Mobistar bindt de strijd aan met Mobile Vikings
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Eindelijk schieten ze wakker.
Als ik nu nog eens deftige ontvangst had met mobistar zodat ik geen roaming heb in m'n eigen huis
Als ik nu nog eens deftige ontvangst had met mobistar zodat ik geen roaming heb in m'n eigen huis

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 62 keer
Dacht just te zeggen , dat Mobistar eerst eens de strijd aangaat met hun crappy netwerk da geheid meermaals per dag uitvalt en dergelijke
The eternal and true pessimist 

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Hmm doet me twijfelen. Heb momenteel Mobile Vikings en was Generation connect aan het overwegen maar dit is ook wel interessant. Ik heb wel mijn twijfels over hun netwerk maar een gelijkaardige prijs als MV is aanlokkelijk.
Mobistar is in mijn ogen een beetje mossel noch vis. Voor 15 euro neem je Mobile Vikings, voor 20 euro neem je Proximus Generation Connect. Mobistar heeft geen schitterend netwerk zoals Proximus, en ook niet de lage kostprijs van het BASE-netwerk + de efficiëntie van Mobile Vikings.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
misschien is hun timing wel OK aangezien MV/base sinds enkele weken een ping waarde te zien geeft van 400 à 500 ms, wat mijn VoIP telefonie zeker niet verder helpt...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Het Mobistar netwerk is inderdaad niet erg stabiel .. 3G (als je geluk hebt) is zeker te doen maar eens je op edge komt (wat zeer vaak gebeurd) dan kan je beter gewoon je gsm wegsteken want edge bij mobistar werkt echt niet goed...
Laatst gewijzigd door Stiaan 27 aug 2020, 13:33, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 20 keer
Vele mensen reageren zeer negatief op het Mobistar netwerk!
Uit eigen ervaring (woonplaats Halle, traject Halle - Brussel & Brusselse agglomeratie) kan ik niet veel slechts zeggen over de prestaties van hun netwerk.
- Indien 3G(+) => iets trager dan bij Proximus maar niet merkbaar indien men speedtesten buiten beschouwing laat.
- EDGE => soms lamentabel, soms surfbaar. Komt overeen met wat ik nu meemaak bij Prox (EDGE is verre van hun sterkste kant, zoals geweten)
Uitval? Zelden of nooit meegemaakt, op een nationale/regionale panne na. Indien er ééntje was: gratis belminuten/sms'en ter compensatie.
Helpdesk? Zelfde pot nat denk ik. Indien je de juiste persoon op het juiste moment te pakken weet te krijgen ben je snel geholpen. Qua facturatie altijd al correct en zelfs ooit een kwijtschelding van wanbetaling(lees: te laat) gekregen.
Nu Proximus Generation 15 + 250MB + 1GB = tja .... ''hemels'' netwerk maar helaas thuis EDGE
, behalve als ik over de porseleinen troon regeer op de eerste verdieping. Het spoort een mens aan wat vaker zijn gevoeg te doen. Laatste zin(nen) voor het amusement van de lezer en behoren voor alle duidelijkheid niet tot mijn algemene gebruikerservaring die ik hier wou neerpennen 

- Indien 3G(+) => iets trager dan bij Proximus maar niet merkbaar indien men speedtesten buiten beschouwing laat.
- EDGE => soms lamentabel, soms surfbaar. Komt overeen met wat ik nu meemaak bij Prox (EDGE is verre van hun sterkste kant, zoals geweten)
Uitval? Zelden of nooit meegemaakt, op een nationale/regionale panne na. Indien er ééntje was: gratis belminuten/sms'en ter compensatie.
Helpdesk? Zelfde pot nat denk ik. Indien je de juiste persoon op het juiste moment te pakken weet te krijgen ben je snel geholpen. Qua facturatie altijd al correct en zelfs ooit een kwijtschelding van wanbetaling(lees: te laat) gekregen.
Nu Proximus Generation 15 + 250MB + 1GB = tja .... ''hemels'' netwerk maar helaas thuis EDGE

