VPN met Scarlet en Linksys modem
Ik probeer een verbinding via VPN te maken, maar zonder succes. Tussen de Sagem-router en mijn computers zit een Linksys E2000. Voor zover ik kan uitmaken staat alles bij de Linksys correct ingesteld (IPSec-, PPTP- en L2TP-doorvoer is in geschakeld), en op de Sagem staan TFTP- en L2TP-protocollen ingeschakeld bij "port forwarding". Wat kan ik nog doen om de verbinding toch te laten slagen?
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Welke foutmelding krijg je?
In welke range zit jouw netwerk (192.168.1.1 -> 192.168.1.255 waarschijnlijk) en in welke range zit je VPN netwerk?
Als deze 2 dezelfde zijn kan je ook verbindingsproblemen hebben.
In welke range zit jouw netwerk (192.168.1.1 -> 192.168.1.255 waarschijnlijk) en in welke range zit je VPN netwerk?
Als deze 2 dezelfde zijn kan je ook verbindingsproblemen hebben.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Maakt de linksys zijn eigen pppoe-sessie?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je zal toch wel wat meer uitleg moeten geven van wat je nu echt wilt!Jolan schreef:Ik probeer een verbinding via VPN te maken, maar zonder succes. Tussen de Sagem-router en mijn computers zit een Linksys E2000.
Zoals ik het begrijp:
- - Je hebt ADSL/VDSL met een Sagem modem/router
- Daarachter heb je nog een router (Linksys) met de PC's
- Je wil met een PC achter de Linksys een VPN verbinding maken met een externe VPN server
Welk VPN protocol gebruikt die externe VPN server?
Of wil jij van buiten uit een VPN verbinding maken met één van je PC's (VPN server) ?
En zoals de vorige poster ook vroeg: maakt de Linksys een eigen PPPoE (in dit geval heeft de Sagem er niets mee te maken)?
Het is ons niet duidelijk wat je wil, we kunnen dus geen antwoord geven.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Wow, sorry voor de late reactie, lichtelijk vergeetachtig tegenwoordig.
Het ging wel degelijk om een externe VPN-server die PPTP gebruikt. Ik denk niet dat de Linksys een eigen PPPoE maakt, maar ik moet toegeven dat ik op dit vlak een relatieve newbie ben. De Sagem geeft de Linksys een IP-adres in de 192.168.1.x-range, de Linksys zelf geeft IP's uit de 192.168.5.x-range uit.
Ondertussen dénk ik dat ik het probleem gevonden heb, de firewall op de computer zelf stond was door een OS-update aangeschakeld. Daarvoor stond die steeds uit, daarmee dat ik zo'n simpel element niet had overwogen. Maar eigenlijk: is het mogelijk om de firewall weer op te zetten zonder dat die VPN-verbinding stopt met werken? Ik vermoed dat het een kwestie van port forwarding of iets dergelijks is, maar, again, newbie.
Het ging wel degelijk om een externe VPN-server die PPTP gebruikt. Ik denk niet dat de Linksys een eigen PPPoE maakt, maar ik moet toegeven dat ik op dit vlak een relatieve newbie ben. De Sagem geeft de Linksys een IP-adres in de 192.168.1.x-range, de Linksys zelf geeft IP's uit de 192.168.5.x-range uit.
Ondertussen dénk ik dat ik het probleem gevonden heb, de firewall op de computer zelf stond was door een OS-update aangeschakeld. Daarvoor stond die steeds uit, daarmee dat ik zo'n simpel element niet had overwogen. Maar eigenlijk: is het mogelijk om de firewall weer op te zetten zonder dat die VPN-verbinding stopt met werken? Ik vermoed dat het een kwestie van port forwarding of iets dergelijks is, maar, again, newbie.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ja, in Control Panel zoek je gewoon op Firewall... en dan kan je de nodige settings aanpassen (het is wel geen port forwarding, maar gewoon "allow rules" die je moet toevoegen).Jolan schreef:Maar eigenlijk: is het mogelijk om de firewall weer op te zetten zonder dat die VPN-verbinding stopt met werken? Ik vermoed dat het een kwestie van port forwarding of iets dergelijks is, maar, again, newbie.