Snelheid bgc internet maxi abo ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
djbase
Member
Member
Provider

Hello everyone,

Gezien ik wat service problemen had bij mijn vorige ISP (VDSL2 abo buiten belgacom en belgacom discovery line)

Heb ik mijn opzeg gedaan omdat ik te kwaad was zowel voor internet als vaste lijn, en ik wou telenet overwegen maar lijkt nog een groter probleem te zjin met het toeknijpen van allerlei traffic.

Alsook heb ik mijn vastelijn niet meer nodig en had gezien dat je bij belgacom zelf geen vaste lijn hoeft te nemen om internet te krijgen.

Maar mijn vraag is of dit klopt alsook op welke snelheid ik met een belgacom internet overal maxi abo zou gezet worden als ik nu nieuw aboneer hierop.

Ik zat ervoor op een 60/6 profiel, dus 60mbits download en 6 mbit upload. (stabiele VDSL2 lijn).

De entrypoint is een nieuwe alsook met een VDSL2 5 pin splitter erop, en dit is nog allemaal geinstalleerd (tevens ook BBOX 2 modem)

Wat het was wel een nice speed ;)

Bedankt,

Groetjes,

Djbase
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Hier (klik) kan je zien welke snelheid je aankan.
Als je dan gaat voor een Maxi abonnement zal je maximaal 30Mbps halen
Maximumsnelheden (download/upload) om thuis te surfen
30 Mbps | 3,5 Mbps
alternatieven:
- Scarlet (30DL 3,5UL - €35)
- EDPnet (50DL 10UL, €35,95)

Wat was uw vorige ISP waar je 60Mbps kreeg?
djbase
Member
Member
Provider

Dommel speedconnect plus en belgacom discovery line

Ik zat steeds dicht bij centrale.

dus belgacom downgrade zowiezo deze dan ?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vanuit uw standpunt is dat een downgrade,
maar Belgacom heeft geen abonnement met 60Mbps internet...

Dit zijn de profielen waarop uw modem kan verbinden.
De reële internetsnelheid is altijd het laagste van (maximale abonnementssnelheid) en (maximale technische snelheid op dat adres)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

heist_175 schreef:Hier (klik) kan je zien welke snelheid je aankan.
Als je dan gaat voor een Maxi abonnement zal je maximaal 30Mbps halen
Maximumsnelheden (download/upload) om thuis te surfen
30 Mbps | 3,5 Mbps
alternatieven:
- Scarlet (30DL 3,5UL - €35)
- EDPnet (50DL 10UL, €35,95)

Wat was uw vorige ISP waar je 60Mbps kreeg?
Edpnet biedt ofwel 50/6, ofwel 16.5/10, op uw lijn, niet allebei tegelijk. Bij Edpnet is ook wel nog een vaste lijn vereist.

Belgacom biedt inderdaad 30 - 3,5 Mbps internet (44,94 euro) en natuurlijk heel wat voordelen bij dat abonnement. ;)
djbase
Member
Member
Provider

Dommel had ook geen 60 mbit, doet me twijfelen of ik dan toch geen 50/6 profiel had, ik kon continue aan 5,6mb/s downloaden als dommel niet uitlag :p

Ja ik zal verkeerd omgerekend hebben :p

bij 30mbit profiel haal je dan max 3,3mb/s ongeveer zeker ?

Alvast bedankt voor jullie input !
djbase
Member
Member
Provider

Nog in vdsl bbox modem gekeken en is inderdaad toch 50/6 profiel, sorry !
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Provider

50Mbit/s is theoretisch 6,25MByte/s
djbase
Member
Member
Provider

hehe tnx ;) goed om weten
djbase
Member
Member
Provider

Damn,

internet maxi van belgacom genomen en profiel is na 1 dag teruggeschroefd van 50/6 profiel naar 30/6, terwijl men in de belgacom boethiek zei dat dit bleef staan op de maximum van de lijn gezien men lijn dit aankon (afstand 320m van rop).

:'(

Tevens zeiden ze dat ik een ("gebruikte") bbox2 gratis mee krijg, gezien mijn vorige een sagem van dommel was zou dit niet werken.

Wat zie ik staan bij komende facturen... Doe het zelf installatie 29 euro.... Nog is goed gaan reclameren bij den belgacom boethiek ;)

Precies kennen die verkopers hun vak toch niet en beloven ze zoals elke goede verkoper hemel en aarde en achteraf klopt er niets van...

Is er enig manier om dit bij belgacom opgeschroeft te krijgen tot terug een 50/6 profiel ?

