Europa vindt delen analoog tv-signaal onnodig

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Blijkbaar nog geen posts over dit bericht: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120904_148

Blijft de vraag hoe lang TN het zal kunnen "rekken" eer de concurrentie effectief op de kabel zit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Hoera :-D
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Blijft de vraag hoe lang TN het zal kunnen "rekken" eer de concurrentie effectief op de kabel zit.
Nu hebben ze het al een jaarke gekunnen, doe daar minstens nog eentje bij.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
chabi2010
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

dat is heel goed nieuws. Ik ben blij :banana: :lol:
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 3 keer

Deze hou ik in de gaten !!!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Kennen jullie een ander kabelbedrijf dat Telenet heet dan ik ?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120904_148
'Arrest komende dagen analyseren'

Telenet erkent in een communiqué de uitspraak van het Brusselse hof van beroep. 'Telenet zal de komende dagen het uitvoerige arrest verder analyseren', aldus het persbericht. Het bedrijf zegt echter eerst nog de uitspraak ten gronde af te wachten. Telenet waarschuwt ook dat het ontwerp van het referentieaanbod nog moet worden goedgekeurd door de regulatoren en de Europese Commissie voor er kan overgegaan worden tot een definitieve kabelregulering.

Het bedrijf stelt verder dat een regulering niet in het voordeel speelt van de consument: 'Terwijl de prijs voor kabeltelevisie momenteel zeer laag is, zal innovatie door kabelmaatschappijen mogelijk onder druk komen.'

'De huidige sterke concurrentie in België heeft er toe geleid dat de consument vandaag geniet van één van de laagste prijzen voor kabeltelevisie in Europa en gebruik kan maken van zeer vooruitstrevende diensten voor digitale TV', aldus Telenet. 'Bovendien is de prijs voor kabeltelevisie vandaag al gereguleerd door de FOD Economie.'

'De omroepmarkt is een zeer dynamische markt waarin momenteel meer dan zes operatoren actief zijn die TV-diensten aanbieden, naast het groeiende en gratis aanbod van TV via het internet,' besluit het bedrijf. 'Telenet zal er dan ook alles aan doen om deze gunstige concurrentiële situatie voor de consument te vrijwaren.'
Innovatie ? Dynamisch ? Laagste prijzen ?

Mmm de korrels zout zijn graag.

CI (+) op da markt brengen lukt niet.

Ze zijn innovatief in het pushen van hun eigen hardware, packs voorstellen met de echte prijs zonder de kabel te adverteren, meer geld vragen voor minder.

Volgens mij is de spiegel vuil in Mechelen ;-).
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Contacteer:

q-tec schreef:
Nu hebben ze het al een jaarke gekunnen, doe daar minstens nog eentje bij.
Inderdaad, doe er gerust een jaar bij, maar ... TN zal willens nillens de kabel moeten open gooien, en dat is historisch. De laatste monopolist - u leest het goed - zal niet langer monopolist kunnen blijven. Moest het nu nog een verankerd Vlaams bedrijf zijn zou ik nog kunnen zeggen "ocharme TN".

Aan de Vlaamse regering: "goed geprobeerd om een Vlaamse tegenhanger voor het nationale Belgacom te willen maken, maar het eindresultaat is enorm falikant afgelopen !"

Het geld van TN gaat naar het buitenland terwijl BGC de staatskas spijst, nogmaals een dikke proficiat, Vlaamse regering :bang:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

on4bam schreef:Blijkbaar nog geen posts over dit bericht: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120904_148
Post wel, topic nog niet (Re: Telecomwet) :-P

Belgacom had het aan zijne rekker toen ze hun ADSL2+ enkel voor BelgacomTV klanten aanboden, en Telenet/kabel heeft het zitten omdat ze bij hun tripleplay, dus voornamelijk hun digitale tv, geen concurrentie duldden. Da's eigenlijk twee keer dat het netwerk opener wordt omwille van het tv aanbod terwijl het qua internet evenzeer een duopolie was, toch zeker op de Vlaamse kabel. De regulator kijkt liever TV dan op internet te surfen? :think: (dit is een halve grap, btw - ik weet ook wel dat het complexer is dan dat :smash2: )
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
znoppels
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

