Franse overheid overweegt overstap naar Linux

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:(aan de andere posts van u te zien speelt het ook geen rol dat ik enige moeite doe aangezien u zo te zien in uw jeugd gepest bent geweest ofzo)

De waarheid en realiteit ligt bij veel personen toch zo moeilijk... enfin, succes in de echte wereld.

Al goed dat mensen zoals NuKeM toch nog besef hebben van de realiteit.
dazzler
Starter
Starter

r2504 schreef:
Anonymous schreef:en gij duidelijk geen feeling met linux.. also end of comment

Mmm... vraagje, is die opmerking over de aankoopdienst (want da's inderdaad waar het effectief om te doen is) ook van jou ? Dan verwachte ik alvast dit antwoord niet van je.

Studeer je trouwens nog, of zit je al in het bedrijfsleven (IT dan wel).

Dat was mijn opmerking (was vergeten in te loggen).
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

moet je niet veel aandacht aan geven. als iemand wit zegt zegt r2504 toch zwart.
sander

idd maar ge moet r2504 wel altijd gelijk geven eh want hij is de almachtige, hij weet wel wat meer dan ons want hij heeft al veel ervaring en is een heel slimme persoon
Raindog
Plus Member
Plus Member

veel pubertjes op dit forum, blijft me opvallen... waarom begint iedereen hier zo makkelijk te flamen :roll:
ooit gehoord van een opbouwende discussie?
"To err is human..to really screw up you need a computer."
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Linux is wel toepasbaar in de bedrijfswereld & overheid want in china (en zoveel andere landen en steden) hebben ze windows ook buiten gegooid en zijn ze overgeschakeld op Linux, dus het is wel perfect mogelijk linux te gebruiken en die mensen die moeten onderzoeken of het gaat of niet die zullen hun werk wel fatsoenlijk uitvoeren.

Windows heeft nog altijd meer software dan Linux maar dat zal ook nog veranderen, dat heeft tijd nodig, het kan niet van vandaag op morgen veranderen.

En wat r2504 betreft, ik vind ook dat die altijd denkt dat hij alles beter weet dan iemand anders, net gelijk iemand hier op het forum zegt: als iemand wit zegt dan zegt r2504 zwart.
[Nob]

Maar neen, ge zijt allemaal mis :p

Alle die onderzoeken die er gedaan zijn door verschillende studiebureaus/mensen van de IT dienst van een gemeente/stad, die zijn allemaal flauwekul. Die mensen zijn zo dom als wat! Het enige wat echt telt is Windows, want dat is waar ik mee werk! Alhoewel ik Linux niet echt ken, want ik ken zelfs niks van de achtergrond ervan.

(ik post hier effe in r2 zijn plaats...)

greetz,

Nob
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

van die software is relatief.

bv http://www.novell.com/news/leadstories/2004/jun7/ mc donalds werkt er mee. Voor zo een dingen is er toch altijd aangepaste software nodig. ik denk ook al direct aan instellingen die de stabiliteit nodig hebben. gelijk bv een laseroog operatie wat gewoon via windows gemonitord wordt. zou toch niet graag hebben dat het crashed terwijl ze een laser naar mijn oog vuren.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

crapiecorn schreef:van die software is relatief.

bv http://www.novell.com/news/leadstories/2004/jun7/ mc donalds werkt er mee. Voor zo een dingen is er toch altijd aangepaste software nodig. ik denk ook al direct aan instellingen die de stabiliteit nodig hebben. gelijk bv een laseroog operatie wat gewoon via windows gemonitord wordt. zou toch niet graag hebben dat het crashed terwijl ze een laser naar mijn oog vuren.

Dat is wel al iets anders dan de desktop toepassingen waarover het hier gaat hé :wink:
Maar kom, ik blijf erbij dat r2504 gelijk heeft, argumenten werden hierboven al gegeven. Maar ja, wie ben ik hé.

Add: En in plaats van r2504 steeds aan te vallen zou men beter eens proberen met argumenten af te komen (afbreken is altijd makkelijker dan constructief zijn).
NuKeM
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

NuKeM schreef:Add: En in plaats van r2504 steeds aan te vallen zou men beter eens proberen met argumenten af te komen (afbreken is altijd makkelijker dan constructief zijn).

Ik hoop dan alleen dat het iets betere argumenten zijn dan...

AnD schreef:Linux is wel toepasbaar in de bedrijfswereld & overheid want in china (en zoveel andere landen en steden) hebben ze windows ook buiten gegooid en zijn ze overgeschakeld op Linux

Als ik dit alles lees dan vrees ik dat velen hier absoluut geen idee hebben wat een bedrijfsomgeving is, laat staan enig idee hebben wat een migratie precies inhoud van een desktop omgeving.