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ik heb maar tot mijn 22ste gestudeerd (en geslaagd), dus ik zal wel een dommerik zijn en het zal wel weer aan mij liggen. Mobistar biedt voor 15 euro identiek hetzelfde als Mobile Vikings. Kan er mij dan iemand vertellen waarom ik zou overstappen naar een andere provider die hetzelfde aanbod heeft voor hetzelfde bedrag? Als Mobistar écht beter wil doen dan hebben ze 2 mogelijkheden: ofwel bieden ze dezelfde voorwaarden aan een lagere prijs dan MV ofwel bieden ze méér maar dan aan de prijs van MV. Maar ik ben niet echt geneigd om over te stappen naar een andere provider als voorwaarden en prijs dezelfde zijn. Hoe zou je zelf zijn trouwens?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Als prijs en aanbod (het is te zeggen, op papier) dezelfde zijn, dan moet je gewoon eens de tijd nemen om te kijken naar de andere zaken. Diensten die MV kan bieden, diensten die Mobistar kan bieden, maar vooral wat jouw persoonlijke eisen zijn. Voor zover ik nog op de hoogte ben is het netwerk van Mobistar gemiddeld beter dan dat van Base, reken daar ook Visual voicemail bij.
Mobile Vikings staat dan misschien weer sterker kwa dienstverlening, communicatie en mogelijkheden tot herladen en/of prijsformules.
Persoonlijk vind ik het netwerk interessanter dan de manier waarop ik herladen kan en die luttele extra belminuten per herlaadbeurt. Daarom zit ik ook bij Generation Connect.
Al zou ik die Visual Voicemail wel interessant vinden, het weegt niet op tegen het betere netwerk dat Proximus mij kan leveren.
Mobile Vikings staat dan misschien weer sterker kwa dienstverlening, communicatie en mogelijkheden tot herladen en/of prijsformules.
Persoonlijk vind ik het netwerk interessanter dan de manier waarop ik herladen kan en die luttele extra belminuten per herlaadbeurt. Daarom zit ik ook bij Generation Connect.
Al zou ik die Visual Voicemail wel interessant vinden, het weegt niet op tegen het betere netwerk dat Proximus mij kan leveren.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Sirward, de vraag is of Mobistar visual voicemail wel zal aanbieden voor prepaid klanten? En tel daar nog de andere beperkingen bij zoals het bijbetalen voor, of volledig geblokkeerd zijn van, tethering. En Mobistar hun reputatie van ongelofelijk slechte support, en het algemene "naai de klant nog wat" beleid zijn ook niet bepaald een motivatie.
Hetgeen mij echter het meeste tegensteekt is hun windhaan houding. Ze hebben tijdenlang gezegd "Dat is een nichemarkt" en "die klanten interesseren ons niet" (waarmee ze dan bedoelen "die klanten brengen niet genoeg op"). Maar nu ze zien dat de concurrentie wel gelijkaardige aanboden in de markt zit, gaan ze ineens doen of ze het warm water hebben uitgevonden.
Het enige voordeel dat ik zie, is dat ze voor dezelfde prijs van MV een marginaal beter netwerk kunnen aanbieden. Want zo veel beter is het ook niet dan Base hun netwerk.
Hetgeen mij echter het meeste tegensteekt is hun windhaan houding. Ze hebben tijdenlang gezegd "Dat is een nichemarkt" en "die klanten interesseren ons niet" (waarmee ze dan bedoelen "die klanten brengen niet genoeg op"). Maar nu ze zien dat de concurrentie wel gelijkaardige aanboden in de markt zit, gaan ze ineens doen of ze het warm water hebben uitgevonden.
Het enige voordeel dat ik zie, is dat ze voor dezelfde prijs van MV een marginaal beter netwerk kunnen aanbieden. Want zo veel beter is het ook niet dan Base hun netwerk.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Misschien een leuke bijkomstigheid : voor 5€ per maand heb je mobile TV.
Ik test het momenteel reeds uit en ik moet zeggen voor iemand die vaak de baan op is, valt de kwaliteit best te pruimen voor die prijs.
Ik test het momenteel reeds uit en ik moet zeggen voor iemand die vaak de baan op is, valt de kwaliteit best te pruimen voor die prijs.
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Wel jammer dat dit enkel prepaid is... Klanten die dus nu een abonnement hebbenbij Mobistar kunnen hier helaas niet van genieten!
Sent from my iPad using Tapatalk HD!
Sent from my iPad using Tapatalk HD!
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Goh het is een speler extra op een markt die blijkbaar in gang schiet. Het is voor mobistar op een bepaalde manier wel interessant : klanten die nu een abonnement/prepaid systeem hebben bij Mobistar en die normaal gesproken zouden overstappen naar MV of GC blijven nu bij Mobistar... dus hebben ze terug wat inkomsten van...
Eigenlijk zijn ze zelfs duurder dan MV:
Met een prepaidaanbieding van 15 euro per maand biedt Mobistar gebruikers 2 GB aan mobiele data, 60 belminuten en duizend sms-berichten. Voor 20 euro is er een formule met 2 GB dataverkeer, 80 belminuten en 5.000 sms'en.
Bij MV krijg je 1000 ATAN sms en 1000 MV-only sms... Qua belminuten : geen idee
Eigenlijk zijn ze zelfs duurder dan MV:
Met een prepaidaanbieding van 15 euro per maand biedt Mobistar gebruikers 2 GB aan mobiele data, 60 belminuten en duizend sms-berichten. Voor 20 euro is er een formule met 2 GB dataverkeer, 80 belminuten en 5.000 sms'en.
Bij MV krijg je 1000 ATAN sms en 1000 MV-only sms... Qua belminuten : geen idee

