ik bezit voor het moment 2 telefoonnummers een voor fax en een voor telefoon.
nu is mijn bedoeling om deze 2 telefoonnummers te porteren naar weepee.
de opstelling die ik in gedachte had, is om 2 aparte voip accounts aan te maken.
het faxtoestel zou ik dan aan de cisco spa122 http://www.voipandgo.be/voip-adapters/cisco-spa122.html zetten en voor telefoon zou ik de siemens Gigaset C610 IP gebruiken http://www.hoh.de/festnetz/festnetztele ... o-schwarz#.
Nu is mijn vraag zal dit werken ?
2 telefoonnummers porteren naar voip
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
remko schreef: het faxtoestel zou ik dan aan de cisco spa122 zetten en voor telefoon zou ik de siemens Gigaset C610 IP gebruiken.
Nu is mijn vraag zal dit werken ?
In principe moet dat probleemloos werken, misschien wel afhankelijk van welke router je gebruikt.
Gezien je 2 VOIP adapters op je LAN zal hebben (de Siemens en de Linksys) moeten binnenkomende oproepen op jouw internet bij de juiste adapter binnenkomen, dat kan voor wat instel problemen zorgen (upnp, portforwarding ...)
Jammer dat die Siemens geen analoge telefoon poort heeft, waarop je de fax zou kunnen aansluiten.
Persoonlijk zou ik je eerder aanraden om je faxnummer bij WeePee te koppelen aan een fax-2-mail account, en je oud faxtoestel alléén te gebruiken voor (klassieke) uitgaande faxen. Binnenkomende faxen worden dan netjes als PDF per e-mail afgeleverd, je kan ze electronisch klasseren, en als je toch een hardkopie wil kan je ze uitprinten (of zelfs electronisch doorfaxen met Hylafax)remko schreef:nu is mijn bedoeling om deze 2 telefoonnummers te porteren naar weepee.
de opstelling die ik in gedachte had, is om 2 aparte voip accounts aan te maken.
Je hebt in dit geval dus 3 accounts nodig:
- een SIP account, met je geporteerd telefoonnummer.
- een fax-2-mail account, met je geporteerd faxnummer.
- een 2de SIP account (of misschien beter een T38 account), zonder extern nummer, voor sporadische uitgaande faxen (je faxnummer wordt toch meegestuurd met de fax header)
Hiervoor heb je geen aparte WeePee account nodig.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.