Tnx,

Djbase
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Of je nu op 30/6 synct of op 50/6 maakt voor jou niet zoveel uit, je abbo is gelimiteerd tot 30/3.5

Je staat nu op het correcte provisioning profiel (30/6), de lijn zal de komende weken getest worden, en via "DLM" zal je verhoogd worden indien dit mogelijk is (naar 40/9 of 50/6), maar dat heeft geen invloed op je internet snelheid.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
djbase
Member
Member
Provider

Ok bedankt voor de info.

ECHTER ! de login's zijn niet gecapt op 30/3,5 mbps...

Ik heb voor ik mijn abo heb aangevraagd, dus tussen de tijd van afsluiting kon ik inloggen met de gegevens van mijn dochter die thuis een internet overal maxi pack heeft (dus belgacom tv, gsm en internet) en toen zat ik nog op 50/6 profiel en kon deze speed volledig benutten (5,6mb/s download), bbox2 ingesteld als bridge (dus geen login gegevens hierin) en router erachter die via pppoe inlogt.
Thuis bij haar zit ze ook op een 50/6 profiel van belgacom, wss door belgacom TV, en download haalt zij max speed iets van een 3,8mb/s terwijl ik maar een 3,3mb/s met men 30/6 profiel haal.

Dus daar gaat uw theorie, ik weet het, ik heb het nog gelezen. Maar ik heb de test in praktijk kunnen uitvoeren...

Groetjes
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

De 30/3.5mbit cap zit weldegelijk in de bas, dus je kan niet sneller downloaden met belgacom. Of je nu op 50mbit of op 30mbit zit doet er dus niet toe.

Als je BGC tv het is die 50mbit uiteraard wel welkom : je verbruik als je naar een HD zender kijkt ligt op 6mbit. Zo kan je gerust op 2 tv's digitaal kijken (=12mbit) en volop downloaden (=30mbit) tegelijk. Je zit immers nog steeds aan een 42mbit van de 50 die je theoretisch kan halen.

Zit je echter op 30mbit, dan gaat er ook 12mbit naar tv en zal je maximale internetsnelheid dus rond de 18mbit draaien (30mbit - 12 mbit).

Overigens een sagem vdsl2 modem werkt perfect met Belgacom login...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

djbase schreef:Ik heb voor ik mijn abo heb aangevraagd, dus tussen de tijd van afsluiting kon ik inloggen met de gegevens van mijn dochter die thuis een internet overal maxi pack heeft (dus belgacom tv, gsm en internet) en toen zat ik nog op 50/6 profiel en kon deze speed volledig benutten (5,6mb/s download)
Toen zat je nog bij Dommel, en was er wsl geen cap op de BAS.
En of mijn theorie nu klopt of niet, je betaalt een abbo van 30 mbps dwonload (maxi), dus heb je geen poot om op te staan om meer dan 30 mbps te willen; je zal het moeten aanvaarden :eek: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
djbase
Member
Member
Provider

Sorry, dat is natuurlijk ook mogelijk, zo heb ik het nog niet bekeken. Dus je hebt gelijk.

Dus diegene dat dan op 50/6 zitten omwille van belgacom TV zijn niet gecapt en andere die geen belgacom tv hebben wel of je nu dus op 50/6 of 30/6 zit...

Spijtig dat ik met 30/6 zal moeten leren leven :p

Mja voor dommel of edpnet moet je dan weer een raw copper lijn erbij nemen en een vaste lijn heb ik niet meer nodig. Voorheen wel, maar gezien dommel niet aller klant vriendelijks is en was had ik geen zin meer om daar terug een abo te nemen. En bij belgacom kan dat zonder vaste lijn kost.
+ met edpnet heb ik geen ervaring qwoa service en veronderstel ik dat dit niet op niveau van belgacom zal zijn. Niet dat dat spectaculair is, maar dat is tenminste een normale service, net zoals telenet.

Ahja en bij dommel als je uw opzeg doet, terwijl je nog 1 maand en half hebt lopen sluiten ze u direct af van het moment dat ze uwen brief hebben gekregen :s

Ik had dit speciaal gedaan om problemen op te vangen met de transfer, NIET dus. Mja zoals andere zaken is dat er weer over. Als dommel plat is, en je belt, of je hebt een probleem en je belt dan neemt niemand op, maak je tickets, die blijven eeuwig open maar stuur uw opzeg en zonder pardon direct afgesloten...
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Bij edpnet kan je voor €10/maand ook telefonie erbij nemen. Is goedkoper dan raw copper of telefoonlijn :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

djbase eens goed kijken op toekomstige factuur normaal staat daar ergens dat de site geen rekening houd met promos en acties en verkregen kortingen.
Dus kan je infeite maar van uw oren maken als je de officiele faktuur krijgt.
Mocht die niet juist zijn een telefoontje naar de klantendienst en binnen de 5 minuten krijg de een creditnota in de mailbox.
Belgacom is daar zeer soepel in.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
djbase
Member
Member
Provider

oke, tnx for the extra info!