Cityline down 02/09/2012 in verschillende regio's.

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ziporah
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:29

Ligt het aan mij of is cityline down regio hasselt ?
Lantern
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010, 23:47

Sinds vannacht zijn enkele dommel sites down (dommel.be, schedom-europe.net, crm subdomain werkt nog) en news.dommel.be geeft een auth error, ik vermoed dat de dommel database met accounts die highwinds gebruikt ook down is.
Mogelijk zijn alle cityline's down. Netconnect hier, geen problemen aangezien bgc netwerk.
Alfonzso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2012, 13:07

Regio Antwerpen idd ook!! Jeezes da gebeurt de laatste tijd veel te veel. Kga volgende week horen bij Scarlett ben dit echt beu

[Afbeelding Post made via mobile device ]
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 maa 2010, 13:06

Hier in Oostende ook geen cityline...
idajeho
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 dec 2009, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier ook down in Oost-Vlaanderen.
Gebeurd idd vaak. Sturen jullie dan aan op een support ticket referentie of hoe springen jullie hiermee om? Dan sta je wat sterker in de schoenen als je je contract wilt verbreken...
Alfonzso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2012, 13:07

Heb ik al eens gedaan ja... Maar nu stuur ik aangetekende brief en ga ik contract verbreken, volgende week al naar Scarlett bellen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Dommel ... bestaan die nog? :angel:
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Hier in Leuven ook geen Cityline.
ziporah
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2011, 09:29

Ook niet overdrijven he, is de 1e keer sinds een jaar tijd dat mijn cityline niet meer werkt. Dan weegt het prijsverschil en andere voordelen zoals gratis nieuws server access, sinds recent gratis gsm'en in de daluren toch wel zwaar door t.o.v. de veel te dure concurrentie.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Bijna half elf en hier in Mechelen ook geen cityline.
Ik hoop dat ze het snel oplossen..

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Alfonzso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2012, 13:07

Bij mij niet de eerste keer hoor, regio Antwerpen al meer dan 1x

[Afbeelding Post made via mobile device ]
reinier
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2012, 10:41
Bedankt: 1 keer

any news? In gent ook al de hele morgen niets.
Ruben89
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jun 2012, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hier in Riemst geen uitgaande gesprekken mogelijk met Homeconnect.
De link naar http://lianka.schedom-europe.net werkt wel.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ook hier heb ik al 2 mensen gehoord die Cityline hebben...beiden uit Gent, beiden geen internet. Sync is OK, maar geen auth.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
unxplained
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jun 2008, 10:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Mijn cityconnect in Leuven is ook down momenteel. Al de hele dag. Ik was toch al van plan over te stappen binnenkort dus ik ga mij er verder niet druk over maken.
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Hier in Gent => ook geen verbinding.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Omdat dit niet alleen in regio Hasselt is heb ik de topic aangepast op de datum van vandaag.

TiTanium
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
yggy
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 maa 2007, 21:44
Locatie: zemst

hier om mechelen (zemst) werkt mijn speedconnect om te surfen, maar www.dommel.be en news.dommel.be plat..
Djangology
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2012, 22:53

Cityline Antwerpen down, en op een rotmoment. Ik werk online.
Dropzone
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2010, 00:22
Bedankt: 1 keer

16:28, nog steeds niets.
Zucht. Hoeveel werknemers telt Dommel tegenwoordig? één?
Bobbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 14 nov 2008, 01:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

mail server van dommel is nu minstens 16 en een half uur onbereikbaar.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

CityConnect Leuven dus ook al de hele dag down - da's nu toch al wel een hele lange algemene panne.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Lier cityline ook nog steeds down. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat dit een van de eerste keren is op 2 jaar tijd. Maar daarom niet minder ambetant. Een oplossing op zondag kan misschien niet evident zijn.. maar communiceren is toch zo moeilijk niet :s

Ik weet niet welke SLA die mannen hebben met hun leveranciers..B telecom kennende zijn die niet van de rapste
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Netconnect werkte hier wel, maar de newsservers niet. Ik merk dat dit net is opgelost.
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Newsservers blijken inderdaad ook hier zojuist weer te werken.
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Cityconnet Leuven werkt terug. :-D
davor
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 nov 2010, 22:15
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Inderdaad, begint mij ook te irriteren, zeker nu ik weer een jaarcontract ben aangegaan. Dit is al de 3e keer in twee maanden tijd …

Een officiële reactie zou zeer welkom zijn.
spookie2005
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 maa 2010, 13:06

Hier in Oostende ook weer ok!
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Antwerpen, cityconnect plus.
dit is de tweede keer op korte tijd.
Als je een ticket hierover aanmaakt reageren ze zelfs niet eens. Echt erg.

