Fon HotSpot info actief @ e-services

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat valt wel meer voor dat de ZTC niet werkt en dan soms na een paar keer proberen weer wel , 'k heb dat ook al zelf ondervonden.
Maar waarom de ene keer niet en de andere keer dan weer wel dat is naturlijk de vraag !?

mvg
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

xenne schreef:ik kreeg ondertussen onderstaande reactie van Eva van Belgacom, wellicht interessant voor iedereen die eens van modem verandert in de toekomst

Code: Selecteer alles

Hallo xenne,

"Haertbeat triggered offline" betekent dat de modem zich als hotspot aanmeldt, maar dat de modem door FON niet als hotspot herkend wordt. Dit fenomeen is logisch bij nieuw geplaatste modems. Bij de initiële ZTC verstuurt de nieuwe modem zijn unieke sleutel naar FON, en dient FON deze te verwerken. We hebben al gemerkt dat dit in sommige gevallen een week (of soms langer) kan duren eer FON de modem als hotspot toelaat. Jouw nieuwe modem heeft op 7/7 zijn gegevens naar FON verstuurd.

Een nieuwe modem zal dus niet helpen, integendeel. In dit geval zit er niets anders op dan te wachten.

Mvg,
Eva.
nog even bevestigen dat de info van Eva hierboven correct blijkt, vanmorgen rond een uur of 7 is de hotspot terug in gang geschoten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ja als je nu al Eva ook niet meer zou mogen geloven dan weet ik het ook niet meer !
maar hoe zit het nu met je ZTC werkt die nu zoals het moet want daar zijn af en toe ook problemen mee ?

mvg;
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ZTC werkt idd niet meer met de nieuwe modem. ik dacht dat dit evt het probleem was en die unieke sleutel daarom niet tot bij Fon was geraakt, maar blijkbaar dus wel. waarom ZTC niet werkt vraag ik me wel af... niet dat ik er wakker van lig, ZTC is beetje overbodige luxe, vraag mij enkel of ik evt software updates wel nog binnen zou krijgen...
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

ZTC is inderdaad niet altijd feilloos. Maar ik zou zelf de mogelijkheid om ZTC on/off te zetten in e-services eigenlijk wel een leuke optie vinden.

Meestal wensen wij geen PPPoE gegevens in de modem zelf en doen gewoon PPPoE vanuit de router erachter, maar we hebben al gemerkt dat wanneer we na een jaartje nog eens op die locatie komen de ZTC weer vrolijk alles ook in de modem gestoken heeft. Wij lossen dit nu op door een bogus eco login in de modem te configureren, bvb eco453566@SKYNET met een bogus passwoord. Voor zover ik weet worden eco logins nooit overschreven door ZTC. Dan zet je natuurlijk best wel de PPPoE client uit op je modem. Dit doe je op een bbox2 in het menu onder "Advandced settings -> network interfaces", daar zet je Wan PPPoE op disabled zodat je de bgc PPPoE / radius niet continue bashed met een foute login. Iemand met andere/betere voorstellen hieromtrent?

Grt
Yves

EDIT: PS weet iemand de hardware specificaties van de aankomende bbox3?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Studenteninternet schreef:Meestal wensen wij geen PPPoE gegevens in de modem zelf en doen gewoon PPPoE vanuit de router erachter, maar we hebben al gemerkt dat wanneer we na een jaartje nog eens op die locatie komen de ZTC weer vrolijk alles ook in de modem gestoken heeft. Wij lossen dit nu op door een bogus eco login in de modem te configureren
"Oplossen" is maar nodig als je een probleem hebt zou ik zeggen. Maar ik zie het probleem niet.
Zoals je zelf zegt, hoewel ZTC de PPPOE van de modem terug ingeschalde, bleef alles gewoon werken, en zag je het pas na een jaarlijkse controle ???
Die PPPOE op de modem dient tot niets, maar stoort ook niet (heeft zelfs een voordeel: je hebt een werkende Fonspot).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Hangt af van situatie tot situatie philippe. Soms is het wenselijk dat er geen internettoegang verkegen wordt wanneer rechtstreeks in de modem ingeplugd wordt. Ik spreek nu natuurlijk niet over SOHO setups, maar over setups waar bepaalde restricties gelden die kunnen gerealiseerd worden in de router, en niet in de modem. Ik begrijp ook wel dat ZTC voor de meesten meer een voordeel dan een nadeel is. Maar goed dit topic gaat eigenlijk over fon, my bad.

Grt Yves
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

mijn NOKIA N8 loopt gewoon vast als ik op een FON WIFI wil surfen. Werkt zonder problemen op alle andere WIFI's maar niet op FON. :cry:
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Money making Wifi (http://corp.fon.com/en/this-is-fon/money-making-wifi/)
Gratis geld verdienen zie ik natuurlijk wel zitten en op de site lees ik het volgende
If you are a customer of one of Fon's selected partners, you may already have Fon and can start your membership for free by simply activating your Fonera. Check out our partner list to see if an ISP in your country provides access to Fon
Nu is mijn vraag hoe activeer mijn (belgacom)fon account zodat ik het daarna aan mijn paypal kan linken
Of gaat het gewoon niet via Belgacom
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

dat gaat niet via belgacom (zij gaan met de centjes lopen)....
Langs den andere kant... als je niet op de groenplaats, zeedijk, of andere drukke plaats woont, moet je je daar ook niet veel van voorstellen..
Bij mij wordt er wel regelmatig ingelogd, maar altijd door mensen die er gratis opmogen...
de koe zegt boe
elkristo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 mei 2011, 08:13

een vraag : Via http://corp.fon.com/en/products/simpl/ kun je een fonrouter kopen om aan te sluiten op het FON netwerk via een breedband verbinding.
Kan je als telenetklant daarna gebruik maken van de belgacom FON homespots?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

ja, je hebt dan een login-id van fon zelf, die je op belgacom fon-spots kan gebruiken.
Zelf ben ik bij belgacom, maar gebruik ik de bbox2 niet. Ik heb ook een Fon Simpl gekocht, zo ben ik ook niet gebonden aan de voorwaarden van belgacom.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”