Pay&Goo naar MOBILE Viking of EDPnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
johan d
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

ik bel nu met Pay & Go van Proximus. Ik heb om de +-2 maanden en herlaadbeurt van 25€ nodig om rond te komen. (12.5€/maand dus). Ik heb hier geen data bij, maar ik heb een smartphone en zou dat sporadisch kunnen gebruiken.
Als ik overschakel zou het zijn naar Mobile viking of naar EDPnet waar we al zitten met internet.

Kan dat nu?
Een Mobile Viking full abo voor 15€/maand incl 2Gb data
Bij edpnet 10€+19.95+19.95€ voor hetzelfde?

dank u, johan
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Je kan sinds kort dit ook nemen bij Mobistar

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
johan d
Plus Member
Plus Member
Provider

krisken schreef:Je kan sinds kort dit ook nemen bij Mobistar
Wat dan?

paar bijkomende vraagjes
1. Bij Viking is de dekking daar minder omdat dat zo goedkoop is,
2. die Data only card - hoe werkt dat dan, in een smrtphone kan toch maar 1 kaartje in? Niet bellen dus?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Data only is meer bedoeld voor bvb een tablet of een usb stick die je in je pc prikt. Niet voor een telefoon.
Ikzelf ben héél tevreden geweest met MV!

Mobistar : http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... -on-mobile

Telefonie = EDPnet + OVH
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer
Provider

MV (& ook EdpNet Mobiel) "huren" gewoon een deel van het BASE-netwerk, en 3G(voor mobiel internet) is daar niet zo wijd verspreid over België asl bij bv. Proxmius. Beiden zullen dus hetzelfde bereik hebben.

Afhankelijk van hoe belangrijk Mobiel internet is/waar je het wil gebruiken kan je voor een van deze kiezen of bij Proximus blijven(met een andere formule bv.)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Ik zou twijfelen tussen de 3 gekende aanbiedingen. Het gaat steeds om een prepaid aanbod, dus je kan vertrekken wanneer je wilt.

Pay & Go Generation Connect
- Herladen per €20; je krijgt 2000 sms (alle netwerken) en 2 Gb gratis
- Bellen aan €0.25/min (dus €20 = 80min bellen)
- Na de maand kan je eventueel data aankopen in een bundel als je nog veel belwaarde over hebt.
- Beste 3G-netwerk

Mobile Vikings
- Herladen vanaf €15; je krijgt 2000 sms (1000 naar alle netwerken + 1000 naar eigen netwerk) en 2 Gb
- Bellen aan €0.24/min (dus €15 = 62min bellen). Je kan goedkoper bellen door meer te herladen.
- Tot eind mei krijg je ook nog 60min/dag om te bellen naar andere Mobile Vikings (tijdelijke actie)
- Databundel kan enkel verlengd worden door te herladen
- Minder 3G-netwerk, al vind ik dat er de laatste jaren veel vooruitgang geboekt is.

Mobistar Internet On Mobile
- Herlanden per €15 of €20; je krijgt 1000 sms (alle netwerken; bij €20 zijn het 5000 sms) en 2 Gb gratis
- Bellen aan €0.25/min (dus €15 = 60 min bellen; €20 = 80min)
- Minder 3G-netwerk dan Proximus; beter dan BASE (al trekken sommige dat in twijfel; ik heb er geen ervaring mee)

Mocht ik in jouw schoenen staan, zou ik in de eerste plaats Generation Connect overwegen (omwille van de 3G). Als €20 te veel is, dan zou ik Mobile Vikings nemen. EDPNet Mobile lijkt mij te duur in jouw geval en dit is ook een abonnement (min 12 maanden).
johan d
Plus Member
Plus Member
Provider

ok thx
zo'n generation, dat is dus ook niet perse maandelijks, maar als uw krediet op is... zoals met Pay & Go. En als dat me niet aanstaat kan ik de maand erna gewoon weer de pay&go nemen die ik nu heb?
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 14 keer
Provider