de vraag die ik me stel is of hun netwerk wel performant genoeg is, gezien ze nu al limieten opleggen. indien er limietloze providers actief zullen zijn op het netwerk is de kans op te weinig capaciteit groot...
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Welk bedrijf zou er internet aanbieden op het netwerk van Telenet? Edpnet, Dommel, Base en Mobistar zitten waarschijnlijk allemaal vast aan een contract met Belgacom. Misschien kunnen ze op beide netwerken actief zijn. Dan kan de klant kiezen tussen een redelijk snelheid en geen limiet of een zeer hoge snelheid en een limiet van 150 à 250gb.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

znoppels schreef:de vraag die ik me stel is of hun netwerk wel performant genoeg is, gezien ze nu al limieten opleggen. indien er limietloze providers actief zullen zijn op het netwerk is de kans op te weinig capaciteit groot...
Tja... ze hebben dan extra inkomsten... en moeten eens echt gaan investeren (ipv. honderden miljoenen aan hun aandeelhouders kado te doen).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat providers als EDP,en Dommel bijv. toch wel gaan gebruik blijven maken v.h. Belgacom netwerk,dus ook voor dig.tv (en messchien ook wel aanbiedingen voor analoge tv??).
Wat mij wel sterk opvalt is dat Belgacom geen aanbod mag geven op de kabel,dit met analoge tv (ze hadden dit wel aangevraagd)
Bij grensbewoners hier (vooral in de gemeente Overslag) doet al langer het gerucht dat ZeelandNet hier wel op de kabel zou willen,het zou in elk geval een goede zaak zijn als er enkele pure kabelproviders erbij zouden komen,indien mogelijk.
Wat ook belangrijk zal zijn,is te weten hoeveel huur er zal moeten betaald worden aan Telenet,voor het gebruik v.d. kabel( word bepaald door het BIPT)
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

dragonflo schreef:Welk bedrijf zou er internet aanbieden op het netwerk van Telenet? Edpnet, Dommel, Base en Mobistar zitten waarschijnlijk allemaal vast aan een contract met Belgacom. Misschien kunnen ze op beide netwerken actief zijn. Dan kan de klant kiezen tussen een redelijk snelheid en geen limiet of een zeer hoge snelheid en een limiet van 150 à 250gb.
Je weet toch dat Telenet te verkrijgen is via het DSL netwerk van Belgacom ?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

@krisken: +1

Eigenlijk denk ik niet dat er veel mensen (zelfs UB'ers !) weten dat Telenet sinds jaar en dag op het BGC netwerk zit. Het wordt tijd dat het omgekeerde óók kan :wink:

PS: als je er verder over nadenkt dan is het gewoon decadent dat een Vlaamse MONOPOLIST ook nog eens kan concureren via het Nationale DSL netwerk van Belgacom !!!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Die VDSL van Telenet is uitsluitend en alleen voor bedrijven heb ik de indruk.(maar het bestaat inderdaad)
Daarmee dat het verassend is dat Belgacom geen analoge tv mag aanbieden op de Telenet kabel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

fluppie schreef:analoge tv mag aanbieden op de Telenet kabel.
Alle investeringen in analoge TV moest men gewoon verbieden.

Als ze de kabel willen openstellen dat ze het dan voor het digitale gedeelte doen.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Men zou beter het gehele analoge TV aanbod van de kabel vervangen door digitaal.
Dan komt er plots heel wat bandbreedte vrij.
Bandbreedte die men op de kabel goed kan gebruiken...
De huidige analoge kijker koopt eenmalig een digibox (of soortgelijk van een andere aanbieder) of huurt er eentje opdat men verder kan met het oude toestel.

Vroeger (wel wat jaren terug) heeft men op de kabel toch ook een soortgelijke actie gedaan: toen werden enkele TV kanalen naar een hogere frequentie geplaatst die de toenmalige "oude" toestellen niet aankonden. "Een bakje ertussen" en iedereen kon weer de kanalen ontvangen die men wou.

