DTMF toontjes ontvangen op voip lijn scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

hallo
ik ben thuis wat aan het testen met domotica en andere toepassingen. Bepaalde apparaten kan ik op afstand besturen door erop in te bellen en dtmf toontjes te sturen. Ik heb een scarlet one abbo met telefoon en internet. ik ben er net achter gekomen dat je blijkbaar wel gewoon dtmf toontjes vanuit je scarlet lijn naar een ander toestel ofzo kan sturen, maar andersom niet. Als je bv met je vaste scarlet lin naar je gsm belt, en je drukt op je vast toestel een toets in, dan hoor je het overeenkomstige toontje in je gsm, maar andersom niet, druk een toets op je gsm en je hoort slechts een klikje op je vast toestel. heb dit al met verschillende toestellen geprobeerd. Toch vreemd dat dtmf maar een kan op werkt? mijn vorige provider was dommel en daar had ik dat probleem niet, was ook een voip lijn. De scarlet helpdesk zegt niet meer dan, 'dtmf werkt niet met voip'. Zou dit nergens in te stellen zijn ofzo?
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

jah in de admin settings
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

jah dan mag jij hem dat toch eens vertellen hoe je dat op zo'n bbox2 kan instellen (ik heb het alvast nergens gevonden) :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Dan zal ik maar even antwoorden. DTMF werkt gewoon met voip. Het is de sagem/bbox2 die het blokkeert. Dat verklaart meteen waarom het wel bij dommel werkte en niet bij scarlet.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Obs3rv3r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:38
Bedankt: 1 keer

Log in met Admin
ga naar Advanced setttings > Telephone > Advanced > DTMF mode = in band

apply

nu reboot of geen reboot, weet ik niet, maar na dat het ingesteld is en je reboot, moet je het terug instellen
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”