Uitzending gemist, BBC iplayer en Hulu kijken voor de leek

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 18 keer

Wat denken we van volgend concept: is het mogelijk om Uitzending gemist, BBC iplayer en Hulu te kijken zonder dat er handmatig moet geschakeld worden van VPN-server? Meer specifiek: een VPN-provider vinden die servers heeft staan in zowel Nederland, UK en USA is appeltje eitje maar kan een router (dd-wrt, pfsense of mss zelfs FritzBox) zo ingesteld worden dat er automatisch gerouterd wordt naar de juiste server bij het intikken van een bepaald webadres? Ik stel me dat een beetje voor zoals de kiesregels van VOIP. :)

Laten we ons aub niet verliezen in een welles/nietes over de (il)legaliteit van zo'n onderneming. Ben vooral geïnteresseerd in de mogelijkheden/moeilijkheden van het concept en het bijleren over netwerken.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

http://usaip.eu/en/index.php
Deze heb ik eens een maand gebruikt en dat was met een 2 klikken naar een ingestelde vpn in UK(stel je zelf in) en voor naar de usa/nl etc te wisselen een 5a8 klikken.
Neem een 10/15sec voor te wisselen.

Dus om dit aan de browser te verbinden ja met wat lijnen code moet dat wel lukken denk ik maar of zoiets al op de markt is geen idee?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Tuurlijk is dat mogelijk.
In DD-WRT/OpenWRT/... kun je gewoon extra connecties opstellen, dus de VPN is constant verbonden.

Dan via IPTables of dergelijke (firewall rules dus), de IP van Hulu, BBC iplayer etc acherhalen, en die dan geforceerd routeren langs de interface van de VPN.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Dat is zeker mogelijk. Ik gebruik zelf openvpn. Op de client op de server in mijn garage pas ik de configfiles aan om enkel specifieke subnets te routeren via de juiste server. Dat doe ik in de openvpn configfile. Ik activeer IP forwarding en nat op mijn server. Op mijn router (dd-wrt) geef ik dezelfde subnets aan in de routing table om via mijn garage-server te routeren. Nu kan iedereen thuis naar de iplayer kijken.

Waarschijnlijk werkt het ook zonder garage-server door direct dezelfde openvpn configuratie in te geveven in je dd-wrt openvpn client.

De config lijnen die je nodig hebt voor bbc zijn deze:

Code: Selecteer alles

# Don't accept pushed routes
route-nopull
# BBC route
route 212.58.224.0/19 255.255.224.0
ps. Ik kan je een UK-vpn aanbieden die je betaalt per GB. Indien interesse: stuur een PB. Support krijg je er uiteraard bij.
defenderII
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer

heel eenvoudig download http://www.chris-pc.com/proxy/ de gratis versie, installeer deze en maak proxy via UK. als hij zegt dat er verbinding is ga dan gewoon via IE, FF of Chrome naar google en zo naar Iplayer en alles speelt af.

veel plezier

PS frankrijk werkt niet altijd heb ik ondervonden
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

Bedankt defenderII,
Werkt inderdaad met de BBC iplayer, Live TV gaat em soms wel bufferen.
Maar heb dan ook maar 4mbit.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

'k gebruik al jaren https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... -standard/ om de tour de france te streamen wanneer ik op vakantie ben.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”