Ik heb al een hele tijd Speedconnect plus bij Dommel, maar ik sta al van in het begin op het gewone 20/2 profiel (wat lager is dan zelfs het gewone Speedconnect abonnement tegenover mijn Speedconnect plus)
Na aanmaak van verschillende tickets,... lijkt het erop dat enkel belgacom mijn profiel kan verhogen en dat Dommel hier geen invloed op heeft.
Volgens de verschillende lijntesten van enkele websites moet het precies overal mogelijk zijn om de hoogste profielen te krijgen met meerdere HD kanalen.
Nu is mijn vraag als ik switch van Dommel VDSL naar EDPnet VDSL, ga ik dan voorrang krijgen bij Belgacom om mijn profiel te verhogen vanwege het aansluiten bij een nieuwe provider?
Indien ik door de wissel van Dommel naar EDPnet ook op een nieuw profiel zal gezet worden wil ik zeker de sprong maken.
Zit momenteel op 20/2 en wil graag het 50/6 indien mogelijk. (heb enkel internet nodig, geen digitale TV of telefoon.)
Alvast bedankt voor de informatie!
VDSL profiel verhoging bij switch naar EDPnet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Met vrij veel zekerheid zal je geen voorrang krijgen
Alleen bij Belgacom zelf (maar daar ben ik zelfs niet zeker van) kan je via hun helpdesk misschien proberen
Maar nu nog maar op 20/2 laat mij vrij sterk vermoeden dat je echt geen 50/6 aankan , anders had je allang al op 30/2 of 30/6 gestaan ....
Alleen bij Belgacom zelf (maar daar ben ik zelfs niet zeker van) kan je via hun helpdesk misschien proberen
Maar nu nog maar op 20/2 laat mij vrij sterk vermoeden dat je echt geen 50/6 aankan , anders had je allang al op 30/2 of 30/6 gestaan ....
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Kijk eens op www.lijntest.be en laat eens weten wat er daar staat?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Op lijntest.be kan ik de hoogste profielen aan:
Elke test dat ik uitvoer kan ik hogere profielen aan met zelfs 3 HD TV kanalen, dit is normaal toch een indicatie dat ik een redelijke lijn moet hebben.
Elk contact dat ik met Dommel heb laten ze mij weten dat ze hier totaal geen invloed op hebben, vandaar dat ik een nieuw profiel wou forceren door te switchen van provider.
EDIT:
Volgens lijntest.be kom ik zelfs in aanmerking voor het 10Mbps upload profiel.
Misschien is het omdat ik de fixed IP optie heb genomen bij speedconnect plus dat ze mij niet upgraden, geen idee.First test results on the given address / telephone number show that a maximum 50 Mbps download speed* on VDSL is possible. Your line will be monitored and tested during one week, after activation of your VDSL subscription. Your line will be upgraded to a 50 Mbps* or a 40 Mbps * speed profile after a positive evaluation, depending on all test results. Monitoring and testing will continue in order to guarantee a stable line and full quality.
Elke test dat ik uitvoer kan ik hogere profielen aan met zelfs 3 HD TV kanalen, dit is normaal toch een indicatie dat ik een redelijke lijn moet hebben.
Elk contact dat ik met Dommel heb laten ze mij weten dat ze hier totaal geen invloed op hebben, vandaar dat ik een nieuw profiel wou forceren door te switchen van provider.
EDIT:
Volgens lijntest.be kom ik zelfs in aanmerking voor het 10Mbps upload profiel.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je 50/6 kan halen, kan je inderdaad ook 10/16 halen.
Download eens de VDSL2 tool (http://hierzo.net/program/vdsl2/downloa ... ol-win.zip) en post eens de uitkomst?
Download eens de VDSL2 tool (http://hierzo.net/program/vdsl2/downloa ... ol-win.zip) en post eens de uitkomst?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Dit is het resultaat van de VDSL2 Tool:
Hoop dat deze waarden wat goed nieuws gaan brengen ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alvast bedankt om het te bekijken.
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 20056 kbps 2040 kbps
Modem max: 66824 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 54866 kbps 11495 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 252 m Estimated!
Training margin: 30.6 dB
Attenuation: 8.7 dB
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alvast bedankt om het te bekijken.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De test die je on-line uitvoerde, is dus niet in overeenstemming met de resultaten je kreeg met de modemtool.
Er is dus iets "mis" met je lijn. Om volledig uit te sluiten dat de fout zich binnenshuis voordoet, zou ik de hele binnenbekabeling nog eens goed bekijken, en maken dat deze conform is.
Er is dus iets "mis" met je lijn. Om volledig uit te sluiten dat de fout zich binnenshuis voordoet, zou ik de hele binnenbekabeling nog eens goed bekijken, en maken dat deze conform is.