Bij Aldi Talk heb je voor 4€ 400MB , bij Jim Mobile voor 5€ 500MB
Bijkomend zijn gesprekken bij Aldi Talk beduidend goedkoper dan bij Mobile Vikings of Jim Mobile
Staar u niet blindt op die 2GB
Trouwens met herlaadkaarten kan je vertrekken wanneer je wil.
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Provider

johan d schreef:ok thx
zo'n generation, dat is dus ook niet perse maandelijks, maar als uw krediet op is... zoals met Pay & Go. En als dat me niet aanstaat kan ik de maand erna gewoon weer de pay&go nemen die ik nu heb?
maandelijkse herlading is nooit verplicht bij herlaadkaarten, alleen vervallen de voordelen na een maand wel zoals bij Generation Connect de 2GB free data.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:
Provider

Dat klopt volledig!

Telefonie = EDPnet + OVH
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

@johan

Pay&Go Zen met automatische herlaadbeurt geeft gratis "bonus" belminuten, waarna ik mijn belkrediet tevens gebruik om data te kopen (Pay&Surf)! Twee vliegen in één klap dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Provider

een automatische herlaadbeurt noem ik geen prepaid kaart meer ...
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Misschien wel bij vermelden dat mobile vikings de maand na je herlading een FUP hanteert ivm met data dus je kan met je bundel veel langer surfen dan bij de andere providers.

Of is dit bij generation connect ook zo ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
CeeSsss
Member
Member
Bedankt: 15 keer
Provider

Momenteel herlaadt de topicstarter om de 2 maanden 25 euro bij Pay & Go. Hieruit kan je opmaken dat hij geen sms-bundel heeft en dus per belminuut en per sms betaalt.

Colruyt Mobile (Mobistar):
€0,13 per minuut
€0,045 per sms
€9,99 voor 3 maanden mobiel internet (maximum 500 MB) voor sporadisch gebruik

Aldi Talk (Base):
€0,13 per minuut
€0,045 per sms
€4 voor 1 maand mobiel internet (maximum 400 MB) voor iets minder sporadisch gebruik

In de twee gevallen is bellen naar mensen met dezelfde operator trouwens spotgoedkoop: €0,05 per minuut.

Dit heeft de topicstarter nu:
Proximus Pay&Go Zen (zonder data):
€0,27 per minuut
€0,12 per sms

De tarieven hierboven zijn meer dan de helft goedkoper voor zowel bellen als sms'en. Dus zou hij zonder mobiel internet tussen de 5 en de 6 euro opdoen. Tel daar 3,33 of 4 euro bij, en je zit tegen de 10 euro, maar dan inclusief mobiel internet.

De topicstarter belt momenteel maximum 46 minuten per maand (ervan uitgaande dat hij niet sms't, 46 minuten aan €0,27 per minuut = €12,50).

Met Mobile Vikings (Base) kan de topicstarter voor 15 euro per maand 62 minuten bellen en ruim voldoende sms'en sturen. Bovendien heeft hij dan 2GB mobiel internet per maand. Door gebruik te maken van de grace period kan hij 3 keer herladen per 4 maanden, wat op €11,25 per maand uitkomt. Misschien dus toch de betere keuze, nu ik het zo uitgebreid nareken :P
johan d
Plus Member
Plus Member
Provider

ok,

als ik overstap van Pay&Go naar Generation conect, moet ik mijn SIM kaart vervangen door een andere. Wanneer ik later teug naar gewone Pay&Go wil, moet die dan terug vervangen worden, en is dat kosteloos?

En is generation nu van 15 naar 10€/maand gegaan in het voorbije weekend?
http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... ffers.page?

en hier gaat het weer naar 20€/maand
http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/

krijg er maar kop en staart aan...
en waaro mstaat die generation connect niet bij op de gewone belgacom site?
depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:
Provider

10 Euro is voor Pay & go generation. Niet generation connect. Twee verschillende zaken.
johan d
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik denk dat ik eruit ben: Colruyt Mobile. Voordeel. Data pakket blijft 3 maanden geldig en staat los van bel/smskrediet.
Nadelen Mobistar Internet on Mobile & mobile Viking: 2Gb krijg je waarschijnlijk maandelijks niet op (wie wel?) en je moet dan opnieuw 15€ betalen wil je verder kunnen met DATA. Eigelijk is dit een verdoken abonnement en geen prepaid.
Zie ik dat correct?

