momenteel kijk ik tv met een sd-digicoder.
ik zou deze setup willen uitbreiden met een hd-digibox, zodat ik de hd-kanalen kan bekijken.
kunnen sd-digicoder & hd-digibox gelijktijdig aangesloten worden, zodat ik hd kan kijken en ook nog steeds sd kan opnemen?
tv-setup uitbreiden met hd-digibox
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 8 keer
Je kan wel 2 boxen verbinden met 1 tv aangezien we sd-corder een scart verbinding gebruikt en de HD-box een HDMI aansluiting.
Je zal echter wel problemen kunnen ondervinden met de afstandsbediening aangezien deze dezelfde is. Het is misschien eenvoudiger om een HD-digicorder te gebruiken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Je zal echter wel problemen kunnen ondervinden met de afstandsbediening aangezien deze dezelfde is. Het is misschien eenvoudiger om een HD-digicorder te gebruiken.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Telenet Yugo
OVH voip
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
de hd-digicorder moet ik dan huren, terwijl de hd-box aangekocht kan worden, wat de meest goedkope oplossing lijkt (vandaar deze keuze).g4ce schreef:Je kan wel 2 boxen verbinden met 1 tv aangezien we sd-corder een scart verbinding gebruikt en de HD-box een HDMI aansluiting.
het doorverbinden van de netwerkverbinding zal geen probleem zijn veronderstel ik aangezien dit wel zal werken met 2 tv's, en in mijn geval met 1 tv via scart & hdmi.
mss m'n stoute schoenen eens aantrekken en teruggeven binnen 14 dagen als ik het niet aan de praat krijg.
so, a chicken is not a sparrow
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik zie geen technische reden waarom dit niet zou werken, op de afstandsbediening na. Als je je digibox enkel gebruikt om op te nemen, kan je de sensor bedekken zodat hij niet reageert op de afstandsbediening.
Het COAX-signaal kan je gewoon doorlussen en netwerksignaal kan je met behulp van een switch in orde brengen (of een tweede kabel trekken). Als je je box enkel gebruikt om op te nemen, kan je eventueel beslissen om het interactief gedeelte niet te gebruiken (dus geen netwerkkabel). Beide boxen moeten wel geregistreerd/geactiveerd zijn.
Ik vermoed dat je je Scart/HDMI-kabel in een eigen opname-apparaat steekt?
Het COAX-signaal kan je gewoon doorlussen en netwerksignaal kan je met behulp van een switch in orde brengen (of een tweede kabel trekken). Als je je box enkel gebruikt om op te nemen, kan je eventueel beslissen om het interactief gedeelte niet te gebruiken (dus geen netwerkkabel). Beide boxen moeten wel geregistreerd/geactiveerd zijn.
Ik vermoed dat je je Scart/HDMI-kabel in een eigen opname-apparaat steekt?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het aan de praat krijgen is niets... maar gewoon een pest met de afstandsbediening die beide toestellen gaat aansturen.
Je oude SD Digicorder vreet trouwens 40 euro per jaar aan stroom... daar alléén al kan je 5 maanden voor huren. Reken je dan nog de aankoop van de Digibox erbij dan ga je pas na enkele jaren break even zijn... en ondertussen heb je niets dan ongemakken en frustratie.
Nu ja... het is jou beslissing.
Je oude SD Digicorder vreet trouwens 40 euro per jaar aan stroom... daar alléén al kan je 5 maanden voor huren. Reken je dan nog de aankoop van de Digibox erbij dan ga je pas na enkele jaren break even zijn... en ondertussen heb je niets dan ongemakken en frustratie.
Nu ja... het is jou beslissing.
-
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
_ketter_,
Ik raad je deze opstelling sterk af. Niet alleen gaat de afstandsbediening voor problemen zorgen, ook de combinatie HDMI-kabel/scartkabel is niet aan te raden.
Als je graag HD kijkt, huur je best een nieuwe HD Digicorder en sluit je enkel deze aan op je televisie. Je aangekochte Digibox kun je of op een tweede tv aansluiten of doorverkopen.
Ik raad je deze opstelling sterk af. Niet alleen gaat de afstandsbediening voor problemen zorgen, ook de combinatie HDMI-kabel/scartkabel is niet aan te raden.
Als je graag HD kijkt, huur je best een nieuwe HD Digicorder en sluit je enkel deze aan op je televisie. Je aangekochte Digibox kun je of op een tweede tv aansluiten of doorverkopen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
bedankt allen.
ik ga deze setup niet nemen. het is natuurlijk van de pot gerukt dat telenet je dwingt met digibox(en) te werken maar dat is dan weer een ander verhaal.
ik ga deze setup niet nemen. het is natuurlijk van de pot gerukt dat telenet je dwingt met digibox(en) te werken maar dat is dan weer een ander verhaal.
so, a chicken is not a sparrow