- - Is er een NTP2007 aangesloten, en staat deze op de Belgacom intro (= de eerste contactdoos waar de Belgacom kabel je woning binnenkomt)
- De modem moet dan aangesloten worden op de VDSL2 splitter (TF 2007)
- Er mag géén enkele aftakking zijn op deze lijn (vooorbeeld naar telefoons in een andere kamer)
- Eventuele aftakkingen naar telefoons moeten op de groene klemmen van de NTP2007
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- serialchiller
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Deze week op de Dommel Speedconnect op het werk iets vergelijkbaar gemerkt. Lijn zat op een 17a 25/6 repairprofile. VDSL2tool gaf 419m, 27,5dB training en 14,3 dB att. Reden van de check was het nieuws omtrent verhoging naar 50/6.
Supportmedewerker van Dommel heeft voor mij langs zijn kant lijnwaarden nagekeken en kwam op 249m afstand tot ROP uit... Verzekerde mij dat al de waarden die hij uitlas, de lijn vlot het normale 17a 30/6 profiel zou moeten aankunnen. De ROP was echter nog niet naar 50/6-profielen bijgewerkt volgens hem maar dat zou de komende maanden in orde moeten komen. Dommel heeft vervolgens een onderzoek gestart om uit te vissen waarom onze lijn in dat repairprofiel terecht is gekomen, hiervan nog geen feedback... Intussen syncen we echter wel al opnieuw in 30/6, vermoedelijk is de lijntest bezig.
EDIT: voor Dommel op te bellen heb ik uiteraard mijn binnenbekabeling en splitter nagekeken
(rechtstreeks via UTP verbonden op "repartiteur" BGC, dus weinig werk...)
Supportmedewerker van Dommel heeft voor mij langs zijn kant lijnwaarden nagekeken en kwam op 249m afstand tot ROP uit... Verzekerde mij dat al de waarden die hij uitlas, de lijn vlot het normale 17a 30/6 profiel zou moeten aankunnen. De ROP was echter nog niet naar 50/6-profielen bijgewerkt volgens hem maar dat zou de komende maanden in orde moeten komen. Dommel heeft vervolgens een onderzoek gestart om uit te vissen waarom onze lijn in dat repairprofiel terecht is gekomen, hiervan nog geen feedback... Intussen syncen we echter wel al opnieuw in 30/6, vermoedelijk is de lijntest bezig.
EDIT: voor Dommel op te bellen heb ik uiteraard mijn binnenbekabeling en splitter nagekeken
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Op deze website: http://bgctv.skynetblogs.be/#bgctvmogelijkhedenphilippe_d schreef:
- - Is er een NTP2007 aangesloten, en staat deze op de Belgacom intro (= de eerste contactdoos waar de Belgacom kabel je woning binnenkomt)
- De modem moet dan aangesloten worden op de VDSL2 splitter (TF 2007)
- Er mag géén enkele aftakking zijn op deze lijn (vooorbeeld naar telefoons in een andere kamer)
- Eventuele aftakkingen naar telefoons moeten op de groene klemmen van de NTP2007
heb ik wat foto's gevonden van de TF 2007 en de NTP2007.
Hier een foto van mijn aansluiting:
![Afbeelding](https://dl.dropbox.com/u/1989601/ADAPTOR%205-6.jpg)
Mijn modem is idd aangesloten op een TF 2007 splitter, maar de NTP2007 heb ik blijkbaar niet.
Ook zit er bij mij een adaptor stuk tussen: ADAPTOR 5-6
misschien is dat een deel van het probleem? Als ook dat ik de NTP2007 niet heb zoals op de Belgacom website een foto staat.
Ik ben wel aangesloten op het eerste ingangspunt in mijn woning en er zijn geen aftakkingen voor andere telefoonaansluitingen.
Laatst gewijzigd door pm 20 jul 2012, 14:30, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Best inderdaad die 5-6 ervan tussen gooien en een NTP2007 installeren
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Indien je 100% zeker bent dat alles aangesloten is op het éérste ingangspunt in je woning en er géén aftakkingen zijn, dan heb je die NTP2007 niet nodig. Jouw aansluiting (5-6 adaptor + TF2007) is dan 100% conform.pm schreef:Mijn modem is idd aangesloten op een TF 2007 splitter, maar de NTP2007 heb ik blijkbaar niet.
Ook zit er bij mij een adaptor stuk tussen: ADAPTOR 5-6
misschien is dat een deel van het probleem? Als ook dat ik de NTP2007 niet heb zoals op de Belgacom website een foto staat.