Enfin, de almachtige laat het hierbij... ik hoop alleen dat wanneer de andere ooit in een bedrijf terecht komen men een iets grotere maturiteit en objectiviteit voor de dag kan leggen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

crapiecorn schreef:bv http://www.novell.com/news/leadstories/2004/jun7/ mc donalds werkt er mee.

Wat trouwens een voorbeeld is van Linux op de servers (wat een gans ander verhaal is), en niet op de desktop. En zelfs in dit voorbeeld schrijft men ...

McDonald's Germany deploys SUSE LINUX Enterprise Server for DNS, FTP, and proxy services on the Internet.

... wat absoluut geen core-business is, maar enkel ondersteunende services voor internet infrastructuur. Al gaat men blijkbaar toch iets verder, zij het dan vaag wat men doet met...

Apache as web server and JRun or Tomcat enable the implementation of static HTML contents as well as dynamic Java-based applications without having to resort to overly large solutions. The utilized Oracle9i database is certified for SUSE LINUX Enterprise Server.

Trouwens hier blijkt dat men dan voor, waarschijnlijk nog geen core-business (hun database) - gekozen heeft voor een Oracle op een SUSE EE (trouwens al helemaal geen "free" software meer... dit zijn eveneens jaarlijkse licenties and maintenance fees).

Het gebruik van JRun of Tomcat geeft trouwens aan wat de beperkte omvang is van het project daar iemand met enige ervaring meteen weet dat de scalability en functionaliteit van dergelijke producten ver onder die van een IBM Websphere of BEA weblogic liggen.

Linux migraties - zelfs op serverniveau - is heus wel wat meer dan een of andere distributie even snel installeren op een PCeetje.
PHO
Pro Member
Pro Member

En hier kan ik enkel r2504 alleen maar bijtreden.
Veel te veel mensen hier, hebben duidelijk te weinig feeling met de real world. Trouwens, het is nog niet zo zeker dat de keuze voor open source wel de beste (goedkoopste) is. Zo zijn er al verscheidene studies die aantonen dat de opleidingskost van de gebruiker wel eens vrij hoog kan oplopen.
(En ja, dit zijn studies van onafhankelijke bureau's).
Maar zoals gebruikelijk: er zijn dan ook weer andere studies die het tegendeel aantonen. De waarheid zal dus ergens in het midden liggen.
De meeste gebruikers zijn nu eenmaal vertrouwd met windows, en dan is migratie naar een ander besturingssysteem altijd "moeilijk".
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

PHO schreef:Trouwens, het is nog niet zo zeker dat de keuze voor open source wel de beste (goedkoopste) is. Zo zijn er al verscheidene studies die aantonen dat de opleidingskost van de gebruiker wel eens vrij hoog kan oplopen.

Open source is al lang geen synoniem meer voor gratis, ook al is dat de reden waarom velen ermee starten. Trouwens voor grote bedrijven gelden meestal enorm interessante voorwaarden bij de commerciele bedrijven (en dit is niet alleen Microsoft, maar ook IBM, HP, Oracle, SAP, ...).

Een bedrijf dat zich van enige support verzekerd wil zien (en dat zijn ze allemaal) kopen al vrij snel een Enterprise Edition (welke toch ook wat centjes kan kosten), en dure support (vaak duurder dan Windows nog) bij een betrouwbare firma. En daar waar support op server niveau nog onder controle kan gehouden worden is dit bij een desktop niet zo evident.

PHO schreef:De meeste gebruikers zijn nu eenmaal vertrouwd met windows, en dan is migratie naar een ander besturingssysteem altijd "moeilijk".

Ook hier stappen de meeste veel te licht over... hun zus kan er trouwens wel mee werken. Wel, om je een voorbeeld te geven heb ik ooit de migratie gedaan van loketsoftware van een bank naar een GUI omgeving. We hebben toen zaken ingevoerd als scrollbars welke niet bestonden in hun oude terminal omgeving.... en uiteindelijk hebben we die moeten verwijderen omdat het personeel er niet mee kon werken (en dan spreken we van bankbediendes !). Ik kon dit zelf niet geloven... maar de bank weigerde tevens omdat het binnen roepen van al hun agenten over gans Belgie een enorme kost was (dag opleiding en kantoor dag gesloten). En nu kan je zeggen wat je wil... maar da's realiteit, hoe je er ook zelf over mag denken.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”