Kan telenet tellen?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Pleuris
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik was gisteren even bij mijn ouders. Aangezien zij de limiet van hun abonnement nooit zouden bereiken zonder mijn "hulp" heb ik al maanden de neiging om als ik daar ben het een en ander te downloaden. Echter sinds ze een telenet shake hebben werkt de telemeter niet hoe het zou moeten.

Dus ik zet voor 16GB aan downloads in gang via nieuwsgroepen (met ssl encryptie). Er was nog maar 33% verbruikt terwijl de telemeter op 6/9 op 0 zou worden gezet. Om 18u39 krijg ik de "gekende" mail van telenet dat de 90% verbruikt is, 2u nadat de downloads gestopt zijn. Nu kan ik niet goed rekenen, maar 33 + 16 is 49, geen 90 (maandelijkse limiet is 100).

Als het een abonnement is met een harde limiet, dan zou het toch niet mogen uitmaken dat op een bepaalde dag naar verhouding van andere dagen veel wordt gedownload? In extremis zelfs dat als er op bv 5 dagen voor het einde van de maand het verbruik 5% en er op 1 dag 60GB wordt gedownload zou telenet toch niet mogen het verbruik op smallband zetten, of zelfs afsluiten (wat in het verleden al gebeurd is).

Ze maken graag zo veel reclame met hun snelheid, en dat downloaden van muziek, films en zo zo makkelijk gaat. Tot je op een dag naar hun normen héééééééél veel download.

In bijlage een screenshot van de mail en de telemeter die uiteindelijk wel aangeeft dat het vebruik 49%, maar waarom dan de mail om te zeggen dat er 90% is verbruikt?

In elk geval ben ik zelf blij dat ik bij scarlet zit :)
kantelenettellen.jpg
(421.05 KiB) Nog niet gedownload
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
Bedankt: 40 keer

Als je het volume van de LAATSTE dag, gaat vermenigvuldigen tot 6/09 zou je aan 90% zitten.

Volgens mij gaat het zo'n bug zijn als ik de screenshot bekijk.

Erg dat zoiets kan gebeuren.
Pleuris
Member
Member

probleem is dat het niet de eerste keer is dat zo iets gebeurd. Nog straffer is dat ze al 2 maal toe het internet (volgens mijn ouders) volledig hebben afgesloten alsook de telefoon (de wet van Murphy zorgde er dan ook voor dat het net op een moment gebeurd dat mijn vader wachtdienst had). Wel even bellen, zelfs op een zondagavond en het is in orde, maar het is natuurlijk wel vloeken.

Weet iemand trouwens of de melding(en) van 90 en 100% goed worden weergegeven met firefox? Weet nog van toen ik thuis woonde (en maandelijks uit principe de 100% opgebruikte :-) ) de melding om op smallband kunnen verder te surfen moest worden bevestigd worden met internet explorer, zolang dat niet werd gedaan kon er niets gedaan worden, zelfs geen mails ontvangen waarin stond dat je de 100% had bereikt.

Voor zo een firma (volgens hun zelf toch) zou zo iets toch niet mogen?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ze hadden waarschijnlijk de basic internet van 50 GB die onlangs omhoog werd getrokken naar 100 GB, daar zal de bug vermoedelijk zitten in hun systeem dat de waarschuwing komt aan 49 GB ???.
Melden aan Telenet !!
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bij mij is die telenetmeter niet meer zoals die van jou
vroeger wel, maar sinds de aanpassing van de limieten kan ik geen dagoverzicht meer zien, alleen maar hoeveel ik al verbruikt heb de afgelopen periode
kan ik ergens terug gaan naar die oude meter?
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Nee, jij hebt vermoedlijk een fibernet account met rood/geel/groene kleuren telemeter.
Pleuris
Member
Member

De klantendienst is op de hoogte gebracht.

gisteren kreeg ik een mail van telenet waarin stond dat er 90% van het maandelijks volume was opgebruikt terwijl er volgens de telemeter 49% was verbruikt. Aangezien zulke mails niet aangenaam zijn voor de gezinsvreugde zou ik u willen vragen om na te gaan hoe zo iets kan gebeuren.

Ben is benieuwd wat ze erop zeggen.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 89 keer
Provider
Te Koop forum

Teebee schreef:gezinsvreugde
Is dat zoiets? :banana: :banana: :banana:
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Pleuris
Member
Member

het is niet mijn bedoeling om mijn ouders zonder internet te zetten. Het leverde in het verleden van die leuke telefoongesprekken op als telenet (volgens mijn volledig ten onrechte) het internet afsloot wegens teveel data verbruik op een aantal dagen. Vandaar dat ik het maar gezinsvreugde heb genoemd.

Nogmaals "ik" vind dat als er een limiet is, die bij telenet duur genoeg is, die op mag gebruiken op een manier die je zelf wil. Of je nu dagelijks 3 gig verbruikt of op 1 dag er 60 of meer doorjaagt.

Wat voor data het ook mogen zijn.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Er is een probleem met jouw telemeter.
Op dit forum werd er reeds eenzelfde probleem gemeld.
Hierop heeft Charlotte toen gereageerd.
Misschien kan je best de berichten van Charlotte eens doorzoeken, dan kom je dat topic zeker wel tegen en kan je haar contacteren met jouw gegevens en jouw probleembeschrijving inclusief de referentie naar de vorige melding van zulks probleem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Pleuris schreef:Nogmaals "ik" vind dat als er een limiet is, die bij telenet duur genoeg is, die op mag gebruiken op een manier die je zelf wil. Of je nu dagelijks 3 gig verbruikt of op 1 dag er 60 of meer doorjaagt.
Dat mag je ook... het is gewoon een berekening die om één of andere reden nog steeds op 50 GB ipv. 100 GB is.
Pleuris
Member
Member

Dan stel ik de vraag via de helpdesk met de melding om me via mail te beantwoorden, dan bellen ze :?

De meneer aan de lijn merkt op dat het inderdaad een fout is bij hen en dat hij het zal in orde brengen. Krijg ik gisterenavond telefoon, er is een mail dat er 100% verbruikt is. Ik kijk dus de telemeter na via de site, daar staat 50% op...
Telenet
ISP Official
ISP Official
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Pleuris,

Ik wil dit graag verder laten onderzoeken. Kun je mij in een PB de gegevens van je ouders doorgeven? Dan laat ik het verder nakijken.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”