Hallo iedereen.
Zoals mijn titel al lichtjes suggereert, als mijn modem/router sterft, ga ik een nieuwe opgestuurd krijgen? Ik zit namelijk nog steeds op homeconnect en bijgevolg ben ik in de war hoe het nu zit met die routers. Ga ik gewoon een nieuwe opgestuurd krijgen (als ik die opgestuurd krijg *kuch*) en kan ik mijn pack kan behouden?
Het lijkt mij een vrij logische antwoord maar naar mijn ervaring zijn ISPs en hun support niet echt logisch of duidelijk. Bovendien zit ik nog met een pack die ze niet meer aanbieden.
Daarmee dat het mij beter lijkt om zeker te zijn zodat ik kan overschakelen naar een andere provider indien nodig.
Mvg
Snow
Als men modem/router sterft
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik betwijfel of je een nieuwe krijgt. Homeconnect, is dat die Siemens SX762? Is homeconnect ondertussen trouwens niet vervangen door cityline?
Het is inderdaad de Siemens SX762.
Ik heb geen idee door welke pack Homeconnect is vervangen en het kan me niet echt veel schelen... ik verander liever van ISP dan nog op mijn trage ADSL lijn te blijven.
Dat gezegd... wie kan mij zeggen hoe ik mijn sx762 brick? Des te sneller dat kapot is des te sneller mijn vader gaat overschakelen. ^^;;
Ik heb geen idee door welke pack Homeconnect is vervangen en het kan me niet echt veel schelen... ik verander liever van ISP dan nog op mijn trage ADSL lijn te blijven.
Dat gezegd... wie kan mij zeggen hoe ik mijn sx762 brick? Des te sneller dat kapot is des te sneller mijn vader gaat overschakelen. ^^;;
Dat zal iets worden om over 3 dagen uit te proberen dan. Het zou immers nu iets te veel op vallen na mijn gevloek van mn zoiezo al versleten router.
Mijn router doet al lastig genoeg trouwens... SSID valt weg, informatie pagina van router vol met fouten (bv %ip_notdeployed% of zoiets) en een onstabiele lijn er boven op (dropt DSL signaal toch gemakkelijk 2x per week).
Mijn router doet al lastig genoeg trouwens... SSID valt weg, informatie pagina van router vol met fouten (bv %ip_notdeployed% of zoiets) en een onstabiele lijn er boven op (dropt DSL signaal toch gemakkelijk 2x per week).
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Door je modem te bricken, maak je geen automatisch einde aan je Dommel contract. Misschien heeft je pa al voor één jaar betaald ... en dat geld zie je ook niet meer terug.SnOwBunZz schreef:Dat gezegd... wie kan mij zeggen hoe ik mijn sx762 brick? Des te sneller dat kapot is des te sneller mijn vader gaat overschakelen. ^^;;
Je zal dan ook een tijd zonder internet zitten, voor je een werkende verbinding hebt bij een nieuwe ISP.
De beste oplossing is eens te "babbelen" met je pa (of praten vaders en zoons niet meer tegenwoordig? ) en hem overtuigen om over te stappen naar een snellere provider (VDSL2 of kabel) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Stel het drukste kanaal in en een QoS van 256Kbps down en 64Kbps up, iets subtieler dan het bricken van je modem
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
De beste oplossing is al zo vaak geprobeerd. :/philippe_d schreef:De beste oplossing is eens te "babbelen" met je pa (of praten vaders en zoons niet meer tegenwoordig? ) en hem overtuigen om over te stappen naar een snellere provider (VDSL2 of kabel) ...
Kabel (het enige sneller in de buurt dat sneller is dan 3mbits) wilt hij niet omdat Voo slecht is. Belgacom wilt hij nog op wachten voor de een of andere reden.
Dus hier sta ik mooi te wachten met een modem dat stilletjes aan steeds meer fouten begint te geven met de slechtste ISP van Belgie...