Mij lijkt de situatie vergelijkbaar ... zij het dat er nu sprake is van een bedrijf als Telenet.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Als analoge kijkers (nuja, mn ouders dan) vertikken wij het om een box aan te kopen omdat Telenet van analoog af wil, idem voor het huren ervan. De kabel is al duur genoeg (zelfs al zegt Telenet van niet), die extra kosten willen we dus niet. Niet de 8 euro per maand (of eenmalig 50 maar dan kan je niet eens opnemen), alsook de energiekost niet van die extra energieslurpers.
Het is niet omdat jij digitaal kijkt dat het analoge aanbod dan maar moet verdwijnen. Ik ken in men familie (en die bestaat toch uit meer dan 50 gezinnen) in totaal 6 mensen met digitale tv, de meeste blijven bij analoog en zijn daar "tevreden" mee.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

@MClaeys: Correct, ken hier ook genoeg mensen op analoge en enkelen die zelfs hun digitale tv hebben stopgezet omdat ze toch niet de box gebruikte en gewoon analoog gingen. Waarom? Omdat dit voldoende is, een oude FM radio is toch ook voldoende, maar dat is ieder zijn idee er over. Hoe meer ze ontwikkelen hoe duurder de prjis wordt hoor, die zal niet gouw naar beneden gaan.

Heb zelfs mensen al laten verschieten van hun factuur, ze beweerden hoog bij laag dat digitaal goedkoper was (telenet). Uiteraard mooi ingeprent door de verkoper...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MClaeys schreef:Het is niet omdat jij digitaal kijkt dat het analoge aanbod dan maar moet verdwijnen.
Ik heb hierbij "gemengde" gevoelens.
  • Aan de ene kant ben ik ook nog altijd een "analoge fan", en vindt het zelf ook sneu dat Telenet voortdurend analoge kanalen afschaft (onder de mom van capcatiteit, waar ik onlangs een buitenlands voorbeeld gaf waar op dezelfde kabel >50 analoge zenders te ontvangen zijn).
  • Aan de andere kant besef ik ook dat analoge tv (net zoals analoge telefonie) iets is uit het verleden. De toekomst is nu eenmaal digitaal (zie ook afshaffen van de analoge terrestrial tv zenders).
Analoge TV op de kabel is een ongeloofelijke verkwisting van dure bandbreedte. Indien analoge TV op de kabel zou afgeschaft worden, is er onmiddelijk genoeg capacitiet vrij voor 5 nieuwe aanbieders van internet en digitale TV :-D .

Ik zie ook niet echt het voordeel om Belgacom toe te laten analoge TV aan te bieden. Dat wil dus gewoon zeggen "doorverkopen" van het Telenet signaal? En als je dan slecht beeld hebt, bel je naar Belgacom > die steken het dan op Telenet, enz ... Dan blijf ik liever bij Telenet.

Ik zie een groot nadeel: als andere aanbieders analoge TV mogen aanbieden, zal Telenet dan verplicht zijn om analoge TV nog jaren op de kabel te houden? Dat is een stap achteruit in de digitale toekomst :-( ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik kan de bovenstaande gevoelens alleen maar delen. Een extra aspect blijft ook het gebruiksgemak. Voor analoge tv volstaat een eenvoudig tv-toestel; voor digitale tv moet je (in België) een extra bakje aanschaffen. Dat verbruikt stroom en maakt het voor oudere of niet-technische mensen ingewikkelder. Het analoge signaal kan je perfect delen (pc, dvd-recorder, andere tv); daarentegen is dat met de digitale 'Telenet-techniek' niet mogelijk of ingewikkelder (extra decoder).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat er mij meer om dat ze dan moeten zorgen dat er meer vrijheid is, ofwel geven ze bij je kabelabonnement een CI module waarmee je zonder extra decoder digitaal kan kijken op je tv, ofwel laten ze de extra huur voor zo een decoder vallen (en maken ze deze op zijn minst zuiniger, waarmee ze reeds de goede weg opgaan). Er komt zomaar even 96 euro per jaar bij als we op digitaal overschakelen :roll: .
Analoge tv ligt me niet nauw aan het hart (en bij mijn ouders ook niet), het gemak daarentegen wel. De tv heeft een digitale tuner, in principe zouden we dus al digitaal kunnen kijken moest Telenet het goed regelen. Digitale tv is de toekomst, maar de toekomst komt met wat teveel beperkingen in Telenetland (eigenlijk België in het algemeen) :nono: En hoewel het toestel een digitale tuner heeft en 720P ondersteunt heeft het geen HDMI, enkel component (de analoge hd-variant) en bij digitaal in België ondersteunen ze geen HD over component. Het zou dus weinig vooruitgang betekenen behalve meer zenders waar we niet naar kijken :lol:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Als ze nu eens voor de mensen die niet willen overschakelen naar Digitale TV er voor zorgen dat ze een heel klein bakje krijgen die je steekt op je "coax stopcontact" en die de digitale signalen omzet naar analoge signalen voor je tv.
Nog steeds gebruiksvriendelijk.
En je krijgt het gratis en laten we zeggen alleen een waarborg van 20 euro.

