telefonie met Sagem lukt niet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Het lukt me niet om de Sagem te configureren voor telefonie. Blijft in status Error.
Stappenplan (http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Sage ... .28VoIP.29 ) op de wiki helpt me niet verder, want het scherm in stap 3 wijkt sterk af van hoe het er bij mij uitziet:
tel_stap3.jpg
(118.55 KiB) Nog niet gedownload
Mogelijk omdat ik met een modem met nieuwere firmware zit ?

Code: Selecteer alles

[admin @ home]$ ver
Version: 4.0.21.3.3.1.32.1.1.1.6.Fast3464.60.A0.5S
Platform: Sagem F@ST346X
Compilation Time: 08-Dec-11 18:04:47
Weet iemand raad ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Uw Sagem heeft volgens uw screenshot de Belgacom firmware (of dat is misschien logisch bij EDPnet), dus daardoor kan het uiterlijk wel verschillen. Welke stappen heb je gedaan om telefonie in te stellen, is het gewoon telefonie van EDPnet of is het een andere VOIP provider?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Gewoon telefonie van EDPnet.
Uiterlijk verschilt niet, wel de settings (interface configuratie).

Mogelijk ligt het niet aan mijn instellingen of de modem, want met een andere sip client geraak ik ook niet geconnecteerd...
Avilis
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 okt 2010, 09:36

Neem best even contact op met de helpdesk van edpnet op 03 265 67 00.
Zij kunnen dan controleren of uw telefoonnummer werkt/actief is en u dan verder helpen met de configuratie ervan.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Voorlopig krijg ik daar geen reactie, heb al een ticket hierover open sinds zondag. Wou hier even polsen of er nog hier in dezelfde situatie zitten, namelijk dat de interface verschilt...
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Stuur me even je ticket nummer door, ik laat het hier opnemen. Excuses trouwens dat dit nog niet behandeld is.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Direct reply op mijn ticket, foutje in systeem bij edpnet. Vanavond eens opnieuw testen.

Bedankt Joachim :-D
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 912
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Getest en werkend bevonden.

For the record: zo ziet mijn interface config uit
tel_interface.jpg
(115.58 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ah, merci voor deze! Ik had hetzelfde probleem, is nu ook verholpen, middels jouw screenshot!
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”