PS: kan ik mijn statistieken voor Proximus Pay&Go ergens opvragen wat ik zo per maand verbruikte qua bellen en sms-en?
maxxxke
Plus Member
Plus Member
Provider

Bij Colruyt Mobile moet je betalen voor je data. Zit inderdaad niet inbegrepen in je oplaadbedrag.
Heeft zijn voor en nadelen. Voor 500MB betaal je 10€, dat bedrag ben je dus kwijt. Bij Mobile Vikings krijg je dat kado.
Denk dat het een beetje van je verbruikte data per maand afhangt.
Kom je toe met 500MB per 3 maand, dan zal dat goedkoper zijn. Moet je elke maand herladen dan zal Mbile Vikings goedkoper zijn in zijn totaal pakket.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Provider

tja, dat is het probleem dat ik niet weet hoeveel data ik ga opdoen. is 500 Mb veel of weinig? Referenties?
Nu doe ik er alvast 0 op :-)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat hangt er vanaf wat voor persoon jij bent. Ik ken iemand die vanaf dag één begon te streamen, en dan heb je niet voldoende aan 500MB. Als je enkel mailt, surft, ... kan je wel met 500 MB toekomen; afhankelijk van hoe intensief je dat allemaal doen.

Voordeel van Mobile Vikings en Colruyt Mobile: je kan direct terug overstappen, want het is prepaid. Dus ik zou zeggen: probeer maar en stap desnoods na een maand terug over (als je belkrediet op is)!
johan d
Plus Member
Plus Member
Provider

Wanneer ik ergens kan betalen met overblijvend belwaarde, worden Proximus generation Connect natuurlijk wel weel aantrekelijker...? Is dat dan het "betalen via SMS" en is dat al goed ingeburgerd? Veel plaatsen waar betalen zo mogelijk is? Dan recupereer je eigenlijk 100% belwaarde die niet opgebruikt raakt., toch? en heb je SMS en data onbeperkt (2gb) gratis eiglenijk...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Betalen met sms kan je hier en daar al gebruiken. In het onderwerp over de "betaallijn" stonden er suggesties. De populairste zijn volgens mij: De Lijn en parkeren; al is sms betalen niet altijd het goedkoopste voor die toepassingen (soms wel).

Je kan steeds 50% recupereren (in cash) via http://www.betaallijn.be ; dus je betaalt eigenlijk €10/maand.
CeeSsss
Member
Member
Bedankt: 15 keer
Provider

Voor mij komt betalen via sms fantastisch goed uit! :-D

Ik rijd ongeveer 40 keer per jaar met de bus van Herentals naar Leuven en terug (dus 80 ritten). Dat duurt precies 1 uur. Met voorverkoopkaartjes van De Lijn betaalde ik €1,60 per rit, ofwel €128 per jaar aan busvervoer. Een jaarabonnement kwam me nog duurder uit (178 euro).

Daarnaast had ik Mobile Vikings voor mijn gsm, wat me ongeveer €150 euro per jaar kost. Dus busvervoer en gsm kostten me samen €278 per jaar.

Tegenwoordig gebruik ik sms-tickets voor mijn busvervoer, wat €1,45 voor een uur kost. Maar aangezien ik zelden of nooit bel met mijn gsm kan ik dat dus integraal van mijn belkrediet betalen :D (€116 per jaar).

Nu betaal ik dus €128 minder per jaar! Een mooie besparing :wink:
johan d
Plus Member
Plus Member
Provider

als ik van gewone Pay&Go naar Generation Connect overstap, volstaat dan een telefontje (naar waar?) en is alles klaar na dat telefoontje, of moet ik toch een nieuwe SIM kaart krijgen? Ik zou wel graag mijn nummer behouden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

deze vraag werd op dit forum al dikwijls uitgebreid beantwoord...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
johan d
Plus Member
Plus Member
Provider

wied schreef:deze vraag werd op dit forum al dikwijls uitgebreid beantwoord...
In dat topic met 78 pagina's ergens?
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”