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik vind dit geen slechte formule. Vermits het pre-paid is lijkt me dit veel interessanter dan de Telenet 'King' formule.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Is ook geen slechte formule (lees : het is een beproefd concept) maar je "krijgt" bij mijn gevoel meer bij MV of GC.
Misschien iemand die een vergelijkende tabel wil/kan maken?
Misschien iemand die een vergelijkende tabel wil/kan maken?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Dat is ook wel maar een tijdelijk iets (1j)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
De vraag is wat mobistar wil bereiken, nieuwe klanten aantrekken of de verleiding tot overstap van bestaande klanten afnemen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 41 keer
Nu moet Proximus nog GC aan 15 euro per maand aanbieden door de roaming MB's en sms'en te verminderen
Voorlopig blijf ik toch bij GC, de dekking bij Mobistar in Limburg is niet al te goed.. In de Vavantas in Sint-Truiden heeft mijn vriendin op haar Mobistar SIM geen bereik ( geen 3g, noch 2G), terwijl ik mij geen zorgen moet maken met 4/4 bars 3g

Voorlopig blijf ik toch bij GC, de dekking bij Mobistar in Limburg is niet al te goed.. In de Vavantas in Sint-Truiden heeft mijn vriendin op haar Mobistar SIM geen bereik ( geen 3g, noch 2G), terwijl ik mij geen zorgen moet maken met 4/4 bars 3g

Wat jullie misschien minder beseffen, is dat Mobistar en Proximus met dit soort tariefplannen veel meer te verliezen hebben dan te winnen. Waarom zouden bedrijven 25 euro of meer betalen voor 2 GB mobiel internet (datasticks voor mobiele werknemers bv.) als zoon- en dochterlief naar hartelust surfen op hetzelfde netwerk aan 15 euro, en daar nog belminuten en duizenden sms'en bij krijgen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Bwa, hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Door hun "exclusiviteit"(en daarmee heb ik het in de eerste plaats over alleen-via-internet verkrijgbaar/heroplaadbaar, niet over de vermeende gebruikerslimiet) richten GenerationConnect en Mobistar zich duidelijk op de meer tech-savy mensen.
De archetypische "Belgacom-papa" die in de reclame naar een Belgacom-shop gaat om zijn internet/wifi/email in te stellen zal waarschijnlijk nog nooit van die producten gehoord hebben, dus op personeelskost zijn die abonnementen vrij voordelig, denk ik.
Bovendien is support/uptime zeer belangrijk voor bedrijven, die gaan echt geen Pay&Go kaartje aanschaffen(zelfs als is het er een met 2GB) om dan te velde te ontdekken dat ze zonder internet zitten omdat hun secretaresse de maandelijkse oplaadbeurt vergeten is.
Door hun "exclusiviteit"(en daarmee heb ik het in de eerste plaats over alleen-via-internet verkrijgbaar/heroplaadbaar, niet over de vermeende gebruikerslimiet) richten GenerationConnect en Mobistar zich duidelijk op de meer tech-savy mensen.
De archetypische "Belgacom-papa" die in de reclame naar een Belgacom-shop gaat om zijn internet/wifi/email in te stellen zal waarschijnlijk nog nooit van die producten gehoord hebben, dus op personeelskost zijn die abonnementen vrij voordelig, denk ik.
Bovendien is support/uptime zeer belangrijk voor bedrijven, die gaan echt geen Pay&Go kaartje aanschaffen(zelfs als is het er een met 2GB) om dan te velde te ontdekken dat ze zonder internet zitten omdat hun secretaresse de maandelijkse oplaadbeurt vergeten is.
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Omdat ze dan een abonnement hebben en niet langer de last om elke maand te moeten herladen lijkt me.
@Flash_blue ik zit niet voor niets bij Generation Connect
@Flash_blue ik zit niet voor niets bij Generation Connect