Zo zouden ze eventueel alle analoge signalen kunnen doen verdwijnen.
vuurvos
Erelid
Erelid
Contacteer:

fluppie schreef:Die VDSL van Telenet is uitsluitend en alleen voor bedrijven heb ik de indruk.(maar het bestaat inderdaad)
Daarmee dat het verassend is dat Belgacom geen analoge tv mag aanbieden op de Telenet kabel.
1) VDSL2 voor OLO's voor de mass market zit er aan te komen. Telenet biedt ook ADSL en ADSL2+ aan.
2) analoge TV aanbieden ? Neen. Internet aanbieden via het TN netwerk ? Ja :-D

@redman: zéér goed idee !
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik behoor ook tot de analoge kijkers. Ik weiger om mij een systeem te laten opdringen dat een stap achteruit is. Momenteel zijn er 2 TVs in gebruik, een video en en HD recorder.
Mocht er een oplossing zijn waarbij je vrij was in hardware dan had ik geen ogenblik getwijfeld. Als één van de aanbieders die op de kabel komt na de openstelling mij een vrije keuze geeft voor een eerlijke prijs dan hebben ze mij direct als klant. Als de nieuwe aanbieders het slim aanpakken zie ik TN nog wel een "Electrabelletje'" doen. Arrogantie wordt uiteindelijk toch afgestraft.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en er is nog altijd een oplossing via satelliet...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Telenet kan de analoge kabel eruit krijgen, kwestie van heel het basisaanbod ongecodeerd via DVB-C zonder extra CI of whatever module op de kabel te zetten zoals het was in indi gebied ? Op termijn koopt iedereen wel eens een nieuwe tv.

Digitaal zonder veel extra kosten. En voor de rest maak je een soort cabletuner systeem tegen waarborg.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik vind ook wel dat Telenet de analoge kabel zou mogen opdoeken,maar dan alleen maar als er toch tenminste nog twee a drie andere providers zijn,die ook op die bewuste kabel te krijgen zijn,dus zolang Telenet alleenheerser op de kabel is,mag het blijven zoals het is.
Men mag ook niet vergeten,de problemen die oudere mensen hebben met de afstandsbedienig van de tv,als er daar nog een bakje bijkomt,gaan er velen zijn die er niet meer aan uit geraken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

@Redman
Dat zou inderdaad een oplossing zijn :)

Edit: In Nederland slagen ze er in een digicorder uit te brengen die WEL interessant is :D http://nl.hardware.info/reviews/3123/up ... dwareinfo#
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

redman schreef:Als ze nu eens voor de mensen die niet willen overschakelen naar Digitale TV er voor zorgen dat ze een heel klein bakje krijgen die je steekt op je "coax stopcontact" en die de digitale signalen omzet naar analoge signalen voor je tv.
Nog steeds gebruiksvriendelijk.
En je krijgt het gratis en laten we zeggen alleen een waarborg van 20 euro.

Zo zouden ze eventueel alle analoge signalen kunnen doen verdwijnen.
Wel dat is precies wat ze doen in Nederland met FTTH ... op de FTTH modem/converter zit gewoon een F-connector waar je een heel spectrum Analoge TV hebt ... dus m.a.w gewoon de coax van al de tv toestellen er in prikken en je hebt op elke tv beeld via de analoge tuner.. terwijl de feed via glasvezel is .

Ik ben ook wel pro digitaal .. heb ook telenet en kijk eigenlijk amper nog analoog behalve soms in mijn werkkot(garage ) .
Maar is idd stom dat je per tv een digibox moet bijkopen/huren .. esthetisch ook niet zo handig
Je hangt een mooie lcd tv in je keuken aan de muur .. moet je die digibox nog ergens kwijt zien geraken . dus moet je bijna hdmi kabels in de muur leggen naar een naburig kastje of in de berging zetten en dan via IR Extenders werken ... allemaal omslachtig ...
IPV dat ze gewoon een CI uitbrengen of gewoon de belangrijke vlaamse kanalan ongecodeerd uitzenden ( zoals één & canvas ) vind eigenlijk dat al zou mogen , als je kijkt hoe duur analoge kabel eigenlijk is !! ... ( als je een hd digibox koopt van 99 euro betaal je ook niks extra per maand voor digitale tv ) .
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Kitt schreef:( als je een hd digibox koopt van 99 euro betaal je ook niks extra per maand voor digitale tv ) .
Klopt, maar je moet er wel voor betalen + stroom + bij elke TV zetten. Zou hier 2x zo'n bakje zijn voor dat uurtje of twee TV dat we kijken per week.

