Dag Allemaal
zit even met twijfel: mijn huidige smartphone (de nog altijd zeer mooi vormgegeven HTC Hero) zit me tegen. Na drie jaren trouwe dienst heeft hij hier en daar wat last. Tijd voor een nieuwe smartphone-vriend dan maar!
Mijn oog viel een beetje op de Galaxy Nexus. Redenen hiervoor:
* komt van google (dicht bij de bron - updates)
* design is best wel ok (ook die 'knik' zoals de hero)
* prijs valt redelijk mee (370 is goedkoopst dat ik -nieuw- vinden kan)
Bedenkingen:
* is alweer bijna een jaartje. Niets tegen oude modellen, maar toch.
* is ie niet nogal groot (ik fiets veel en steek m'n gsm in m'n broekzak. Geen zin om na een tijdje met een vallende gsm te zitten)
* Vind het eigenlijk toch nog steeds wat duur en denk dat de prijs misschien nog wat zal dalen wanneer Samsung bv de update van de s2 uitbrengt enz...
Enfin, twijfel-twijfel, iemand die zijn/haar ervaring/mening delen wil?
Bedankt.
Galaxy Nexus: to buy or not to buy
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Gezien de traagheid van de OEM's, zou ik toch echt wel opteren voor een Nexus device. de GN is een mooi toestelletje, met goede specs. Je kan wachten op het volgende Nexus device, maar dat ga je meer betalen
<400e vind ik heel aanvaardbaar voor een telefoon met die specificaties.
<400e vind ik heel aanvaardbaar voor een telefoon met die specificaties.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Voor het fietsen moet je eens iets met een rits proberen Kleine of grote GSM, ik vertrouw het sowieso niet zonder rits.
BTW... ik kreeg onlangs de Galaxy Nexus van myn werk en die in-ear oortjes toestanden zyn een ramp. Die passen niet in mn oren en vallen er de hele tyd uit. Gelukkig heb ik Apple oortjes die wel prima werken. Voor de rest is het een fyn toestel.
BTW... ik kreeg onlangs de Galaxy Nexus van myn werk en die in-ear oortjes toestanden zyn een ramp. Die passen niet in mn oren en vallen er de hele tyd uit. Gelukkig heb ik Apple oortjes die wel prima werken. Voor de rest is het een fyn toestel.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Bedankt voor de reacties alvast.
Die rits....Ja, of een goede, degelijke gsm-hoes. Dat is ook al wat.
En, ik gebruik nooit de bijgeleverde oortjes. Altijd mijn eigen
Traagheid van updates zijn inderdaad een probleem. Al zie ik toch ook veel android gebruikers in mijn omgeving die zich van die updates echt wel niets aantrekken...
Nog iemand wat?
Die rits....Ja, of een goede, degelijke gsm-hoes. Dat is ook al wat.
En, ik gebruik nooit de bijgeleverde oortjes. Altijd mijn eigen
Traagheid van updates zijn inderdaad een probleem. Al zie ik toch ook veel android gebruikers in mijn omgeving die zich van die updates echt wel niets aantrekken...
Nog iemand wat?
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Nog eentje: een Nexus device kan je zowiezo unlocken, en er wat anders opzetten, zonder dat je daarvoor moet inboeten op de garantie. Een niet-nexus daarentegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Heb de Nexus gehad, super toestel!!
Maar bij mij, net door die knik, lag ie niet goed in mn hand.... Heb 'em dan ook weer van de hand gedaan....
Toestel met dezelfde grootte, HTC One (X of S, ik weet't niet meer) lag dan wel weer goed...
Persoonlijk heb ik het ook wel voor de HTC Sence look...
Nexus heeft geen FM-radio, en je kan niet kiezen tussen 'Edge' en 'HSDPA' .... (preferred - only)..
Aan jou de keuze!
Maar bij mij, net door die knik, lag ie niet goed in mn hand.... Heb 'em dan ook weer van de hand gedaan....
Toestel met dezelfde grootte, HTC One (X of S, ik weet't niet meer) lag dan wel weer goed...
Persoonlijk heb ik het ook wel voor de HTC Sence look...
Nexus heeft geen FM-radio, en je kan niet kiezen tussen 'Edge' en 'HSDPA' .... (preferred - only)..
Aan jou de keuze!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Plus Member
Over die WCDMA preferred. VOnd een thread op XDA die zegt dat het misschien toch wel kan in bepaalde roms.
Ik vermoed dat ze er bij cyanogen wel aan aan het werk zijn...
Bedankt voor de tip alvast!
http://forum.xda-developers.com/showthr ... 468&page=7
Ik vermoed dat ze er bij cyanogen wel aan aan het werk zijn...