-
- Premium Member
Is makkelijk op te lossen met een automatische herlaadbeurt
Het probleem ligt eerder in de limieten. Van zodra het geld op is, kan je niet meer bellen. Stel u maar eens voor een vertegenwoordiger belt je op, en ineens wordt de verbinding verbroken, achteraf krijg je te horen dat zijn krediet op was 

-
- Elite Poster
Tja, zoals mijn baas onlangs tegen een klant zei (om die klant even op zijn plaats te zetten): toen ik in de drukkerij sector begon waren leveringstermijnen van 2 à 3 weken de regel. In de loop der jaren is het geëvolueerd naar 2 à 3 dagen. En tegenwoordig zitten we voor een bepaalde klant aan 2 à 3 uur. En als ik sommige commentaren hier lees, zoals een vertegenwoordiger wiens gesprek afgebroken wordt, dan kan ik alleen maar besluiten dat sommigen onder ons dringend aan een GSM toe zijn die hen opbelt nog voor de feiten plaatsvinden. Het wordt op den duur een lachertje dat mensen niet meer zonder hun GSM, tablet PC... kunnen. Dit is gewoon een vorm van verslaving. En als je het de andere partij zo makkelijk maakt dat je 24/7 bereikbaar bent, dan heb je het zelf gezocht natuurlijk. En dan moet je achteraf niet komen klagen dat uw GSM uw bureau is geworden. En dat bureau draag je de hele dag met je mee, zowel op het werk als thuis als op een feestje of een diner in een restaurant. En als de GSM dan niet dient om gecontacteerd te worden, dan wordt die al gauw gebruikt om toch maar eens op FB te gaan neuzen of emails te controleren. Get a fokking life. (dat andere F woord werd omgetoverd tot sterretjes). De wereld zal heus niet stilvallen zonder GSM toestellen. Ik zou er trouwens geld voor willen geven om de gezichten te zien van o.a. gebruikers op dit forum de dag dat hun GSM of ander geliefkoosd speeltje wordt afgenomen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Het is net als met een internetaansluiting: als je een instapprijs betaalt, krijg je een instapservice. Een vertegenwoordiger met prepay ???
Korte levertijden zijn een teken van crisis. Als iemand op werk zit te wachten, heeft hij z'n grondstoffen ook dadelijk nodig als er werk is, als de planning voor maanden vol zit, is levertijd van nieuwe grondstoffen niet zo belangrijk.
De economie draait steeds sneller en meer en meer 24/7. Je verwacht van werknemers dat ze meer werken of op andere tijdstippen werken, dan willen die werknemers in hun vrije tijd (die anders is dan de standaard vrije tijd) ook van alles kunnen genieten, waardoor er weer meer mensen op 'rare' uren moeten werken, en zo blijf je bezig tot iedere service 24/7 draait en elke winkel altijd open is.
Nu vinden we het normaal dat een pakje uit pakweg japan op een paar dagen hier is, vroeger was dat ondenkbaar of het kostte stukken van mensen.
Je kan blijven hangen in de sixties of je kan mee evolueren. Maar je kan ook mee evolueren op een rustiger ritme.
J.
Korte levertijden zijn een teken van crisis. Als iemand op werk zit te wachten, heeft hij z'n grondstoffen ook dadelijk nodig als er werk is, als de planning voor maanden vol zit, is levertijd van nieuwe grondstoffen niet zo belangrijk.
De economie draait steeds sneller en meer en meer 24/7. Je verwacht van werknemers dat ze meer werken of op andere tijdstippen werken, dan willen die werknemers in hun vrije tijd (die anders is dan de standaard vrije tijd) ook van alles kunnen genieten, waardoor er weer meer mensen op 'rare' uren moeten werken, en zo blijf je bezig tot iedere service 24/7 draait en elke winkel altijd open is.
Nu vinden we het normaal dat een pakje uit pakweg japan op een paar dagen hier is, vroeger was dat ondenkbaar of het kostte stukken van mensen.
Je kan blijven hangen in de sixties of je kan mee evolueren. Maar je kan ook mee evolueren op een rustiger ritme.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Ik denk niet dat een bedrijf wakker ligt van de telefoonrekening. Wij bellen gratis tussen de collega's en mobiel bellen is even duur als vast bellen op kantoor.
Natuurlijk kost me dat wel 15€ voordeel alle aard, maar er is dan ook écht geen controle
Natuurlijk hoe je er daarom geen misbruik van te maken, en je gsm als babyfoon gaan gebruiken bij wijze van spreken
Natuurlijk kost me dat wel 15€ voordeel alle aard, maar er is dan ook écht geen controle

