Ecowatt 850 verbruik

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Heb eindelijk mijn energiemeter, chacon ecowatt 850 kunnen installeren op de 3fasige voeding(dus met 3klemmen). Op de elektriciteitskast hing een sticker met 3 x 380V +N Dus die 380V heb ik dan ook juist ingesteld op de meter...
Nu ben ik aan het testen of alles goed werkt, maar ik zie bij 0 verbruik, dus geen lichten aan, geen dingen in de laders, geen computers of tv aan een verbruik van 0.550 kW op het ,instant, display, bedoelen ze hier dan kWh, per uur? Is dit een normaal verbruik als er niets gebeurt? Na mijn ingave van de tarieven octa plus (2voudige meter piek 23c/kwh en dal 17c/kwh) kom ik aan een 0,12 EUR gemiddeld per uur , bij een zogezegt 0 verbruik... Oke er is een alarm en een router, en een draadloze telefoon, maar is dit normaal?

Mss niet het ideale forum voor deze soort vragen maar ik waag het erop :)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

Indien je werkelijk nul verbruik wil hebben om je meter te testen:
  • zet de hoofdschakelaar af;
  • of zet al de zekeringen af;
  • of zet al de aardlekschakelaars af;
  • of bovenstaand allemaal te gelijk. :wink:
Dan zou je "0" moeten zien op je meettoestel.
Al de rest is dan (sluip-)verbruik dat je nu gemeten hebt.
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 20 jun 2012, 17:22, in totaal 1 gewijzigd.
Michael
Pro Member
Pro Member
Provider

Ga ik zo meteen doen , bedankt voor de tip !
Is dit niet wat veel sluipverbruik volgens u ?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:
Provider

550W is redelijk veel qua sluimerverbruik. Als je echt zeker wil zijn, zet de hoofdzekering af, als hij dan nog geen 0 zegt is er iets mis :-)

Wat ik mij zo kan inbeelden:

* Heb je de laders uitgetrokken? Laders die niet aangesloten zijn op hun toestel verbruiken nog steeds.
* Heb je de TV / computer uitgetrokken? Die dingen hebben zogenaamde soft-buttons, die verbruiken nog steeds zelfs al zijn ze "met de power-knop" afgeschakeld.
* Je hebt geen diepvries / frigo die nog aan het draaien is?
* Uurwerken / wekkerradio's / oven / microgolfoven die nog ingestoken zijn
* ...

Als al het bovenstaande absoluut zeker niet van toepassing is kan het zijn dat je een lek hebt in je installatie... of de meter is stuk :-)

1 kWh is overigens gewoon 1000 W of 1 kW constant gedurende een uur. Als er op jouw meter gedurende een uur 0.55 kW staat dan heb je 0.55 kWh afgetikt op de teller.

EDIT:
eternum was me voor :-) Ook nog iets wat misschien belachelijk lijkt, maar je weet maar nooit: de ruimte waar je meter staat is toevallig niet verlicht met een halogeenspot van 500W? :D
Laatst gewijzigd door TiTanium 20 jun 2012, 17:30, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Dubbeltje samengevoegd ;)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

@Michaelv
Dat kan ik van hier niet zien. :wink:
Wel weet ik dat ik ooit eens zelf erg verbaast was welk "sluipverbruik" er bij mij was...
Dat lag nog "iets" hoger.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

eternum schreef:Dat lag nog "iets" hoger.
Mmm... m'n vorige server verbruikte 170 Wh wat 20% van m'n totale electriciteitsverbruik was. Als jullie dus meer dan 500 Wh sluimerverbruik hebben dan stel ik mij zéér ernstige vragen (zeker daar ik ook niet alles afzet maar louter in standby).
Mathy schreef:* Heb je de laders uitgetrokken? Laders die niet aangesloten zijn op hun toestel verbruiken nog steeds.
M'n GSM laders alvast niet... zelfs als het toestel is opgeladen schakelen ze zich uit.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Dat zijn elektrisch geschakelde voedingen. Raad eens hoe die aan de nodige elektriciteit komt om die schakeling uit te voeren? Juist ja :-D Ik geef toe dat het verbruik zeker bij moderne toestellen minimaal is, maar het is er wel. En ik weet ook niet hoe modern de toestellen van de TS zijn.

depeje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:
Provider

Michaelv schreef:Op de elektriciteitskast hing een sticker met 3 x 380V +N Dus die 380V heb ik dan ook juist ingesteld op de meter...
Slaat die 380V niet op de spanning tussen de 3 fasedraden onderling? De spanning tussen elke fasedraad en de neuter is dan nog altijd 230V. Dan is de vraag welke van deze twee spanningen je moet ingeven op je meter. Heeft elke klem een aparte ingang op je meter?
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Hij zegt in openingstopic dat het een 3-fase meter is die aan de 3 klemmen gekoppeld is, zal dus wel 380V zijn ;)

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Nog nieuws over uw sluipverbruik :)?
Zou wel interessant zijn om het te delen?
Michael
Pro Member
Pro Member
Provider

Goh, ik blijf zo op een 400-500W sluipverbruik.. mss zijn het de 3 ijskasten.., ik weet het niet :P
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Koop een verbruiksmeter en monitor de vermoedelijke boosdoeners (in uw geval blijkbaar 3 koelkasten) een week op.
Enkel dat sluipverbruik al kost u gigantisch veel geld (+/- €1000 per jaar)
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Wanneer je alle automaten in uw zekeringkast aflegt, welk verbruik wordt er dan gemeten?
En dan alle automaten afzonderlijk eens terug inleggen, zo kan je normaal snel achterhalen op welke kring het sluipverbruik zou zitten...
Kijk ook eens na of de som van het verbruik van elke kring afzonderlijk gelijk is aan het totaal gemeten verbruik.

Klopt het verbruik dat geregistreerd wordt, met dit op uw kWh-meter?
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”