Ik ben wel aangesloten op het eerste ingangspunt in mijn woning en er zijn geen aftakkingen voor andere telefoonaansluitingen.
Om 100% zeker te zijn moet je het Belgacom telefoonstopcontact eens uit de muur halen:
- - indien er een toch een aftakking is, koppel deze dan gewoon los.
- Indien er nog wat electronica in zit (een RC kring tussen punt a en b), verwijder dit ook (in oudere Belgacom telefoonstopcontacten was zo'n RC kring standard ingebouwd).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dit kan je inderdaad ook doen!philippe_d schreef: Last but not least, indien je geen telefoon hebt (dus internet zonder vaste lijn, of alleen EDPNet VoIP), dan kan je de BBox2 ook direct aansluiten (zonder 5-6 adaptor en zonder splitter).
Echter met het voorgaande ben ik het niet helemaal eens : mijn ervaring met die 5/6 splitters is dat deze vaak een probleem zijn. Ik heb al talloze "problemen" met connecties opgelost door die splitter er van tussen te halen en er een inbouw/opbouw ntp2007 te zetten.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Chinaski
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 31 jul 2007, 04:43
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
![Afbeelding](http://i141.photobucket.com/albums/r55/savantas/11.jpg)
![Afbeelding](http://i141.photobucket.com/albums/r55/savantas/2.jpg)
![Afbeelding](http://i141.photobucket.com/albums/r55/savantas/3.jpg)
Ik heb onlangs voor een vriendin EDPnet aangevraagd, aansluiting is gebeurd door een BGC technieker, maar bij een testje met VDSLtool vind ik dit profiel terug, is dit niet iets te weinig voor haar waarden ?
Black is the colour of my true love's hair
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Repairprofiel, er is dus inderdaad iets dat niet klopt (vaak de binnenbekabeling, al zou je verwachten dat een Belgacom technieker dat juist installeert).
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
satsurfer : je hebt dus geen verschil tussen 30 en 50mbit of wat bedoel je juist?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Heb je dit doorgegeven aan edpnet?
Dit lijkt een probleem op de BAS.
Ik weet niet meer in welke thread maar een edpnet medewerker heeft hier zelf op het forum toegegeven dat ze zoveel "upgrades" door krijgen van 30 naar 50 dat ze zelf niet meer kunnen opvolgen of alles foutloos verloopt.
Dit lijkt een probleem op de BAS.
Ik weet niet meer in welke thread maar een edpnet medewerker heeft hier zelf op het forum toegegeven dat ze zoveel "upgrades" door krijgen van 30 naar 50 dat ze zelf niet meer kunnen opvolgen of alles foutloos verloopt.
-
- Member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 14 maa 2012, 09:29
- Locatie: oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 11 keer
Indien je wil je snelheids testen, probeer dan eens een demo te downloaden via steam of gebruik een usenet server met een 50mb snelheid.
ik download via usenet en geraak soms aan 5.2 mb /s
ik download via usenet en geraak soms aan 5.2 mb /s
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
bedankt redman....
4/9 s'avonds laat een ticket opgestart
5/9 synchro analysis van edpnet, met melding dat het zo iets kon zijn als redman's link had vermeld
"ik kijk na of je LEX inderdaad wel voldoende snelheid heeft, de upgrades gebeuren hier gedeeltelijk automatisch, dus misschien is er iets over het hoofd gezien"
beloofde niet voor deze week, kon ook volgende week zijn.
6/9 om 16.47 u. berichtje dat ik eens moest opnieuw moest testen.....
dit is het resultaat NU
![Afbeelding](http://speedtest.net/result/2163541770.png)
vóór de upgrade (had wel sync 50/6, maar niet de snelheid):
![Afbeelding](http://speedtest.net/result/2159923513.png)
DL kleine 20 Mbit/s gestegen, UL hetzelfde ..dus héél tevreden....
4/9 s'avonds laat een ticket opgestart
5/9 synchro analysis van edpnet, met melding dat het zo iets kon zijn als redman's link had vermeld
"ik kijk na of je LEX inderdaad wel voldoende snelheid heeft, de upgrades gebeuren hier gedeeltelijk automatisch, dus misschien is er iets over het hoofd gezien"
beloofde niet voor deze week, kon ook volgende week zijn.
6/9 om 16.47 u. berichtje dat ik eens moest opnieuw moest testen.....
dit is het resultaat NU
![Afbeelding](http://speedtest.net/result/2163541770.png)
vóór de upgrade (had wel sync 50/6, maar niet de snelheid):
![Afbeelding](http://speedtest.net/result/2159923513.png)
DL kleine 20 Mbit/s gestegen, UL hetzelfde ..dus héél tevreden....