Bedankt voor de tip alvast!
http://forum.xda-developers.com/showthr ... 468&page=7
-
- Elite Poster
In de standaard rom kon je alleszins niet kiezen, en er waren gee, Toggle apps die werkten... Was heel vervelend voor mij, mijn woonplaats wordt gedekt door 2 masten, 1 Edge en 1 HSDPA, en als ik ging wandelen luisterde ik vaak livestreams (geen FM-radio). En vaak zat ie toen op Edge, daar kun je geen 128 kbps stream mee luisteren he.
Ben nu reeds maanden tevreden over mn HTC Sensation XE. WCDMA preferred
Ben nu reeds maanden tevreden over mn HTC Sensation XE. WCDMA preferred
- devilkin
- Elite Poster
- Contacteer:
Geen idee of dit werkt op een Samsung device, het werkt alleszinds op elke HTC die ik al heb vastgehad:
bel dit nummer: *#*#4636*#*# - daar kan je oa je network mode instellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
devilkin schreef:Geen idee of dit werkt op een Samsung device, het werkt alleszinds op elke HTC die ik al heb vastgehad:
Ergens via de instellingen zal dat wel lukken.
-
- Plus Member
Bedankt allemaal voor de reacties.
Als er nog nexus-bezitters meevolgen: wat is jullie mening over batterijduur en camera. Het zijn vooral die twee punten waar ik kritiek op lees (batterijduur veel te laag); camera heel middelmatige kwaliteit.
Ik ga mijn aankoop doen na de aankondiging van de nieuwe iphone. Op de één of andere bizarre reden hoop ik dat de prijs van de nexus dan nog dalen zal.
Als er nog nexus-bezitters meevolgen: wat is jullie mening over batterijduur en camera. Het zijn vooral die twee punten waar ik kritiek op lees (batterijduur veel te laag); camera heel middelmatige kwaliteit.
Ik ga mijn aankoop doen na de aankondiging van de nieuwe iphone. Op de één of andere bizarre reden hoop ik dat de prijs van de nexus dan nog dalen zal.
-
- Elite Poster
Batterijduur is bij elke smartphone een 'probleem'... Je moet er gewoon aan wennen om dagelijks te herladen, zo'n 4inch scherm zuipt nu eenmaal stroom, een snelle processor ook...
Kan niet zeggen dat dat bij die nexus 'slecht' was...
GRTS
Kan niet zeggen dat dat bij die nexus 'slecht' was...
GRTS
-
- Plus Member
Bedankt KRL100. Dagelijks opladen is inderdaad wel iets dat je moet doen.
Heb ooit aan tafel gezeten met aantal ingenieurs van imec: volgens hen liggen er nog veel meer mogelijkheden in de smartphonekast te wachten, maar zijn die zinloos om te implementeren aangezien je batterij dit niet aankan. Jammer. Het wordt wachten op batterijen die langer meegaan...
Heb ooit aan tafel gezeten met aantal ingenieurs van imec: volgens hen liggen er nog veel meer mogelijkheden in de smartphonekast te wachten, maar zijn die zinloos om te implementeren aangezien je batterij dit niet aankan. Jammer. Het wordt wachten op batterijen die langer meegaan...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
hier ook een Galaxy Nexus
Die camera problemen waren vooral met de eerste android 4.0.1
sinds latere android versies werkt de camera goed, neemt snel fotos en de fotos zijn toonbaar
Batterij, sja dat is zoals bij elke smartphone een probleem.
Ik laat altijd men data verbinding aanstaan en zit met gewoon gebruik na 1 dag rond de 30% batterij
Elke dag opladen is dus de boodschap
Die camera problemen waren vooral met de eerste android 4.0.1
sinds latere android versies werkt de camera goed, neemt snel fotos en de fotos zijn toonbaar
Batterij, sja dat is zoals bij elke smartphone een probleem.
Ik laat altijd men data verbinding aanstaan en zit met gewoon gebruik na 1 dag rond de 30% batterij
Elke dag opladen is dus de boodschap
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 44 keer
http://www.youtube.com/watch?v=S40RHCBD ... ture=g-u-u
Deze video is eigenlijk een vergelijking tussen de Galaxy Nexus en de HTC One S, maar geeft toch goed de positieve en negatieve zaken aan de GN weer.
Bekijk zeker ook deel 2..
Deze video is eigenlijk een vergelijking tussen de Galaxy Nexus en de HTC One S, maar geeft toch goed de positieve en negatieve zaken aan de GN weer.
Bekijk zeker ook deel 2..