Dit is de vierde keer op 1 jaar tijd dat er tijdens het weekend uitval is.
ik kan weeral mails missen, mijn familie kan z'n mail nu ook niet ophalen. (Ik draai een eigen mailserver, vandaar dat dommel interessant leek met vast IP)

Was ik maar bij xs4all (Evonet) gebleven, daar heb ik in 9 jaar nooit zoveel problemen gehad als op 1 jaar Dommel.

En ik had nochtans op voorhand gevraagd wat de uptime is... ze zeiden toen dat ze minder dan een halve dag per jaar offline zouden zijn. Eigenlijk een groffe leugen want je bent elke dag 15 tot 30 minuten offline rond 4u10 's nachts, totaal abnormaal lang maar volgens dommel niét waar... dit is trouwens gewoon het moment dat je een verse lease krijgt van de dhcp, daar moet je dus voor offline met EEN VAST IP.
Bij andere isp's duurt een reconnect enkele seconden...

Ik heb Dommel hierover al verschillende keren aangesproken. Denk je dat ze ook maar 1 ding gedaan hebben buiten geld ontvangen?


Ik heb ze ook verwittigd wat de gevolgen kunnen zijn als die server waar ik elke dag 20-30 minuten op moet wachten er helemaal uitvalt..
En ik heb nu het gevoel dat die server er tussen uitligt want enkel de Belgacom lijntjes bij Dommel zijn nog online precies. (Bgc servers...)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
djiezes
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2012, 17:54
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hier in Gent ook terug in orde sinds 17u20. Sinds deze ochtend was het net zoals bij jullie: geen internet.
Vorige maand had ik ook al bijna 2 weken geen internet: "poort is kapot: dit kan tot twee weken duren" was de boodschap.

Onlangs heb ik een jaarabonnement genomen. Nu begin ik me echter vragen te stellen bij de toekomst van dommel. Af en toe lange outages, veelal dagelijks rond inderdaad 4u 's nachts. Echt jammer, want hun voorwaarden zijn heel erg leuk: vast ip, geen limieten, nieuwsgroepen, goedkoop, gratis bellen (hoewel ik geen vast toestel aangesloten heb ...)

Stilletjes aan begin ik echter te vrezen plots definitief zonder internet te zitten en een mailtje te mogen ontvangen "sorry, we zijn failliet".

Zijn er eigenlijk nog ISP's die nieuwsgroepen aanbieden? En vaste IP's?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik begrijp niet waarom ze bij dommel niet communiceren.
Ik ben ex scarlet en ex belgacom... die lagen soms ook plat (zonder communicatie).. en ik herinner me daar dat ik daar eens moest wachten tot NA het weekend...dus daarvoor moet ik al niet overstappen.
Hun prijs en voorwaarden (adsl2+) voor cityline/cityconnect zijn inderdaad zeer goed dus hopelijk blijven ze nog vele jaren bestaan... maar het feit dat ze niet communiceren is geen goed teken (al zijn we dat misschien al gewoon). Ik vrees dat er op VDSL zeer weinig marge zit voor alternatieve providers en weinig alternatieve( plaatsen eigen rop's gaat niet denk ik) om goedkoper te werken... met dank aan de belgakoe..de melkkoe van de regering
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Shopgirl
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2012, 10:56

Hallo,

Mijn cityline werkt weer, de telefoonlijn die erop aangesloten echter niet!
Heb al reset, maar dat helpt ook niet!

:-(
Alfonzso
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jul 2012, 13:07

Ik hoor van een kameraad dat Scarlett van Telenet juist wel goed is... hmm raar
kga ook volgende week eens horen ivm digibox en wat de totale prijs met internet daarbij is.
Ik ga weg van Dommel... trekt op ni veel meer
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Alfonzso schreef:Ik hoor van een kameraad dat Scarlett van Telenet juist wel goed is... hmm raar
"Scarlet van Telenet"?
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Alfonzso schreef:Ik hoor van een kameraad dat Scarlett van Telenet juist wel goed is...
scarlet = belgacom ...

je hebt nu ook scarlet mobile ... da zijn allemaal proximus nummers (en dus géén telenet mobile nummers)
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
Shopgirl
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2012, 10:56

Leuk, alles werkt weer normaal.
Ik vraag me wel af of ik nog mijn abonnement zal verlengen of niet?
ze zijn wel veel goedkoper dan de rest....... MAAR zal ik op een dag een email ontvangen: "sorry, we zijn failliet"?!
:eek:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Neen, je zal geen mail ontvangen met "sorry, we zijn failliet"?!

