IPTV via BBOX2 Wifi

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
nico2
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Provider

Kan er mij iemand helpen met het volgende:
Is het mogelijk om het IpTV signaal ook via het wifi signaal van de BBOX2 te versturen,
als ik de BBOX2 full routed zet is dit voldoende of moet je hiervoor nog andere settings doen om dit te kunnen verwezelijken.

Mvg
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer
Provider

In je decoder zit geen wifi ontvanger voor alle duidelijkheid :wink:
Je hebt dus een ontvanger nodig op één of andere manier :wink:

Misschien is powerline een betere oplossing dan wifi in jouw geval?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
nico2
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Bedankt voor je antwoord, maar is het mogelijk denk je om de BBOX2 zo in te stellen dat zijn wifi signaal ook het TV signaal verstuurt ?
Dan zou je het met een wifi acces point dat in een een ander lokaal staat en aan de decoder aangesloten is het IpTV signaal kunnen decoderen of gaat dat niet?
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat zou perfect mogelijk moeten zijn, maar vergeet niet dat je je router zwaarder belast en je bovendien bandbreedte gebruikt van je draadloze netwerk :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer
Provider

De WiFi interface van de bbox2 zit niet in de multicast bridge, dus je zou een Access Point aan één van de TV-poorten moeten hangen, in client-bridge met een 2e Access Point dat aan je decoder gekoppeld is.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Weer wat bijgeleerd :-D
nico2
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik ben niet zo goed thuis in al die netwerktechnologieen !
en daarom wil ik wel wat bijleren natuurlijk, een accesspoint in client bridge is dit dan een gewoon accesspoint waarvan je een instelling moet veranderen om hem in clent bridge te kunnen zetten en waarom moet die in client bridge staan eigenlijk?
Iedereen bedankt trouwens om mij verder te wille helpen en mijn excuses als ik mss stomme vragen stel.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Vroeger (of nu nog?) gebruikte Belgacom voor dit soort opztellingen twee Ruckus apparaten. (Belgacom support)

Misschien ben je daar iets mee? (Of stel je de vraag puur om iets bij te leren?)
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nico2 schreef:Ik ben niet zo goed thuis in al die netwerktechnologieen !
en daarom wil ik wel wat bijleren natuurlijk, een accesspoint in client bridge is dit dan een gewoon accesspoint waarvan je een instelling moet veranderen om hem in clent bridge te kunnen zetten en waarom moet die in client bridge staan eigenlijk?
Iedereen bedankt trouwens om mij verder te wille helpen en mijn excuses als ik mss stomme vragen stel.
Niet elk access point heeft ondersteuning voor client/bridge. Neem een device waar je DD-WRT of OpenWRT op kan flashen en je zit goed.
Overzichtje van een paar termen:
  • AP Mode: er wordt een SSID uitgezonden en clients kunnen verbinden met het draadloze netwerk (AP als 'zender').
  • Client Mode: het Access Point werkt als een client ('ontvanger'), er wordt geen SSID uitgezonden.
  • Repeater Mode: hetzelfde als client mode, maar er wordt wel een eigen netwerk uitgezonden, waardoor het originele netwerk versterkt wordt.
Client/bridge wil zeggen dat het Access Point als ontvanger fungeert maar niets meer: er wordt geen NAT toegepast en er worden geen IP-adressen uitgedeeld. Repeater mode is nuttig om het signaal te versterken, maar heeft als nadeel dat de snelheid er flink onder te leiden heeft.
nico2
Starter Plus
Starter Plus
Provider

ik stel inderdaad de vraag om inderdaad iets bij te leren en ook omdat ik mij de vraag stelde, waarom is eigenlijk die ruckus wifi zender nodig als de wifi van de bbox het zelfde werk zou kunnen doen!
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Werkt het volgende?
Ik heb ergens een routertje dat ik als switch gebruik, als ik nu eens terug wireless inschakel en ik verbind hiermee zo'n wifi > ethernet client?

Waar vind ik trouwens de fully routed optie?
Avast niet via admin login > Route > Routing zoals ik ergens gelezen heb, of heb ik niet de juiste firmware? 6LR10A-6LA04C
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:
Provider

Uit persoonlijke ervaring heb ik gemerkt dat IPTV (BelgacomTV) niet werkt over wifi. Mijn router staat in fully routed mode, waarbij dus de decoder gewoon in het netwerk hangt. Wifi wordt verzorgd door een 2de access-point. Maar in deze configuratie worden alle multi-cast pakketten altijd gebroadcast over de draadloze verbinding. Dit zorgt voor een overvloed aan data die het wlan gewoon plat doet gaan van het moment dat de decoder aanstaat. Oplossing hier was multicast forwarding blokkeren in de accesspoint (dd-wrt, ebtables).

Dit is volgens mij de reden dat er speciale hardware nodig is (ruckus).

Routed mode: Advance settings / Route / Routing / TV mode
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Waarom werkt het volgende niet,
De resterende bridged port heb ik aan een router aan LAN-zijde gekoppeld.
DHCP staat uit uiteraard.
Ik verbind met m'n laptop met deze AP, en maak een verbindingsbrug tussen mijn draadloos en bekabeld netwerk.
Ik zou toch op z'n minst een beetje leven moeten zien :wink:
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sorry voor dubbelpost maar wat ik niet begrijp:

Je moet je router in fully routed zetten als je met je tablet of weet ik veel welk toestel gebruik wil maken van tv overal...
Maar tv kijken over de interne wifi zou niet lukken, dat klinkt toch wat tegenstrijdig hoor.
Ik ben op zoek naar een voorlopige oplossing om via een extra router, via laptop als netwerkrbrug tv te kijken :wink:
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je moet je router in fully routed zetten als je met je tablet of weet ik veel welk toestel gebruik wil maken van tv overal...
Dat was bij TV on PC zo, bij TV Overal is dat helemaal niet meer nodig (en ook niet aan te raden).
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

ik heb belgacom TV al eens over standaard 2 AP's van Dlink (DWL700) gestuurd, werkt perfect :wink:

maar Belgacom TV over de wifi van de BBox sturen is niet mogelijk, ik heb zelfs eens geprobeerd gewoon de TV1 poort met een crosswire aan een LAN poort te hangen maar dat werkt niet.
nico2
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Sluit je dan één Dlink ap aan met utp kabel als client bridge aan de lan TV poort van de bbox
en dan via een tweed Dlink als ap point distribueren of hoe doe je dit juist met je DLink's ?
Mvg.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

De DLink aan je BBox zet je in AP mode

De DLink aan je Decoder zet je in client mode met DHCP uit
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”