Dus ik zet voor 16GB aan downloads in gang via nieuwsgroepen (met ssl encryptie). Er was nog maar 33% verbruikt terwijl de telemeter op 6/9 op 0 zou worden gezet. Om 18u39 krijg ik de "gekende" mail van telenet dat de 90% verbruikt is, 2u nadat de downloads gestopt zijn. Nu kan ik niet goed rekenen, maar 33 + 16 is 49, geen 90 (maandelijkse limiet is 100).
Als het een abonnement is met een harde limiet, dan zou het toch niet mogen uitmaken dat op een bepaalde dag naar verhouding van andere dagen veel wordt gedownload? In extremis zelfs dat als er op bv 5 dagen voor het einde van de maand het verbruik 5% en er op 1 dag 60GB wordt gedownload zou telenet toch niet mogen het verbruik op smallband zetten, of zelfs afsluiten (wat in het verleden al gebeurd is).
Ze maken graag zo veel reclame met hun snelheid, en dat downloaden van muziek, films en zo zo makkelijk gaat. Tot je op een dag naar hun normen héééééééél veel download.
In bijlage een screenshot van de mail en de telemeter die uiteindelijk wel aangeeft dat het vebruik 49%, maar waarom dan de mail om te zeggen dat er 90% is verbruikt?
In elk geval ben ik zelf blij dat ik bij scarlet zit