Maar zoals je zei, het systeem dat ze bij FTTH gebruiken is wel geweldig, bespaar je gelijk bandbreedte en iedereen tevré die analoog heeft, en we betalen toch analoog? Dus stop je dit gewoon in de aansluitkost/waarborg... Mensen die geen analoog nemen kunnen ze dan gelijk ook remote afsluiten en niet met zo'n dure filter (lees: mensen er naartoe sturen)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kitt schreef: Wel dat is precies wat ze doen in Nederland met FTTH ... op de FTTH modem/converter zit gewoon een F-connector waar je een heel spectrum Analoge TV hebt ... dus m.a.w gewoon de coax van al de tv toestellen er in prikken en je hebt op elke tv beeld via de analoge tuner.. terwijl de feed via glasvezel is.
Juist, maar in het voorbeeld die je hier nu aanhaalt worden er 2 fibers aangesloten: één voor TV en één voor phone/internet.
Toch wel een ongeloofelijke vespilling van bandbreedte hé om het hele analoge spectrum op de fiber te zetten ?

Maar je hebt gelijk, het kan dus wel.
Dit gebeurt ook in bijvoorbeeld Duitsland met FTTC oplossingen: fiber tot in de kelder van het appartement of de blok, en van daaruit het analoge spectrum terug op de coax naar de woningen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

MClaeys schreef:In Nederland slagen ze er in een digicorder uit te brengen die WEL interessant is :D http://nl.hardware.info/reviews/3123/up ... dwareinfo#
Die Horizonbox van Liberty Global zal ook wel door Telenet worden gebruikt in de toekomst. En door de op til zijnde volledige overname van Telenet door Liberty kan die toekomst wel eens heel dichtbij komen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Zou Numericable op de markt komen in Vlaanderen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MClaeys schreef:Edit: In Nederland slagen ze er in een digicorder uit te brengen die WEL interessant is :D
Hoog tijd dat je eens wat meer gebruikers ervaringen gaat lezen... er zijn gewoon massaal veel klachten over het ding (concept op zich is wel leuk, maar blijkbaar is de klant weer de beta tester).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Op het moment dat ik die post plaatste was het toestel net uit, het ging dus inderdaad over het concept dat interessant was. Ik lees op Tweakers genoeg klachten over de box, maar dat was op dat moment nog niet aan de orde, de box leek interessant vanwege de uitgebreide functionaliteit waar men op doelde. Het feit dat men verder denkt dan een niet-functionele USB-poort op de setop box bijvoorbeeld.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
Kitt schreef: Wel dat is precies wat ze doen in Nederland met FTTH ... op de FTTH modem/converter zit gewoon een F-connector waar je een heel spectrum Analoge TV hebt ... dus m.a.w gewoon de coax van al de tv toestellen er in prikken en je hebt op elke tv beeld via de analoge tuner.. terwijl de feed via glasvezel is.
Juist, maar in het voorbeeld die je hier nu aanhaalt worden er 2 fibers aangesloten: één voor TV en één voor phone/internet.
Toch wel een ongeloofelijke vespilling van bandbreedte hé om het hele analoge spectrum op de fiber te zetten ?

Maar je hebt gelijk, het kan dus wel.
Dit gebeurt ook in bijvoorbeeld Duitsland met FTTC oplossingen: fiber tot in de kelder van het appartement of de blok, en van daaruit het analoge spectrum terug op de coax naar de woningen.
Nee das 1 fiber, waar 3 kleuren overheen gaan, upstream, downstream en tv. Die tv stream is inderdaad een compleet aanbod analoog plus dvb-c! En dan vaak ook nog iptv voor interactive diensten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Maar als die DVB-C gecodeerd is met een systeem waarbij decoder en smartcard aan elkaar gekoppeld zijn, ben je geen stap verder, hee.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”