signaalsterkte zelf verhogen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

IS het mogelijk om de signaalsterkte van telenet zelf te verhogen door in dat grijze kastje buiten ergens aan te vijzen? of regelen ze dat elders?
sinds kort hebben 2 van mijn 3 HD decoders last van een zwak signaal
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hoi,

ik had hier ook een zeer zwak signaal, meestal -10.0 dBmV (en minder) zelfs aangesloten aan de +4 dBmV versterkte uitgang van de NIU, heb dan een standaard UHF antenneversterker gekocht, dat zit tussen de NIU en de digicorder (heb dit zowel op de boven als de beneden verdieping gedaan, wegens zelfde probleem bij tweede digicorder). Nu perfecte waarden , 7.5 dBmV, signaalkwaliteit 99 %, S/N ratio 41.0, Ber 1.1e-6, wat dat ook mag betekenen ..
misschien ook eens proberen, antenneversterker kostte me 29 euro in Molecule in tv-hifi afdeling.
ik vermoed dat de kabel tussen die grijze paddestoel aan de straatkant en de NIU in huis last van oxidatie zal hebben (ons huis staat er al meer dan 30 jaar)... weet niet hoe het bij jou zit...
grtz,
B
ExoduS
Starter
Starter

signaalsterkte mag tot -13dB gaan
signaalkwaliteit dient boven de 90% te liggen.

Indien de signalen hieronder liggen, contact opnemen met Telenet :)

De 3de HD-corder heeft wel een goed signaal? Dan moet je het probleem echter binnenshuis zoeken.
Je kan idd eventueel een eigen versterker er tussen steken, let dan wel op dat de signalen niet te hoog zijn, dit is namelijk ook schadelijk :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ExoduS schreef:signaalsterkte mag tot -13dB gaan
Is relatief... sommige decoders hebben al last bij signalen van -10 dBmV ... niet iedere tuner is even gevoelig.

Het beste is eerst trachten te meten met één decoder aangesloten op een kort stuk deftige coax... rechstreeks naar je NIU. Zo kan je zien of het signaal dat van buiten komt al maar op het randje zit of niet (meestal zit het probleem namelijk binnen in huis, slechte coax, aftakkingen, nog x-aantal toestellen voor de decoder, ...). Versterkers zou ik zo ie zo niet aanbevelen... da's rommel erin, nog meer rommel eruit.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”