Natuurlijk hoe je er daarom geen misbruik van te maken, en je gsm als babyfoon gaan gebruiken bij wijze van spreken

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Je kan zodanig evolueren dat je je goederen nog kan uitleveren alvorens er een bestelling geplaatst is. Komaan, beetje realist blijven. Van 2 à 3 weken evolueren naar 2 à 3 uren??? Mensen hebben gewoonweg geen bal verstand van een productie omgeving, tenzij ze hier of daar zelf aan de lopende band werken. Maar zij zien enkel hun schakel van de ketting. Ik zie vanuit mijn kantoor alle schakels van de ketting. En geloof me vrij, zelfs bij de relatief eenvoudige productie van plastiek folie komen er meer mensen aan te pas dan je zou denken. Even in een notedop (kan zijn dat ik nog wat mensen vergeet): ontwerpbureau maakt ontwerp in opdracht van de klant. Klant vraagt aan leverancier van folie (de tussenhandelaar) om x aantal ton te bedrukken. Tussenhandelaar vraagt prijzen her en der bij verschillende drukkers. Als de prijs goed is heeft de tussenhandelaar het order. Die handelaar krijgt dan het artwork van zijn eindklant. Artwork komt bij ons terecht. Artwork gaat richting fotogravure. Mensen bij de fotogravure zorgen ervoor dat het artwork geschikt wordt gemaakt voor ons type drukwerk, namelijk flexografie. Als het artwork van de fotogravure komt gaat het naar de tussenhandelaar die het naar zijn eindklant stuurt tot de hele handel is goedgekeurd. Er worden clichés gemaakt en die worden geleverd, hetzij eigen chauffeur van de fotogravure of koerierdienst. Wij moeten de folie bestellen bij onze leveranciers, onze inkten en de verdunners in de inkten. Platen komen binnen en worden door mij gecontroleerd, gaan dan richting montage waar ze door iemand op de cilinders worden geplakt. Dan gaat het richting drukkerij waar de folie gedrukt wordt. Nadien richting snijmachine om de folie schoon te snijden. Na schoonsnijden op de pallet en inpakken, dan op transport richting binnenland of buitenland. Dit is een realistische weergave van een productielijn en al wie dan nog durft mekkeren dat wij moeten evolueren naar nog altijd maar sneller en sneller, die weet langs geen kanten waar hij het over heeft.Joe de Mannen schreef:Je kan blijven hangen in de sixties of je kan mee evolueren. Maar je kan ook mee evolueren op een rustiger ritme.
J.
-
- Premium Member
In de hedendaagse economie is het nu eenmaal niet anders dat er verwacht wordt dat een leverancier binnen een zo kort mogelijke tijd een product kan leveren. Dit alles is het rechtstreeks gevolg van het JIT (Just In Time) principe. En of je het nu een goede zaak vindt of niet, als bedrijf moet je toch in dit systeem meegaan. Anders vindt de klant wel een ander bedrijf dat dit wel kan/wil, met alle gevolgen van dien voor het eerder vermelde bedrijf..
P.S. de discussie begint nu wel erg af te wijken van het initiële onderwerp...
P.S. de discussie begint nu wel erg af te wijken van het initiële onderwerp...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Terug on topic
Details van dit aanbod zijn terug te vinden op de website van Mobistar
Het eerste wat me reeds is opgevallen:
1. Het tarief zonder voordeel of "bundel" in België:
Data: € 0,50/MB of per uur
Als je dus niet oplet draai je heel je belkrediet erdoor zonder dat je het weet
2. De maximale snelheid beschikbaar voor dit aanbod met 3G+ is 3.6 MBPS.
Worden klanten van Internet on Mobile dus als minderwaardig beschouwd?

