Bedankt voor de feedback.
  • ik kan dus zelf maar één maand gratis bellen naar andere MV, tenzij ik herlaad :-( .
  • maar andere MV kunnen mij wel gratis blijven bellen, zolang dit nummer bestaat :-) .
  • ik moet om de 6 maand herladen om het nummer actief te houden
Ik zal de vraag eens stellen aan MV, en vragen dat ze hier antwoorden, of hun antwoord hier posten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dorien.aerts
ISP Official
ISP Official
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2012, 13:55
Twitter: theonehitwonder
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

De redenering klopt helemaal! Als je nog vragen hebt, neem zeker contact met ons op! (https://mobilevikings.com/nl/contact/ )
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Euhm, wat is dan de correcte redenering?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”