Als ze failiiet zijn ligt waarschijnlijk hunne mail server down. :lol: :lol:
Shopgirl
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2012, 10:56

very funny! @ redman

Zeg, Bogy, hoe zit het met die offline rond 4.10am?
Ik vind het zeer vervelend vooral omdat ik soms rond die uren nog verder werk.
Gebruikersavatar
bogy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 nov 2005, 21:28
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

Jah shopgirl...

wa moet ge erover weten ..

in't weekend hebben ze da blijkbaar afgezet tegenwoordig (met tot gevolg dat het boeltje dus soms volledig vastloopt blijkbaar)

Maar op weekdagen mag je in ieder geval telkenseen disconnect verwachten rond vier uur 's nachts ...
heel plezant als je rond dat uur bij je hosting providers taken hebt lopen (backup) die via ftp data naar u sturen en dan ineens onderbroken worden.
Ge kunt ook nooit staat maken op het uur bij dommel; den ene keer is't om 4u10, den andere keer 4u15... den ene dag ben je 15 minuten offline, den andere dag een half uur en soms zelfs langer...
komt er op neer dat je eigenlijk moet rekenen dat je tussen vier en vijf uur géén bedrijfskritische taken mag hebben lopen want vroeg of laat loopt dat falikant af...

als je het trouwens uitrekent ben je bij dommel dus gemiddeld zo'n 5 tot 7 dagen kwijt aan die disconnects (offline tijd) en daar zegt dommel niets over.
De gemiddelde klant weet dit natuurlijk niet; ah nee, die ligt in bed... maar als je het internet wél gebruikt om dat uur dan is dat dus een vreselijke beperking. Ik kwam er dus achter omdat mijn backups altijd mislukten (die kwamen van mijn hosting provider en stonden geprogrammeerd om 4u) en mijn logs dus steevast disconnects vertoonden. Toen ik dommel daarmee confronteerde zeiden zij dat het niet aan hun lag... ik dan maar mijn hosting provider aangesproken en die vertelden mij dan dat zij geen problemen hadden daar er nog mensen om dat uur backups hadden lopen en ik de enige was die steevast problemen had... Zat er dus niets anders op dan wakker te blijven; en ja hoor; mijn modem werd gewoon gedisconnect... daags nadien belde ik dan maar naar dommel om nog maar eens te vertellen dat het probleem aan hun kan zou liggen, na te ontkennen vertelde ik hen dat ik ervoor was wakker gebleven en dat mijn modem om 4u gedisconnect werd, dat ik geen verbinding kreeg voor een half uur en dat ik met 3 verschillende modems (ik heb hier meerdere dsl modems liggen als pc hersteller) wél sync kreeg maar géén ip kreeg.... volgens hen kon dit niet en zou ik na sync meteen IP moeten krijgen..
ik ben daar weken met bezig geweest en volgens hun zou het aan mijn modem moeten liggen... ik heb een linksys wag160N een linksys 320N en een sitecom adsl2+ modem gebruikt.. en met alledrie is het steevast hetzelfde, dag na dag na dag.. maar het probleem ligt écht niet bij hun hoor .... ik heb met geen enkele van die modems problemen gehad bij mijn andere provider, en als test heb ik ze ook nog eens geprobeerd bij m'n ouders, daar krijgen die (volgens dommel) slechte modems wél meteen een IP na een disconnect/reconnect...

Ik ben altijd reseller geweest van de provider die ik zelf had; dommel is de eerste provider waar dit niet zo is... mijn klanten vragen me soms 'welke provider heb jij, want ik wil weg bij telenet'.. dan zeg ik steevast, 'ik heb helaas dommel; goedkoop maar internet als een russische lada; valt uiteen als ge over kasseien rijdt... ik kan u wel evonet aanraden, heb dat jaren gehad en verkoop nog steeds abonnementen daarvoor en ben zelf van plan om terug te gaan ook, uitstekende support en zéér weinig problemen mee gehad'. Vaak haal ik dan nog een paar voorbeelden aan van hun support ook, waarmee ze meteen overtuigd zijn...
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
Shopgirl
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jul 2012, 10:56

Hey Bogy,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik kan de gang van zaken bij dommel gewoonweg niet volgen, hoe laag kan je vallen???!!!!!!
Geen service is 1 zaak, maar staan liegen, komaan!

Als pc-hersteller heeft het je weken geduurd om erachter te komen dat het probleem bij dommel is? :-D sweet
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”