Details van dit aanbod zijn terug te vinden op de website van Mobistar
Het eerste wat me reeds is opgevallen:
1. Het tarief zonder voordeel of "bundel" in België:
Data: € 0,50/MB of per uur
Als je dus niet oplet draai je heel je belkrediet erdoor zonder dat je het weet

2. De maximale snelheid beschikbaar voor dit aanbod met 3G+ is 3.6 MBPS.
Worden klanten van Internet on Mobile dus als minderwaardig beschouwd?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Visual Voicemail is in elk geval niet beschikbaar:
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... obile/hulp
Over tethering wordt (doelbewust?) niks vermeld.
Enigste voordel lijkt mij dat Blackberry-gebruikers nu ook een alternatief hebben(tenzij ze hun BB hacken om dan zonder de volledige BB-functionaliteit te surfen op MV of GC).
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... obile/hulp
Over tethering wordt (doelbewust?) niks vermeld.
Enigste voordel lijkt mij dat Blackberry-gebruikers nu ook een alternatief hebben(tenzij ze hun BB hacken om dan zonder de volledige BB-functionaliteit te surfen op MV of GC).
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 7 keer
Na je gegevens in te vullen op de eerste pagina van de "internet on mobile" website van Mobistar:
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... -on-mobile
is je bestelling direct geplaatst, pas op de volgende bladzijde krijg je deze info:
Had verwacht dat je een optie kon aanduiden om uw nummer te behouden op het online bestelformulier en dat Mobistar het behouden van uw nummer zelf zou verwerken.
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/mobiel ... -on-mobile
is je bestelling direct geplaatst, pas op de volgende bladzijde krijg je deze info:
Ook staat er dat ze de bestelling direct verzenden naar het opgegeven adres en u moet nul euro betalen voor deze online bestelling, waarschijnlijk zul je betalen bij uw eerste herlading.1. Levering
Je bestelling wordt momenteel verwerkt en je herlaadkaart wordt binnen 2 werkdagen door bpost op het opgegeven adres geleverd.
2. Wens je je nummer te behouden?
Je kan gratis je huidig nummer behouden. Volg de instructies die je vindt op de brief die je samen met je simkaart zal ontvangen.
Had verwacht dat je een optie kon aanduiden om uw nummer te behouden op het online bestelformulier en dat Mobistar het behouden van uw nummer zelf zou verwerken.
-
- Premium Member
Misschien hebben ze geleerd uit de fouten van Proximus.. Bijna iedereen die online een sim kaart bestelde (en niet enkel bij GC) werd al overgeplaatst als je uw sim nog niet ontvangen had, waardoor je onbereikbaar was. Dat is nu wel niet mogelijk 

- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 74 keer
Daarvoor hebben ze bij Mobile Vikings een handiger systeem: je stuurt een sms met bevestiging voor overdracht wanneer jij het wil... Dan zijn er geen vreemde dingen mogelijk zoals in de tijd met GC.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Spijtig dat je van een abonnement niet naar deze prepaid formule kan. Geen zin om een dure verbrekingsvergoeding te betalen. Vanaf wanneer kon je weer kosteloos weg bij mobistar 24 maanden contract? Al op 18 maanden zonder verbrekingskost?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Even melden dat Elke van Mobistar op de frontpage een aantal opmerkingen heeft beantwoord: http://userbase.be/nieuws/telecom/973-m ... -on-mobile
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Modbreak:
FullQuote
Wat is dat trouwens van die 1 oktober, telecomwet en toepasbaarheid op oude contracten? Wilt dit zeggen dat ik dan een 24maanden my15, waarvan 1 jaar voldaan, kosteloos kan opzeggen?FullQuote
Laatst gewijzigd door TiTanium 22 aug 2012, 09:50, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Indien u wil antwoorden op de laatste post is het niet nodig om deze volledig te quoten.
Reden: Indien u wil antwoorden op de laatste post is het niet nodig om deze volledig te quoten.